П’ятниця, 15 грудня 2017
Актуально Тарифы

До теми повірки лічильників таки довелося повертатися

Питання повірки лічильників у нашій газеті піднімалося неодноразово. Минулого року (газета «Світловодськ вечірній» за 11 грудня, №99-100) ми навіть зарікалася торкатися цієї теми, адже сторони, які обговорювали дане питання, мали полярні точки зору і не могли (чи не хотіли) почути один одного.
Звісно, споживач хотів би платити за цю процедуру якомога менше, або і взагалі не платити, при цьому він називав перелік документів, які, за його тлумаченням, давали йому на це надію. Влада ж намагалася довести (також цитуючи певні документи), що нічого безкоштовного насправді не буває...
Зрештою, ми порадили невдоволеним шукати правду у суді, бо не встигала вийти газета з черговим коментарем, у нас з’влялися нові й нові листи від незгодних читачів. Останній – від А. Кургана. Він переконаний: саме влада має усувати протиріччя, що містять документи, якими слід керуватися, вирішуючи питання повірки лічильника. Точніше, питання оплати цієї послуги. «Як виконком планує виконувати п.9 Постанови №630 Кабінету Міністрів України?», – запитує А. Курган...

Слід віддати належне громадянам, які все-таки шукали правду і намагалися отримати відповіді на запитання «Хто повинен платити за повірку лічильника?» від високопосадовців державного та обласного рівня. Ми повертаємося до теми повірки лічильників води, адже нам до рук потрапили документи, варті уваги. Це – відповідь на запити світловодців Міністерства з питань житлово-комунального господарства та з Державної інспекції з контролю за цінами в Кіровоградській області. Обидва документи лише підтвердили правильність попередніх коментарів та доцільність пошуку компромісних варіантів заступника міського голови з питань ЖКГ Романа Петрова.

Зауважимо: сьогодні повірка лічильника води не включена ні до тарифу за утримання будинків та прибудинкових територій, ні до послуг водоканалу, Р. Петров у останньому коментарі запропонував три варіанти повірки лічильника води. Але повторюватися не будемо.

Отож, лист перший – з Києва. Він досить об’ємний, і ми цитуватиме лише його суть, тобто конкретну відповідь на конкретне питання. Отож, читаємо: «Періодична повірка, обслуговування та ремонт (у т.ч. демонтаж, транспортування та монтаж) зазначених засобів вимірювальної техніки здійснюється за рахунок підприємств та організацій, які надають послуги з електро-, тепло-, газо- і водопостачання» (Ред. Посилання на ч. 3 ст. 28 Закону України «Про метрологію та метрологічну діяльність»). І далі: «Ця стаття потребує додаткового механізму дії… для врегулювання відносин між підприємствами і організаціями, які надають послуги з електро-, тепло-, газо- і водопостачання та споживачами цих послуг потрібно встановити певні правила надання та оплати зазначених послуг. З метою урегулювання цього питання прийнята Постанова від 21.07.2005 №630… Пункт 9 передбачає, що періодична повірка та ремонт ( у т.ч. демонтаж, транспортування та монтаж) квартирних засобів обліку проводиться за рахунок виконавця. Проте у даному випадку не передбачено механізму відшкодування понесених виконавцем витрат… Витрати, що понесені підприємством, мають бути відшкодовані споживачам через тариф на відповідні послуги або дотацію з бюджету».

Зауважимо, не просто ЗА РАХУНОК НАДАВАЧА ПОСЛУГИ, а З ВКЛЮЧЕННЯМ ВІДШКОДУВАННЯ У ТАРИФ АБО ДОТАЦІЮ З БЮДЖЕТА!

Лист другий – з Кіровограда. «Витрати на періодичну повірку, обслуговування та ремонт (у т.ч. демонтаж, транспортування та монтаж) можуть відшкодовуватися власником квартирного засобу обліку води через відповідну складову в тарифі на послуги з утримання житла. Якщо така послуга відсутня у тарифі по квартплаті, вартість цієї послуги сплачується під час проведення чергової планової повірки лічильника».

Наголошуємо: через тариф на житло, у іншому випадку – з власної кишені.

На завершення Р. Петров сказав: «Якщо сьогодні хтось може запропонувати більш розумне, більш грамонте, більш правильне та компромісне вирішення питання повірки лічильників – звертайтеся до спеціалістів управління економіки (вул. Леніна, 14, І поверх, кімната №9, тел.: 30213). Протягом двох тижнів з дня виходу газети спеціалісти чекатимуть ваших пропозицій і жодна не залишиться без розгляду. Пізніше на виконавчому комітеті прийметься остаточне рішення щодо того, у який спосіб проводитиметься повірка лічильників у нашому місті.

Підготувала Тетяна ЗИМА.




Для того, щоб залишити коментар, увійдіть на сайт через свій профіль у одній з соціальних мереж:

  • buvalyi

  • 19 грудня 2009 16:37
    Група: Гості
    Реєстрація: -- | 0 комментарів | 0 публікацій

Народ! А по моему, нас тупо - взувают!

Да, какая мне разница кто поверяет! Мне важно, что бы водоканал в котором я зарегистрировал начало поверечного периода - перед поверкой сказал: ПОВЕРЬ ЛИЧИЛЬНИК!

А если я сам не мугу организовать процедуру (включая снятие и установку)- снять и поверить!

А на деле выходит - водоканал живёт с несвоевременной поверки: начинает бегом считать по розрахунковому способу! Козлы!

И власть - прекрасно знает, и может организовать процес, что бы старики дольше жили не хватаясь за сердце!

Но власть и ухом не ведёт! Ну, пришёл "принц-Ю" - поставил Коротича керувать водоканалом, а проблема с поверкой не решается!
Потому, как незачем ёё решать - затраты лишние, а так кент-К откатил "принцу-Ю" , прокурорша прокрышевала процес...А на серца остановки им по*рать...Бабло косить осталось недолго до конца мая...всего
  • Не нравится
  • 0
  • Нравится
    Група: Гості
    Реєстрація: -- | 0 комментарів | 0 публікацій
Є також роз’яснення заступника мініста юстиції по цьому питанню.
Міністерство юстиції України:
Україна, 01001, м. Київ, вул. Городецького, 13
Філонову Ігорю Миколайовичу
Шановний Ігорю Миколайовичу!
Міністерство юстиції, розглянувши Ваші листи від 7 грудня 2006 року та від 12 лютого 2007 року стосовно проведення повірки лічильників обліку холодної та гарячої води, повідомляє.
Частиною третьою статті 28 Закону України «Про метрологію та метрологічну діяльність» встановлено, що порядок подання фізичними особами, що не є суб’єктами підприємницької діяльності, – власниками засобів вимірювальної техніки (результати вимірювань – сякими використовуються для здійснення розрахунків за спожиті для побутових потреб електричну і теплову енергію, газ і воду) на періодичну повірку цих засобів та оплати за роботи, пов’язані з повіркою, встановлюється Кабінетом Міністрів України. Періодична повірка, обслуговування та ремонт (у тому числі демонтаж, транспортування та монтаж) зазначених засобів вимірювальної техніки здійснюються за рахунок підприємств і організацій, які надають послуги з електро-, тепло-, газо- і водопостачання.
Відносини між споживачами і виконавцями регулюються Правилами надання послуг з централізованого опалення, постачання холодної та гарячої води і водовідведення, затвердженими постановою Кабінету Міністрів України від 21 липня 2005 року №630.
Пунктом 9 зазначених Правил встановлено, що періодична повірка, обслуговування та ремонт (у тому числі демонтаж, транспортування та монтаж) засобів обліку води і теплової енергії проводиться за рахунок виконавця.
Виконавець – це суб’єкт господарювання, предметом діяльності якого є надання житлово-комунальної послуги споживачу відповідно до умов договору.
До того ж, виконавець зобов’язаний, зокрема, контролювати установлені міжповіркові інтервали, проводити періодичну повірку квартирних засобів обліку (у тому числі демонтаж, транспортування та монтаж).
У разі виникнення сумніві щодо правильності показань квартирних засобів обліку споживач в установленому порядку може проводити їх позачергову повірку за власні кошти, про що інформує виконавця.
Пунктам 29 Порядку формування тарифів на послуги з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 12 липня 2005 року №560, встановлено, що витрати на періодичну повірку, обслуговування і ремонт (у тому числі демонтаж, транспортування та монтаж після повірки) квартирних засобів обліку води та теплової енергії визначаються відповідно до укладених договорів між власником (балансоутримувачем) будинку аби його уповноваженою особою та організацією, яка здійснює зазначені роботи.
Даний Порядок поширюється на суб’єктів господарювання всіх форм власності, які надають послуги з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій, і не стосується споживачів-громадян даних послуг. Він визначає механізм формування тарифів на зазначені послуги.
Отже, реалізуючи положення пункту 29 зазначеного Порядку, при укладанні договорів між власником (балансоутримувачем) будинку або його уповноваженою особою з організацією, яка здійснює проведення періодичної повірки (у тому числі монтаж, транспортування та монтаж) квартирних засобів обліку води, власник (балансоутримувач) будинку або його уповноважена особа повинна враховувати те, що зазначені роботи здійснюються за рахунок підприємств і організації, які надають послуги з водопостачання, а позачергова повірка квартирних засобів обліку води за ініціативою споживача здійснюється за власні кошти споживача.
З повагою,
заступник міністра Л.М. Горбунова



На сьогоднішній день діють три законодавчі акти, які вказують на те що періодична повірка засобів обліку води проводиться ВИКОНАВЦЕМ ПОСЛУГ за власний кошт
перелік законодавчих актів: зміни, які були внесені до п.4.16 Правил користування системами комунального водопостачання та водовідведення в містах і селищах України (z0165-94), які затверджені Державним комітетом україни з питань житлово-комунального господарства наказом №1 від 04.01.2005р. і зареєстровані Мінюстом 24.01.2005р. за №76/10356 вказують:
8. Пункт 4.16 доповнити абзацом такого змісту: "Періодична повірка, обслуговування та ремонт, у тому числі демонтаж, транспортування та монтаж водолічильників (що перебувають у власності фізичних осіб, які не є суб'єктами підприємницької діяльності), результати вимірювань якими використовуються для здійснення розрахунків за спожиту для побутових потреб воду, здійснюються за рахунок підприємств і організацій, які надають послуги з водопостачання".
Аналогічні зміни були внесені до Правил технічної експлуатації систем водопостачання та каналізації населених пунктів України і затверджені Наказом Держжитлокомунгоспу України 04.01.2005р. №2. Зареєстровані в Міністерстві юстиції України 24 січня 2005р. за
№ 77/10357.
Експлуатацію приладів обліку, які перебувають на балансі Водоканалу, здійснює персонал Водоканалу (працівники служби обліку і реалізації води та цеху КВП і автоматики). Періодична повірка, обслуговування та ремонт, у тому числі демонтаж, транспортування та монтаж лічильників води (що перебувають у власності фізичних осіб, які не є суб'єктами підприємницької діяльності), результати вимірювань якими використовуються для здійснення розрахунків за спожиту для побутових потреб воду, здійснюються за рахунок підприємств і організацій, які надають послуги з водопостачання".
Ці висновки підтверджуються також Законом України „Про метрологію і метрологічну діяльність” ст.28 п.3
3. Порядок подання фізичними особами, що не є суб'єктами підприємницької діяльності, - власниками засобів вимірювальної техніки (результати вимірювань якими використовуються для здійснення розрахунків за спожиті для побутових потреб електричну і теплову енергію, газ і воду) на періодичну повірку цих засобів та оплати за роботи, пов'язані з повіркою, встановлюється Кабінетом Міністрів України. Періодична повірка, обслуговування та ремонт (у тому числі демонтаж, транспортування та монтаж) зазначених засобів вимірювальної техніки здійснюються за рахунок підприємств і організацій, які надають послуги з електро-, тепло-, газо- і водопостачання.



НЕ раджу порушувати закон, а то по шапці можна отримати!!!
  • Не нравится
  • 0
  • Нравится


Інформація
Відвідувачі, які знаходяться в групі Гості, не можуть залишати коментарі до цієї публікації.

Top