Четвер, 14 грудня 2017
Економіка

Комунальний захист

Олена БалюкОлена БалюкОпадає пожовкле листя. Перелітні птахи відлітають у вирій… Але ці ознаки холодів, що наближаються, будуть не повними, якщо не згадати субсидіарний ажіотаж нашого народонаселення.
З минулого року субсидії на житлово-комунальні послуги почали надаватися за спрощеною схемою — так уряд відреагував на різке здороження "комуналки" для громадян. Чи дійсно це спрацювало? І чого чекати від Управління праці і соцзахисту населення цьогоріч?.. Про це та інше ми й поговорили з начальницею управління Оленою Балюк.
— Пані Олено, у минулорічному інтерв’ю ви говорили про стрімке зростання у місті претендентів на субсидії, і що працівникам вашого управління, аби справитись з таким напливом, довелось на пару місяців [i](поки народ "розсмокчеться") навіть про особисте життя забути. Скажіть, чи виправдала себе така жертовність?[/i]

— Жарти — жартами, але сьогодні, з огляду на минулий рік, можна стверджувати, що результат сповна виправдав наші зусилля. Адже з початку поточного року кількість отримувачів житлових субсидій становила 6589 сімей — на 46 % більше, ніж у цей же період минулого року. Треба віддати належне і органам державної влади — перехід до спрощеної процедури призначення субсидій був наповнений і відповідним бюджетним фінансуванням. Так, протягом означеного вище періоду організаціям-надавачам комунальних послуг із Держбюджету було перераховано 4,8 мільйонів гривень — майже удвічі більше, ніж за такий же період минулого року. Порівняно з минулим роком, середній розмір призначених по області житлових субсидій зріс на 20% і становить 178,6 тисяч гривень. Хоча, ваша правда, нашому управлінню довелося подвоїти, а то й потроїти свої зусилля — велася масштабна роз’яснювальна робота, по 12 годин щодня працювали "гарячі" телефонні лінії для консультацій. А на період найбільшої кількості звернень за призначенням субсидії УПСЗН перейшло на режим подовженого робочого дня.

— На порозі — осінь. А значить у вас знов розпочинаються "жнива". Чи немає ознак згортання такої "спрощенки" для населення?

— Ні. Більш того, 6 липня цього року Кабінет Міністрів вніс зміни до своєї Постанови щодо удосконалення системи надання житлових субсидій, які набрали чинності вже 23 липня. Означені зміни спрямовані на подальше спрощення умов призначення житлових субсидій. А також врегульовано деякі найбільш проблемні питання, які впливали на можливість малозабезпечених родин оформити субсидію. Так, згідно цієї Постанови та змінами до неї, при призначенні житлової субсидії заборгованість з оплати житлово-комунальних послуг не враховується. Отримувати субсидії мають право громадяни і з нереструктуризованою заборгованістю з оплати житлово-комунальних послуг, що утворилася до 1 грудня 2006 року. Також комісіям при місцевих органах виконавчої влади дозволено приймати безстрокові рішення про призначення житлових субсидій на загальну житлову площу сім’ям, які складаються з непрацездатних осіб, до зміни обставин у таких сім’ях (зміна складу осіб, зареєстрованих у житловому приміщенні, їх сімейного стану, працевлаштування таких осіб або виникнення в них інших джерел доходів). Іншими словами, у разі, коли комісією буде прийнято рішення про призначення субсидії на загальну площу житла, то при наступному зверненні за субсидією справа цієї сім'ї не виноситься на розгляд комісії… Субсидія призначається на термін, встановлений законодавством (6 місяців, або опалювальний період). Тобто, такі сім’ї при кожному повторному зверненні за призначенням субсидії вже не будуть обстежуватись щодо умов проживання. Також врегульовано питання щодо призначення субсидій сім’ям, в яких члени родини відсутні тривалий час (працюють або навчаються в іншому регіоні, перебувають на лікуванні чи в місцях позбавлення волі). Відтепер достатньо буде надати документ про тимчасову відсутність зареєстрованих осіб, в окремих випадках — на підставі обстеження умов проживання. Спрощено і деякі питання щодо врахування майнового стану громадян. Зокрема, при призначенні субсидій не будуть враховуватися транспортні засоби вітчизняного виробництва, які експлуатуються більш як 10 років з дати випуску, та інші транспортні засоби, яким більш 15 років з дати випуску.

Варто зазначити, що згадана Постанова посилює соціальні гарантії в оплаті житлово-комунальних послуг і для сімей з дітьми або інвалідами. Так, з 1 січня 2012 року у разі призначення житлової субсидії сім`ї, до складу якої входять діти або інваліди І та ІІ групи, дохід яких на одну особу не досягає прожиткового мінімуму, за житлово-комунальні послуги буде сплачуватись 10 відсотків середньомісячного сукупного доходу — за існуючих умов такі сім`ї сплачують 10%, якщо дохід на одну особу не перевищує 50% прожиткового мінімуму. Перерахунок розміру субсидій, виходячи із зменшених відсотків обов’язкової частки плати для сімей, які отримуватимуть субсидії станом на 1 січня 2012 року, буде проведено автоматично, без додаткових звернень громадян.

А з метою забезпечення своєчасного прийняття рішень про призначення житлових субсидій у випадках, коли на запити УПСЗН щодо отримання додаткової інформації про сім’ю до БТІ, ДАІ, ДПС тощо, установлено 15-денний строк для надання такої інформації.

— Чим легше і простіше стає для населення — тим важче стає вам…

— З початку 2011 року нами вже опрацьовано алгоритм роботи згідно новітніх вимог. Переконана, це дасть нам змогу працювати з населенням у штатному режимі і без авралів. З жовтня цього року і по квітень наступного, для рівномірного розподілу потоку громадян, які звернуться за оформленням житлових субсидій на опалювальний період або за отриманням інших соціальних допомог, впроваджено талонну систему прийому документів. Отримуючи талон, кожен відвідувач має змогу отримати від спеціалістів управління вичерпну консультацію щодо порядку оформлення житлових субсидій та інших видів допомог. Окрім цього, для зменшення соціальної напруги при подачі документів для оформлення субсидій, нами від відпрацьовано питання прийому документів в установах ЖЕКів. Прийом розпочинається з 1 жовтня… Як бачите, реалізація нами означеного вище урядового рішення дає право кожному громадянинові на отримання субсидії у разі такої потреби.

УВАГА
Видача талонів відділами УПСЗН проводиться щоденно без обідньої перерви, крім вихідних, з 8:00 до 17:00, п’ятниця — з 8:00 до 15:00. Попередній запис на прийом до спеціаліста можна зробити і за телефоном "гарячої лінії" — 2-48-39. Заявник, також, може надіслати заяву та декларацію поштою на адресу нашого управління (бланки можна придбати за адресою: вул. Леніна,25, магазин "Рубікон").

Для мешканців приватного сектору: заявник при собі повинен мати домову книгу, техпаспорт на будинок. (З цього року довідку про склад зареєстрованих та довідку про забезпеченість житловою площею та комунальними послугами виписують спеціалісти на прийомі).

Віталій АСАУЛЕНКО




Для того, щоб залишити коментар, увійдіть на сайт через свій профіль у одній з соціальних мереж:



Інформація
Відвідувачі, які знаходяться в групі Гості, не можуть залишати коментарі до цієї публікації.

Top