Універсальний інструмент


Універсальний інструмент


16 травня 2013
Карикатура: komunist.com.uaКарикатура: komunist.com.uaЗасідання Громадської ради при Світловодському міськвиконкомі, яке відбулося 29 квітня цього року, нарешті дало відповідь на питання щодо реформування ЖЕКів.
Реформи не буде. Буде корекція. Саме це поняття якнайкраще характеризує той універсальний метод, який застосовує влада в місті. Реформа — це радикальні зміни, насамперед, зміни принципів, підходів, структури, менеджменту. А корекція — це невелике підлаштування до обставин. Спробую довести. Питання громадського транспорту в нашому місті залишається гострим протягом багатьох років. Маршрутки старі та незручні, ходять нерегулярно. Потрібно щось робити. Перевізники разом з владою "корегують" тариф на перевезення, обіцяючи, що саме це принесе зміни на краще. Тариф збільшується, якість не змінюється. Через певний час "корекція" повторюється.

Двічі успішно був скоригований тариф на вивезення сміття, який, по суті, особливо не вплинув на якість обслуговування.

Саме шляхом "корекції", схоже, вирішила йти влада в сфері обслуговування будинків та прибудинкових територій. При цьому, інтереси мешканців не враховуються. І це в той час, коли громада міста ще у листопаді 2011 року на громадських слуханнях рішуче виступила за безпосереднє реформування ЖЕКів. Претензія до ЖЕКів у громади одна: якість послуг низька, а вартість їх — висока. Отже, потрібна реформа.

Це думка мешканців міста, а у влади думка інша. Не може вона без ЖЕКів. На останньому засіданні Громадської ради був озвучений такий аргумент:
"Завдяки ЖЕКам вдалось провести суботник і очистити місто від зимового бруду. Підприємства в місті не працюють, жителі самі на прибирання не виходять".
Одна надія — ЖЕКи. Аргумент, як на мене, залізний. ЖЕКи вічні!

Реформи ЖЕКів не буде, буде корекція. Вона передбачає переформатування п’яти комунальних ЖЕКів у два комунальних підприємства. При цьому, приватний "Господарник" корекції не підлягає. Чому два? В чому їх економічна доцільність? Відповіді на ці питання члени ради не отримали. До того ж, ще в лютому сесія міської ради, приймаючи рішення про створення цих підприємств, зобов’язала заступника з питань ЖКГ Людмилу Гетманець зробити економічне обґрунтування їх створення. Людмила Гетманець уже не працює заступником, тож і обґрунтування робити нікому.

Не отримали члени Громадської ради чітких відповідей на питання щодо врахування їх побажань при реформуванні ЖЕКів. Вони прості і зрозумілі. Мешканці бажають, щоб їм щомісячно надходили квитанції на оплату виконаних робіт з обслуговування їх будинків. Вони також бажають знати, скільки коштів накопичилось на рахунку їхнього будинку. Також мешканці хочуть, щоб керівники цих двох комунальних підприємств призначалися на конкурсній основі. Необхідно відзначити, що відповідь на останнє побажання є. Керівники підприємств уже призначені. Без конкурсу. Це депутати міської ради Євген Кармаліта і Микита Письменний.

Саме це призначення і дає відповідь на те чому не — реформа, а — корекція. Провладна партія "своїх" не кидає. Їх необхідно було працевлаштувати. Ну не брати ж їх до себе на підприємство?

Дивує ставлення до цього питання депутатського корпусу міської ради. За ці два роки, протягом яких йде вирішення питання ЖЕКів, тільки депутати Володимир Помазан, Таїса Гончаренко, Людмила Безорукава та Іван Маліновський проявили активну зацікавленість у вирішенні цього питання. Можливо з вікон власного котеджу питання реформи ЖЕКів "не вопрос".

Отже, с 1 червня 2013 року з нас будуть збирати гроші комунальні підприємства за комунальні послуги. При цьому договорів ми ще з ними не тільки не заключили, але й не бачили навіть їх проектів. А ще на нас очікує чергова корекція тарифу…

Вадим Степанець,
член Громадської ради


Карикатура: komunist.com.ua