ЖЕКи: приступити до ліквідації
Напрочуд оперативно і злагоджено пройшли у Світловодську громадські слухання, присвячені заміні ЖЕКів на щось інше. Так що допомога "Швидкої медичної допомоги", яка на при всяк випадок чергувала біля ґанку Палацу культури всі дві години слухань, не знадобилась.
День 8 листопада, якщо, звісно, влада не "заколише" цей почин, можна вважати днем початку відмирання наших ЖЕКів. Громадські слухання під назвою "Реформування підприємств ЖКГ, що надають послуги з обслуговування будинків, споруд і прибудинкових територій" стали у цьому напрямкові першим реальним кроком. Майже чотириста городян взяли участь у даному обговоренні…
Після того, як було обрано президію зборів у складі мера Юрія Котенка, його заступниці з комунальних питань Людмили Гетманець, спікера міськради Зінаїди Климчук, секретаріату та лічильної комісії, вступне слово мовив міський голова.
Юрій Котенко
Те, що наразі відбувається, сказав він, — є виконанням його передвиборчої програми. Адже, затягувати проблему далі нікуди — у місті практично немає жодного будинку, де мешканці були би задоволені роботою ЖЕКів.
Людмила Гетманець
Промова Людмили Гетманець була витримана у такому ж, як і у попереднього оратора, ключі. Але цифрова її насиченість — результати виконкомівського аналізу фінансово-господарської діяльності ЖЕКів — ще більше укріпили переважну кількість аудиторії у думці, що такому господарюванню давно пора покласти край. На сьогодні, згідно даного аналізу, кредиторська заборгованість ЖЕКів складає 5,5 мільйона гривень. Однією з причин є надто роздутий управлінський апарат: із загальної кількості працюючих у ЖЕКівській сфері — 203 людини — 54 є управлінцями. (Якщо поділити тих на тих, вийде, що на 3,7 "раба" припадає по "прорабу". Прим. авт.). Але не це призвело до тихого "зубного скреготу" присутніх і навіть не те, що частка зарплат ЖЕКівців складає 52% від сукупних видатків (електроенергія — 4%; поточний ремонт житлового фонду — 7,5%; вивезення побутових відходів — 2,3%; обслуговування ліфтів — 2,6%; соціальні відрахування — 19%, інші витрати — 12%), а те, що в цих "зарплатних" 52% — 64% є зарплатою управлінців…
Директор Управляючої компанії "Перспектива"
Потурбувались організатори слухань також і про те аби на них було заслухано і представника міста, де з ЖЕКами покінчено, а на їхньому місці почало функціонувати щось інше. В даному випадку це була кременчуцький гість, директор Управляючої компанії "Перспектива". За її словами, у Кременчуці тарифи на обслуговування будинків і прибудинкових територій було затверджено ще у 2005 році. З тих пір вони не переглядались. Причиною цього, на її переконання, була на початку 2007 року остаточна ліквідація тамтешніх ЖЕКів, функцію яких перебрали на себе три Управляючі компанії. Це така собі організація, яка, пройшовши конкурсний відбір з собі подібних, обслуговує і будинки, і прибудинкові території. У кожної з них укладено контракт з міським головою. Причому, наголосила кременчужанка, — з усією командою, з якої складається компанія, а не лише з її босом. Що цілком слушно і доречно, адже, якщо компанія не справляється із своїми зобов’язаннями — вона у повному складі йде з ринку житлових послуг геть.
Микола Литвиненко
Власне, після цього настала черга "вільного мікрофону", звідки пролунало чимало цікавих (і не дуже) думок і пропозицій. Серед них, найбільш виразним, напевне, був коротенький спіч відомого своїми оригінальними судженнями і неординарними пропозиціями активного члена громади Миколи Литвиненка, який і цього разу собі не зрідив... Гості з Кременчука він закинув, що у своєму виступі вона не повідомила, куди подівалася матеріально-технічна база ліквідованих ЖЕКів. Відтак, висловив Литвиненко застереження, не виключається, що майбутніми Управлінськими компаніями у Світловодську керуватимуть ті ж самі начальники нинішніх ЖЕКів із збереженням своїх сьогоднішніх захмарних зарплат. Навіть, більше того, припустив він, — отримавши по відзнаці "За заслуги перед Світловодщиною" за… доведення до банкрутства своїх ЖЕКів, вони будуть чинити різного штибу перепони будь-яким починанням Котенка, бо і у них знайдуться важелі впливу як у міськраді, так і у виконкомі.
…У заключному своєму слові, міський голова повідомив, що він з жодним начальником ЖЕКа не укладав контракту — вже існуючі, за три дні до виборів міського голови, що відбулися 30 жовтня 2010, подовжив з ними тодішній виконуючий обов’язки міського голови, секретар міськради Віталій Юшко. І подовжив аж до 2015 року. Та вони (ці контракти) втрачають чинність щойно буде дано старт реформуванню ЖЕКів. І перше, що треба для цього зробити — затвердити резолюцію даних слухань. І наче, відповідаючи на застереження Литвиненка, мер зазначив, що він у своїх починаннях спирається на виконкомівську команду однодумців та переважну більшість депутатського корпусу. А відтепер — і на підтримку громади, бо він побачив, що вона схвально оцінює його поступ на реформування ЖКГ міста. А от на прохання когось із присутніх назвати прізвища недоброзичливців, що йому погрожують, відповів, що він і сам з ними впорається…
І нарешті, одна з найактивніших громадських активісток Надія Мальцева, сповненим урочистості голосом, зачитала текст резолюції, лейтмотивом якої є курс на ліквідацію ЖЕКів з паралельною розробкою системи конкурсного відбору виконавців послуг з утримання будинків і прибудинкових територій та на сприяння утворення ОСББ. Резолюцію було схвалено переважною більшістю голосів. Щоправда, трішки посперечалися щодо строків її виконання. Зійшлись на 31 травня 2012 року.
Після того, як було обрано президію зборів у складі мера Юрія Котенка, його заступниці з комунальних питань Людмили Гетманець, спікера міськради Зінаїди Климчук, секретаріату та лічильної комісії, вступне слово мовив міський голова.
Юрій Котенко
Те, що наразі відбувається, сказав він, — є виконанням його передвиборчої програми. Адже, затягувати проблему далі нікуди — у місті практично немає жодного будинку, де мешканці були би задоволені роботою ЖЕКів.
"Ще рік тому, — зізнався доповідач, — мені здавалося, що знадобиться незначний термін для виправлення ситуації. Але вийшло, що я помилявся".
За його словами, окремі керівники ЖЕКів, замість того, щоб пристати на його ініціативи по реформування своїх структур, відверто ігнорують ці ініціативи. Навіть, більш того — погрожують йому. Щоправда, не уточнив — чим саме. Тому, наголосив голова, зволікати із таким станом речей, коли ЖЕКівська верхівка прагне жити за рахунок громади і, разом з цим, нічого путнього для неї не робити, далі нікуди… Як початок виправляння ситуації, що склалася, Котенко, висловлюючи колективну думку виконкому, вбачає у ліквідації ЖЕКів з одночасним створенням конкурентного механізму на ринку надання послуг з утримання житла. "Для цього, — підкреслив він, — необхідно розробити та втілити в життя систему конкурсного відбору виконавців цих послуг. Розробку такої системи треба винести на широке громадське обговорення, щоб врахувати найбільш слушні пропозиції. Створення конкурентного середовища дозволить припинити постійні коригування тарифів у бік їхнього збільшення, запровадити договірні умови для залучення довгострокових інвестицій у ЖКГ, зменшити витрати на управлінський апарат та впровадити енергозберігаючі технології. При цьому, заощаджені кошти будуть спрямовуватись на утримання житлового фонду"…
Людмила Гетманець
Промова Людмили Гетманець була витримана у такому ж, як і у попереднього оратора, ключі. Але цифрова її насиченість — результати виконкомівського аналізу фінансово-господарської діяльності ЖЕКів — ще більше укріпили переважну кількість аудиторії у думці, що такому господарюванню давно пора покласти край. На сьогодні, згідно даного аналізу, кредиторська заборгованість ЖЕКів складає 5,5 мільйона гривень. Однією з причин є надто роздутий управлінський апарат: із загальної кількості працюючих у ЖЕКівській сфері — 203 людини — 54 є управлінцями. (Якщо поділити тих на тих, вийде, що на 3,7 "раба" припадає по "прорабу". Прим. авт.). Але не це призвело до тихого "зубного скреготу" присутніх і навіть не те, що частка зарплат ЖЕКівців складає 52% від сукупних видатків (електроенергія — 4%; поточний ремонт житлового фонду — 7,5%; вивезення побутових відходів — 2,3%; обслуговування ліфтів — 2,6%; соціальні відрахування — 19%, інші витрати — 12%), а те, що в цих "зарплатних" 52% — 64% є зарплатою управлінців…
Директор Управляючої компанії "Перспектива"
Потурбувались організатори слухань також і про те аби на них було заслухано і представника міста, де з ЖЕКами покінчено, а на їхньому місці почало функціонувати щось інше. В даному випадку це була кременчуцький гість, директор Управляючої компанії "Перспектива". За її словами, у Кременчуці тарифи на обслуговування будинків і прибудинкових територій було затверджено ще у 2005 році. З тих пір вони не переглядались. Причиною цього, на її переконання, була на початку 2007 року остаточна ліквідація тамтешніх ЖЕКів, функцію яких перебрали на себе три Управляючі компанії. Це така собі організація, яка, пройшовши конкурсний відбір з собі подібних, обслуговує і будинки, і прибудинкові території. У кожної з них укладено контракт з міським головою. Причому, наголосила кременчужанка, — з усією командою, з якої складається компанія, а не лише з її босом. Що цілком слушно і доречно, адже, якщо компанія не справляється із своїми зобов’язаннями — вона у повному складі йде з ринку житлових послуг геть.
"Але, — зазначила гостя, — Управлінська компанія, це не просто надавач послуг — це управительська функція, яку бере на себе така компанія… Роботи, які нею виконуються, підписуються і узгоджуються з власниками житла… Будинки обслуговуються шляхом укладання договорів з підрядними організаціями, тобто, якщо потрібні, наприклад, послуги покрівельника — його не треба тримати у штаті і платити зарплату цілий рік, незалежно від об’єму виконаних робіт, бо компанія має договір з підрядною організацією, де є такий покрівельник".
Також, додала на завершення ораторка, Управлінська компанія — це мінімальний штат адміністративно-управлінського персоналу.Микола Литвиненко
Власне, після цього настала черга "вільного мікрофону", звідки пролунало чимало цікавих (і не дуже) думок і пропозицій. Серед них, найбільш виразним, напевне, був коротенький спіч відомого своїми оригінальними судженнями і неординарними пропозиціями активного члена громади Миколи Литвиненка, який і цього разу собі не зрідив... Гості з Кременчука він закинув, що у своєму виступі вона не повідомила, куди подівалася матеріально-технічна база ліквідованих ЖЕКів. Відтак, висловив Литвиненко застереження, не виключається, що майбутніми Управлінськими компаніями у Світловодську керуватимуть ті ж самі начальники нинішніх ЖЕКів із збереженням своїх сьогоднішніх захмарних зарплат. Навіть, більше того, припустив він, — отримавши по відзнаці "За заслуги перед Світловодщиною" за… доведення до банкрутства своїх ЖЕКів, вони будуть чинити різного штибу перепони будь-яким починанням Котенка, бо і у них знайдуться важелі впливу як у міськраді, так і у виконкомі.
…У заключному своєму слові, міський голова повідомив, що він з жодним начальником ЖЕКа не укладав контракту — вже існуючі, за три дні до виборів міського голови, що відбулися 30 жовтня 2010, подовжив з ними тодішній виконуючий обов’язки міського голови, секретар міськради Віталій Юшко. І подовжив аж до 2015 року. Та вони (ці контракти) втрачають чинність щойно буде дано старт реформуванню ЖЕКів. І перше, що треба для цього зробити — затвердити резолюцію даних слухань. І наче, відповідаючи на застереження Литвиненка, мер зазначив, що він у своїх починаннях спирається на виконкомівську команду однодумців та переважну більшість депутатського корпусу. А відтепер — і на підтримку громади, бо він побачив, що вона схвально оцінює його поступ на реформування ЖКГ міста. А от на прохання когось із присутніх назвати прізвища недоброзичливців, що йому погрожують, відповів, що він і сам з ними впорається…
І нарешті, одна з найактивніших громадських активісток Надія Мальцева, сповненим урочистості голосом, зачитала текст резолюції, лейтмотивом якої є курс на ліквідацію ЖЕКів з паралельною розробкою системи конкурсного відбору виконавців послуг з утримання будинків і прибудинкових територій та на сприяння утворення ОСББ. Резолюцію було схвалено переважною більшістю голосів. Щоправда, трішки посперечалися щодо строків її виконання. Зійшлись на 31 травня 2012 року.
Резолюція громадських слухань з питання реформування житлово-комунального господарства м. Світловодська
Учасники громадських слухань відзначають, що у місті не впроваджується Закон України "Про Загальнодержавну програму реформування і розвитку житлово-комунального господарства на 2009-2014 роки".
За 9 місяців поточного року збитки підприємств, що надають послуги з утримання будинків, споруд і прибудинкових територій у м. Світловодськ склали 1 169 300 грн. Основною причиною збитковості ЖЕКів є громіздкий штат адміністративно-управлінського персоналу та робітників, на утримання яких направляється до 80 % коштів, що сплачує населення. Якість надання послуг вкрай незадовільна. Підняття тарифів не впливає на кількість послуг та покращення їх надання. Відсутній прозорий механізм контролю за формуванням тарифів та розподілом коштів ЖЕКів. Кредиторська заборгованість підприємств за товари, роботи та послуги складає понад 5 580 000 грн. Проти трьох ЖЕКів порушено процедуру банкрутства. Настав час рішучих дій — реформування житлово-комунального господарства міста з метою покращення надання послуг.
Учасники громадських слухань ухвалили:
Громада міста вимагає від міського голови Котенка Ю.М., депутатів міської ради, членів виконавчого комітету міської ради:
1. Терміново приступити до реформування житлово-комунального господарства міста.
2. Провести ліквідацію ЖЕКів.
3. Провести перевірку фінансово-господарської діяльності ЖЕКів за останні 5 років.
4. Рекомендувати міськвиконкому провести інвентаризацію житлового фонду комунальної власності.
5. Розробити та ввести в дію систему конкурсного відбору виконавців послуг по утриманню будинків, споруд і прибудинкових територій.
6. Визначити межі прибудинкових територій по кожному будинку.
7. Сприяти створенню ОСББ.
Учасники громадських слухань відзначають, що у місті не впроваджується Закон України "Про Загальнодержавну програму реформування і розвитку житлово-комунального господарства на 2009-2014 роки".
За 9 місяців поточного року збитки підприємств, що надають послуги з утримання будинків, споруд і прибудинкових територій у м. Світловодськ склали 1 169 300 грн. Основною причиною збитковості ЖЕКів є громіздкий штат адміністративно-управлінського персоналу та робітників, на утримання яких направляється до 80 % коштів, що сплачує населення. Якість надання послуг вкрай незадовільна. Підняття тарифів не впливає на кількість послуг та покращення їх надання. Відсутній прозорий механізм контролю за формуванням тарифів та розподілом коштів ЖЕКів. Кредиторська заборгованість підприємств за товари, роботи та послуги складає понад 5 580 000 грн. Проти трьох ЖЕКів порушено процедуру банкрутства. Настав час рішучих дій — реформування житлово-комунального господарства міста з метою покращення надання послуг.
Учасники громадських слухань ухвалили:
Громада міста вимагає від міського голови Котенка Ю.М., депутатів міської ради, членів виконавчого комітету міської ради:
1. Терміново приступити до реформування житлово-комунального господарства міста.
2. Провести ліквідацію ЖЕКів.
3. Провести перевірку фінансово-господарської діяльності ЖЕКів за останні 5 років.
4. Рекомендувати міськвиконкому провести інвентаризацію житлового фонду комунальної власності.
5. Розробити та ввести в дію систему конкурсного відбору виконавців послуг по утриманню будинків, споруд і прибудинкових територій.
6. Визначити межі прибудинкових територій по кожному будинку.
7. Сприяти створенню ОСББ.