Велобалетмейстер Антон Пустовіт
     
    
    
    
    
    
  

Семиразовий чемпіон України з велокросу Антон Пустовіт такий собі граючий тренер: він веде заняття у Світловодській КДЮСШ №1 і виступає на чемпіонатах різного рівня. Антон з легкістю взаємодіє з велосипедом, уміє зрозуміло розповісти про улюблений вид спорту та тренується за власним планом, адже готується наступного року змагатися на чемпіонаті світу з велокросу в Бельгії. Тривала підготовка та виступ дадуть неоціненну прокачку його тренерських навичок. Глядачі ж побачать у виконанні Антона видовищні перегони та високі технічні навички, зокрема балет слизьких кросових стежок.
^ Реклама ^
— Я люблю змагання з шосе, але велокрос мені вдається краще: з перших же юнацьких змагань у мене все пішло вдало, — розповідає Антон. — Дехто думає, що увесь велоспорт однаковий. Але як, наприклад, у бігові, є стаєри, спринтери, бігуни на середні дистанції, у велоспорті є свої дисципліни. І кожен має здібності (фізичні та технічні) до однієї з них, і лише унікальні люди, яких у світі одиниці, мають успіхи в кожній. Так, нідерландець Матьє ван дер Пул є і чемпіоном світу з велокросу, і переможцем Кубків світу з крос-кантрі, і виграв серйозну гонку з шосе. Його виступи надзвичайно цікаво дивитися, я розумію його почуття при перемозі.
Окрім того, що я сім разів ставав першим на чемпіонатах України з велокросу (останній — минулого року), я мав і міжнародні старти. Так, у 2008 році брав участь у чемпіонаті світу в Італії, тоді мене округлили; у 2013 та 2014 роках змагався у Моравському марафоні в Чехії, де був, відповідно, другим і четвертим в абсолюті; минулого року у листопаді в Угорщині на змаганнях з велоспорту Tirpak Cross — Agroker Kupa став першим, а в "November Cross UCI C2", що відбувся в Румунії, фінішував шостим.
Минулої осені я розпочав підготовку до участі у чемпіонаті світу. Найперше вивчив результати українських спортсменів на цьому чемпіонаті за усі роки незалежності України і з’ясував, що жоден з них не зміг фінішувати так, щоб його не округлили. Округлений — це той, хто номінально, наприклад, десятий, але фінішував з відставанням від лідера в одне і більше кіл. Коло на чемпіонаті світу коротке, як і скрізь, — 2,5-3,5 км, але різниця між силами переможця і наших учасників — як провалля, і за останні роки воно тільки збільшується. Українці не часто їздять на світовий чемпіонат. І не тому, що це не олімпійський вид спорту. Слід визнати, що їхати туди нема кому — рівень спортсменів дуже низький. І мова йде не про поганих тренерів, мова про те, що не відбувається селекція: нема з кого обирати. Наприкінці 90-х масово розпочали закриватися ДЮСШ. Зараз тенденція збереглася: юнацький спорт не підтримують, більшість спортшкіл знаходяться у плачевному стані. З огляду на це у нас в Кіровоградській області стан справ дуже хороший: маємо потужні велошколи у селі Мошориному Знам’янського району, Знам’янці, Новгородці й у нас, у Світловодську, бо у Києві на три мільйони населення залишилося лише дві велобази, а колись вони були у кожному районі столиці.
Велобаз стає менше, відповідно, тренери не мають достатньої кількості підопічних. Кількість — важливий чинник, адже коли є достатня кількість спортсменів, по-перше, можна обирати найсильніших, по-друге, між спортсменами відбувається конкуренція, і вони працюють та перевершують особисті результати. Я не бачу, щоб у наступні п’ять років в Україні щось змінилося. А для того, щоб були зміни через десять років, уже зараз над цією проблемою треба працювати, зокрема поповнювати інвентарем велобази, щоб спортом займалося якомога більше дітей.
Повертаючись до моєї участі у чемпіонаті світу. Мені хочеться стати тим, хто не просто доїде дистанцію, а й фінішує в одному колі з переможцем. Начебто, це проста задача, але за роки незалежності з нею, на жаль, ніхто не впорався. Не вважаю, що це буде мегадосягненням для України, коли якийсь велогонщик просто доїде гонку, але ж треба з чогось починати. Потім, коли відбуватиметься селекція, спортсмени будуть не лише доїжджати, а й показувати гідний результат, потрапляючи в тридцятку чи двадцятку кращих.

— То фактично своїм рівнем виступу ви будете піднімати імідж України?
— Це голосно звучить. У першу чергу, моя участь — це власні амбіції. По-друге, цим я прокачую свої тренерські навички, а побічним ефектом від гідного, я сподіваюся, виступу вже стане прокачка навичок спортсмена.
Мій план підготовки складається зі зміни підходу до харчування, з виважених тренувань та з використання всіх можливих інструментів, якими користуються гонщики світового класу. Щодо останнього, то у ХХІ столітті одиниці українських велосипедистів використовують пульсометри і майже ніхто не користується вимірювачами потужності, якими користується увесь світ. Але ж за допомогою обладнання набагато простіше відстежувати свій прогрес. На моє переконання, краще придбати вимірювач потужності, ніж провести тиждень на зборах. Неосмислені виснажливі тренування дадуть ефект, коли ти лише починаєш тренуватись, але в кожного спортсмена настає момент, коли він досягає свого максимуму і збільшення об’єму або інтенсивності вже не діє. Проте спортсмени у більшості не в змозі придбати собі дороговартісний вимірювач, бо навчаються або тільки починають працювати і не мають на це достатньо коштів. На мою думку, забезпечувати обладнанням мають тренери. Але тренери зі стажем втомилися працювати на ентузіазмі, а молодь у тренери не йде, бо вже знає, що перспектив тут немає. Ось таке замкнене коло виходить. Я сам лише півтора року як почав занурюватися в глибини тренерства. Зокрема читаю багато літератури та спілкуюся з іншими спортсменами.
— Не чула, щоб будь-коли раніше у Світловодську був розвинутий велоспорт. Та й про велосипедистів достатньо високого рівня ми не чули, ви перший. Як так сталося?
— Я народився і живу у Світловодську. Як би це голосно не звучало, але велоспорту у місті до мене не було. Наприкінці 80-х на заводі Чистих металів було десять велосипедів, це була своєрідна група здоров’я для дорослих людей, які каталися й інколи їздили від підприємства на любительські змагання. З розвалом Союзу і цього велоруху не стало.
У дитинстві спортом я не займався і спортивні секції не відвідував, хіба що гурток авіамоделювання. Але мені подобалося їздити на велосипеді і будувати власний маршрут за топографічною картою, оскільки було цікаво, куди веде та чи інша дорога. Це зараз можна увімкнути режим "супутник" на Google Maps і все побачити на моніторі, а тоді треба самому було поїхати і довідатися (сміється). У 2003 році я, п’ятнадцятирічний юнак, подивився по телебаченню велогонку Тур де Франс, яку захопливо коментував Сергій Курдюков, і вона так запалила мене, що я захотів стати таким, як лідери перегонів. Я розпочав просто раз на три дні виїжджати на невелику відстань — до повороту до селища Власівки і назад. Потім ці поїздки стали щоденними. Так я прокатався усю зиму і весну. Одного разу навесні я зустрів групу велосипедистів — дорослих чоловіків. Вони звернули увагу на мій велосипед (він був такий, яким зараз є найгірший велосипед у нас на базі, який я нікому не даю), а найголовніше, їх зачепило те, що на такому кориті я їх обганяю. І вони запропонували мені кататися разом. Це було неймовірно, адже свою мрію я саме так і уявляв — мене помітять і скажуть: "Давай з нами!" І ось це стало реальністю, і це було круто! З часом мої старші товариші, добувши раму, колеса тощо, склали мені велосипед, на якому я проїхав свої перші змагання. Через рік я вже займався в ДЮСШ, тільки сусіднього міста Кременчука Полтавської області. З 2005 до 2009 року включно виступав за Кременчук, здобувши перше чемпіонство України у 2008 році.
Під час навчання на факультеті фізичного виховання в Кіровоградському педуніверситеті виступав вже за Кіровоградську область. Представники галузі спорту області, які бачили мої успіхи, проявили ініціативу, приїхали у Світловодськ, провели розмову з місцевим керівництвом — і з 15 вересня 2009 року у місті почало діяти відділення велоспорту, яке я очолив. Спочатку вихованців було мало: батьки не розуміли, хто тренер, чим займаються діти на тренуваннях, адже це була для міста нова спортивна дисципліна. Але з кожним роком кількість вихованців зростала, й ось через десять років маємо чотири групи, в яких займається понад тридцять спортсменів, і це дуже радує. Я пишаюся, що моїм вихованцям, які тренуються систематично, вже не обов’язкова безпосередня присутність тренера, який би нагадував: йди тренуватися! Вони вже по-дорослому підходять до тренувань, а не імпульсивно можуть залишитися вдома через поганий настрій або погану погоду, адже у будь-яку з погоду з будь-яким настроєм ти їдеш і виконуєш план тренувань. Тоді це працює. Як спрацювало з минулорічним чемпіоном України Андрієм Довганюком. Він трудолюбивий і цілковито віддається тренуванням. Я даю йому усі свої знання і сподіваюся, що попереду у нього будуть ще вищі результати. Селекція є, тож будемо ростити нових чемпіонів. Я шукаю своїх однодумців і послідовників, з якими міг би це робити. Бо зацікавлений у появі колег ще й особисто: у мене росте син, і я б не хотів щодня працювати з ним як наставник, бо стиратимуться особистісні межі батько – тренер.
— Які якості слід мати, щоб прийти у велоспорт взагалі і до вас як до тренера зокрема?
— Достатньо просто мати бажання та регулярно відвідувати тренування. Наполегливих спортсменів я заохочую хорошим спорядженням. Поки що у нас немає форми з логотипом "Світловодськ", але є якісна форма, якою з нами діляться велосипедисти-любителі. У цьому велика сила велоспорту: підтримувати одне одного. Багато з моїх колег по трасам знають, що я тренер, і надсилають мені форму та деталі до велосипедів, які вони не використовують. Одного разу мені повідомили, що вислали посилку. Я прийшов з маленьким заплічником, а мені вручили велетенську коробку, в якій був… велосипед! Отож, наша секція усім забезпечена, зокрема й велосипедами, так що просто приходьте!
— Чому велоспорт не популярний в Україні?
— Бельгія, де відбуватиметься чемпіонат світу, вважається столицею світового велокросу. Цей спорт там сприймається як національна культура, майже усі проводять дозвілля за кермом веломашин. Українцям же важко піднятися і вийти за межі свого помешкання. Мені прикро, що багато жителів України взагалі нічим не займаються, не мандрують і дуже важкі на підйом. Згадайте, скільки глядачів приходить на чемпіонат з велокросу, який декілька років поспіль відбувається у Світловодську. Інформування через ЗМІ і соцмережі не працює. Як достукатися до кожного, я не знаю… Але я б дуже хотів це змінити, адже тоді підвищуватиметься і статус моєї особистої перемоги, коли якийсь хлопчак раптом вирішить, що і він хоче перемагати, як оцей чоловік на п’єдесталі.
Чому спорт не популярний в Україні? Згадайте образ спортсмена, який створюють соцмережі та різні "гумористичні" передачі: якийсь "качок", обмежений в інтелекті. Я цікавлюся гумором, і в іноземних коміксах я не бачив пародії на дурненького спортсмена.
Окрема тема — безпека велосипедистів на дорозі. Їхнє життя нічого не коштує. Нещодавно мене ледь не вбили. І це не образний вислів. Зі свого боку я дотримався усіх правил (притиснувся до краю узбіччя, була увімкнена блималка, хоч це була дев’ята ранку), але водій фури навіть не намагався мене об’їжджати, продовжував рухатися своєю траєкторією... У нас немає велодоріжок. І найгірше, що це не вважаться поганим, а вважається нормальним. Світловодську пощастило: у нас є набережна, й усі, хто починають займатися велоспортом, приїздять туди, бо там безпечно.
І у нас фантастичні краєвиди для велопрогулянок! Тільки зауважу, що тренування і прогулянки — це різні речі. На тренування я виїжджаю один, адже не можу їхати в інакшому темпі, ніж визначений. А так з друзями і сім’єю раз на місяць ми виїжджаємо в якусь красиву місцину. У мене є два друга — Євген Щекотов і Валерій Скляров, які не лише катаються, а й беруть участь у змаганнях та вникають у суть тренувань. Але хто їх надихнув і чому вони вирішили займатися велоспортом у дорослому віці, запитайте у них.
Я продовжую співпрацювати і представляти столичного дилера велосипедів Giant Ukraine, керівник якого певною мірою ентузіаст і оптиміст. Моє представництво не містить фінансової складової. Вона б була, якби велоспорт був популярним у країні, тоді б я як рекламоносій був дієвим. Але перед ким рекламувати велосипеди? Ми тільки говорили про кількість глядачів на змаганнях та занепад велоспорту. Тим більше, це не мої велосипеди і форма, вони є власністю магазину, я тільки маю змогу ними користуватися. Цього року у мене буде новий велосипед — нова модель 2020 року, на якому сподіваюся продовжувати вигравати старти. Знаю, що є люди, які люблять з-під тишка підрахувати статки, які, на їхню думку, сиплються на велосипедистів. Насправді, в Україні у цій галузі нічого райдужного немає. Мій дохід — це тренерська зарплата.
Зараз у мене найбільші тренування у моєму житті: я ніколи так не тренувався (найдовше з тренувань тривало 5,5 годин, а загалом це три дні по 4 години на день з перервою в один день), але при цьому я й ніколи не відчував себе так добре, як зараз. Я встигаю потренуватися у першій половині дня, а потім їду тренувати дітей. Дружина мене розуміє, підтримує, я з нею ділюся своїми спостереженнями, міркуваннями, планами. До речі, помітив, що деякі велогонщики користуються моєю системою тренувань, звіти про які я викладаю в одному із спортивних сервісів, і, звісно, це гріє. Так що до зустрічі на велотрасах та чемпіонатах!

    
    
    
    
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
 
Окрім того, що я сім разів ставав першим на чемпіонатах України з велокросу (останній — минулого року), я мав і міжнародні старти. Так, у 2008 році брав участь у чемпіонаті світу в Італії, тоді мене округлили; у 2013 та 2014 роках змагався у Моравському марафоні в Чехії, де був, відповідно, другим і четвертим в абсолюті; минулого року у листопаді в Угорщині на змаганнях з велоспорту Tirpak Cross — Agroker Kupa став першим, а в "November Cross UCI C2", що відбувся в Румунії, фінішував шостим.
Минулої осені я розпочав підготовку до участі у чемпіонаті світу. Найперше вивчив результати українських спортсменів на цьому чемпіонаті за усі роки незалежності України і з’ясував, що жоден з них не зміг фінішувати так, щоб його не округлили. Округлений — це той, хто номінально, наприклад, десятий, але фінішував з відставанням від лідера в одне і більше кіл. Коло на чемпіонаті світу коротке, як і скрізь, — 2,5-3,5 км, але різниця між силами переможця і наших учасників — як провалля, і за останні роки воно тільки збільшується. Українці не часто їздять на світовий чемпіонат. І не тому, що це не олімпійський вид спорту. Слід визнати, що їхати туди нема кому — рівень спортсменів дуже низький. І мова йде не про поганих тренерів, мова про те, що не відбувається селекція: нема з кого обирати. Наприкінці 90-х масово розпочали закриватися ДЮСШ. Зараз тенденція збереглася: юнацький спорт не підтримують, більшість спортшкіл знаходяться у плачевному стані. З огляду на це у нас в Кіровоградській області стан справ дуже хороший: маємо потужні велошколи у селі Мошориному Знам’янського району, Знам’янці, Новгородці й у нас, у Світловодську, бо у Києві на три мільйони населення залишилося лише дві велобази, а колись вони були у кожному районі столиці.
Велобаз стає менше, відповідно, тренери не мають достатньої кількості підопічних. Кількість — важливий чинник, адже коли є достатня кількість спортсменів, по-перше, можна обирати найсильніших, по-друге, між спортсменами відбувається конкуренція, і вони працюють та перевершують особисті результати. Я не бачу, щоб у наступні п’ять років в Україні щось змінилося. А для того, щоб були зміни через десять років, уже зараз над цією проблемою треба працювати, зокрема поповнювати інвентарем велобази, щоб спортом займалося якомога більше дітей.
Повертаючись до моєї участі у чемпіонаті світу. Мені хочеться стати тим, хто не просто доїде дистанцію, а й фінішує в одному колі з переможцем. Начебто, це проста задача, але за роки незалежності з нею, на жаль, ніхто не впорався. Не вважаю, що це буде мегадосягненням для України, коли якийсь велогонщик просто доїде гонку, але ж треба з чогось починати. Потім, коли відбуватиметься селекція, спортсмени будуть не лише доїжджати, а й показувати гідний результат, потрапляючи в тридцятку чи двадцятку кращих.

— То фактично своїм рівнем виступу ви будете піднімати імідж України?
— Це голосно звучить. У першу чергу, моя участь — це власні амбіції. По-друге, цим я прокачую свої тренерські навички, а побічним ефектом від гідного, я сподіваюся, виступу вже стане прокачка навичок спортсмена.
Мій план підготовки складається зі зміни підходу до харчування, з виважених тренувань та з використання всіх можливих інструментів, якими користуються гонщики світового класу. Щодо останнього, то у ХХІ столітті одиниці українських велосипедистів використовують пульсометри і майже ніхто не користується вимірювачами потужності, якими користується увесь світ. Але ж за допомогою обладнання набагато простіше відстежувати свій прогрес. На моє переконання, краще придбати вимірювач потужності, ніж провести тиждень на зборах. Неосмислені виснажливі тренування дадуть ефект, коли ти лише починаєш тренуватись, але в кожного спортсмена настає момент, коли він досягає свого максимуму і збільшення об’єму або інтенсивності вже не діє. Проте спортсмени у більшості не в змозі придбати собі дороговартісний вимірювач, бо навчаються або тільки починають працювати і не мають на це достатньо коштів. На мою думку, забезпечувати обладнанням мають тренери. Але тренери зі стажем втомилися працювати на ентузіазмі, а молодь у тренери не йде, бо вже знає, що перспектив тут немає. Ось таке замкнене коло виходить. Я сам лише півтора року як почав занурюватися в глибини тренерства. Зокрема читаю багато літератури та спілкуюся з іншими спортсменами.
— Не чула, щоб будь-коли раніше у Світловодську був розвинутий велоспорт. Та й про велосипедистів достатньо високого рівня ми не чули, ви перший. Як так сталося?
— Я народився і живу у Світловодську. Як би це голосно не звучало, але велоспорту у місті до мене не було. Наприкінці 80-х на заводі Чистих металів було десять велосипедів, це була своєрідна група здоров’я для дорослих людей, які каталися й інколи їздили від підприємства на любительські змагання. З розвалом Союзу і цього велоруху не стало.
У дитинстві спортом я не займався і спортивні секції не відвідував, хіба що гурток авіамоделювання. Але мені подобалося їздити на велосипеді і будувати власний маршрут за топографічною картою, оскільки було цікаво, куди веде та чи інша дорога. Це зараз можна увімкнути режим "супутник" на Google Maps і все побачити на моніторі, а тоді треба самому було поїхати і довідатися (сміється). У 2003 році я, п’ятнадцятирічний юнак, подивився по телебаченню велогонку Тур де Франс, яку захопливо коментував Сергій Курдюков, і вона так запалила мене, що я захотів стати таким, як лідери перегонів. Я розпочав просто раз на три дні виїжджати на невелику відстань — до повороту до селища Власівки і назад. Потім ці поїздки стали щоденними. Так я прокатався усю зиму і весну. Одного разу навесні я зустрів групу велосипедистів — дорослих чоловіків. Вони звернули увагу на мій велосипед (він був такий, яким зараз є найгірший велосипед у нас на базі, який я нікому не даю), а найголовніше, їх зачепило те, що на такому кориті я їх обганяю. І вони запропонували мені кататися разом. Це було неймовірно, адже свою мрію я саме так і уявляв — мене помітять і скажуть: "Давай з нами!" І ось це стало реальністю, і це було круто! З часом мої старші товариші, добувши раму, колеса тощо, склали мені велосипед, на якому я проїхав свої перші змагання. Через рік я вже займався в ДЮСШ, тільки сусіднього міста Кременчука Полтавської області. З 2005 до 2009 року включно виступав за Кременчук, здобувши перше чемпіонство України у 2008 році.
Під час навчання на факультеті фізичного виховання в Кіровоградському педуніверситеті виступав вже за Кіровоградську область. Представники галузі спорту області, які бачили мої успіхи, проявили ініціативу, приїхали у Світловодськ, провели розмову з місцевим керівництвом — і з 15 вересня 2009 року у місті почало діяти відділення велоспорту, яке я очолив. Спочатку вихованців було мало: батьки не розуміли, хто тренер, чим займаються діти на тренуваннях, адже це була для міста нова спортивна дисципліна. Але з кожним роком кількість вихованців зростала, й ось через десять років маємо чотири групи, в яких займається понад тридцять спортсменів, і це дуже радує. Я пишаюся, що моїм вихованцям, які тренуються систематично, вже не обов’язкова безпосередня присутність тренера, який би нагадував: йди тренуватися! Вони вже по-дорослому підходять до тренувань, а не імпульсивно можуть залишитися вдома через поганий настрій або погану погоду, адже у будь-яку з погоду з будь-яким настроєм ти їдеш і виконуєш план тренувань. Тоді це працює. Як спрацювало з минулорічним чемпіоном України Андрієм Довганюком. Він трудолюбивий і цілковито віддається тренуванням. Я даю йому усі свої знання і сподіваюся, що попереду у нього будуть ще вищі результати. Селекція є, тож будемо ростити нових чемпіонів. Я шукаю своїх однодумців і послідовників, з якими міг би це робити. Бо зацікавлений у появі колег ще й особисто: у мене росте син, і я б не хотів щодня працювати з ним як наставник, бо стиратимуться особистісні межі батько – тренер.
— Які якості слід мати, щоб прийти у велоспорт взагалі і до вас як до тренера зокрема?
— Достатньо просто мати бажання та регулярно відвідувати тренування. Наполегливих спортсменів я заохочую хорошим спорядженням. Поки що у нас немає форми з логотипом "Світловодськ", але є якісна форма, якою з нами діляться велосипедисти-любителі. У цьому велика сила велоспорту: підтримувати одне одного. Багато з моїх колег по трасам знають, що я тренер, і надсилають мені форму та деталі до велосипедів, які вони не використовують. Одного разу мені повідомили, що вислали посилку. Я прийшов з маленьким заплічником, а мені вручили велетенську коробку, в якій був… велосипед! Отож, наша секція усім забезпечена, зокрема й велосипедами, так що просто приходьте!
— Чому велоспорт не популярний в Україні?
— Бельгія, де відбуватиметься чемпіонат світу, вважається столицею світового велокросу. Цей спорт там сприймається як національна культура, майже усі проводять дозвілля за кермом веломашин. Українцям же важко піднятися і вийти за межі свого помешкання. Мені прикро, що багато жителів України взагалі нічим не займаються, не мандрують і дуже важкі на підйом. Згадайте, скільки глядачів приходить на чемпіонат з велокросу, який декілька років поспіль відбувається у Світловодську. Інформування через ЗМІ і соцмережі не працює. Як достукатися до кожного, я не знаю… Але я б дуже хотів це змінити, адже тоді підвищуватиметься і статус моєї особистої перемоги, коли якийсь хлопчак раптом вирішить, що і він хоче перемагати, як оцей чоловік на п’єдесталі.
Чому спорт не популярний в Україні? Згадайте образ спортсмена, який створюють соцмережі та різні "гумористичні" передачі: якийсь "качок", обмежений в інтелекті. Я цікавлюся гумором, і в іноземних коміксах я не бачив пародії на дурненького спортсмена.
Окрема тема — безпека велосипедистів на дорозі. Їхнє життя нічого не коштує. Нещодавно мене ледь не вбили. І це не образний вислів. Зі свого боку я дотримався усіх правил (притиснувся до краю узбіччя, була увімкнена блималка, хоч це була дев’ята ранку), але водій фури навіть не намагався мене об’їжджати, продовжував рухатися своєю траєкторією... У нас немає велодоріжок. І найгірше, що це не вважаться поганим, а вважається нормальним. Світловодську пощастило: у нас є набережна, й усі, хто починають займатися велоспортом, приїздять туди, бо там безпечно.
І у нас фантастичні краєвиди для велопрогулянок! Тільки зауважу, що тренування і прогулянки — це різні речі. На тренування я виїжджаю один, адже не можу їхати в інакшому темпі, ніж визначений. А так з друзями і сім’єю раз на місяць ми виїжджаємо в якусь красиву місцину. У мене є два друга — Євген Щекотов і Валерій Скляров, які не лише катаються, а й беруть участь у змаганнях та вникають у суть тренувань. Але хто їх надихнув і чому вони вирішили займатися велоспортом у дорослому віці, запитайте у них.
Я продовжую співпрацювати і представляти столичного дилера велосипедів Giant Ukraine, керівник якого певною мірою ентузіаст і оптиміст. Моє представництво не містить фінансової складової. Вона б була, якби велоспорт був популярним у країні, тоді б я як рекламоносій був дієвим. Але перед ким рекламувати велосипеди? Ми тільки говорили про кількість глядачів на змаганнях та занепад велоспорту. Тим більше, це не мої велосипеди і форма, вони є власністю магазину, я тільки маю змогу ними користуватися. Цього року у мене буде новий велосипед — нова модель 2020 року, на якому сподіваюся продовжувати вигравати старти. Знаю, що є люди, які люблять з-під тишка підрахувати статки, які, на їхню думку, сиплються на велосипедистів. Насправді, в Україні у цій галузі нічого райдужного немає. Мій дохід — це тренерська зарплата.
Зараз у мене найбільші тренування у моєму житті: я ніколи так не тренувався (найдовше з тренувань тривало 5,5 годин, а загалом це три дні по 4 години на день з перервою в один день), але при цьому я й ніколи не відчував себе так добре, як зараз. Я встигаю потренуватися у першій половині дня, а потім їду тренувати дітей. Дружина мене розуміє, підтримує, я з нею ділюся своїми спостереженнями, міркуваннями, планами. До речі, помітив, що деякі велогонщики користуються моєю системою тренувань, звіти про які я викладаю в одному із спортивних сервісів, і, звісно, це гріє. Так що до зустрічі на велотрасах та чемпіонатах!

 
    



 Велосипедист Андрій Довганюк: «Програш мене не зупиняє, а мотивує йти далі»
    Велосипедист Андрій Довганюк: «Програш мене не зупиняє, а мотивує йти далі» Антон Пустовіт: "Усі знання та досвід передаю своїм вихованцям"
    Антон Пустовіт: "Усі знання та досвід передаю своїм вихованцям" Відділення велоспорту Світловодської КДЮСШ №1 оголошує набір вихованців
    Відділення велоспорту Світловодської КДЮСШ №1 оголошує набір вихованців Світловодські велотуристи — перші на обласних змаганнях
    Світловодські велотуристи — перші на обласних змаганнях Світловодського велополку прибуло
    Світловодського велополку прибуло Срібло крізь пил
    Срібло крізь пил Антон Пустовіт на «Курній дорозі» дістався третього місця
    Антон Пустовіт на «Курній дорозі» дістався третього місця Антон Пустовіт/Віталій Зубченко — шості на «Трахтемирові 6»
    Антон Пустовіт/Віталій Зубченко — шості на «Трахтемирові 6»

