Четвер, 28 березня 2024
Светловодск Актуально Авто

"Старий, не сідай в маршрутку"

"Старий, не сідай в маршрутку"Транспортні проблеми доволі часто є предметом обговорення серед мешканців нашого міста, на нарадах, засіданнях, зустрічах з громадськістю тощо. Наприкінці минулого року до редакції надійшов лист Григорія Губського, де він виклав своє бачення роботи перевізників та висловив ряд претензій.
Володимир Яременко, головний спеціаліст з питань промислової політики, транспорту та зв’язку, відповідаючи дописувачу, прокоментував кожне зауваження, кожну пропозицію, згадану у листі. Питання пільг прокоментував Володимир Михайленко, начальник управління праці та соціального засхисту населення. Отож, читати лист Григорія Назаровича і відповідь Володимира Вікторовича та Володимира Олексійовича краще паралельно. Для зручності ми їх так і розташували: претензія – коментар.


"Старий, не сідай в маршрутку, в мене уже один ветеран сидить", – таке прохання сталевим голосом я недавно почув від водія маршрутного таксі. Старий в маршрутку не сів. Важко було дідові сперечатись, звертатись до совісті здорового «бичка»...

Найогидніше в таких випадках те, що водії маршруток своє ставлення до ветеранів і не приховують, відверто заявляючи, що чекають не дочекаються, коли ветерани закінчаться. Тяжке життя породило курйози: пільговиків водії приватних маршруток справді недолюблюють. Та хто ж проти більшого прибутку?!


В. Я. Працівникам виконкому важко було б займатися вихованням кожного з 80 водіїв, що працюють у місті. Серед них є певна частина черствих, нечуйних і бездушних, можливо, неосвічених людей. Але є й інші. Звичайно, кадри відіграють велику роль.

Пільгові категорії не «закінчаться» ніколи, бо згідно з чинним законодавством, є перелік, у якому серед пільгових категорій не лише ветерани ВВв, а й ті, хто мають пільги за трудові досягнення перед Батьківщиною, репресовані, чорнобильці і т.д. і т.п., таких у місті – 15,5 тис. осіб. Отож, сподівання, що пільговики «закінчаться», марні.

Погоджуємося, що з водіями треба проводити виховну роботу.

Ситуація з погляду закону, що правом безкоштовного проїзду (у маршрутках) мікроавтобусах усіх форм власності (міських, приміських) і обмежень на перевезення пільгових категорій немає – на папері з пільгами у ветеранів і пенсіонерів усе більш-менш благополучно, та реальність трохи інша – скасування пільг у законах України немає. Але ти – "старий, не сідай в маршрутку" (автобус).

В. М. Згідно зі ст. 37 "Пільгові перевезення пасажирів автомобільним транспортом" Закону України "Про автомобільний транспорт», пільгові перевезення пасажирів, які відповідно до законодавства користуються такими правами, забезпечують автомобільні перевізники, які здійснюють перевезення пасажирів на автобусних маршрутах загального користування.

Види та обсяги пільгових перевезень установлюються замовленням, у якому визначається порядок компенсації автомобільним перевізникам, які здійснюють перевезення пасажирів на маршрутах загального користування, збитків від цих перевезень.

Згідно зі ст. 29 «Засади діяльності автомобільного перевізника, що здійснює перевезення пасажирів на договірних умовах» вищезгаданого Закону, органи виконавчої влади та органи місцевого самоврядування зобов’язані надати перевізникам, які здійснюють пільгові перевезення пасажирів, компенсацію відповідно до закону.

У зв’язку з обмеженістю коштів Державного бюджету на компенсаційні виплати за пільгове перевезення, управління праці та соціального захисту населення відшкодовує тільки 30% від суми збитків на перевезення пільгових пасажирів у режимі маршрутного таксі.

Сьогодні приватні підприємці, які взялися за надання транспортних послуг, не дотримуються конкурсних обіцянок. Проблема оновлення рухомого складу залишається гострою, не виконуються зобов’язання щодо облаштування зупинок та створення і утримання диспетчерської служби.

В. Я. Не погоджуюся, що конкурсні обіцянки не виконуються. Умови, що були передбачені в угодах, виконуються на досить великий відсоток. Певно, всі помітили, що у Світловодську з’явилися автобуси більшої місткості, більш габаритні, високі. Протягом 2008 року оновлено 25% рухомого складу. Звичайно, не всі машини щойно зійшли з конвеєру, проте вони кращі і знаходяться у кращому технічному стані. Попри це, певна кількість старих є.

Згідно з законодавством, облаштуванням та утриманням зупинок мають займатися органи місцевого самоврядування. Перевізники ж можуть цим займатися лише добровільно, з власної ініціативи. Цього року зупинки з’явилися на бульварі К. Маркса і їх було б більше, аби наші з вами співгромадяни не докладали певних зусиль на їхнє знищення. Звичайно, це не роблять ветерани чи працівники виконкому, проте це робить наша з вами молодь, наші діти, наші онуки… Зупинки будуть не там, де їх без кінця ставлять, а там де їх не ламають. Як, до речі, і дорожні знаки.

Існують скарги і нарікання пасажирів на умови перевезення. Скільки ще ми, мешканці міста, будемо їздити в таксобусиках та битись головою об стелю. В якій позі нас возять?! Бізнес – це гроші та умови. Пасажири платять гроші, тож і хочуть їздити у відповідних умовах. Це моральна наруга над людьми, приниження людської гідності.

В. Я. Сьогодні штрафи за стоячих пасажирів значно побільшали. Певно, ДАІ буде контролювати це питання.

Чи є цей "комфорт" благополуччям? Наявність виробничої бази АТП-13507 була і є основним перевізником пільгової категорії пасажирів в м.Світловодську.

Мешканці міста покладають надію, що АТП-13507 покращить умови перевезення пасажирів пільгової категорії автобусами вищого класу ПЕЗ-3205 для більш комфортного перевезення.


В. Я. Це правда. І виробнича база потужніша, і парк більший... В Кіровограді є підприємство, яке займається перевезенням тільки пільгових категорій і отримує всю дотацію. Але в Кіровограді за одного пільговика компенсують 270 грн., а у нас – близько 85. Як кажуть, робіть висновки самі.

Міська влада може і повинна навести лад у перевезенні пасажирів з обов’язковим виконанням вимог законодавства, що передбачає дотримання культури обслуговування та безпеки пасажирів (дорожнього руху).

В. Я. Ми працювали й працюємо над поліпшенням умов перевезення пасажирів, і пільговиків зокрема. Дякуємо дописувачу за активну життєву позицію, за небайдужість до загальних проблем. Також дякуємо громадянам, які телефонують нам, пишуть. Ми не завжди можемо проконтролювати, скажімо, зрив графіку, аби своєчасно відреагувати. Будь-яку проблему вирішувати разом набагато легше.

Фото Богдана Дроздова

Інформація
Відвідувачі, які знаходяться в групі Гості, не можуть залишати коментарі до цієї публікації.

Партнери:


Top