Новий рятувальний автомобіль, за кількістю функцій, можна порівняти із швейцарським ножем

АППД-2 у всій своїй красі
Автомобіль пожежний першої допомоги (АППД-2). Таку офіційну назву має нова-новісінька транспортна одиниця, яку щойно отримали по лінії свого міністерства світловодські МНСники.
Між іншим таку машину треба було ще заслужити — на область їх було виділено лише шість. Так що "давали" кращим з кращих... Начальник світловодського міськрайвідділу МНС Ярослав Любецький не приховує свого задоволення: устаткування цього авта дозволяє рятувати людей і на пожежах, і після ДТП, і після руйнування будівель тощо.

Що ж до переваг АППД-2 на базі шасі "Валдай" (хто не знає, типа "Газель") з дизельним двигуном, то пан Любецький провів паралель із усім звичним пожежним ЗІЛом. І хоча ємність для води в останнього вміщує 2,5 тони (одна тонна у АППД-2), ЗІЛ "всмоктує" воду для повторного гасіння протягом півгодини, а нова машина — лише 9(!) хвилин. "Що є надто важливо під час пожежі, коли дорога кожна секунда", — зазначає головний рятувальник. На відміну від ЗІЛа, у якого привід насоса йде від двигуна (працює машина — працює й насос), АППД-2 обладнаний аж трьома "движками": власне, щоб їхати, другий — виконує функцію міні-електростанції, яка виробляє струм для потужнього освітлення, третій же — мотоблок "Хонда" — "відповідальний за роботу насоса. Причому, якщо ЗІЛовський насос подає воду максимум у 6 атмосфер, то "хондівський" здатен "викидати" струмінь під тиском до 20 атмосфер. А регулятор тиску знаходиться безпосередньо під рукою у брандмейстера — на самому стволі брансбойту. Там же розташований ще один регулятор, який дозволяє подавати воду як суцільним струменем, так і у вигляді розбризкування найдрібніших крапель. А так як діаметр пожежного рукава лише 20 міліметрів (51 мм — у ЗІЛа), то це, за словами пана Любецького, дозволяє гасити пожежу набагато точніше — з меншою вірогідністю заливання водою помешкань, що розташовані на нижніх поверхах... Оснащений цей "малюк" (до речі, його порівняно незначні габарити додають йому маневреності) і баком для піноутворювача та чотирма вогнегасниками (по два з вуглекислотою і порошком), що дозволяє гасити палаючі мастила та об’єкти під електричною напругою. А ще на борту диво-машини знаходиться домкрат, здатний піднімати до 30 тонн ваги та гідравлічні ножиці, які легко, наче папір, можуть різати метал. Сюди ж варто додати і комфортний салон з клімат-контролем... Відтепер, підсумував начальник міськрайвідділу МНС, рятувальна справа з допомогою АППД-2 набуває у нас якісно нового рівня.

Двигун „Хонда”, що створює потужній струмінь

Універсальний ствол брансбойту
Віталій АСАУЛЕНКО

Двигун „Хонда”, що створює потужній струмінь

Універсальний ствол брансбойту
Віталій АСАУЛЕНКО