Маніпуляції керівників ЖЕКів продовжуються
Письменний М. та Кармаліта Є.
Ознайомившись з публікацією "Які грядуть "реформи" ЖКГ" представники громадськості з почуттям глибокого обурення заявляють, що автори статті умисно спотворюють ситуацію щодо реформування ЖЕКів у Світловодську, оскільки в даній статті міститься недостовірна інформація, незрозумулі натяки, надумані припущення та викладені факти "з точністю до навпаки".
Так, інформація щодо отримання приватними структурами коштів від населення за послуги з утримання будинків під час реформування ЖЕКів у 2011р є недостовірною, оскільки КП "Міськсвітло", як служба єдиного замовника, мало отримувати кошти від споживачів, а не приватні структури. Приватні структури мали працювати за договорами підряду з КП "Міськсвітло" і виконувати певні роботи з поточного ремонту, обслуговування ліфтового господарства, благоустрію, аварійно-диспетчерської служби і т.і.
Друга недостовірна інформація, що при реформування ЖЕКів у 2011р був намір підняти тарифи на послуги у 2 рази. Ця недстовірна інформація спростовується економічно-обгрунтованими розрахунками оптимізації і порівняльної таблиці витрат до і після реформування ЖЕКів та відсутністю проектів рішень ОМС щодо підвищення тарифів. Тобто при проведеній реформі ЖЕКів у 2011р жодного наміру щодо підвищення тарифів не було.
Підвищувати тарифи після ліквідації 5-ти ЖЕКів не було потреби, оскільки щомісячна економія витрат складала понад 300 тис.грн і цих коштів було достатньо для надання більш якісних послуг. Саме таке позитивне реформування було впроваджено в багатьох містах України. У даному випадку очевідні маніпуляції керівників ЖЕКів — людей старої формації, які не хочуть впроваджувати нові передові європейські методи реформування і не хочуть відриватися від "комунальної кормушки", а тому чинять супротив, створюють конфліктну ситуацію, підбурюють своїх підлеглих працівників і маніпулюють ними, навіть вчиняють бійкі з громадським діячем на детутатській комісії, який знімав на відео роботу депутатської комісії з питань місцевого господарства та комунальної власності, членом якої є депутат Письменний М.
Будучи вже звільненими з 18 червня 2014р керівники КП "Жилосвіт-2012" та "Житлосервіс-2012" Письменний М. та Кармаліта Є. привели у робочий час колишніх підлеглих працівників ЖЕКів на сесію міськради і зірвали питання розгляду подання Світловодської міжрайонної прокуратури, в той час, як розгляд даного питання не стосувався трудових колективів.
Прикладом вдалої маніпуляції людьми вважаємо галас жінки, яка на сесії міської ради вимагала надати слово двірникові, інтереси якої ніяким чином не порушувалися, віник ніхто в неї не забирав, обсяги території прибирання не збільшувалися, з роботи не звільняли і т.і.
ЗА ТЕМОЮ: Акція "Надайте слово двірнику!" відбулася перед початком сесії міської ради
Реформування ЖКГ міста розпочалося згідно Резолюції громадських слухань від 08.11.11р. з метою покращення надання послуг, і це була не забаганка чиїхось інтересів, а вимога громади міста і Світловодської влади, оскільки ЖЕКи №№1, 2, 3, 4, 5 були збитковими і не спроможніми надавати якісні послуги.
ЗА ТЕМОЮ: ЖЕКи: приступити до ліквідації
Одна з причин збитковості — завеликий штат адміністративного управлінського персоналу підприємств і рівень заробітної плати їх керівників, а якість надання послуг ЖЕКами була незадовільною.
ЗА ТЕМОЮ: Але ж і начальники далеко не альтруїсти
На привеликий жаль, з боку керівництва ЖЕКів жодної дієвої пропозиції щодо поліпшення роботи або позитивного результату, крім супротиву, не надходило, як повідомила на громадських слуханнях заступник міського голови з питань ЖКГ Гетьманець Л.М., соціальна напруга в місті продовжувалася зростати.
На виконання Резолюції громадських слухань і було проведено у 2011 році реформування ЖЕКів на базі комунального підприємства "Міськсвітло" і це дало б суттєву економію витрат при діючому на той час тарифі. А саме при 738295 грн. середньомісячних витратах 5-ти ЖЕКів до реформування та 437444 грн. витрат після реформування, щомісячна економія становила б 300851 грн. Вивільнені кошти від проведення оптимізації затрат планувалися використати на поточні ремонти систем водопостачання та водовідведення, покрівель, електрощитових, під’їздів, ямковий ремонт твердого покриття прибудинкових територій, поліпшення матеріально-технічної бази ремонтно-механічних бригад та поповнення запасів ТМЦ для ремонту. При цьому тарифи залишилися незміненими, тобто не підвищувалися.
І при такому проведеному реформуванні ЖЕКів були звільнені керівники ЖЕКів, у тому числі Письменний М. та Кармаліта Є. Але такий варіант реформування не влаштовував ні Письменного М. на Кармаліту Є., а тому з ініціативи "обіжених" керівників ЖЕКів — депутатів від Партії Регіонів під потужним тиском керівництва політичної сили ПР проведена вже реформа була скасована, працівники, які вже відпрацювали 23 дні в КП "Міськсвітло", були звільнені, а у трудових книжках був анульований запис, як зроблений помилково. Робітників знову повернули в ЖЕКи. На цьому реформа ЖЕКів закінчилася.
А тепер щодо "другої фази" реформи ЖКГ.
Рішенням Світловодської міської ради №470 від 28.02.12р. без проведення будь-якого аналітично-економічного обгрунтування доцільності було створено два комунальних підприємства "Житлосвіт-2012" та "Житлосервіс-2012" саме під кокретних керівників — Письменного М. та Кармаліту Є.
Автори пишуть, що позитивним економічним кроком при створені двух комунальних підприємств "Житлосвіт-2012" і "Житлосервіс-2012" було переведення цих підприємств на спрощену систему оподаткування, що означає, що ці комунальні підприємства не є платниками ПДВ і сплачують податки за спрощеною системою за ставкою 5% від доходу, а економія коштів при цьому складає 15% від надходжень квартирної плати", тобто мета реформи була "уйти от НДС", а не покращення надання послуг.
Цей позитивний, на їхню думку, економічний крок був застосований з порушенням податковго законодавства та прихованим завуальованим підвищенням тарифів з утримання будинків, споруд та прибудинкових територій на 15%, оскільки тарифи залишилися для новостворених КП "Житлосвіт-2012" та "Житлосервіс-2012" на рівні попередніх тарифів, в структурі яких був закладений податок на додану вартість у розмірі 20%, і споживачі сплачували цей податок.
І після так званої проведеної реформи (псевдореформи) споживачі продовжують сплачувати за послуги на тому ж рівні, тільки тепер 15% вкраденого податку надходять не до державного бюджету, а на доходи вказаних підприємств. В розрахунку на рік до державного бюджету не надійдуть кошти у сумі близько 1 млн. грн., але цією корупційною схемою мають займатися правоохоронні органи. Наступним кроком так званої реформи була саме спроба підвищення тарифів на послуги ЖЕКів.
Так, в червні 2013 в газеті "СВ" була оприлюднена інформація про зміну (корегування) тарифів на послуги ЖЕКів №№1, 2, 3, 4, 5, ТОВ "Господарник, ДП "Господарник", КП "Житлосервіс-2012", КП "Житлосвіт-2012", які суттєво збільшувалися і ця інформація була вивішена на під’їздах багатоповерхових будинків. Ініціатором такого нахабного дійства були головні фігуранти так званої реформи, які намагалися у такій спосіб ввести нові суттєво збільшені тарифи.
ЗА ТЕМОЮ: Інформація про зміну (коригування) тарифів на послуги з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій
Такі дії керівників ЖЕКів викликали глибоке обурення громади міста, протест громадських організацій і на засіданні Громадської ради міста було з’ясовано, що перший заступник міського голови Ю.Лукинський непричетний до публікації про підвищення тарифів і який заявив, що вперше він побачив цю резонансу публікацію, коли газета вже вийшла друком. Після такої заяви першого заступника міського голови всі зрозуміли "звідки ростуть ноги" цієї резонансної інформації і знов найбільш причетними до її появи виявився тандем відомих "реформаторів" та спеціаліста управління економіки міськвиконкому Віталія Письменного, до речі родича Письменного Микити Павловича — ініціатора такої реформи.
Громадською радою міста була прийнята ухвала про те, що розміщена в газеті "СВ" інформація про зміну тарифів є анонімною, неузгодженою з керівництвом виконавчої влади, і тому не являється офіційним документом. Такий пілотний проект щодо підвищення тарифів "псевдореформаторів" був з позором провалений, а міський голова мав провести службове розслідування щодо появи в газеті "СВ" анонімного матеріалу та вжити відповідних заходів. Ще тоді п.2.3, прийнятої Громадської радою ухвали, було рекомендовано міському голові Ю.Котенку розірвати контракти з керівниками КП Письменним М. та Кармалітою Є., як з такими, що скомпроментували себе такою "реформою".
ЗА ТЕМОЮ: Долаючи пустелю
Незважаючи на такий розвиток подій псевдореформаторам, за сприянням посадових осіб міськвиконкому, вдалося у таємничій спосіб підвищити тарифи на 15%. Тобто, управлінням економіки міськвиконкому без участі громади у таємний спосіб були підготовлені проекти рішень нових тимчасових тарифів на рівні діючих, але без ПДВ 20%, який було передбачено в діючих тарифах.
Такий "позитивний економічний крок" щодо переведення КП "Житлосервіс-2012 та Житлосвіт-2012 на спрощену систему оподаткування є грубим порушенням податкового законодавства, і як наслідок цієї корупційної схеми є приховане збільшення тарифів для споживачів. Такий режим оподаткування не відповідає вимогам ст.291.5.5 Податкового кодексу України. Оскільки КП "Житлосвіт-2012" та "Житлосервіс-2012" засновані на майні комунальної власності територіальної громади міста Світловодська Світловодською ОДПІ їм було відмовлено у вичачі, як суб’єктам господарювання, свідоцтва платника єдиного податку на підставі невідповідності такого суб’єкта вимогам Податкового Кодексу. Після цього їх "позитивний економічний крок" було вирішено через Кіровоградський адмінсуд.
Оскільки Податковий кодекс не передбачає вчинення таких оборудок, то ми вважаємо, що питання було вирішено замовним рішенням Кіровоградського окружного адмінсуду. Службовці Світловодської ОДПІ не захищали інтересів держави та не оскаржували рішення адмінсуду. Цей "позитивний економічний крок" заслуговує на увагу проавоохоронних органів, оскільки ці підприємства "Житлосервіс-2012 та Житлосвіт-2012 засновані на майні комунальної власності.
Рішенням Світловодської міської ради №1072 від 23/12/08р було визначено, що право на здійснення послуги з утримання будинків, споруд та прибудинкових територій виборюється на конкурсних засадах та уповноваженим на проведення такого конкурсу визначене УЖКГ.
Але, рішенням виконавчого комітету Світловодської міської ради №260 від 10/04/13 всупереч рішенню Світловодської міської ради №1072 були визначені без конкурсу виконавцями послуг з утримання будинків, споруд та прибудинкових територій КП "Житлосервіс-2012" та "Житлосвіт-2012", пунком 2 якого встановлено, що отримання оплати за надані послуги здійснюють виконавці відповідних послуг.
Крім того, всупереч прийнятих рішень Світловодської міської ради №470 та виконавчого комітету №260 в таємничому порядку за сприяння посадових осіб ОМС з перевищенням повноважень та порушенням чинного законодавства керівниками КП "Житлосервіс-2012" та "Житлосвіт-2012" був проведений конкурс та визначені виконавцями послуг з управління та утримання житлових будинків, споруд та прибудинкових територій (певної кількості будинків) нові приватні структури — ТОВ "ЯРК-комфорт" та ТОВ "Сервіспромексперт". Новоствореним товариствам ТОВ "Ярк-комфорт" та ТОВ "Сервіспромексперт" за результатами незаконно проведеного конкурсу (імітація конкурсу) були передані функції управління будинками та функції утримання житлових будинків, споруд та прибудинкових територій, в той час як відповідно до п.4 ст.7 ЗУ "Про ЖКП" — визначення виконавців ЖК послуг є повноваженням ОМС.
Крім цього, новостворені товариства ТОВ "ЯРК-комфорт" та ТОВ "Сервіспромексперт", так звані переможці незаконно проведеного конкурсу, не маючи відповідних повноважень, незаконно укладають договори на надання послуг з утримання будинків, споруд та прибудинкових територій та збирають кошти з населення на свої рахунки, а також отримують бюджетні кошти у вигляді пільг та субсидій, користуються безоплатно майном комунальної власності, переданим без відома власника, що є корупційною складовою запровадженої псевдореформи, та не сплачують за оренду приміщень, в яких вони знаходяться, чим завдані збитки громаді понад 30 тис.грн. Крім того, вказані приватні структури ТОВ "Сервіспромексперт" та ТОВ "Ярк-комфорт" стягують плату зі споживачів та отримують пільги та субсидії за незатвердженими міською владою для них тарифами.
З приводу такого комунального свавілля та прийнятих незаконних рішень Світловодською міської радою та виконавчим комітетом, дій керівників КП "Житлосвіт-2012" та "Житлосервіс" Світловодською міжрайпрокуратурою ще 22.04.14р. було внесено Подання про усунення порушень вимог законів України, термін виконання якого становить 20 днів і яке протягом 2-х місяців не було розглянуто на сесії Світловодської міської ради.
Весь цей час Подання прокуратури приховувалося посадовими особами ОМС від депутатів міської ради і лише за ініціативи громадських організацій вказане подання прокуратури було розглянуто на депутатських комісіях.
24 червня 2014р. питання про розгляд Подання прокуратури не було включено до порядку денного, не зважаючи на те, що дане подання розглядалося на всіх депутатських комісіях. Ініціаторами зриву розгляду Подання прокуратури на сесії міської ради 24.06.14р. були зацікавлені особи — псевдореформатори — депутати міської ради Письменний М. та Кармаліта Є. за підтримки групи депутатів, колишніх і теперішніх однопартійців з ПР. Із 39-ти депутатів, присутніх на сесії, за включення до порядку денного сесії питання про розгляд подання прокуратури проголосувало 25 депутатів (одного голосу не вистачило!), а решта не бажала розглядати подання прокурора, оскільки керувалася принципом "наших не здають".
Крім зазначених вище правопорушень, новоутворені приватні товариства ТОВ "ЯРК-комфорт" та ТОВ "Сервіспромексперт", які не є правонаступниками ЖЕКів №1 та №3, зловживають монопольним становищем, направляють повідомлення споживачам про заборгованість і необхідність її оплати з урахуванням сум боргів споживачів перед ліквідованими ЖЕКами, не маючи на це підстав. Такі зловживання стали можливими внаслідок використання приватними структурами ТОВ "ЯРК-комфорт" та ТОВ "Сервіспромексперт" номерів особових рахунків споживачів послуг ліквідованих ЖЕКів №1 та №3, а також персональних даних споживачів ліквідованих ЖЕКів. Це питання також заслуговує на увагу компетентних органів.
ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: Усі матеріали за темою "Реформування ЖКГ у Світловодську"
Враховуючи ситуацію, яка склалася на ринку житлово-комунальних послуг у місті Світловодську, атмосферу кругової поруки в депутському корпусі та позиції "страуса" частини депутатів, вважаємо неприпустимим ігнорування розгляду подання прокуратури та Резолюції громадських слухань.
Л.Павловська, Голова ГО "Громадськй захист",
І.Козак, голова ГО "Міська варта",
В.Павлов, голова ОГО "Громадська рада м.Світловодська,
В.Куцевич, заступник голови ГО "Спілка ветеранів 2763РП",
В.Мільохін, голова ВУ,
А.Кучугурний, голова Асоціації громадських організацій м. Світловодська",
О.Долгий, голова Українського козацтва.
Друга недостовірна інформація, що при реформування ЖЕКів у 2011р був намір підняти тарифи на послуги у 2 рази. Ця недстовірна інформація спростовується економічно-обгрунтованими розрахунками оптимізації і порівняльної таблиці витрат до і після реформування ЖЕКів та відсутністю проектів рішень ОМС щодо підвищення тарифів. Тобто при проведеній реформі ЖЕКів у 2011р жодного наміру щодо підвищення тарифів не було.
Підвищувати тарифи після ліквідації 5-ти ЖЕКів не було потреби, оскільки щомісячна економія витрат складала понад 300 тис.грн і цих коштів було достатньо для надання більш якісних послуг. Саме таке позитивне реформування було впроваджено в багатьох містах України. У даному випадку очевідні маніпуляції керівників ЖЕКів — людей старої формації, які не хочуть впроваджувати нові передові європейські методи реформування і не хочуть відриватися від "комунальної кормушки", а тому чинять супротив, створюють конфліктну ситуацію, підбурюють своїх підлеглих працівників і маніпулюють ними, навіть вчиняють бійкі з громадським діячем на детутатській комісії, який знімав на відео роботу депутатської комісії з питань місцевого господарства та комунальної власності, членом якої є депутат Письменний М.
Будучи вже звільненими з 18 червня 2014р керівники КП "Жилосвіт-2012" та "Житлосервіс-2012" Письменний М. та Кармаліта Є. привели у робочий час колишніх підлеглих працівників ЖЕКів на сесію міськради і зірвали питання розгляду подання Світловодської міжрайонної прокуратури, в той час, як розгляд даного питання не стосувався трудових колективів.
Прикладом вдалої маніпуляції людьми вважаємо галас жінки, яка на сесії міської ради вимагала надати слово двірникові, інтереси якої ніяким чином не порушувалися, віник ніхто в неї не забирав, обсяги території прибирання не збільшувалися, з роботи не звільняли і т.і.
ЗА ТЕМОЮ: Акція "Надайте слово двірнику!" відбулася перед початком сесії міської ради
Реформування ЖКГ міста розпочалося згідно Резолюції громадських слухань від 08.11.11р. з метою покращення надання послуг, і це була не забаганка чиїхось інтересів, а вимога громади міста і Світловодської влади, оскільки ЖЕКи №№1, 2, 3, 4, 5 були збитковими і не спроможніми надавати якісні послуги.
ЗА ТЕМОЮ: ЖЕКи: приступити до ліквідації
Одна з причин збитковості — завеликий штат адміністративного управлінського персоналу підприємств і рівень заробітної плати їх керівників, а якість надання послуг ЖЕКами була незадовільною.
ЗА ТЕМОЮ: Але ж і начальники далеко не альтруїсти
На привеликий жаль, з боку керівництва ЖЕКів жодної дієвої пропозиції щодо поліпшення роботи або позитивного результату, крім супротиву, не надходило, як повідомила на громадських слуханнях заступник міського голови з питань ЖКГ Гетьманець Л.М., соціальна напруга в місті продовжувалася зростати.
На виконання Резолюції громадських слухань і було проведено у 2011 році реформування ЖЕКів на базі комунального підприємства "Міськсвітло" і це дало б суттєву економію витрат при діючому на той час тарифі. А саме при 738295 грн. середньомісячних витратах 5-ти ЖЕКів до реформування та 437444 грн. витрат після реформування, щомісячна економія становила б 300851 грн. Вивільнені кошти від проведення оптимізації затрат планувалися використати на поточні ремонти систем водопостачання та водовідведення, покрівель, електрощитових, під’їздів, ямковий ремонт твердого покриття прибудинкових територій, поліпшення матеріально-технічної бази ремонтно-механічних бригад та поповнення запасів ТМЦ для ремонту. При цьому тарифи залишилися незміненими, тобто не підвищувалися.
І при такому проведеному реформуванні ЖЕКів були звільнені керівники ЖЕКів, у тому числі Письменний М. та Кармаліта Є. Але такий варіант реформування не влаштовував ні Письменного М. на Кармаліту Є., а тому з ініціативи "обіжених" керівників ЖЕКів — депутатів від Партії Регіонів під потужним тиском керівництва політичної сили ПР проведена вже реформа була скасована, працівники, які вже відпрацювали 23 дні в КП "Міськсвітло", були звільнені, а у трудових книжках був анульований запис, як зроблений помилково. Робітників знову повернули в ЖЕКи. На цьому реформа ЖЕКів закінчилася.
А тепер щодо "другої фази" реформи ЖКГ.
Рішенням Світловодської міської ради №470 від 28.02.12р. без проведення будь-якого аналітично-економічного обгрунтування доцільності було створено два комунальних підприємства "Житлосвіт-2012" та "Житлосервіс-2012" саме під кокретних керівників — Письменного М. та Кармаліту Є.
Автори пишуть, що позитивним економічним кроком при створені двух комунальних підприємств "Житлосвіт-2012" і "Житлосервіс-2012" було переведення цих підприємств на спрощену систему оподаткування, що означає, що ці комунальні підприємства не є платниками ПДВ і сплачують податки за спрощеною системою за ставкою 5% від доходу, а економія коштів при цьому складає 15% від надходжень квартирної плати", тобто мета реформи була "уйти от НДС", а не покращення надання послуг.
Цей позитивний, на їхню думку, економічний крок був застосований з порушенням податковго законодавства та прихованим завуальованим підвищенням тарифів з утримання будинків, споруд та прибудинкових територій на 15%, оскільки тарифи залишилися для новостворених КП "Житлосвіт-2012" та "Житлосервіс-2012" на рівні попередніх тарифів, в структурі яких був закладений податок на додану вартість у розмірі 20%, і споживачі сплачували цей податок.
І після так званої проведеної реформи (псевдореформи) споживачі продовжують сплачувати за послуги на тому ж рівні, тільки тепер 15% вкраденого податку надходять не до державного бюджету, а на доходи вказаних підприємств. В розрахунку на рік до державного бюджету не надійдуть кошти у сумі близько 1 млн. грн., але цією корупційною схемою мають займатися правоохоронні органи. Наступним кроком так званої реформи була саме спроба підвищення тарифів на послуги ЖЕКів.
Так, в червні 2013 в газеті "СВ" була оприлюднена інформація про зміну (корегування) тарифів на послуги ЖЕКів №№1, 2, 3, 4, 5, ТОВ "Господарник, ДП "Господарник", КП "Житлосервіс-2012", КП "Житлосвіт-2012", які суттєво збільшувалися і ця інформація була вивішена на під’їздах багатоповерхових будинків. Ініціатором такого нахабного дійства були головні фігуранти так званої реформи, які намагалися у такій спосіб ввести нові суттєво збільшені тарифи.
ЗА ТЕМОЮ: Інформація про зміну (коригування) тарифів на послуги з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій
Такі дії керівників ЖЕКів викликали глибоке обурення громади міста, протест громадських організацій і на засіданні Громадської ради міста було з’ясовано, що перший заступник міського голови Ю.Лукинський непричетний до публікації про підвищення тарифів і який заявив, що вперше він побачив цю резонансу публікацію, коли газета вже вийшла друком. Після такої заяви першого заступника міського голови всі зрозуміли "звідки ростуть ноги" цієї резонансної інформації і знов найбільш причетними до її появи виявився тандем відомих "реформаторів" та спеціаліста управління економіки міськвиконкому Віталія Письменного, до речі родича Письменного Микити Павловича — ініціатора такої реформи.
Громадською радою міста була прийнята ухвала про те, що розміщена в газеті "СВ" інформація про зміну тарифів є анонімною, неузгодженою з керівництвом виконавчої влади, і тому не являється офіційним документом. Такий пілотний проект щодо підвищення тарифів "псевдореформаторів" був з позором провалений, а міський голова мав провести службове розслідування щодо появи в газеті "СВ" анонімного матеріалу та вжити відповідних заходів. Ще тоді п.2.3, прийнятої Громадської радою ухвали, було рекомендовано міському голові Ю.Котенку розірвати контракти з керівниками КП Письменним М. та Кармалітою Є., як з такими, що скомпроментували себе такою "реформою".
ЗА ТЕМОЮ: Долаючи пустелю
Незважаючи на такий розвиток подій псевдореформаторам, за сприянням посадових осіб міськвиконкому, вдалося у таємничій спосіб підвищити тарифи на 15%. Тобто, управлінням економіки міськвиконкому без участі громади у таємний спосіб були підготовлені проекти рішень нових тимчасових тарифів на рівні діючих, але без ПДВ 20%, який було передбачено в діючих тарифах.
Такий "позитивний економічний крок" щодо переведення КП "Житлосервіс-2012 та Житлосвіт-2012 на спрощену систему оподаткування є грубим порушенням податкового законодавства, і як наслідок цієї корупційної схеми є приховане збільшення тарифів для споживачів. Такий режим оподаткування не відповідає вимогам ст.291.5.5 Податкового кодексу України. Оскільки КП "Житлосвіт-2012" та "Житлосервіс-2012" засновані на майні комунальної власності територіальної громади міста Світловодська Світловодською ОДПІ їм було відмовлено у вичачі, як суб’єктам господарювання, свідоцтва платника єдиного податку на підставі невідповідності такого суб’єкта вимогам Податкового Кодексу. Після цього їх "позитивний економічний крок" було вирішено через Кіровоградський адмінсуд.
Оскільки Податковий кодекс не передбачає вчинення таких оборудок, то ми вважаємо, що питання було вирішено замовним рішенням Кіровоградського окружного адмінсуду. Службовці Світловодської ОДПІ не захищали інтересів держави та не оскаржували рішення адмінсуду. Цей "позитивний економічний крок" заслуговує на увагу проавоохоронних органів, оскільки ці підприємства "Житлосервіс-2012 та Житлосвіт-2012 засновані на майні комунальної власності.
Рішенням Світловодської міської ради №1072 від 23/12/08р було визначено, що право на здійснення послуги з утримання будинків, споруд та прибудинкових територій виборюється на конкурсних засадах та уповноваженим на проведення такого конкурсу визначене УЖКГ.
Але, рішенням виконавчого комітету Світловодської міської ради №260 від 10/04/13 всупереч рішенню Світловодської міської ради №1072 були визначені без конкурсу виконавцями послуг з утримання будинків, споруд та прибудинкових територій КП "Житлосервіс-2012" та "Житлосвіт-2012", пунком 2 якого встановлено, що отримання оплати за надані послуги здійснюють виконавці відповідних послуг.
Крім того, всупереч прийнятих рішень Світловодської міської ради №470 та виконавчого комітету №260 в таємничому порядку за сприяння посадових осіб ОМС з перевищенням повноважень та порушенням чинного законодавства керівниками КП "Житлосервіс-2012" та "Житлосвіт-2012" був проведений конкурс та визначені виконавцями послуг з управління та утримання житлових будинків, споруд та прибудинкових територій (певної кількості будинків) нові приватні структури — ТОВ "ЯРК-комфорт" та ТОВ "Сервіспромексперт". Новоствореним товариствам ТОВ "Ярк-комфорт" та ТОВ "Сервіспромексперт" за результатами незаконно проведеного конкурсу (імітація конкурсу) були передані функції управління будинками та функції утримання житлових будинків, споруд та прибудинкових територій, в той час як відповідно до п.4 ст.7 ЗУ "Про ЖКП" — визначення виконавців ЖК послуг є повноваженням ОМС.
Крім цього, новостворені товариства ТОВ "ЯРК-комфорт" та ТОВ "Сервіспромексперт", так звані переможці незаконно проведеного конкурсу, не маючи відповідних повноважень, незаконно укладають договори на надання послуг з утримання будинків, споруд та прибудинкових територій та збирають кошти з населення на свої рахунки, а також отримують бюджетні кошти у вигляді пільг та субсидій, користуються безоплатно майном комунальної власності, переданим без відома власника, що є корупційною складовою запровадженої псевдореформи, та не сплачують за оренду приміщень, в яких вони знаходяться, чим завдані збитки громаді понад 30 тис.грн. Крім того, вказані приватні структури ТОВ "Сервіспромексперт" та ТОВ "Ярк-комфорт" стягують плату зі споживачів та отримують пільги та субсидії за незатвердженими міською владою для них тарифами.
З приводу такого комунального свавілля та прийнятих незаконних рішень Світловодською міської радою та виконавчим комітетом, дій керівників КП "Житлосвіт-2012" та "Житлосервіс" Світловодською міжрайпрокуратурою ще 22.04.14р. було внесено Подання про усунення порушень вимог законів України, термін виконання якого становить 20 днів і яке протягом 2-х місяців не було розглянуто на сесії Світловодської міської ради.
Весь цей час Подання прокуратури приховувалося посадовими особами ОМС від депутатів міської ради і лише за ініціативи громадських організацій вказане подання прокуратури було розглянуто на депутатських комісіях.
24 червня 2014р. питання про розгляд Подання прокуратури не було включено до порядку денного, не зважаючи на те, що дане подання розглядалося на всіх депутатських комісіях. Ініціаторами зриву розгляду Подання прокуратури на сесії міської ради 24.06.14р. були зацікавлені особи — псевдореформатори — депутати міської ради Письменний М. та Кармаліта Є. за підтримки групи депутатів, колишніх і теперішніх однопартійців з ПР. Із 39-ти депутатів, присутніх на сесії, за включення до порядку денного сесії питання про розгляд подання прокуратури проголосувало 25 депутатів (одного голосу не вистачило!), а решта не бажала розглядати подання прокурора, оскільки керувалася принципом "наших не здають".
Крім зазначених вище правопорушень, новоутворені приватні товариства ТОВ "ЯРК-комфорт" та ТОВ "Сервіспромексперт", які не є правонаступниками ЖЕКів №1 та №3, зловживають монопольним становищем, направляють повідомлення споживачам про заборгованість і необхідність її оплати з урахуванням сум боргів споживачів перед ліквідованими ЖЕКами, не маючи на це підстав. Такі зловживання стали можливими внаслідок використання приватними структурами ТОВ "ЯРК-комфорт" та ТОВ "Сервіспромексперт" номерів особових рахунків споживачів послуг ліквідованих ЖЕКів №1 та №3, а також персональних даних споживачів ліквідованих ЖЕКів. Це питання також заслуговує на увагу компетентних органів.
ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: Усі матеріали за темою "Реформування ЖКГ у Світловодську"
Враховуючи ситуацію, яка склалася на ринку житлово-комунальних послуг у місті Світловодську, атмосферу кругової поруки в депутському корпусі та позиції "страуса" частини депутатів, вважаємо неприпустимим ігнорування розгляду подання прокуратури та Резолюції громадських слухань.
Л.Павловська, Голова ГО "Громадськй захист",
І.Козак, голова ГО "Міська варта",
В.Павлов, голова ОГО "Громадська рада м.Світловодська,
В.Куцевич, заступник голови ГО "Спілка ветеранів 2763РП",
В.Мільохін, голова ВУ,
А.Кучугурний, голова Асоціації громадських організацій м. Світловодська",
О.Долгий, голова Українського козацтва.
Людмила Павловська
Фото: Богдан Дроздов (архів)