Спочатку перевізники уподобали маршрути. Потім уподобали (не всіх) самих перевізників
Не без значної долі драматизму, на межі конфронтації і скандалу відбулося 14 червня засідання Конкурсного комітету з визначення перевізників на міські пасажирські маршрути — №№ 5, 9 і 24.
Відкриваючи засідання, яке сукупно тривало понад двох годин, перший заступник міського голови Олена Балюк зокрема зазначила, що дані, надані претендентами, прискіпливо вивчали на їхню правдивість і достовірність фахівці Кафедри транспортних технологій Кременчуцького національного університету, яка вже дев’ять років здійснює такі дослідження у цьому місті і яка у січні поточного року, як єдиний претендент, здобула право на це і у Світловодську… Викладач же цього вишу, а також член тутешнього виконкому Володимир Хорольський і озвучував у кабінеті віце-мера результати роботи Робочої групи своїх університетських колег.
Після того, як секретар комісії, головний спеціаліст міського управління економіки Марина Дубовик розпечатала конверти, у яких містилися дані від претендентів, стало відомо, що то за претенденти і на які маршрути конкретно вони обрали для себе. Але перед цим вона зачитала перелік вимог до них: на Маршрут №5 (нинішній тимчасовий перевізник - ФОП Макаров) потрібно 3 автобуси плюс один резервний, місткістю не більше 22 пасажиро-місць, але не менше 14 сидячих; на Маршрут №9 (нинішній перевізник — ТОВ "Велес-Х") потрібно 4 автобуси плюс один резервний місткістю як і для попереднього маршруту; на Маршрут №24 (тимчасовий перевізник — ФОП Макаров) потрібно 8 і 6 автобусів у робочі та вихідні дні відповідно місткістю понад 22 пасажиро-місць плюс один автобус резервний. Також на цьому маршруті обов’язкова наявність автобуса, обладнаного підйомниками для посадки/висадки інвалідів-візочників. А ще загальною вимогою до претендентів був і вік автобусів, який не має перевищувати десяти років. Але, сказав Хорольський, в середньому, автобусам — 10,7 років. Тому, задля стимулювання перевізників до оновлення своїх автопарків, він запропонував (і був підтриманий комісією) укладати договори з майбутніми переможцями не на п’ять років, як планувалося, а на три.
Розпочали із найбільш популярного і важливого 24-го маршруту. Претендентів виявилось двоє — АТП №13507 і ФОП Макаров. Перше підприємство на цей маршрут заявило 12 автобусів, включно з резервним. Стосовно спец-перевезень (інвалідів) був заявлений помітний на наших дорогах зелений 12-метровий "Неоплан". Але тут же Хорольський висловив здивування, що заявник-претендент одночасно зауважив, що сей автобус не зможе обслуговувати даний маршрут — його маневреність на вузьких його ділянках буде обмежена, а низька його посадка на наших "ямочних" дорогах чіплятиметься за "неопланове" днище.
…В умовах Конкурсу сказано, що претендент, за відсутності того чи іншого транспорту, має долучити до своєї заявки відповідний бізнес-план на його придбання — аби "комісари" побачили і повірили його благим намірам. Але, додав Хорольський, і бізнес-плану у документах АТП не було. Зате там був Сертифікат відповідності послуг, чинність якого сплила 21 травня — за 9 днів до подачі АТП заявки (30 травня) на участь у конкурсі. А оце, згідно все тих же конкурсних умов, є непоправним "смертельним гріхом", який карається зняттям претендента з конкурсу — резюмував Хорольський…
Але Хорольський був невблаганний, вкотре повторивши, що за умовами конкурсу претендент, який вніс неправдиві дані про себе, з нього (з конкурсу) знімається і запропонував за це проголосувати. І попри те, що протестна трійця вимагала заслухати бодай пояснення представника АТП (всі претенденти очікували свого "вердикту" за межами віце-мерського кабінету), їхні колеги, недослухавшись, проголосували (шість — "за", три — "проти", два — "утримались"), "вибивши" у такий спосіб АТП з 24-го маршруту. Залишився лиш ФОП Макаров. А у нього, згідно заявки, у наявності для обслуговування сього маршруту є 11 автобусів, включно з резервним. Є і спец-автобус "Мерседес" для перевезення людей з обмеженими фізичними можливостями. І хоча він наразі обслуговує якийсь інший маршрут, претендент зобов’язується придбати протягом місяця (якщо, звісно, конкурс виграє) придбати ще один подібний — 8-метровий "Отаман". Для достовірності своїх намірів у заявці перевізника фігурував відповідний бізнес-план. Аби пересвідчитися, наскільки серйозними є наміри цього ФОПа, "комісари" погукали його послухати…
…Між тим таки викликаний Віктор Макаров запевнив, що, окрім "Отаману", він обов’язково протягом шести місяців придбає ще чотири нових автобуси. Єдине, про що він просив стосовно 24-го маршруту, то це дати йому можливість обслуговувати його не три роки, а п’ять — щоб була більш-менш чітка гарантія того, що йому вдасться розрахуватися за отой "Отаман", та інші автобуси, взяті у кредит. І тут більшість членів комісії, визначивши Макарова переможцем на даному маршруті, пішли йому назустріч — п’ять років.
Але, щоб і Макарову "життя медом не здавалось", розглядаючи заявки від нього і від ТОВ "Світ-Автолеґіон" на Маршрут №5, комісія зняла його конкурсу (10 "за", один "утримався") — бо ж він заявив про готовність на цей маршрут виставити три автобуси, а треба чотири, згідно конкурсних умов... Звісно, і до єдиного, хто залишився, у "комісарів" були зауваження, але — не таких вирішальних, щоб і його "бортонути". Відтак, на 5-му маршруті "Леґіон" переміг.
Порівняно швидко задовольнили заявку на обслуговування Маршруту №9 від єдиного претендента — ТОВ "Велес-Х". Він і надалі обслуговуватиме сей "кладовищенський" маршрут своїми чотирма (плюс один резервний) древніми автобусами, середній вік яких складає 14,8 років.
Ну, а на завершення до кабінету покликали керівників вищеназваних автопідприємств — оголосити конкурсні результати, які належить ще затвердити на одному з найближчих засідань виконкому… Безумовно, найбільш вражений від цих результатів виявився директор АТП Юрій Богдан, який дорікнув "комісарам", що його навіть не заслухали — як його конкурента Макарова.
Після того, як секретар комісії, головний спеціаліст міського управління економіки Марина Дубовик розпечатала конверти, у яких містилися дані від претендентів, стало відомо, що то за претенденти і на які маршрути конкретно вони обрали для себе. Але перед цим вона зачитала перелік вимог до них: на Маршрут №5 (нинішній тимчасовий перевізник - ФОП Макаров) потрібно 3 автобуси плюс один резервний, місткістю не більше 22 пасажиро-місць, але не менше 14 сидячих; на Маршрут №9 (нинішній перевізник — ТОВ "Велес-Х") потрібно 4 автобуси плюс один резервний місткістю як і для попереднього маршруту; на Маршрут №24 (тимчасовий перевізник — ФОП Макаров) потрібно 8 і 6 автобусів у робочі та вихідні дні відповідно місткістю понад 22 пасажиро-місць плюс один автобус резервний. Також на цьому маршруті обов’язкова наявність автобуса, обладнаного підйомниками для посадки/висадки інвалідів-візочників. А ще загальною вимогою до претендентів був і вік автобусів, який не має перевищувати десяти років. Але, сказав Хорольський, в середньому, автобусам — 10,7 років. Тому, задля стимулювання перевізників до оновлення своїх автопарків, він запропонував (і був підтриманий комісією) укладати договори з майбутніми переможцями не на п’ять років, як планувалося, а на три.
Розпочали із найбільш популярного і важливого 24-го маршруту. Претендентів виявилось двоє — АТП №13507 і ФОП Макаров. Перше підприємство на цей маршрут заявило 12 автобусів, включно з резервним. Стосовно спец-перевезень (інвалідів) був заявлений помітний на наших дорогах зелений 12-метровий "Неоплан". Але тут же Хорольський висловив здивування, що заявник-претендент одночасно зауважив, що сей автобус не зможе обслуговувати даний маршрут — його маневреність на вузьких його ділянках буде обмежена, а низька його посадка на наших "ямочних" дорогах чіплятиметься за "неопланове" днище.
"Ми маємо гігантський Боїнґ, але для нього немає підходящої злітної смуги", — зіронізував на це заступник начальника управління економіки Олексій Лисенко.
…В умовах Конкурсу сказано, що претендент, за відсутності того чи іншого транспорту, має долучити до своєї заявки відповідний бізнес-план на його придбання — аби "комісари" побачили і повірили його благим намірам. Але, додав Хорольський, і бізнес-плану у документах АТП не було. Зате там був Сертифікат відповідності послуг, чинність якого сплила 21 травня — за 9 днів до подачі АТП заявки (30 травня) на участь у конкурсі. А оце, згідно все тих же конкурсних умов, є непоправним "смертельним гріхом", який карається зняттям претендента з конкурсу — резюмував Хорольський…
"Як це так — зняти!?, — обурились три члени комісії, громадські активісти Володимир Павлов, Михайло Шаповал та керівник Кіровоградського відділення Укртрансбезпеки Володимир Кокуленко. — Позбавляти за це найбільше у Світловодську автотранспортне підприємство права на участь у конкурсі виглядає, щонайменше, упереджено. Може у АТП банально забулися поновити документ, дія якого закінчилась за лічені дні до проведення конкурсу. За це треба лиш не нарахувати претендентові відповідних балів. І все".
Але Хорольський був невблаганний, вкотре повторивши, що за умовами конкурсу претендент, який вніс неправдиві дані про себе, з нього (з конкурсу) знімається і запропонував за це проголосувати. І попри те, що протестна трійця вимагала заслухати бодай пояснення представника АТП (всі претенденти очікували свого "вердикту" за межами віце-мерського кабінету), їхні колеги, недослухавшись, проголосували (шість — "за", три — "проти", два — "утримались"), "вибивши" у такий спосіб АТП з 24-го маршруту. Залишився лиш ФОП Макаров. А у нього, згідно заявки, у наявності для обслуговування сього маршруту є 11 автобусів, включно з резервним. Є і спец-автобус "Мерседес" для перевезення людей з обмеженими фізичними можливостями. І хоча він наразі обслуговує якийсь інший маршрут, претендент зобов’язується придбати протягом місяця (якщо, звісно, конкурс виграє) придбати ще один подібний — 8-метровий "Отаман". Для достовірності своїх намірів у заявці перевізника фігурував відповідний бізнес-план. Аби пересвідчитися, наскільки серйозними є наміри цього ФОПа, "комісари" погукали його послухати…
"Стривайте, — заперечили Павлов, Шаповал і Кокуленко, — знімаючи АТП з конкурсу, ви, навіть, не забажали розпитати особисто його представника. А Макарова — забажали. То, де ж тут наша неупередженість!?".
…Між тим таки викликаний Віктор Макаров запевнив, що, окрім "Отаману", він обов’язково протягом шести місяців придбає ще чотири нових автобуси. Єдине, про що він просив стосовно 24-го маршруту, то це дати йому можливість обслуговувати його не три роки, а п’ять — щоб була більш-менш чітка гарантія того, що йому вдасться розрахуватися за отой "Отаман", та інші автобуси, взяті у кредит. І тут більшість членів комісії, визначивши Макарова переможцем на даному маршруті, пішли йому назустріч — п’ять років.
Але, щоб і Макарову "життя медом не здавалось", розглядаючи заявки від нього і від ТОВ "Світ-Автолеґіон" на Маршрут №5, комісія зняла його конкурсу (10 "за", один "утримався") — бо ж він заявив про готовність на цей маршрут виставити три автобуси, а треба чотири, згідно конкурсних умов... Звісно, і до єдиного, хто залишився, у "комісарів" були зауваження, але — не таких вирішальних, щоб і його "бортонути". Відтак, на 5-му маршруті "Леґіон" переміг.
Порівняно швидко задовольнили заявку на обслуговування Маршруту №9 від єдиного претендента — ТОВ "Велес-Х". Він і надалі обслуговуватиме сей "кладовищенський" маршрут своїми чотирма (плюс один резервний) древніми автобусами, середній вік яких складає 14,8 років.
Ну, а на завершення до кабінету покликали керівників вищеназваних автопідприємств — оголосити конкурсні результати, які належить ще затвердити на одному з найближчих засідань виконкому… Безумовно, найбільш вражений від цих результатів виявився директор АТП Юрій Богдан, який дорікнув "комісарам", що його навіть не заслухали — як його конкурента Макарова.
"Розумієте, ви подали на конкурс прострочений Сертифікат відповідності. Таке порушення позбавляє учасника права брати у ньому участь. От, якби ви його не подавали — ви би виграли. Я вам чесно кажу", — "заспокоїв" Богдана Хорольський.
Віталій Асауленко
Фото: автора