Середа, 13 грудня 2017
Светловодск

Плюси та мінуси субсидій та пільг

Муніципальний центр Стратегічного планування та маркетингових досліджень продовжує розгляд та обговорення питань, важливих для громади у рамках проекту "Моніторинг фінансової політики Світловодської міської ради" (керівник Ю. Лукинський) за підтримки Міжнародного Фонду "Відродження". На останньому засіданні за участю представників партій і громадських організацій розглядалося питання "Субсидії та пільги в бюджеті, як важливий елемент реалізації прав людини та їхній вплив на економічні показники підприємств - надавачів комунальних послуг".
Присутні отримали інформацію про те, хто сьогодні має пільги: ветерани війни та праці, ветерани державної пожежної охорони, особи, які стали інвалідами під час проходження військової служби, реабілітовані громадяни, які стали інвалідами внаслідок репресій, або є пенсіонерами, ветеранами військової служби, органів внутрішніх справ, громадяни, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи, пільги за професійною ознакою та житлові субсидії населенню. Також було розглянуто перелік послуг за їх видами та які підприємства їх надають. Всі послуги відносяться до категорії енергоносіїв та фінансуються як через певні схеми, так і грошовими коштами.
Аналіз виконання бюджету міста показав, що кошти на покриття пільг та субсидій за останні чотири роки виділялись державою у повній мірі, на 100%. Але цікаво відзначити, що потреба у фінансах на покриття пільг ветеранам, інвалідам, Чорнобильцям протягом 2002-2005 р.р. майже не змінилася (і це не зважаючи на значну інфляцію). Одна з головних причин - законодавчі обмеження  та зменшення кількості пільговиків. А от потреба у субсидіях на оплату житлово-комунальних послуг щороку зменшувалась, і це при тому, що ціни зростали. Тобто, з кожним роком зменшувалась кількість мешканців міста, які могли б користуватися субсидіями. Так, додаткові виплати населенню на покриття витрат по оплаті житлово-комунальних послуг в 2005 році при плані 1665,8 тис. грн.. склали тільки 888,38 тис. грн. або 53,3%, що в 2,5 рази менше 2002 року. 
Також це впливає і на підприємства, які надають житлово-комунальні послуги. Вони також отримують менше коштів. Загальна сума пільг в 2005 році планувалась на рівні 2579,73 тис. грн.., касові видатки склали 2555 тис. грн. або 99%.Державна допомога сім'ям з дітьми, малозабезпеченим сім'ям та дітям-інвалідам з дитинства за рік склала 2678,74 тис. грн.. або 89,9% від запланованої. Зростання в 1,8 разів стосовно 2003-2004 р.р. пройшло насамперед за рахунок допомоги при народженні дитини.
Не вирішується державою проблема забезпечення пільгового проїзду відповідним категоріям населення. Забезпечення, не зважаючи на деяке зростання, не перевищує 20% від потреби.
Всі ці проблеми, як кажуть, знаходяться на поверхні. Їх,  треба вивчати та можна вирішувати, але слід залучати громадськість, аби вона також орієнтувалася у ситуації. Ефективність будь-якої фінансової політики міської влади залежить у певній мірі і від громадського контролю. На наступному засіданні фокус групи буде обговорюватися таке питання: "Формування дохідної частини місцевого бюджету - чи потрібен дефіцит".




Для того, щоб залишити коментар, увійдіть на сайт через свій профіль у одній з соціальних мереж:



Інформація
Відвідувачі, які знаходяться в групі Гості, не можуть залишати коментарі до цієї публікації.

Top