Четвер, 25 квітня 2024

^ Реклама ^
Події

Світловодці вивчали передовий досвід реформування ЖКГ у своїх олександрійських колег Новина з фото

Світловодці вивчали передовий досвід реформування ЖКГ у своїх олександрійських колег

Вчора, 3 липня світловодська делегація, у складі депутатів Світловодської міської ради, представників міської виконавчої влади та керівників комунальних підприємств, на чолі із першим заступником міського голови Сергієм Філоненком, побувала у місті Олександрія, де вивчала передовий досвід своїх колег у реформування ЖКГ.
^ Реклама ^

Ініціатором цієї поїздки, враховуючи позитивний досвід сусідів, став особисто міський голова Юрій Котенко. А про те, що в олександрійців є чого навчитися, свідчить хоча б той факт, що саме в цьому місті, за ініціативи губернатора, за тиждень має відбутися обласний семінар для керівників міст області з питань впровадження альтернативних видів опалення та реформування ЖКГ.

Світловодців у сусідній Олександрії зустрічали головні керівники міста та ініціатори реформ міський голова Степан Цапюк та його заступник Людмила Давиденко, а ще начальник УЖКГ та керівник підприємства "Житлогосп", яке на сьогодні є єдиним в місті замовником житлово-комунальних послуг.

Сусіди залюбки ділилися своїм досвідом та розповідали про той непростий шлях, який їм довелося пройти за три роки з початку реформування. Тоді, в липні 2011 року, в Олександрії було ліквідовано ЖЕКи, створено службу єдиного замовника підприємство "Житлогосп" та суттєво підвищено рівень оплати за утримання будинків та прибудинкових територій. Як зауважив мер Олександрії, не всі мешканці міста одразу спокійно сприйняли реформи. Для того, щоб люди зрозуміли та прийняли нововведення, представникам влади, зазначили Степан Цапюк та Людмила Давиденко, довелося багато спілкуватися зі споживачами послуг та пояснювати їм суть реформ. А вони у відповідальності кожного споживача за стан свого будинку, адже від вчасної сплати за спожиті послуги та вчасно зроблені замовлення наразі залежить і регулярність вивезення сміття, і прибирання прибудинкової території, і проведення необхідних ремонтних робіт. Відтепер у кожної багатоповерхівки є свій віртуальний рахунок, на якому зосереджуються кошти її мешканців та розподіляються на нагальні потреби будинку. Замовляють житлово-комунальні послуги, а також контролюють якість їх виконання, разом із працівниками "Житлогоспу", старші по будинках, обрані більшістю мешканців. Без їх підпису виконавці послуг кошти не отримають, тож і зацікавлені у якості виконання своїх робіт. А ще у конкурентоспроможній ціні, адже послуги замовляють у тих, хто виконує їх якісно і недорого. Зрозуміло, що в цьому непростому питанні без участі фахівців не обійтися. Тож, посередником між споживачами та виконавцями послуг виступає підприємство "Житлогосп", спеціалісти якого вивчають обсяги робіт та заключають угоди з підприємствами-виконавцями послуг, але самі ці послуги не надають. Наразі тут працює 35 спеціалістів, в том числі: паспортисти, юристи, інженерна служба, економіст, бухгалтер та керівник. На утримання цього підприємства спрямовується 9,64 % від загальної суми, яку перераховують споживачі. При цьому на балансі у підприємства нині перебуває 1млн. 106 тис. кв. м житлового фонду, а це близько 500 житлових будинків.

Зауважимо, що тариф на послуги з утримання будинків та прибудинкових територій в Олександрії майже не відрізняється від світловодських і коливається від 0,80 грн до 1,5 грн. Щоправда, в цю суму не входить утримання ліфтів, але включено витрати на вивезення сміття. Усього ж в олександрійському тарифі закладено надання 21 послуги. Та головне ж, не кількість, а якість! Керівники Олександрії переконані після реформування вони значно покращилися. Відтепер, зауважив Степан Кирилович, кількість звернень від мешканців міста зі скаргами на рівень надання комунальних послуг значно зменшилася. Житлові будинки утримуються та ремонтуються, сміття вивозиться, а якщо з цими питаннями виникають проблеми змінюються виконавці послуг. Приміром, наразі вирішується питання щодо заміни виконавця послуг з вивезення сміття, а нещодавно, з метою економії коштів, змінено виконавця послуг на утримання внутрішньо-будинкових мереж.

Звісно, шлях реформування у кожного міста свій, зауважили представники олександрійської влади та побажали світловодцям успіхів на шляху до власних реформ. Але свій шлях реформування не приховували і надали нашій делегації усі необхідні документи від статуту, штатного розкладу та розміру заробітної плати працівників "Житлогоспу", до розписаного тарифу на усі житлово-комунальні послуги, які нині надаються олександрійцям.

Зазначимо, що це вже не перший візит світловодців до своїх олександрійських колег з метою вивчення досвіду в непростій справі реформування житлово-комунальної сфери. Кілька років тому світловодці вже зустрічалися із представниками владних структур Олександрії з цих питань. Але тоді завершити справу реформування ЖКГ у Світловодську так і не вдалося.

ЗА ТЕМОЮ: В Олександрію — за досвідом реформування ЖКГ

Цього разу представники міської влади налаштовані більш рішуче. В цьому ми змогли переконатися і поспілкувавшись із першим заступником міського голови після повернення до Світловодська. Як зауважив Сергій Філоненко, поїздка до Олександрії справила на нього особисто дуже приємне враження. Особливо сподобалася Сергію Володимировичу прозорість у діяльності олександрійських комунальників, адже кожен споживач послуг може побачити на веб-сторінці Олександрійської міської ради рух коштів по кожному конкретному будинку. "Мені здалося, що я потрапив у інший світ, де все прозоро, чітко і зрозуміло, зауважив Сергій Філоненко. Сподобалася прозорість і керованість діяльності комунальників. Адже, кожний мешканець будинку може побачити скільки коштів є на рахунку будинку, куди вони витрачені і куди ще можуть бути спрямовані, а значить, може вплинути на цей процес і стає справжнім власником свого помешкання. Тобто, відповідальність за стан будинку несуть самі його мешканці." Важливим досягненням реформи, вважає Сергій Філоненко, є і той факт, що всі кошти споживачів зосереджені в одному комунальному підприємстві, яке заключає угоди з виконавцями послуг та контролює єдиний фінансовий потік.

Отже, олександрійська схема реформування ЖКГ прийшлася представникам світловодської влади до вподоби, тож, найближчим часом можна очікувати подібних змін і в нашому місті.

Налаштовані на реформи і новопризначені керівники світловодських комунальних підприємств "Житлосвіт" та "Житлосервіс". Так, в інтерв’ю нашій газеті Володимир Хорольський зауважив: "Зрозуміло, що по-старому працювати вже не можна, а по-новому треба звикнути. Головне, що влада налаштована рішуче і перший крок в цьому напрямку вже зроблений, а ми будемо допомагати їй робити всі наступні кроки." Підтвердив намір працювати по-новому і колега Володимира Хорольського, Микола Сопільняк: "Думаю, що той досвід, який ми отримали сьогодні, ми будемо вводити в дію, щоб наше місто мало гідний вигляд і відповідало його назві Світловодськ!" А ще керівник КП "Житлосвіт-2012" пообіцяв, що лише за рахунок відмови від непомірно високої заробітної плати, яку отримував його попередник, підприємство зекономить за рік щонайменше 300 тисяч грн.

P.S. Впровадження в життя здобутої в Олександрії інформації з реформування ЖКГ вирішили не відкладати. Вже наступного дня, 4 липня, в кабінеті міського голови відбулося засідання відповідної комісії за участю громадських організацій міста під головуванням Юрія Котенка.

СЮЖЕТ: Реформування ЖКГ у Світловодську

Світловодці вивчали передовий досвід реформування ЖКГ у своїх олександрійських колег

Світловодці вивчали передовий досвід реформування ЖКГ у своїх олександрійських колег

Світловодці вивчали передовий досвід реформування ЖКГ у своїх олександрійських колег

Світловодці вивчали передовий досвід реформування ЖКГ у своїх олександрійських колег

Світловодці вивчали передовий досвід реформування ЖКГ у своїх олександрійських колег

Світловодці вивчали передовий досвід реформування ЖКГ у своїх олександрійських колег

Світловодці вивчали передовий досвід реформування ЖКГ у своїх олександрійських колег

Світловодці вивчали передовий досвід реформування ЖКГ у своїх олександрійських колег

Світловодці вивчали передовий досвід реформування ЖКГ у своїх олександрійських колег

Світловодці вивчали передовий досвід реформування ЖКГ у своїх олександрійських колег

Світловодці вивчали передовий досвід реформування ЖКГ у своїх олександрійських колег
Степан Цапюк

Світловодці вивчали передовий досвід реформування ЖКГ у своїх олександрійських колег
Людмила Давиденко (праворуч)

Світловодці вивчали передовий досвід реформування ЖКГ у своїх олександрійських колег

Світловодці вивчали передовий досвід реформування ЖКГ у своїх олександрійських колег

Світловодці вивчали передовий досвід реформування ЖКГ у своїх олександрійських колег

Світловодці вивчали передовий досвід реформування ЖКГ у своїх олександрійських колег

Світловодці вивчали передовий досвід реформування ЖКГ у своїх олександрійських колег

Світловодці вивчали передовий досвід реформування ЖКГ у своїх олександрійських колег

Світловодці вивчали передовий досвід реформування ЖКГ у своїх олександрійських колег

Світловодці вивчали передовий досвід реформування ЖКГ у своїх олександрійських колег

Світловодці вивчали передовий досвід реформування ЖКГ у своїх олександрійських колег

Світловодці вивчали передовий досвід реформування ЖКГ у своїх олександрійських колег

Світловодці вивчали передовий досвід реформування ЖКГ у своїх олександрійських колег

Інформація
Відвідувачі, які знаходяться в групі Гості, не можуть залишати коментарі до цієї публікації.
^ Реклама ^
^ Соціальна реклама ^

Партнери:


Top