Середа, 24 квітня 2024

^ Реклама ^
Светловодск

Спадщина на гроші

Спадщина на грошіДля нормально вихованої, зі здоровими емоціями людини, смерть родича – тяжке горе... Певною розрадою щодо цього стають грошові заощадження померлого. І добре, коли вони знаходяться у нього зашитими у матраці, або у якісь іншій схованці. Але ж, буває, що гроші лежать як вклади у банках... Як їх звідти „дістати”, тобто, спадкувати? І спадкувати правильно – без зайвої біганини і нервового виснаження?
З цим насущним для багатьох питанням ми і звернулися до державного нотаріуса Світловодська Ніни Москаленко... Але спочатку ми з’ясували, що являє собою, згідно закону, сам термін „спадкування”. Це - перехід прав та обов’язків (спадщини) від фізичної особи (спадкодавця), яка померла, до інших осіб (спадкоємців). У числі майнових прав, які у складі спадкового майна переходять до спадкоємців, слід назвати право власності на нерухоме або рухоме майно та майнові права на будинок, квартиру, земельну ділянку, транспортні засоби, а також на цінні папери та грошові вклади, що знаходяться на рахунках у банківських установах...
^ Реклама ^

Починати ж спадкові формальності потрібно із звернення до державної нотаріальної установи за останнім місцем проживання померлого ще до того, як спливли 6 місяців зі строку подання заяви про прийняття спадщини та після закінчення шестимісячного терміну за отриманням свідоцтва про право на спадщину – такі вже є вимоги чинного законодавства. „Варто зазначити, - наголосила державний нотаріус, - що таке право мають особи, які вже отримували після померлого свідоцтво на право спадщини на майно нерухоме, або майно рухоме - вони повинні звернутися до нотаріуса для отримання додаткового свідоцтва про право на спадщину за законом або заповітом. Що ж до грошових вкладів, спадкоємиць отримає свідоцтво про право спадковості на вклад тільки після офіційного (у письмовій формі) підтвердження відділенням банку, у якому зберігалися ці вклади у будь-якій валюті”. Які документи для цього потрібні: свідоцтво про смерть (оригінал і копія); довідка про останнє місце проживання померлого та склад його сім’ї на день смерті або „будинкова книга”; документи, що підтверджують шлюбні або родинні відносини (свідоцтво про шлюб, свідоцтво про народження) або, при наявності, заповіт (оригінал); паспорт спадкоємця; довідка про присвоєння ідентифікаційного номера спадкоємця (оригінал і копія); письмове підтвердження відповідного центрального відділення Державного ощадбанку України про наявність грошових вкладів та їхньої суми на ім’я померлого; заповідальне розпорядження (за наявністю), що надається за запитом нотаріуса, який веде спадкову справу...

Варто, також, припустити, що знайдеться чимало читачів, (а особливо зараз – під час ажіотажу довкола отримання компенсаційних виплат по вкладах Ощадбанку СССР), які були б не проти довідатися: як оформити довіреність на отримання цих самих виплат. Насамперед, повідомила Ніна Москаленко, вкладник має звернутися до відділення Ощадбанку особисто. У разі відсутності такої можливості (віддалене проживання, хвороба, похилий вік тощо) – оформлюється довіреність на іншу особу, яка представлятиме інтереси такого вкладника у відділені Ощадбанку. Задля цього потрібно звернутися до державної нотаріальної контори (чи приватного нотаріуса). При собі потрібно мати паспорт, ідентифікаційний номер, ощадну книжку та дані про особу представника. Якщо у людини складності з пересуванням – можливий виклик нотаріуса додому. „І нехай, - підсумувала нашу розповідь державний нотаріус Москаленко, - у населення не складається враження про зависоку вартість такої нотаріальної послуги. Працівники нотаріальних установ з сумлінням та розумінням ставляться до нагальних людських проблем, тому мізерний відсоток її вартості аж ніяк „не з’їсть” величини виплати”.

Віталій АСАУЛЕНКО

Інформація
Відвідувачі, які знаходяться в групі Гості, не можуть залишати коментарі до цієї публікації.
^ Реклама ^
^ Соціальна реклама ^

Партнери:


Top