Які грядуть "реформи" ЖКГ. На ваш розсуд
Шановні мешканці міста Світловодськ! Ми, трудові колективи підприємств КП "Житлосвіт 2012", КП "Житлосервіс", ТОВ "Сервіспромексперт" та ТОВ "ЯРК-Комфорт", хочемо Вам розповісти про ситуацію, що на даний час склалась у сфері надання послуг на утримання будинків та прибудинкових територій. Адже, на наш погляд, стан справ у сфері ЖКГ подається однобоко, як заплановано зацікавленими особами.
^ Реклама ^Ми ж пропонуємо поглянути на те, що відбувається, зсередини, тобто, очима тих, хто, як Вас переконують, причетні до Ваших "комунальних" поневірянь. Для того, щоб було все зрозуміло необхідно розповісти як наша влада реформувала ЖКГ в попередні роки.
Попередні кроки з реформування ЖКГ
Перші кроки з реформування житлово-експлуатаційних контор були здійсненні міською владою, в особі міського голови, у 2011 році. Всі пам’ятають реформу ЖЕКів 2011 року, коли в місто Світловодськ, проводити реформу, приїхав "спеціаліст" з Кременчука. Першим кроком тієї реформи стало самовільне (рейдерське) захоплення приватними структурами Кременчука всіх приміщень ЖЕКів та переведення функцій ЖЕКів до Комунального підприємства "Міськсвітло" та введення схеми розрахунку за послуги утримання будинків, згідно якої, "Міськсвітло" приймає кошти від населення та відповідає за їхню якість. В той же час було створено п’ять приватних підприємств, які за договором з даним комунальним підприємством отримують всі кошти від населення та фактично надають послугу з утримання будинків. Кошти, отримані комунальним підприємством, перераховуються приватним підприємствам. При цьому першими кроками реформи 2011 року був намір підняти тарифи на послугу, як мінімум, у два разі, бо кременчуцькі пани не мали бажання заходити у місто Світловодськ, не маючи суттєвого прибутку — саме такими були їхні умови, які вони виражали без зайвої публічності. Таким чином, світловодці мали би наступне: за якість послуг відповідає КП "Міськсвітло", а послуги фактично надають приватні підприємства, які не несуть жодної відповідальності перед споживачем за їхню якість. Але пильні громадяни, які в цьому реформуванні нічого, окрім, обману не побачивши, засипали зверненнями та скаргами Кіровоградську облдержадміністрацію, яка вимушена була відреагувати — приїзд до Світловодська високих обласних чиновників нарешті поклав край цій афері. Згодом, завдяки міським засобам масової інформації, і решта громадян довідалася про те, яке комунальне ярмо їх чекало від псевдо-реформаторів.
Реформа ЖКГ 2013 року
У 2013 році було проведено другу фазу реформи житлово-експлуатаційних контор. Рішенням Світловодської міської ради було створено два комунальних підприємства — надавача послуги утримання будинків та прибудинкових територій. Позитивним економічним кроком при цьому було переведення цих підприємств з платника податку на додану вартість за ставкою 20% на платника податків за спрощеною системою за ставкою — 5% від доходу. Економія коштів при цьому складала 15% від надходжень квартирної плати. Ця економія має важливе значення, враховуючи те, що тариф на послуги ЖЕК було затверджено ще у 2009 році в розрахунку на тогорічні ціни. А відтак дана економія дозволяла, на відміну від інших надавачів комунальних послуг (електроенергія, газ, опалення, водопостачання та водовідведення), утримуватись від "спокуси" переглядати наші тарифи. Адже у протилежному випадку, бути платником ПДВ в розмірі 20% для ЖЕКу означає підняти вартість своєї послуги на 20%.
ПДВ вигідний тільки для підприємств, які для виробництва свого товару (послуги) купують матеріали, енергоносії і т. і. у таких самих платників ПДВ — тоді сума їхнього зобов’язання з оплати даного податку зменшується на суму придбаного ними товару (складової ПДВ). У випадку з послугою ЖЕК, бути платником ПДВ автоматично означає віддати 20% зборів ЖЕК в рахунок оплати податків. І це не розумно з економічної точки зору. Спрощена ж система оподаткування за ставкою 5% має обмеження як щодо обігу коштів, так й по кількості працюючих на підприємстві осіб. Тому і було оголошено конкурс на обслуговування дільниці №1,3 міста Світловодськ. В результаті чого у підпорядкуванні комунальних підприємств "Житлосервіс-2012" та "Житлосвіт"-2012" з серпня 2013 року по теперішній час працюють два підприємства "ЯРК-Комфорт" та "Сервіспромексперт". При цьому дані підприємства підконтрольні як комунальним підприємствам, так й споживачам. Слід додати, що і ці підприємства працюють за тарифами 2009 року.
Що відбувається зараз
Тривалий час сфера діяльності ЖЕКів не була цікава ні для "зальотних" спеціалістів з інших міст, ні для місцевих панів, адже тарифи п’ятирічної давнини не могли принести суттєвих прибутків. Ось чому ці пани протягом 2013-14 років очікували свого часу, спостерігаючи за діяльністю як комунальних підприємств, так й за підпорядкованим їм підприємствами. Коли вони побачили, що дані підприємства "не тонуть" в боргах і про допомогу не волають, звернулись до їхніх керівників з вимогою "відкату". Отримавши "гарбуза", ними був розроблений дуже продуманий сценарій із обов’язковим залученням "стурбованої" громадськості, засобів масової інформації, а також маніпуляцій та підтасовок, до яких добросовісна людина й додуматися не могла. Наприклад з’ясовується, що ніхто протягом 2013-14 років не знав, що дільницю №1 м. Світловодськ обслуговує ТОВ "Сервіспромексперт", а дільницю №3 обслуговує ТОВ "ЯРК-Комфорт". І це при тому, що зазначені підприємства отримують від міського голови вказівки, щодо забезпечення чергового у будівлі виконкому Світловодської міської ради, крім того Сервіспромексперт забезпечує охороною адміністративну будівлю по вулиці Леніна,4, налагодження регулярного прибирання ділянок, які знаходиться поза межами території дільниці №1, 3 (т. з. безгоспні території), що повинні обслуговуватися за рахунок місцевого бюджету, а вони обслуговуються виключно за рахунок наших підприємств… Дуже неприємно було дізнатися, що про нашу працю не відомо ні меру, ні громадськості. Зате на виконкомі два підприємства звинуваченні в несплаті 30000 грн. орендної плати за використання комунальних приміщень. А хіба не відомо меру та його найближчому оточенню, що, відповідно до договору між товариствами та комунальним підприємством, в рахунок орендної плати товариства зобов’язанні прибирати визначений перелік територій, що не входять до обслуговування дільниць №1,3, а хіба, на прохання мера, ми не прибираємо території біля виконкому та інших дільниць? А хіба не наші сторожи чергують в адмінбудівлях? Соромно і непорядно, звертаючись до нас з проханням вирішити ту чи іншу проблему (є ціла купа подібних листів), одночасно заявляючи, що про нас ніхто не знає! На виконкомі, а потім у ЗМІ, зазначається, що наші підприємства не сплачували вартість орендної плати за використання комунальних приміщень — власне, це єдиний наш "смертний гріх", на підставі якого — як прикриття — міська влада застосовує свою загарбницьку схему. А вона полягає у тому, що деякі пани з числа офіційного та "тіньового" керівництва міста скумекали, що піднявши тариф на хоч на одну гривну за один метр квадратний можна отримати вагомий внесок до власних кишень. Ось це і є справжня причина свавілля і гонінь на наші підприємства, що немає нічого спільного із турботою за простих громадян. Просто, для деяких панів, нинішній, не вельми законний, бізнес став збитковим. От вони й запримітили для себе запасний варіант для збагачення на наш і ваш, шановні світловодці, рахунок.
Обман як реалізація "шкурних" інтересів
Спочатку для нас були не зрозумілі останні події, а саме: чому до працівників наших підприємств були тільки подяки, але в одну мить ми "впали у немилість"? Дізнаючись по крупицям інформацію, нам стало відомо, що подальший розвиток подій буде виглядати наступним чином: першим кроком (і він уже зроблений) буде згортання реформи 2013 року завдяки громадським активістам, які або не розуміють кому підіграють, або діють умисно.
Другим кроком стане передача будинків на баланс УЖКГ і, звісно, оголошення псевдоконкурсу на надання комунальних послуг з утримування житла. За планом, участь у ньому візьмуть КП "Житлосвіт-2012" та "Житлосервіс-2012" та кілька "інших" бажаючих. Але конкурс виграє одне з цих двох КП, яке у подальшому стане "приймальним пунктом" квартплати від населення. Після чого буде укладання підрядних договорів з приватними "фірмочками" наближених до влади панів. А відтак, крок — третій: повернення до витоків реформи 2011 року, коли всю відповідальність за послугу буде покладено КП, а приватники спокійненько збиратимуть платню за компослуги. При цьому підприємство, що буде виконавцем цих послуг, позбавляється можливості бути платником єдиного податку і повинно сплачувати податок на додану вартість в розмірі 20% від нарахованих сум. А приватні підприємства-підрядники додатково сплатять 5% єдиного податку з коштів, що отримують від КП. Всього ж ми маємо 25% податку, а це — ¼ платежів населення.
В приватній розмові з "реформаторами" було озвучено запланований тариф на метр квадратний 2,3-2,50 грн., (нині — 0,80-1,20 грн. за м. кв.).
Ми просимо від влади й місцевого бізнесу одного припиніть проводити власні сценарії збагачення, якщо Вам дуже хочеться ще раз провести реформу ЖКГ поспілкуйтеся будь ласка з трудовими колективами підприємств, які надають зазначену послугу й не вирішуйте все за нас.
Працівники КП "Житлосвіт-2012" і "Житлосервіс-2012",
ТОВ "Сервіспромексперт" та "ЯРК-Комфорт"
Попередні кроки з реформування ЖКГ
Перші кроки з реформування житлово-експлуатаційних контор були здійсненні міською владою, в особі міського голови, у 2011 році. Всі пам’ятають реформу ЖЕКів 2011 року, коли в місто Світловодськ, проводити реформу, приїхав "спеціаліст" з Кременчука. Першим кроком тієї реформи стало самовільне (рейдерське) захоплення приватними структурами Кременчука всіх приміщень ЖЕКів та переведення функцій ЖЕКів до Комунального підприємства "Міськсвітло" та введення схеми розрахунку за послуги утримання будинків, згідно якої, "Міськсвітло" приймає кошти від населення та відповідає за їхню якість. В той же час було створено п’ять приватних підприємств, які за договором з даним комунальним підприємством отримують всі кошти від населення та фактично надають послугу з утримання будинків. Кошти, отримані комунальним підприємством, перераховуються приватним підприємствам. При цьому першими кроками реформи 2011 року був намір підняти тарифи на послугу, як мінімум, у два разі, бо кременчуцькі пани не мали бажання заходити у місто Світловодськ, не маючи суттєвого прибутку — саме такими були їхні умови, які вони виражали без зайвої публічності. Таким чином, світловодці мали би наступне: за якість послуг відповідає КП "Міськсвітло", а послуги фактично надають приватні підприємства, які не несуть жодної відповідальності перед споживачем за їхню якість. Але пильні громадяни, які в цьому реформуванні нічого, окрім, обману не побачивши, засипали зверненнями та скаргами Кіровоградську облдержадміністрацію, яка вимушена була відреагувати — приїзд до Світловодська високих обласних чиновників нарешті поклав край цій афері. Згодом, завдяки міським засобам масової інформації, і решта громадян довідалася про те, яке комунальне ярмо їх чекало від псевдо-реформаторів.
Реформа ЖКГ 2013 року
У 2013 році було проведено другу фазу реформи житлово-експлуатаційних контор. Рішенням Світловодської міської ради було створено два комунальних підприємства — надавача послуги утримання будинків та прибудинкових територій. Позитивним економічним кроком при цьому було переведення цих підприємств з платника податку на додану вартість за ставкою 20% на платника податків за спрощеною системою за ставкою — 5% від доходу. Економія коштів при цьому складала 15% від надходжень квартирної плати. Ця економія має важливе значення, враховуючи те, що тариф на послуги ЖЕК було затверджено ще у 2009 році в розрахунку на тогорічні ціни. А відтак дана економія дозволяла, на відміну від інших надавачів комунальних послуг (електроенергія, газ, опалення, водопостачання та водовідведення), утримуватись від "спокуси" переглядати наші тарифи. Адже у протилежному випадку, бути платником ПДВ в розмірі 20% для ЖЕКу означає підняти вартість своєї послуги на 20%.
ПДВ вигідний тільки для підприємств, які для виробництва свого товару (послуги) купують матеріали, енергоносії і т. і. у таких самих платників ПДВ — тоді сума їхнього зобов’язання з оплати даного податку зменшується на суму придбаного ними товару (складової ПДВ). У випадку з послугою ЖЕК, бути платником ПДВ автоматично означає віддати 20% зборів ЖЕК в рахунок оплати податків. І це не розумно з економічної точки зору. Спрощена ж система оподаткування за ставкою 5% має обмеження як щодо обігу коштів, так й по кількості працюючих на підприємстві осіб. Тому і було оголошено конкурс на обслуговування дільниці №1,3 міста Світловодськ. В результаті чого у підпорядкуванні комунальних підприємств "Житлосервіс-2012" та "Житлосвіт"-2012" з серпня 2013 року по теперішній час працюють два підприємства "ЯРК-Комфорт" та "Сервіспромексперт". При цьому дані підприємства підконтрольні як комунальним підприємствам, так й споживачам. Слід додати, що і ці підприємства працюють за тарифами 2009 року.
Що відбувається зараз
Тривалий час сфера діяльності ЖЕКів не була цікава ні для "зальотних" спеціалістів з інших міст, ні для місцевих панів, адже тарифи п’ятирічної давнини не могли принести суттєвих прибутків. Ось чому ці пани протягом 2013-14 років очікували свого часу, спостерігаючи за діяльністю як комунальних підприємств, так й за підпорядкованим їм підприємствами. Коли вони побачили, що дані підприємства "не тонуть" в боргах і про допомогу не волають, звернулись до їхніх керівників з вимогою "відкату". Отримавши "гарбуза", ними був розроблений дуже продуманий сценарій із обов’язковим залученням "стурбованої" громадськості, засобів масової інформації, а також маніпуляцій та підтасовок, до яких добросовісна людина й додуматися не могла. Наприклад з’ясовується, що ніхто протягом 2013-14 років не знав, що дільницю №1 м. Світловодськ обслуговує ТОВ "Сервіспромексперт", а дільницю №3 обслуговує ТОВ "ЯРК-Комфорт". І це при тому, що зазначені підприємства отримують від міського голови вказівки, щодо забезпечення чергового у будівлі виконкому Світловодської міської ради, крім того Сервіспромексперт забезпечує охороною адміністративну будівлю по вулиці Леніна,4, налагодження регулярного прибирання ділянок, які знаходиться поза межами території дільниці №1, 3 (т. з. безгоспні території), що повинні обслуговуватися за рахунок місцевого бюджету, а вони обслуговуються виключно за рахунок наших підприємств… Дуже неприємно було дізнатися, що про нашу працю не відомо ні меру, ні громадськості. Зате на виконкомі два підприємства звинуваченні в несплаті 30000 грн. орендної плати за використання комунальних приміщень. А хіба не відомо меру та його найближчому оточенню, що, відповідно до договору між товариствами та комунальним підприємством, в рахунок орендної плати товариства зобов’язанні прибирати визначений перелік територій, що не входять до обслуговування дільниць №1,3, а хіба, на прохання мера, ми не прибираємо території біля виконкому та інших дільниць? А хіба не наші сторожи чергують в адмінбудівлях? Соромно і непорядно, звертаючись до нас з проханням вирішити ту чи іншу проблему (є ціла купа подібних листів), одночасно заявляючи, що про нас ніхто не знає! На виконкомі, а потім у ЗМІ, зазначається, що наші підприємства не сплачували вартість орендної плати за використання комунальних приміщень — власне, це єдиний наш "смертний гріх", на підставі якого — як прикриття — міська влада застосовує свою загарбницьку схему. А вона полягає у тому, що деякі пани з числа офіційного та "тіньового" керівництва міста скумекали, що піднявши тариф на хоч на одну гривну за один метр квадратний можна отримати вагомий внесок до власних кишень. Ось це і є справжня причина свавілля і гонінь на наші підприємства, що немає нічого спільного із турботою за простих громадян. Просто, для деяких панів, нинішній, не вельми законний, бізнес став збитковим. От вони й запримітили для себе запасний варіант для збагачення на наш і ваш, шановні світловодці, рахунок.
Обман як реалізація "шкурних" інтересів
Спочатку для нас були не зрозумілі останні події, а саме: чому до працівників наших підприємств були тільки подяки, але в одну мить ми "впали у немилість"? Дізнаючись по крупицям інформацію, нам стало відомо, що подальший розвиток подій буде виглядати наступним чином: першим кроком (і він уже зроблений) буде згортання реформи 2013 року завдяки громадським активістам, які або не розуміють кому підіграють, або діють умисно.
Другим кроком стане передача будинків на баланс УЖКГ і, звісно, оголошення псевдоконкурсу на надання комунальних послуг з утримування житла. За планом, участь у ньому візьмуть КП "Житлосвіт-2012" та "Житлосервіс-2012" та кілька "інших" бажаючих. Але конкурс виграє одне з цих двох КП, яке у подальшому стане "приймальним пунктом" квартплати від населення. Після чого буде укладання підрядних договорів з приватними "фірмочками" наближених до влади панів. А відтак, крок — третій: повернення до витоків реформи 2011 року, коли всю відповідальність за послугу буде покладено КП, а приватники спокійненько збиратимуть платню за компослуги. При цьому підприємство, що буде виконавцем цих послуг, позбавляється можливості бути платником єдиного податку і повинно сплачувати податок на додану вартість в розмірі 20% від нарахованих сум. А приватні підприємства-підрядники додатково сплатять 5% єдиного податку з коштів, що отримують від КП. Всього ж ми маємо 25% податку, а це — ¼ платежів населення.
В приватній розмові з "реформаторами" було озвучено запланований тариф на метр квадратний 2,3-2,50 грн., (нині — 0,80-1,20 грн. за м. кв.).
Ми просимо від влади й місцевого бізнесу одного припиніть проводити власні сценарії збагачення, якщо Вам дуже хочеться ще раз провести реформу ЖКГ поспілкуйтеся будь ласка з трудовими колективами підприємств, які надають зазначену послугу й не вирішуйте все за нас.
Працівники КП "Житлосвіт-2012" і "Житлосервіс-2012",
ТОВ "Сервіспромексперт" та "ЯРК-Комфорт"