Понеділок, 23 жовтня 2017
Светловодск

Лідерство - це стан душі і… велика відповідальність

altПрактично кожен з нас є членом якогось колективу, і, думаю, скрізь картина одна і та ж: обов'язково є людина, яка у відповідальні моменти знаходиться у центрі уваги, у тяжкий час підкаже, як краще вчинити, а у радісний - розважає всіх жартами. І все це так природньо, безпосередньо. Нібито вона чогось неймовірного і не робить, але з нею затишно, цікаво, весело. Безперечно, така людина - лідер.
Насправді тих, хто мало не від народження проявляє лідерські здібності, небагато. "Але лідера можна виховати, - переконана наша гостя Валентина Варфоломєєва, директор міської "Школи лідерів", - якщо людина сама цього захоче і докладатиме зусилля". Зрозуміло, що найкращий період для навчання - шкільні роки. За сім років існування "Школи" більше 150 підлітків віком від 12 до 17 років опановували ази психології, удосконалювали ораторські здібності, застосовували знання на практиці, організовуючи свята та заходи міського рівня. Це, безумовно, вплинуло на їхнє життя, на їхній світогляд, на їхнє становище у суспільстві.
Друга ліворуч керівник “ШЛ” В. Варфоломєєва, поруч - Андрій Негрій - голова “ШЛ”Кор..: Що ж таке лідерство? Як воно проявляється?
В.В.: Лідерство у нас у крові. Згадайте принцип сперматозоїда. Ми всі вийшли з переможця-сперматозоїда з-поміж мільярда інших. Інше питання - як ми реалізуємо наше лідерство? Хтось відчуває себе лідером, коли очолює, наприклад, партію і веде за собою народ; хтось, скажімо, малює картини і розуміє, коли широкий загал буде споглядати його мистецтво, він буде володіти увагою цих мас. Чи, наприклад, журналіст, статті якого читають. Якщо його дописи варті уваги, його знають - він реалізував свої лідерські амбіції. Це все варіанти лідерства і воно має масу проявів...
Кор..: Що необхідно зробити, щоб сором'язливий підліток перетворився на впевненого у собі і своїх силах лідера? Скільки для цього необхідно часу?
В.В.: Часто до школи приходять занадто скромні, невпевнені у собі учні. Зрозуміло, що ці та інші комплекси на них наклало середовище: родина, шкільне оточення тощо. На якомусь етапі їм, напевне, не допомогли “вирости”. Я завжди проводжу аналогію з деревцем: якщо деревце посадити в оточенні велетнів, воно не виросте, або буде кривим. Дайте йому простір - і ми побачимо рівне, гарне, могутнє дерево. Так і дитина, якщо ми їй даємо можливість бути собою, заохочуємо проявлення її особистісних якостей, не ставимо когось у приклад, вона житиме у гармонії з собою і не резчаровуватиме близьких.
Не менш важливо допомогти дитині повірити у свої сили. Я часто кажу своїм вихованцям: "Шукай ресурс у собі, якщо хтось зміг цього досягти, зможеш і ти, якщо звичайно захочеш і будеш для цього робити все можливе. Праця, праця і ще раз праця. Просто так з неба нічого не падає".
altЩоб оволодіти теоретичними знаннями та здобути практичні навички, бажано займатися щонайменше три роки. Але на моїй пам'яті є випадки, коли людям було достатньо й року. Важливо - мати бажання, ставити мету і досягати її.
Кор..: Яка мета лідерства? Чого ви разом зі своїми вихованцями прагнете досягти?
В.В.: Людина повинна мати адекватну самооцінку та жити у гармонії з собою. Коли ми відчуваємо її? Коли те, чим займаємося, приносить задоволення, коли самовиражаємося. Це і є основа лідерства: позбутися комплексів, бути самим собою і отримувати з цього задоволення. Це не так просто, як, можливо здається, і на заняттях ми вчимося цьому. А ще - кожен повинен усвідомити: лідерство це ще й велика відповідальність перед тими, хто повірив у тебе, хто готовий підтримувати і допомагати.
Кор..: У справі лідерства, певно, теорія без практики - згаяний час. Чи задоволені ви набором 2005 року, чи вдалося новим вихованцям проявити себе?
В.В.: Я задоволена всіма дітьми, вони активні, працелюбні, небайдужі. Їхня потреба в активності співпала з нашими можливостями у навчанні. А спрямовувати цю активність у правильне русло - це також важливо.
Щодо практики. Вихованці "Школи лідерів" брали участь у загальноміських заходах: в акції "Зернятко", "АнтиСНІД" та інших. До речі, на новорічні свята вони не чекали, що хтось їх буде розважати, а самі для себе організували ігри та розваги (причому, алкоголем там і не пахло), а мене запросили у якості гостя. Час провели просто чудово!
У наших дітей великий потенціал, а значить, достойне майбутнє.
Від автора. Зрозуміло, що кожен вчитель хоче, щоб його учні добре засвоїли науку, щоб здобуті знання обов’язково знадобилися, і, безперечно, робить для цього все можливе. Але що про “Школу лідерів” говорять самі учні: колишні і ті, хто навчається зараз. 
Наша довідка: Валентина Варфоломєєва - ініціатор створення і керівник "Школи лідерів", практикуючий психолог, педагог з майже 30-річним стажем.
Величезний досвід організатора позашкільного виховання, тісна співпраця з дітьми 7 років тому наштовхнули на думку про об'єднання учнівської молоді, яка має лідерські здібності чи прагне ними опанувати.
Цього року, вперше за історію існування "Школи", набрано не одну, а дві групи по 20 осіб. Це говорить про зростаючу популярність "Школи лідерів" та прагнення підростаючого покоління вдосконалюватися, рости, змінювати життя на краще. Школа створена і працює при управлінні молоді та спорту Світловодського виконавчого комітету.
Аня ШараповаАня Шарапова,  випускниця "Школи лідерів”  2004 року:
- Я одна з перших учениць цієї школи, яку з задоволенням відвідувала 5 років. Взагалі-то, щоб отримати диплом випускника цієї школи, достатньо трьох років. Але мені завжди було приємно і дуже цікаво спілкуватися і з Валентиною Миколаївною, і з учнями школи. 
“ШЛ” допомогла мені стати іншою людиною.  Зараз ніхто не вірить, що колись я була сором'язливою, замкнутою. Саме тут я повірила у свої сили, стала впевненою у собі і, що важливо, спілкувалася з людьми, яких об'єднувала одна мета.
Тут я знайшла багато друзів, які зараз навчаються у вузах по всій Україні, але ми спілкуємося і по можливості зустрічаємося.
Зараз я навчаюся у Московській академії праці та соціальних відносин, з задоволенням виконую обов'язки старости, а також працюю помічником художнього керівника.
Я завдячую долі, що зустріла у житті мудрого наставника, з яким і зараз за допомогою Інтернету часто спілкуюсь, раджусь, дослухаюсь до її думки. Те, чим ми займалися у школі лідерів, було надзвичайно цікаво і корисно, тож процес самоосвіти я продовжую: відвідую тренінги з психології, читаю літературу. Після такої школи жити у суспільстві набагато легше.
Ольга ЧорнаОльга Чорна, учениця 8-Б класу школи-гімназії НВК №4:
- Про школу лідерів почула від своїх друзів - вони так захоплено про неї розповідали! Тож вирішила: обов'язково спробую свої сили і там.
За чотири місяці навчання дізналася багато нового, незвичайного. Особливо приваблює наука психологія. Познайомилася з багатьма хлопцями та дівчатами з інших шкіл. Ми вже побували на практикумі-семінарі в Олександрії. Мені подобається те, чим ми займаємося, чого нас навчають.




Для того, щоб залишити коментар, увійдіть на сайт через свій профіль у одній з соціальних мереж:



Інформація
Відвідувачі, які знаходяться в групі Гості, не можуть залишати коментарі до цієї публікації.

Top