«Стратегія фірми 2019» по-світловодськи
19 квітня у Києві завершився VI Всеукраїнський бізнес-турнір "Стратегія фірми 2019". Серед майже двох тисяч учасників з усієї України, а також Польщі та Естонії на першому етапі, 689 півфіналістів та 89 фіналістів друге місце в студентській лізі здобула Анна Шаєнко, а в лізі наставників — її викладач Олександр Гуршал із Світловодського політехнічного коледжу Центральноукраїнського національного технічного університету.
Організатором конкурсу є Київський національний економічний університет імені Вадима Гетьмана за підтримки Міністерства освіти і науки України. Серед переможців цього року учасники з Києва, Львова, Вінниці, Ірпеня, Кропивницького. Срібні перемоги в турнірі здобули цього року світловодці — студентка ІІІ курсу політехнічного коледжу за спеціальністю підприємництво, торгівля та біржова діяльність Анна Шаєнко та викладач економічних дисциплін, заступник директора з навчальної роботи закладу Олександр Гуршал.
Олександр Гуршал: — Інформація про конкурс надійшла до закладу в лютому. Я запропонував взяти у ньому участь усім своїм студентам, зголосилися двоє, серед них — Анна Шаєнко.
Анна Шаєнко: — Основна ідея бізнес-турніру "Стратегія фірми 2019" полягає у тому, що кожен учасник, виконуючи тестові завдання, вибудовує стратегію підприємства (на початку усі отримують однаковий стартовий капітал): закуповує обладнання, виготовляє продукцію, формує на неї ціну, слідкує за конкурентами і, звісно, головна задача — отримати прибуток. Конкурс відбувався в три етапи: на І (відбірковому) етапі, який розпочався 26 лютого, нам щодня відправляли тестове завдання, яке ми виконували вдома, і було по декілька годин часу, щоб його обміркувати. Хто отримав найбільший прибуток, а також рейтингові показники: наскільки ефективне обладнання, наскільки широкий асортимент — потрапив у півфінал. На другому етапі, теж заочному, рахунки обнулилися, і слід було знову створювати стратегію підприємства. Фінал (знову з обнуленими даними) складався з двох частин: заочної, коли завдання виконувалися ще у Світловодську, та етапу, який відбувався на базі Національного еколого-натуралістичного центру учнівської молоді МОН у Києві 17-18 квітня. У конкурсному таборі учасникам кожні 20 хвилин надходило нове завдання. За ці 20 хвилин слід було вирішити, яку саме продукцію виготовляти, підняти чи знизити ціну, якою має бути реклама, звільняти чи залишити робітників, вирішувати, як діяти в кризу. Від початку конкурсу я вела в балах, але через прикре непорозуміння, яке сталося зі стартовим отриманням завдання, я втратила час і тому стала другою, отримавши нагороду 19 квітня.
Олександр Гуршал брав участь у турнірі як наставник: давав настанови, як краще вибудувати стратегію (завдання ж Анна виконувала самостійно). Участь у цьому конкурсі у якості тренера для викладача була вже третьою (хоча чотири роки тому був тут разом з донькою Марією, яка брала участь у фіналі, але категорії тренер тоді ще не було), але такий високий результат — уперше, тому гордиться своєю вихованкою і власними дипломами.
Переможці студентської ліги отримали запрошення вступити до Київського національного економічного університету. Анна Шаєнко, цьогорічна випускниця, продовжуватиме навчання за економічним напрямком, але куди саме вступатиме — ще не вирішила. Олександр Гуршал продовжуватиме пошук талановитих студентів, яким уже бажає успіху.
Олександр Гуршал: — Інформація про конкурс надійшла до закладу в лютому. Я запропонував взяти у ньому участь усім своїм студентам, зголосилися двоє, серед них — Анна Шаєнко.
Анна Шаєнко: — Основна ідея бізнес-турніру "Стратегія фірми 2019" полягає у тому, що кожен учасник, виконуючи тестові завдання, вибудовує стратегію підприємства (на початку усі отримують однаковий стартовий капітал): закуповує обладнання, виготовляє продукцію, формує на неї ціну, слідкує за конкурентами і, звісно, головна задача — отримати прибуток. Конкурс відбувався в три етапи: на І (відбірковому) етапі, який розпочався 26 лютого, нам щодня відправляли тестове завдання, яке ми виконували вдома, і було по декілька годин часу, щоб його обміркувати. Хто отримав найбільший прибуток, а також рейтингові показники: наскільки ефективне обладнання, наскільки широкий асортимент — потрапив у півфінал. На другому етапі, теж заочному, рахунки обнулилися, і слід було знову створювати стратегію підприємства. Фінал (знову з обнуленими даними) складався з двох частин: заочної, коли завдання виконувалися ще у Світловодську, та етапу, який відбувався на базі Національного еколого-натуралістичного центру учнівської молоді МОН у Києві 17-18 квітня. У конкурсному таборі учасникам кожні 20 хвилин надходило нове завдання. За ці 20 хвилин слід було вирішити, яку саме продукцію виготовляти, підняти чи знизити ціну, якою має бути реклама, звільняти чи залишити робітників, вирішувати, як діяти в кризу. Від початку конкурсу я вела в балах, але через прикре непорозуміння, яке сталося зі стартовим отриманням завдання, я втратила час і тому стала другою, отримавши нагороду 19 квітня.
Олександр Гуршал брав участь у турнірі як наставник: давав настанови, як краще вибудувати стратегію (завдання ж Анна виконувала самостійно). Участь у цьому конкурсі у якості тренера для викладача була вже третьою (хоча чотири роки тому був тут разом з донькою Марією, яка брала участь у фіналі, але категорії тренер тоді ще не було), але такий високий результат — уперше, тому гордиться своєю вихованкою і власними дипломами.
Переможці студентської ліги отримали запрошення вступити до Київського національного економічного університету. Анна Шаєнко, цьогорічна випускниця, продовжуватиме навчання за економічним напрямком, але куди саме вступатиме — ще не вирішила. Олександр Гуршал продовжуватиме пошук талановитих студентів, яким уже бажає успіху.