П’ятниця, 29 березня 2024
Авто

Водії та пасажири: права та обов'язки

Водії та пасажири: права та обов'язкиУ попередньому випуску газети "Світловодськ вечірній" було оприлюднено проект регуляторного акта — рішення виконавчого комітету Світловодської міської ради "Про погодження вартості проїзду на міських маршрутах", яким передбачено збільшення вартості в міських маршрутних таксі: по місту до 2-00 грн., на Власівку — до 3-00 грн.
Наразі, триває обговорення цього проекту, тож, усі бажаючі можуть висловити свої зауваження та пропозиції з приводу оприлюдненого акту. Зазвичай, саме в такі періоди, коли обговорюється вартість проїзду, виникають і цілком слушні зауваження щодо якості цих послуг.


За інформацією Володимира Яременка, головного спеціаліста управління економіки міськвиконкому з питань промислової політики, транспорту та зв'язку, лише впродовж січня 2011 року до відділу економіки міськвиконкому надійшло 10 скарг від мешканців міста щодо якості перевезень в маршрутних таксі. Здебільшого, світловодці не вдоволені відмовою водіїв на пільгове перевезення пасажирів відповідних категорій, а також на порушення графіку руху маршрутних таксі. Нарікання пасажирів маршруток викликає також культура поведінки окремих водіїв. Тож, і звертаються обурені світловодці до управління економіки міськвиконкому, аби відстояти свої права.

Але ж, погодьтесь, аби відстоювати свої права, необхідно принаймні їх знати. Тож сьогодні, на сторінках нашої газети ми пропонуємо вам невеличкий правовий "лікбез" на тему перевезення пасажирів. А допоможе нам у цьому заступник начальника Світловодського міськрайонного управління юстиції Віта Сухенко.

— Отже, Віта Василівно, на що можуть розраховувати пасажири, сідаючи до маршрутного таксі?

— Принаймні на ввічливе та поважне ставлення до себе, як збоку водія, так і збоку інших пасажирів, адже усі ми маємо як певні права, так і певні обов'язки. І про це завжди варто пам'ятати. Взагалі ж, правила перевезення пасажирів в нашій країні чітко регламентовані відповідними Правилами надання послуг автомобільного транспорту, останні зміни до яких було внесено у 2007 році. Власне, ці Правила і сьогодні регулюють взаємовідносини пасажирів та перевізників.

Аналізуючи їх, перш за все хочу зауважити, що перевезення пасажирів у режимі маршрутного таксі — це перевезення на міському чи приміському автобусному маршруті загального користування за розкладом руху, в якому визначається час відправлення автобусів з початкового та кінцевого пунктів маршруту з висадкою і посадкою пасажирів чи громадян на їхню вимогу на шляху прямування автобуса в місцях, не заборонених правилами дорожнього руху. Останній пункт цього визначення і вирізняє маршрутне таксі з-поміж інших транспортних засобів — можливість зупинки у зручному для пасажирів місті, звичайно, не порушуючи правила дорожнього руху і не ближче ніж за 100 метрів від місця зупинки громадського транспорту.

Правила регулюють і взаємовідносини між пасажирами та водіями (перевізниками). Так, водій автобуса зобов'язаний, перш за все, виконувати Правила надання послуг автомобільного транспорту, дотримуватися визначеного маршруту та розкладу руху автобуса, бути охайно одягненим, чемно поводитися з пасажирами. До того ж, водій повинен пам'ятати, що за безпідставну відмову від пільгового перевезення пасажира, відповідно до законодавства про автомобільний транспорт, його очікує штраф у розмірі десяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

У Правилах передбачені і права та обов'язки водіїв, а також заборона на певні дії. Зокрема, водію автобуса (маршрутного таксі) забороняється розпочинати рух до повного зачинення дверей, змінювати маршрут і графік руху, а також розмовляти із пасажирами, їсти, пити, курити, продавати пасажирам квитки під час руху, обирати пасажирів за вигідністю їх прямування, відмовляти пасажирам в обслуговуванні (окрім передбачених законодавством випадків), перевозити небезпечні предмети (гострі, ріжучі предмети, вогненебезпечні, вибухові, отруйні, їдкі, сморідні та наркотичні речовини та ін.), перевозити тварин (окрім передбачених законодавством випадків) та порушувати вимоги правил надання послуг, правил дорожнього руху та правил технічної експлуатації транспортного засобу.

— Чи оговорено Правилами надання послуг автомобільного транспорту права та обов'язки пасажирів?

— Звичайно, і до пасажирів є свої вимоги, обумовлені вищезазначеними правилами. Так, відповідно до цього документа, діє категорична заборона для пасажирів: відволікати увагу водія під час руху, відчиняти двері транспорту до повної зупинка, а також перешкоджати зачиненню дверей. Не дозволяється також розміщувати багаж у тих місцях, де це перешкоджає вільному пересуванню пасажирів уздовж салону та перевозити багаж або ручну поклажу на сидінні. Заборонено здійснювати поїздку без оплати її вартості або без пред'явлення посвідчення, яке передбачає пільговий проїзд; порушувати громадський порядок та курити в салоні транспортного засобу — водій має право за ці та інші "вольності" відмовити пасажиру у перевезенні. Окрім цього, водій має право не допускати до поїздки пасажирів у стані алкогольного або наркотичного сп'яніння, а також із вантажем, що може забруднити транспортний засіб чи одяг пасажирів.

— З обов'язками пасажирів усе зрозуміло, а як щодо їх прав?

— З цього питання хочу зазначити, що всі пасажири мають право на безпечне і високоякісне перевезення та висунення вимог до перевізника щодо виконання ним умов договору перевезення. До речі, в кожному маршрутному таксі повинні бути розміщені Правила перевезення пасажирів, причому, розбірливо і на видному місці, а іще — інформація про водія та підприємство, що виконує перевезення.

Що ж, подякуємо Віті Сухенко за надану правову інформацію і нагадаємо, що з питань якості пасажирських перевезень світловодці можуть звертатись до управління економіки міськвиконкому за адресою: вул. Леніна, 14, каб. № 25. Або ж за телефонами: в робочий час 2-47-39; цілодобово — за номером аварійної служби 1506.

Олена Єрунова,
Богдан Дроздов (фото).

Інформація
Відвідувачі, які знаходяться в групі Гості, не можуть залишати коментарі до цієї публікації.

Партнери:


Top