Новітні технології у Світловодському політехнічному фаховому коледжі
Останнім часом в освітньому просторі України набирає обертів тренд STEAM-освіти. В усьому світі спостерігається дефіцит фахівців з технічних напрямків, попит на них росте набагато швидше, ніж на інші спеціальності. Саме тому, у відповідь на виклики часу, такий тип освіти виходить на перший план.
Щоб розібратись у цьому питанні, ми звернулись до викладача Світловодського політехнічного фахового коледжу ЦНТУ, голови циклової комісії радіотехнічних дисциплін, кандидата технічних наук Віталія Вороніна.
— Віталію, що таке STEAM та STEAM-ОСВІТА?
— Science – (Наука), Technology – (Технології), Engineering – (Інженерія, технічна творчість), Art – (Мистецтво, інженерний дизайн), Mathematics – (Математика).
Взагалі, STEAM–освіта — це заняття, на яких складні процеси пояснюють за допомогою візуалізації — простіше кажучи, показують, як влаштоване та функціонує все на світі. Ефективність такого підходу до освіти полягає в тому, що студент отримує не просто набір фактів — він відразу може застосувати знання на практиці.
Однак, важливо розуміти, що STEАM — це не просто технічна освіта. Вона охоплює значно ширше поняття, а саме вдале поєднання креативності та технічних знань.
У STEАM-освіті активно розвивається креативний напрямок, що активує та розвиває творчі здібності студентів. Тому що майбутнє, засноване виключно на науці, не враховуючи естетичності об’єкту, навряд чи комусь сподобається. А майбутнє, яке втілює синтез науки і мистецтва, цікавить нас вже зараз. Саме тому вже сьогодні потрібно думати, як виховати кращих представників майбутнього.
— Чому STEАM-освіта є такою актуальною?
— Стрімка еволюція технологій веде до того, що незабаром найбільш популярними та перспективними фахівцями стануть інженери, IT-фахівці, професіонали в галузі високих технологій і т.д. У віддаленому майбутньому з'являться професії, про які зараз навіть уявити важко, всі вони будуть пов'язані з технологією і високо технологічним виробництвом.
Отже, постає питання — як підготувати таких фахівців? Процес STEAM навчання — це не просто передача знань від викладача до студента, це спосіб розширення свідомості і зміни реальності.
— Як виникла ідея створення STEAM-лабораторії у нашому місті?
— Я, як викладач і керівник гуртка робототехніки розумію, що сьогодні не можна стояти на місці, а треба рухатись в ногу з часом!
Ідея створення сучасної інноваційної лабораторії виникла ще у 2016 році після конструювання 3D-принтера.
У тому ж році в коледжі мною був створений гурток робототехніки, а далі було вирішено на його базі створити STEAM-лабораторію. Завдяки участі у кількох міжнародних науково-дослідних проектах, лабораторію було оснащено сучасним вимірювальним обладнанням. Самостійно із студентами розробили та виготовили необхідні для лабораторії верстати. Всі необхідні деталі для верстатів надрукували за допомогою зібраного раніше 3D-принтера. Робототехнічний напрямок на базі LEGO, замінили базою на основі ARDUINO, що дозволило значно розширити можливості студентів у створенні більш функціональних та сучасних проектів.
Таким чином, кожен студент коледжу може здобути додаткові навички та застосувати отримані теоретичні знання на практиці, реалізувати свій потенціал у практичних науково — дослідних проектах.
— Хто може відвідувати гурток робототехніки та STEAM-лабораторію?
— Ми з радістю приймаємо та запрошуємо усіх студентів нашого коледжу, не залежно від спеціальності на якій вони навчаються. Як показала практика за останні роки, працюючи над проектами, студенти добре розвивають креативне мислення, отримують нові теоретичні та практичні знання, вчаться працювати у команді, що є гарним досвідом та складовими успіху у їх майбутній професійній кар’єрі.
У подальшому, сподіваюсь, що до навчання у нашій лабораторії поступово приєднаються і школярі 7-11 класів.
— Які подальші Ваші плани?
— Найближчим часом планую доукомплектувати лабораторію обладнанням для роботи у такому напрямку як доповнена віртуальна реальність, завершити роботи з виготовлення ще одного 3D-принтера, який за швидкістю та якістю друку не буде поступатись відомим брендовим аналогам, та ще багато цікавих та сучасних проектів у галузі робототехніки та електроніки. Із деякими готовими студентськими проектами можна ознайомитись на сайті нашого коледжу у розділі "гурток робототехніки" .
Запрошуємо на навчання до нашого коледжу усіх бажаючих отримати сучасні знання та навички з електроніки та робототехніки, програмування мікроконтроллерів та стати фахівцем у галузі Телекомунікацій та радіотехніки.
З цього року отримати диплом фахового молодшого бакалавра мають можливість випускники 9 та 11 класів, випускники минулих років без ЗНО!
Більш детальну інформацію щодо вступу можете отримати на сайті нашого коледжу у розділі "абітурієнту" або за телефоном приймальної комісії: (05236) 7-26-42, (063) 63-73-175 – вайбер.
— Віталію, що таке STEAM та STEAM-ОСВІТА?
— Science – (Наука), Technology – (Технології), Engineering – (Інженерія, технічна творчість), Art – (Мистецтво, інженерний дизайн), Mathematics – (Математика).
Взагалі, STEAM–освіта — це заняття, на яких складні процеси пояснюють за допомогою візуалізації — простіше кажучи, показують, як влаштоване та функціонує все на світі. Ефективність такого підходу до освіти полягає в тому, що студент отримує не просто набір фактів — він відразу може застосувати знання на практиці.
Однак, важливо розуміти, що STEАM — це не просто технічна освіта. Вона охоплює значно ширше поняття, а саме вдале поєднання креативності та технічних знань.
У STEАM-освіті активно розвивається креативний напрямок, що активує та розвиває творчі здібності студентів. Тому що майбутнє, засноване виключно на науці, не враховуючи естетичності об’єкту, навряд чи комусь сподобається. А майбутнє, яке втілює синтез науки і мистецтва, цікавить нас вже зараз. Саме тому вже сьогодні потрібно думати, як виховати кращих представників майбутнього.
— Чому STEАM-освіта є такою актуальною?
— Стрімка еволюція технологій веде до того, що незабаром найбільш популярними та перспективними фахівцями стануть інженери, IT-фахівці, професіонали в галузі високих технологій і т.д. У віддаленому майбутньому з'являться професії, про які зараз навіть уявити важко, всі вони будуть пов'язані з технологією і високо технологічним виробництвом.
Отже, постає питання — як підготувати таких фахівців? Процес STEAM навчання — це не просто передача знань від викладача до студента, це спосіб розширення свідомості і зміни реальності.
— Як виникла ідея створення STEAM-лабораторії у нашому місті?
— Я, як викладач і керівник гуртка робототехніки розумію, що сьогодні не можна стояти на місці, а треба рухатись в ногу з часом!
Ідея створення сучасної інноваційної лабораторії виникла ще у 2016 році після конструювання 3D-принтера.
У тому ж році в коледжі мною був створений гурток робототехніки, а далі було вирішено на його базі створити STEAM-лабораторію. Завдяки участі у кількох міжнародних науково-дослідних проектах, лабораторію було оснащено сучасним вимірювальним обладнанням. Самостійно із студентами розробили та виготовили необхідні для лабораторії верстати. Всі необхідні деталі для верстатів надрукували за допомогою зібраного раніше 3D-принтера. Робототехнічний напрямок на базі LEGO, замінили базою на основі ARDUINO, що дозволило значно розширити можливості студентів у створенні більш функціональних та сучасних проектів.
Таким чином, кожен студент коледжу може здобути додаткові навички та застосувати отримані теоретичні знання на практиці, реалізувати свій потенціал у практичних науково — дослідних проектах.
— Хто може відвідувати гурток робототехніки та STEAM-лабораторію?
— Ми з радістю приймаємо та запрошуємо усіх студентів нашого коледжу, не залежно від спеціальності на якій вони навчаються. Як показала практика за останні роки, працюючи над проектами, студенти добре розвивають креативне мислення, отримують нові теоретичні та практичні знання, вчаться працювати у команді, що є гарним досвідом та складовими успіху у їх майбутній професійній кар’єрі.
У подальшому, сподіваюсь, що до навчання у нашій лабораторії поступово приєднаються і школярі 7-11 класів.
— Які подальші Ваші плани?
— Найближчим часом планую доукомплектувати лабораторію обладнанням для роботи у такому напрямку як доповнена віртуальна реальність, завершити роботи з виготовлення ще одного 3D-принтера, який за швидкістю та якістю друку не буде поступатись відомим брендовим аналогам, та ще багато цікавих та сучасних проектів у галузі робототехніки та електроніки. Із деякими готовими студентськими проектами можна ознайомитись на сайті нашого коледжу у розділі "гурток робототехніки" .
Запрошуємо на навчання до нашого коледжу усіх бажаючих отримати сучасні знання та навички з електроніки та робототехніки, програмування мікроконтроллерів та стати фахівцем у галузі Телекомунікацій та радіотехніки.
З цього року отримати диплом фахового молодшого бакалавра мають можливість випускники 9 та 11 класів, випускники минулих років без ЗНО!
Більш детальну інформацію щодо вступу можете отримати на сайті нашого коледжу у розділі "абітурієнту" або за телефоном приймальної комісії: (05236) 7-26-42, (063) 63-73-175 – вайбер.