П’ятниця, 15 грудня 2017
Економіка

Тепло має бути

Зліва направо: Олександр Сич, Роман Петров, Володимир МихайликЗліва направо: Олександр Сич, Роман Петров, Володимир Михайлик"Світловодськпобут" до нового опалювального сезону готовий. Решта залежатиме від спільних зусиль — їхніх і споживачів.
Пресову конференцію очільників СП ТОВ "Світловодськпобут", яку вони провели минулого тижня і присвятили грядущому опалювальному сезону, можна поділити три аспекти — технічний, суспільний та правовий. Та спершу варто зазначити, що за період міжсезоння на цьому підприємстві відбулися деякі зміни керівного апарату. Так, після того, як гендиректор "Світловодськпобуту" Сергій Яременко був призначений виконуючим обов’язки заступника голови Кіровоградської ОДА Сергія Ларіна з питань інвестицій та ЖКГ, його заступник Роман Петров став виконуючим обов’язки гендиректора. А начальник юрвідділу Володимир Михайлик — заступником гендиректора…
Розпочинаючи спілкування із журналістами, новий очільник підприємства заявив, що, попри всі труднощі поточного моменту, "Світловодськпобут" практично готовий до своєчасного старту опалювального сезону 2011-12 років. Більш розлого про те, що було зроблено, розповів головний інженер підприємства Олександр Сич. За його словами, світловодські теплопостачальники готові до відкриття сезону на 95%. П’ять відсотків, що не вистачає, будуть "добуті" відразу після 1 жовтня. Це пов’язано з тим, сказав Сич, що згідно виробничих інструкцій, з 15 вересня і до 1 жовтня відбудеться заповнення теплових мереж міста аби наочно пересвідчитись у якості підготовчих робіт, які тривали все літо, починаючи з весни. І у разі якихось відхилень — виправити їх до традиційного початку опалювального сезону, тобто, до 15 жовтня.

За минулі ж весну-літо, повідомив головний інженер, було відремонтовано зовнішні теплові мережі. Зокрема, на Ревівці — замінено ділянку головного колектору попередньо-ізольованими трубами, які в рази зменшують втрати тепла на шляху до споживача. Щодо внутрішніх теплових мереж, то наразі узгоджуються позиції тепловиків із ЖЕКами та ОСББ, які, як відомо, відповідальні за комунікації всередині будинків. Крім того, з цього опалювального сезону абсолютно на всіх теплоносіях кожної котельні встановлено прибори обліку теплової енергії. Такими ж приборами невдовзі буде устатковано кожен багатоквартирний будинок. Таким чином, підсумував головний інженер, "Світловодськпобут" наповнює конкретним змістом "установку" Уряду України у найближчі два-три роки обладнати тепловими лічильниками увесь житловий сектор країни.

Далі, розкриваючи систему взаємин між тепловиками й споживачами, в.о. гендиректора поділився нещодавнім здобутком підприємства у відстоюванні прав мешканців міста, які користуються послугами "Світловодськпобуту"… У 36-му номері ми писали, що обласне відділення Антимонопольного комітету, розглянувши колективну скаргу 60-ти світловодців, які, у зв’язку з переходом на автономне опалення, самовільно, без дотримання вимог діючого законодавства, відключили свої квартири від централізованого опалення, визнало дії СП ТОВ "Світловодськпобут", який продовжував їм нараховувати оплату за свої послуги, неправомірними і такими, що порушують антимонопольне законодавство. Так от, сказав Петров, рішенням Дніпропетровського Апеляційного суду від 1 вересня п. р. "вердикт" ТВ АМКУ було скасовано остаточно. Таким чином, підкреслив інтерв’юер, поставлено крапку у виснажливій боротьбі теплопостачальників із "самовільниками". Адже це природно, що "Світловодськпобут" продовжував нараховувати таким споживачам оплату за ЦО, бо ж підставою до не нарахування є рішення міжвідомчої комісії при міськвиконкомі, яким затверджується "Акт про відключення", а тому все, що тепловики нарахували до цього моменту, законно і підлягає сплаті.
"Тим, у кого є дозвіл на відключення, треба прийти до юрвідділу підприємства, надати копії необхідних документів на відключення (дозволу, ТУ, проектів) на відключення та погасити всю заборгованість, яка утворилась на даний момент. Потім укласти з нами договір на оплату за опалення місць загального користування. Після чого ми підписуємо акт, який треба завірити у міжвідомчій комісії. А допоки нарахування будуть тривати", — заключив Петров.
"Це стосується лише житлового фонду — для абонентів, що вивели із нього свої квартири, перетворивши їх на офіси та крамниці, діє інша дозвільна процедура", — доповнив головний інженер.

…Наша газета, у контексті очевидних проявів нової газової війни Києва з Москвою, не оминула спитати у Романа Петрова: чи позначаться "бойові дії" на опалювальних тарифах? На що він замітив, що тарифна політика віднедавна вже не є компетенцією природних монополістів — теплопостачальників, газівників та енергетиків — з минулого року цю функцію перебрала на себе держава в особі Національної комісії по регулюванню електроенергетики (НКРЕ). Отже, зазначив Петров, питання цінової політики залежать від "Світловодськпобуту" хіба що в площині зменшення тарифу шляхом впровадження на підприємстві передових інноваційних технологій.
"Ці наші старання матимуть свій позитив, якщо, звісно, не буде масового та хаотичного відключення від централізованого опалення. Адже через це зменшуються об’єми відпуску теплової енергії, а відтак — ростиме її собівартість, зводячи цим самим наші старання нанівець", — підкреслив в. о. гендиректора.

Боротьба із злісними неплатниками за спожите тепло, сказав він, не послабляється, адже від цього залежить довіра до "Світловодськпобуту" з боку НАК "Нафтогаз України", від якого залежить: давати підприємству необхідний ліміт газу чи не давати.

У продовж теми, Володимир Михайлик зазначив, що станом на 1 вересня юрвідділом тепловиків передано на розгляд Світловодського міськрайсуду 361 заява на злісних неплатників на загальну суму у 180,5 тисяч гривень.

"Варто нагадати, що, окрім нарахування суми боргу, суд стягує з боржників ще й 3% річних та враховує індекс інфляції. Тобто, до цих 180,5 тисяч додасться понад 36 тисяч гривень. Іншими словами, плата кожного з неплатників зростає в середньому на 600 гривень. Аби позбутися судової рутини, нами наразі розробляється механізм автоматичного нарахування штрафних санкцій (3% річних + індекс інфляції. Прим. авт.), який незабаром буде застосовуватись до кожного боржника", — наголосив заступник гендиректора, якого підтримав його старший колега, відповідаючи на запитання щодо загального боргу підприємству з боку населення: "На сьогодні, — сказав Петров, — він складає 4 мільйона гривень. Це ті гроші, яких нам бракує, щоб розрахуватись за спожитий в минулому опалювальному сезоні газ та отримувати необхідні ліміти в наступному сезоні. Це ті гроші, яких нам бракує для закупівлі необхідних супутніх матеріалів, у тому числі — паливно-мастильних, та виплатити у повному обсязі зарплати нашим працівникам. А між тим "Нафтогаз України" ставить перед підприємствами теплокомуненергетики все більш жорсткіші вимоги у придбанні у них газу. Наше — одне з небагатьох, яке дотримується графіку і вимог газівників. І нікого не обходить, як нам вдається це робити: все літо ми працювали за скороченим графіком (три дні на тиждень), було на цей період скасовано й преміальні. Економили буквально на всьому… Якщо за 2011 рік, завдяки тому, що держава взяла на себе зобов’язання погасити різницю в тарифах, у нас більш-менш чітко, то за 2010 рік існує борг і який ніхто нам не збирається скасовувати, ми розрахуватися не зможемо. Бо за цей рік (2010. Прим. авт.) населення нам залишається винним 1,9 мільйона гривень".

Відшкодування цих боргів з населення, за словами Петрова, покладено на Державну виконавчу службу (ДВС). Разом з тим, інтерв’юер не поділяє методів роботи з боржниками ДВС у Донбасі, яка ледь не силоміць вламується до помешкань і вигрібає до крихти майно боржників — він вірить, що у нас до такої азіятщини не дійде. Тому, сказав в. о. гендиректора, і тепловики, і їхні боржники мають спільно шукати компроміс, шлях до якого полягає у реструктуризації заборгованості.

"Тим більше, що держава нас запевнила: на ту суму, на яку ви реструктурізуєте з населенням його борги перед вами — будуть реструктурізовані й ваші борги перед газівниками", — підкреслив Петров.

Виходячи з цього, він закликав поквапитись громадян-боржників до юрвідділу підприємства аби ані вони, ані добросовісні споживачі не потерпали від прийдешніх незабаром холодів.

Віталій АСАУЛЕНКО




Для того, щоб залишити коментар, увійдіть на сайт через свій профіль у одній з соціальних мереж:



Інформація
Відвідувачі, які знаходяться в групі Гості, не можуть залишати коментарі до цієї публікації.

Top