Вівторок, 16 квітня 2024
Влада

Спочатку перевізники уподобали маршрути. Потім уподобали (не всіх) самих перевізників Новина з фото

Спочатку перевізники уподобали маршрути. Потім уподобали (не всіх) самих перевізників
Не без значної долі драматизму, на межі конфронтації і скандалу відбулося 14 червня засідання Конкурсного комітету з визначення перевізників на міські пасажирські маршрути — №№ 5, 9 і 24.


Відкриваючи засідання, яке сукупно тривало понад двох годин, перший заступник міського голови Олена Балюк зокрема зазначила, що дані, надані претендентами, прискіпливо вивчали на їхню правдивість і достовірність фахівці Кафедри транспортних технологій Кременчуцького національного університету, яка вже дев’ять років здійснює такі дослідження у цьому місті і яка у січні поточного року, як єдиний претендент, здобула право на це і у Світловодську… Викладач же цього вишу, а також член тутешнього виконкому Володимир Хорольський і озвучував у кабінеті віце-мера результати роботи Робочої групи своїх університетських колег.

Після того, як секретар комісії, головний спеціаліст міського управління економіки Марина Дубовик розпечатала конверти, у яких містилися дані від претендентів, стало відомо, що то за претенденти і на які маршрути конкретно вони обрали для себе. Але перед цим вона зачитала перелік вимог до них: на Маршрут №5 (нинішній тимчасовий перевізник - ФОП Макаров) потрібно 3 автобуси плюс один резервний, місткістю не більше 22 пасажиро-місць, але не менше 14 сидячих; на Маршрут №9 (нинішній перевізник — ТОВ "Велес-Х") потрібно 4 автобуси плюс один резервний місткістю як і для попереднього маршруту; на Маршрут №24 (тимчасовий перевізник — ФОП Макаров) потрібно 8 і 6 автобусів у робочі та вихідні дні відповідно місткістю понад 22 пасажиро-місць плюс один автобус резервний. Також на цьому маршруті обов’язкова наявність автобуса, обладнаного підйомниками для посадки/висадки інвалідів-візочників. А ще загальною вимогою до претендентів був і вік автобусів, який не має перевищувати десяти років. Але, сказав Хорольський, в середньому, автобусам — 10,7 років. Тому, задля стимулювання перевізників до оновлення своїх автопарків, він запропонував (і був підтриманий комісією) укладати договори з майбутніми переможцями не на п’ять років, як планувалося, а на три.

Розпочали із найбільш популярного і важливого 24-го маршруту. Претендентів виявилось двоє — АТП №13507 і ФОП Макаров. Перше підприємство на цей маршрут заявило 12 автобусів, включно з резервним. Стосовно спец-перевезень (інвалідів) був заявлений помітний на наших дорогах зелений 12-метровий "Неоплан". Але тут же Хорольський висловив здивування, що заявник-претендент одночасно зауважив, що сей автобус не зможе обслуговувати даний маршрут — його маневреність на вузьких його ділянках буде обмежена, а низька його посадка на наших "ямочних" дорогах чіплятиметься за "неопланове" днище.

"Ми маємо гігантський Боїнґ, але для нього немає підходящої злітної смуги", — зіронізував на це заступник начальника управління економіки Олексій Лисенко.


…В умовах Конкурсу сказано, що претендент, за відсутності того чи іншого транспорту, має долучити до своєї заявки відповідний бізнес-план на його придбання — аби "комісари" побачили і повірили його благим намірам. Але, додав Хорольський, і бізнес-плану у документах АТП не було. Зате там був Сертифікат відповідності послуг, чинність якого сплила 21 травня — за 9 днів до подачі АТП заявки (30 травня) на участь у конкурсі. А оце, згідно все тих же конкурсних умов, є непоправним "смертельним гріхом", який карається зняттям претендента з конкурсу — резюмував Хорольський…

"Як це так — зняти!?, — обурились три члени комісії, громадські активісти Володимир Павлов, Михайло Шаповал та керівник Кіровоградського відділення Укртрансбезпеки Володимир Кокуленко. — Позбавляти за це найбільше у Світловодську автотранспортне підприємство права на участь у конкурсі виглядає, щонайменше, упереджено. Може у АТП банально забулися поновити документ, дія якого закінчилась за лічені дні до проведення конкурсу. За це треба лиш не нарахувати претендентові відповідних балів. І все".


Але Хорольський був невблаганний, вкотре повторивши, що за умовами конкурсу претендент, який вніс неправдиві дані про себе, з нього (з конкурсу) знімається і запропонував за це проголосувати. І попри те, що протестна трійця вимагала заслухати бодай пояснення представника АТП (всі претенденти очікували свого "вердикту" за межами віце-мерського кабінету), їхні колеги, недослухавшись, проголосували (шість — "за", три — "проти", два — "утримались"), "вибивши" у такий спосіб АТП з 24-го маршруту. Залишився лиш ФОП Макаров. А у нього, згідно заявки, у наявності для обслуговування сього маршруту є 11 автобусів, включно з резервним. Є і спец-автобус "Мерседес" для перевезення людей з обмеженими фізичними можливостями. І хоча він наразі обслуговує якийсь інший маршрут, претендент зобов’язується придбати протягом місяця (якщо, звісно, конкурс виграє) придбати ще один подібний — 8-метровий "Отаман". Для достовірності своїх намірів у заявці перевізника фігурував відповідний бізнес-план. Аби пересвідчитися, наскільки серйозними є наміри цього ФОПа, "комісари" погукали його послухати…

"Стривайте, — заперечили Павлов, Шаповал і Кокуленко, — знімаючи АТП з конкурсу, ви, навіть, не забажали розпитати особисто його представника. А Макарова — забажали. То, де ж тут наша неупередженість!?".


…Між тим таки викликаний Віктор Макаров запевнив, що, окрім "Отаману", він обов’язково протягом шести місяців придбає ще чотири нових автобуси. Єдине, про що він просив стосовно 24-го маршруту, то це дати йому можливість обслуговувати його не три роки, а п’ять — щоб була більш-менш чітка гарантія того, що йому вдасться розрахуватися за отой "Отаман", та інші автобуси, взяті у кредит. І тут більшість членів комісії, визначивши Макарова переможцем на даному маршруті, пішли йому назустріч — п’ять років.

Але, щоб і Макарову "життя медом не здавалось", розглядаючи заявки від нього і від ТОВ "Світ-Автолеґіон" на Маршрут №5, комісія зняла його конкурсу (10 "за", один "утримався") — бо ж він заявив про готовність на цей маршрут виставити три автобуси, а треба чотири, згідно конкурсних умов... Звісно, і до єдиного, хто залишився, у "комісарів" були зауваження, але — не таких вирішальних, щоб і його "бортонути". Відтак, на 5-му маршруті "Леґіон" переміг.

Порівняно швидко задовольнили заявку на обслуговування Маршруту №9 від єдиного претендента — ТОВ "Велес-Х". Він і надалі обслуговуватиме сей "кладовищенський" маршрут своїми чотирма (плюс один резервний) древніми автобусами, середній вік яких складає 14,8 років.

Ну, а на завершення до кабінету покликали керівників вищеназваних автопідприємств — оголосити конкурсні результати, які належить ще затвердити на одному з найближчих засідань виконкому… Безумовно, найбільш вражений від цих результатів виявився директор АТП Юрій Богдан, який дорікнув "комісарам", що його навіть не заслухали — як його конкурента Макарова.

"Розумієте, ви подали на конкурс прострочений Сертифікат відповідності. Таке порушення позбавляє учасника права брати у ньому участь. От, якби ви його не подавали — ви би виграли. Я вам чесно кажу", — "заспокоїв" Богдана Хорольський.
Спочатку перевізники уподобали маршрути. Потім уподобали (не всіх) самих перевізників
Спочатку перевізники уподобали маршрути. Потім уподобали (не всіх) самих перевізників
Дубовик розпечатує конверти
Шаповал: так чинити з АТП не можна
"Допит" Макарова
Перевізники слухають результати


Інформація
Відвідувачі, які знаходяться в групі Гості, не можуть залишати коментарі до цієї публікації.

Партнери:


Top