Понеділок, 23 грудня 2024

^ Реклама ^
Події

Давайте, шановні, спільно вирівнювати ситуацію — перевізники Новина з фото

Давайте, шановні, спільно вирівнювати ситуацію — перевізники
Читаючи деякі коментарі до інформації, пов’язаної із ситуацією, що склалася на ринку пасажирських автоперевезень у Світловодську, стає зрозуміло, що люди не зовсім розуміються, у чому саме проблема...
^ Реклама ^

Питання не в тому, скільки буде коштувати квиток у маршрутці, як дехто зрозумів (це обговорювалось теоретично, як компромісний варіант), і навіть не у пільгових місцях у маршрутках, за які перевізникам ніхто ніколи не платив — цих пільговиків підприємства завжди возили за свої кошти. Справа у пільгових автобусах. Кожен день на маршрутах міста працюють пільгові автобуси, які возять пільговиків безкоштовно і без обмеження. Ці автобуси треба кожен день заправляти, обслуговувати, платити людям, які їх обслуговують, платити водієві зарплату, перераховувати за цих людей податки, а в наших умовах — ще й часто ремонтувати транспорт. За місяць набігає чимала сума. За законом ці кошти повинна була сплачувати раніше держава, а з нового року — міськвиконком. Платили завжди з затримками, не регулярно, але хоч щось було. Зараз вже півроку перевізники не бачать грошей взагалі. За три останні місяці минулого року винна держава. З цими коштами ми вже розпрощалися. Та з нового року з місцевого бюджету, знову, не надійшло й копійки, а замість тільки — "потерпіть". Спочатку потерпіти треба було два тижні, потім місяць, зараз вже потерпіти пропонують безстроково…

Один з читачів в коментарі запитує: чого ж насправді хочуть перевізники? А вони хочуть вони лиш отримати свої (зароблені!) кошти, які гарантовані законом. На кожному підприємстві, крім водіїв, працює багато людей. Це і механіки, слюсарі, диспетчери, медики, бухгалтери, комірник, охорона. Їм всім треба платити зарплату, а як пишуть в коментарях — ще й підвищити. На сьогоднішній день перевізники "дотерпілися" вже до того, що пішли борги по зарплаті.

…Що дає підприємствам відмова від пільгових перевезень? Та те, що кошти, які витрачаються на утримання пільгових автобусів підуть на погашення боргів та на обслуговування іншого транспорту. Зрозумійте, це вимушений крок! І перевізники в будь-який момент готові відновити перевезення, як тільки їм виплатяться борги. А чому їх не хочуть виплачувати? Адже депутати прийняли на сесії, що дотації на пільгові перевезення будуть платити, договори з виконкомом укладено, кошти в місті є. То в чому ж проблема?

Тепер — щодо перевізників з інших міст… Ми ж з вами розумні люди, наївних серед нас немає. Невже хтось буде працювати безкоштовно або в борг?! І, до речі, на минулі конкурси запрошувались перевізники з Кременчука, то жоден з них на такі умови не погодився. Говорячи, що на тариф у три гривні від перевізників відбою не буде, читач дуже і дуже помиляється. Бо кожна людина в здоровому глузді розуміє, що в наш час, коли все дорожчає, зниження тарифів — голий популізм, або відвертий крок до знищення підприємств.

Ще би хотілося прокоментувати фразу одного з читачів: "водителей брали бы с территории Светловодска и оформляли приватными предпринимателями"... Зрозуміло, що люди, які не працюють в даній сфері, не можуть знати її специфіки. Тому хочеться пояснити, що "оформляти приватними підприємцями" — ні що інше, як передоручення маршруту, яке веде до анулювання ліцензії підприємству, яке його обслуговує. По таким схемам ще років десять назад можна було працювати. Зараз же законодавство вимагає, щоб діяльність здійснювалась одним підприємством (або приватним підприємцем), яке має ліцензію та є переможцем конкурсу, а всі хто на ньому працює — це наймані робітники, оформленні по Трудовій книжці або за договором. Податки сплачуються за місцем реєстрації особи, яка веде діяльність. Єдине, що дозволено — оренда у приватних осіб транспорту. Але — це звичайна оренда транспорту та єдина схема роботи автотранспортних підприємств. Все інше — незаконно.

Так, чомусь сталось, що наші люди по всіх містах України, м'яко кажучи, недолюблюють перевізників. І будь-яка тема в пресі дає підстави їх полаяти. Але мало хто знає, що пасажирські перевезення ніколи не були окремим бізнесом. Вони дуже тісно пов’язані, а то й залежать від держави та органів місцевого самоврядування.

Як вже вище сказано, перевезення дотуються (або не дотуються — як в нашому випадку), тарифи затверджує місцева влада, тому, з різних міркувань, в тому числі і політичних, вони завжди занижені. Це все впливає на якість перевезень… Якось одна читачка писала, що тарифи ростуть, а якість не покращується. Знаєте чому це так? Бо у нас тарифи ростуть не на випередження, а навздогін. Тобто, тарифи перевізникам погоджують тільки тоді, коли вже пройшли всі здороження, виросла мінімальна заробітна плата, енергоносії, коли підприємство набралося боргів — тільки тоді тариф зростає і то на меншу суму, чим подані економічні розрахунки. Цієї різниці від підвищення ледь вистачає щоб підтягти справи. Про яке покращення умов Ви говорите? А тим паче зараз, коли кожна копійка йде на обслуговування пільгових автобусів… Ми всі хочемо жити в розвиненій європейській країні, але це неможливо, доки ми будемо займатися популізмом і заробляти дешевий авторитет у народу. Поміркуйте, можливо не перевізники Ваші вороги і спитати треба у тих, хто "зіштовхує нас лобами".

…Не можна не звернути увагу і на питання чистоти салонів, яке було згадане читачами. Шановні, це дуже болюче питання для всіх перевізників. Вже не одноразово зверталися до пасажирів з проханням вести себе більш цивілізовано і виховано. Марно! Щовечора в салонах проводиться генеральне прибирання, а під час перерв — поверхневе. Ви просто не уявляєте, що відчуває водій, коли заходить прибирати — просто опускаються руки!... Жіночка, на яку і накричать "рука не піднімається", так званою "кравчучкою" зачепила за стик лінолеуму і продерла добру дірку, не звернувши уваги, що її візок туго йде. Або чоловік, який поставив сумку з продуктами на сидіння, а сам пішов розраховуватись. В сумці розлилась олія… Можете уявити, що було з сидінням. Були випадки коли до салону заходили з мішком борошна — тоді ще довго той бруд змивали, або жінка романської національності була спіймана на тому, що витирала дитині носа об занавіску… Таких випадків безліч! Не говорячи про викинуті обгортки, порізані сидіння, блювотиння і, навіть, … калюжі сечі. Незрозуміло, коли вони встигають це зробити, але трапляється — і не рідко. Тож, шановні городяни, не стійте осторонь. Не достатньо просто вимагати з перевізників і докоряти їм — допомагайте й самі! Адже Ви їздите в салонах і порядок в них — це показник Вашої вихованості і культури, робіть зауваження таким горе-пасажирам або вкажіть водієві на подібний вчинок, адже він слідкує за дорогою і може бачити все, що відбувається в салоні.

Це далеко не всі питання і проблеми, які хотілось обговорити. Повірте, їх безліч і на це потрібно багато часу. Тож, якщо у Вас є якісь питання до перевізників, або Ви в чомусь хочете розібратися, або й висловити претензію до водія, телефонуйте. Телефони є в кожній маршрутці.

І на останок хочеться запитати місцевих активістів, які проводять опитування, щодо того, якою роботу транспорту люди хотіли б бачити: шановні, а чому Ваша робота така однобока? Чому Ви опитуєте тільки пасажирів? Чому Ви не звернулися з результатами до перевізників і не запитали, а чи є у них проблеми? Чи що заважає транспортникам вдовольнити всі потреби опитаних? Можливо, разом і змогли б змінити ситуацію на краще. Ви ж хочете результатів, а не вкотре поговорити? Бо складається враження, що Вам потрібно лиш покрасуватися у ЗМІ. "Махати шашкою" легше за все. Набагато важче намагатися вирішувати проблеми. Може, краще вже всім разом почати це робити, а не вкотре їх обминати, прикриваючись гучними фразами.

З повагою,
Юрій Богдан (ВАТ АТП №13507), Володимир Сєрґєєв (ТОВ "Світ-Автолегіон"), Віктор Кучера ("Велес-Х").
  • Нравится
  • 3


Інформація
Відвідувачі, які знаходяться в групі Гості, не можуть залишати коментарі до цієї публікації.


Партнери:


Top