П’ятниця, 19 квітня 2024
Події

У Світловодську запроваджується пільго-транс-експеримент

У Світловодську запроваджується пільго-транс-експериментКоли 13 листопада міський голова Юрій Котенко зустрічався із громадськістю (головно, це члени Громадської ради при міськвиконкомі), йому довелось вислухати чимало зауважень як до своєї персони особисто, так і до роботи різних міських інфраструктур.


Зокрема, пролунали скарги на міських перевізників, яким директор інфраструктури Кіровоградської ОДА Володимир Тоцький, під час особистого візиту до Світловодська, коли почув від громади, що ті пільговиків перевозять містом парою-трійкою "пільгових" автобусів, а на решту — запускають у салон не більше двох, строго-на-строго наказав возити пільговиків без кількісного обмеження. Тобто, дотримуватись норм, на яких наголошує 37 стаття Закону України "Про пасажирські автоперевезення". А оте окозамилювання дотримання цього Закону у вигляді "пільгових" автобусів — скасувати геть. У разі невиконання чиновник пригрозив перевізникам найсуворішими карами…

Окрилені почутим пільговики, що були на тому засіданні, миттю рознесли благу звістку пенсіонерам, ветеранам воїн, праці, дітям війни, "дітям дітей війни", "учасникам Куліковської битви"… Власне кажучи, було кому розносити — згідно статистичних даних, 60% всього населення Світловодська є "носіями" тієї чи іншої пільги.

Та вже наступного дня на всіх цих неборак чекало гірке розчарування — супостати-водії аж ніяк не хотіли рахувати більше двох. Третім, четвертим і так далі пільговикам не допомагали ані нагадування шоферам про 37 статтю, ані про Тоцького… Подейкують, що і грізному директорові департаменту головний регіонал області (він же заступник голови Адміністрації Президента України) Сергій Ларін на недавній обласній конференції ПР, кулуарно зробив серйозне зауваження за такий "юнацький максималізм"

Так чи інакше, Котенко на вищезазначеній зустрічі пообіцяв громаді з усім розібратись найближчим часом. І ось цей найближчий час настав надвечір у понеділок 18 листопада у "депутатській кімнаті" адмінбудинку. Тут голова закликав і перевізників, і присутній тут же актив ГР на чолі з Надією Мальцевою шукати компроміс в царині дотримання вимог отієї 37-ї статті аби гідно, без зайвого розголосу назовні, закінчити поточний рік — скільки там його лишилось.

Коли ж буде верстатися бюджет на 2014 рік він "залізно" пообіцяв закласти достатню суму для відшкодувань перевізникам за перевезення пільговиків у необмеженій кількості. Щоправда, зауважив Котенко, тут не все залежить від нього. Важливо, щоб казначейство вчасно сплачувало передбачені кошти, а не так, як зараз — щонайменше 200 тисяч компенсаційних гривень все ще не можуть отримати тутешні перевізники ще за минулий рік.

А щоби, як-то кажуть, і вівці були цілі, і вовки ситі, градоначальник запропонував долучитися до експерименту, який складатиметься із двох частин, результати якого покликані нарешті визначитись із компромісним рішенням. Деталі експерименту озвучила начальниця управління економіки Наталя Гаврилюк. А компроміс, повторила вона, необхідний усім (владі, пільговикам, перевізникам), як повітря. Адже перевізники не бажають "грати в одні" ворота: якщо вони згодні невідступно дотримуватись 37-ї статті і возити усіх пільговиків без обмежень, то і влада має забезпечити їм гарантоване і своєчасне (не з затримками у кілька місяців, а то й років) отримання компенсацій за ці самі перевезення. Бо без них вони (перевізники), перевозячи кожного другого пасажира безкоштовно (згадайте, 60% населення міста Гаврилюк пільговики), "загнуться" за пару тижнів.

Тож, продовжила Гаврилюк, перед тим, як перейти до експериментальної пропозиції, перевізники, з огляду на суворе дотримання 37-ї статті, вже направили голові міста свої розрахунки щодо компенсацій за цей "безліміт" за грудень. Вони складають 300 тисяч гривень. Знайти такі гроші наприкінці року — неможливо. А відтак — експеримент! Він полягає у тому, що з понеділка 25 листопада до 10-ї ранку, разом із звичайними, курсуватимуть і "пільгові" автобуси. А з 10-ї до 14-ї години увесь без виключення міський пасажирській автотранспорт перевозитиме пільговиків у необмеженій кількості. Після ж 14-ї всі, всі, всі їздитимуть за 2,50.

З наступного понеділка, 2 грудня і до понеділка, 9 грудня "пільгових" автобусів не буде, а всі пільговики, незалежно від часу і кількості їздитимуть безкоштовно… За цей час профільні служби виконкому, разом із представниками ГР, вивчатимуть пасажиропотік і дивитимуться, чи не "гикнуть" перевізники від такої "пільгової навали". Якщо не "гикнуть" — залишиться в силі другий варіант. Якщо "впадуть у кому" — перший, який буде відкореговано у той чи інший — зручніший для пільговиків — бік. Тобто, час.

І начебто усі сторони погодились. За винятком, хіба що Раїси Майстренко. Вона категорично заперечила, мовляв, закон — є закон і нічого підміняти його різними компромісами. І ніщо на неї не подіяло — навіть доводи соратників про те, що поганий мир краще за гарну війну — вона заявила, що у такому випадку звертатиметься на різні "гарячі ліній" і того ж таки Тоцького…

У Світловодську запроваджується пільго-транс-експеримент
А Раїса Майстренко — проти

Не забувайте, зазначив на це Котенко, що "нагорі" відреагують на ці сигнали з усією серйозністю. В місто нагрянуть з області різного штибу перевірки. А на дорогах стоятимуть чужі (не свої) ДАІшники, які будуть чіплятися до кожного автобусу — чи все в порядку з колесами, фарами, вікнами, чи є в салоні аптечка тощо. І головне, раз вони стоятимуть, то в автобусах мають усі сидіти — стояти у салоні під час руху забороняється. Чи принесе це задоволення пасажирам на зупинках у часи пік, коли наполохані водії запускатимуть у автобус стільки пасажирів, скільки у салоні посадкових місць, не більше?

Віталій Асауленко
Фото автора

Інформація
Відвідувачі, які знаходяться в групі Гості, не можуть залишати коментарі до цієї публікації.

Партнери:


Top