Звіт мера, або мистецтво спілкування з масами (УТОЧНЕНО)
У класичній роботі французького психолога Ґюстава Лебона (07.05.1841 — 13.12.1931) "Психологія народів і мас", написаній 1895 року, для більшого впливу на ці самі маси, складено своєрідний декалог із дев’яти пунктів…
З огляду на річний звіт міського голови Валентина Козярчука у міському Палаці культури 12 листопада, варто навести кілька з них:
Важко сказати, чи вивчив ці настанови наш градоначальник, чи талант заволодіння масами у нього вроджений… Безумовно, нинішнього голову слухати цікавіше, аніж його попередника Юрія Котенка, який вряди-годи, виходячи на трибуну бубонів, сухо перелічуючи цифри, втупившись у папери.
Але, з іншого боку, ремствувала саме інтелігентська та мисляча частина аудиторії, мер, звітуючи мав би навести бодай якісь показники соціально-економічного розвитку Світловодська — наскільки більше чи менше стало того-то й того у порівнянні з таким-то й таким періодом. А так все звелося до примітивних формулювань: стан економіки – я три дні "танцював" інвестора, поки він не купив маслосиркомбінат; стан комунальної сфери – Анна Нестеренко полетіла до Іспанії; стан освітньої галузі — красти не дам; стан здорово-охорони — Царство Небесне Олегові Щербині. А також: попередники або все розікрали, або все розтринькали. І зараз палиці у колеса ставляють. Та врешті: я не здамся і все буде окей!
Щодо критики… Вона була. І нахалівець один спростував мерські реляції про те, що із сміттєзвалищем все окей — воно так і залишається "нелегальним", до того ж, за його словами, туди возять біологічні відходи з не чужого мерові підприємства. І пенсіонер один закинув йому роздуття "білодомівських" штатів… Було ще парочка неприємних для звітуючого запитань та зауважень. Але реакція на них аудиторії була здебільшого нейтральною.
Схоже, що для більшості присутніх у залі цей заклик виявився переконливим. А щодо іншого, то нехай кінь думає — у нього голова більша.
"Пропаганда завжди звернена тільки до мас, а не до інтелігенції; пропаганда повинна впливати більше на почуття, ніж на розум, так як маса по суті має жіночний характер, тому почуття дохідливіші роздумів; пропаганда повинна обмежитися мінімумом і повторюватись постійно, наполегливість є важливою передумовою її успіху; пропаганда не може бути об'єктивною, вона повинна бути принципово суб'єктивно односторонньою".
Важко сказати, чи вивчив ці настанови наш градоначальник, чи талант заволодіння масами у нього вроджений… Безумовно, нинішнього голову слухати цікавіше, аніж його попередника Юрія Котенка, який вряди-годи, виходячи на трибуну бубонів, сухо перелічуючи цифри, втупившись у папери.
Але, з іншого боку, ремствувала саме інтелігентська та мисляча частина аудиторії, мер, звітуючи мав би навести бодай якісь показники соціально-економічного розвитку Світловодська — наскільки більше чи менше стало того-то й того у порівнянні з таким-то й таким періодом. А так все звелося до примітивних формулювань: стан економіки – я три дні "танцював" інвестора, поки він не купив маслосиркомбінат; стан комунальної сфери – Анна Нестеренко полетіла до Іспанії; стан освітньої галузі — красти не дам; стан здорово-охорони — Царство Небесне Олегові Щербині. А також: попередники або все розікрали, або все розтринькали. І зараз палиці у колеса ставляють. Та врешті: я не здамся і все буде окей!
Щодо критики… Вона була. І нахалівець один спростував мерські реляції про те, що із сміттєзвалищем все окей — воно так і залишається "нелегальним", до того ж, за його словами, туди возять біологічні відходи з не чужого мерові підприємства. І пенсіонер один закинув йому роздуття "білодомівських" штатів… Було ще парочка неприємних для звітуючого запитань та зауважень. Але реакція на них аудиторії була здебільшого нейтральною.
…"Той шлях, йти яким я вас зову, є вірним", — сказав в ході зустрічі пан Валентин.
Схоже, що для більшості присутніх у залі цей заклик виявився переконливим. А щодо іншого, то нехай кінь думає — у нього голова більша.
Віталій Асауленко
Фото: Богдан Дроздов
Відео: Офіційний канал міського голови