Школа Монтессорі – це краще, що ви можете дати своїм дітям!
Сьогодні у дошкільному навчальному закладі "Школа Монтессорі для дітей віком від 2 до 7 років" свято. Ось вже 20 років садочок успішно працює за прогресивною методикою всесвітньовідомого італійського педагога Марії Монтессорі. 20 років – це вік, який надихає згадати той час, ті події, імена, пройти крізь минуле і сучасне, зазирнути у майбутнє…
^ Реклама ^
У далекому 1996 році на базі дитячого садочку №13, за підтримки начальника управління освіти Френкеля Геннадія Юрійовича, було відкрито єдину на Кіровоградщині "Школу Монтессорі". А щоб успішно втілювати в роботу закладу новаторські ідеї щодо виховання та навчання дітей за монтессорі-методикою, забезпечити гармонійний розвиток дітей, підтримувати у закладі позитивну атмосферу для творчості педагогів та створити домашній
затишок, чимало зусиль докладає адміністрація закладу.
Протягом двох десятиліть колектив "Школи Монтессорі" пройшов великий і плідний шлях: всі працівники садочка піклувались про те щоб заклад був затишним, теплим гніздечком для малят, щоб жилось їм весело, цікаво, радісно. Завдяки творчості та натхненню педагогів тут розвивається кожна маленька дитяча особистість. А сприяє цьому унікальна методика Марії Монтессорі. Суть її полягає у вільній роботі дитини у створеному розвивальному середовищі, яке стимулює природний розвиток дітей, спонукаючи їх до прояву самостійності та індивідуальності. Кожна групова кімната має затишний, домашній дизайн, комфортні інтер’єри, багатий і цікавий зміст предметного середовища, яке відповідає віку дітей. Особливе місце у ньому належить дидактичним, розвивальним монтессорі-матеріалам, які знаходяться в одному екземплярі. Після того, як вчитель презентує матеріал дітям, він виставляється на полицю. А той, що діти вже добре засвоїли, прибирається. Таким чином, середовище весь час оновлюється, підтримуючи інтерес дітей до роботи. Розвивальне середовище поділене на зони. Обладнання кожної з них має свої особливості:
• зона повсякденного життя спрямована на формування вмінь обслуговувати себе та інших;
• зона сенсорики – сприяє розвитку різних видів відчуття;
• зона математики містить матеріали для розвитку математичних навичок;
• зона грамоти – слугує формуванню у дітей навичок письма та читання;
• зона космосу – дає змогу отримати уявлення про навколишній світ, набути перші знання про з анатомії, географії, біології.
Це дає змогу підтримувати порядок та відстежувати, який матеріал обирає кожна дитина.
Щодня з нетерпінням маленькі вихованці чекають уроків Монтессорі. Вчитель Криворучко Людмила Володимирівна, проводить цікаві та змістовні уроки, запрошуючи дітей у захоплюючий світ Монтессорі. Педагог організовує свою роботу так, щоб допомогти кожній дитині пізнати та розвинути свої здібності. Вчитель створює всі умови для занять, ретельно добирає, змінює та поступово ускладнює монтессорі-матеріали для кожної вікової групи, проводить презентації, на яких малята ознайомлюються з алгоритмом роботи. Спочатку педагог демонструє як правильно займатися з матеріалом,а далі дитина працює самостійно. Під час уроку вчитель спостерігає за роботою дітей, щоб підібрати для кожної дитини саме той матеріал, який найбільше сприятиме її розвитку. Індивідуальний підхід до кожної дитини – це педагогічне кредо вчителя Монтессорі. Завдяки злагодженій роботі педагога з вихователями, нам вдається втілювати в життя найкращі ідеї Марії Монтессорі.
Унікальність системи Монтессорі полягає ще й у тому, що в групі можуть одночасно навчатися діти з різними здібностями. Молодша чи повільна дитина може багато днів займатися одним і тим же матеріалом, не гальмуючи при цьому просування решти дітей. В той же час, більш здібна дитина може набагато швидше переходити від однієї навчальної задачі до наступної, від одного матеріалу до іншого. При цьому вона позбавлена необхідності нудьгувати, чекаючи, поки всі інші зуміють розібратися в цьому матеріалі. Отож, поки одна дитина засвоює цифри, хтось поруч з нею вже вміло обчислює приклади. Дитина з високими здібностями постійно стимулюється до подальшого просування великою різноманітністю матеріалів і можливих видів роботи з ними.
Протягом уроку Монтессорі одна дитина може обрати від 1 до 5 матеріалів, залежно від індивідуального темпу дитини та складності матеріалу.
Педагогічні підходи та методи навчання у нашому закладі базуються на філософських поглядах Марії Монтессорі, отже надають унікальної можливості розвивати дитину з раннього віку у всіх сферах її життя: інтелектуальній, емоційній, фізичній, соціальній, моральній.
Сьогодні, як і 20 років тому, двері "Школи Монтессорі" гостинно відкрито для всіх, хто перебуває у пошуку дошкільного закладу для свого малюка. Ми висловлюємо щиру подяку батькам, які вже обрали для навчання і виховання своїх дітей саме наш заклад. Цей ювілей – наше спільне свято, бо ми – одна велика родина, в якій зростають та виховуються малята.
Хочеться вірити, що заклад переживе ще не одну славну дату та наразі ми з упевненістю можемо сказати:
Віра Залевська, завідувач ДНЗ
"Школа Монтессорі для дітей
віком від 2 до 7 років"
затишок, чимало зусиль докладає адміністрація закладу.
Протягом двох десятиліть колектив "Школи Монтессорі" пройшов великий і плідний шлях: всі працівники садочка піклувались про те щоб заклад був затишним, теплим гніздечком для малят, щоб жилось їм весело, цікаво, радісно. Завдяки творчості та натхненню педагогів тут розвивається кожна маленька дитяча особистість. А сприяє цьому унікальна методика Марії Монтессорі. Суть її полягає у вільній роботі дитини у створеному розвивальному середовищі, яке стимулює природний розвиток дітей, спонукаючи їх до прояву самостійності та індивідуальності. Кожна групова кімната має затишний, домашній дизайн, комфортні інтер’єри, багатий і цікавий зміст предметного середовища, яке відповідає віку дітей. Особливе місце у ньому належить дидактичним, розвивальним монтессорі-матеріалам, які знаходяться в одному екземплярі. Після того, як вчитель презентує матеріал дітям, він виставляється на полицю. А той, що діти вже добре засвоїли, прибирається. Таким чином, середовище весь час оновлюється, підтримуючи інтерес дітей до роботи. Розвивальне середовище поділене на зони. Обладнання кожної з них має свої особливості:
• зона повсякденного життя спрямована на формування вмінь обслуговувати себе та інших;
• зона сенсорики – сприяє розвитку різних видів відчуття;
• зона математики містить матеріали для розвитку математичних навичок;
• зона грамоти – слугує формуванню у дітей навичок письма та читання;
• зона космосу – дає змогу отримати уявлення про навколишній світ, набути перші знання про з анатомії, географії, біології.
Це дає змогу підтримувати порядок та відстежувати, який матеріал обирає кожна дитина.
Щодня з нетерпінням маленькі вихованці чекають уроків Монтессорі. Вчитель Криворучко Людмила Володимирівна, проводить цікаві та змістовні уроки, запрошуючи дітей у захоплюючий світ Монтессорі. Педагог організовує свою роботу так, щоб допомогти кожній дитині пізнати та розвинути свої здібності. Вчитель створює всі умови для занять, ретельно добирає, змінює та поступово ускладнює монтессорі-матеріали для кожної вікової групи, проводить презентації, на яких малята ознайомлюються з алгоритмом роботи. Спочатку педагог демонструє як правильно займатися з матеріалом,а далі дитина працює самостійно. Під час уроку вчитель спостерігає за роботою дітей, щоб підібрати для кожної дитини саме той матеріал, який найбільше сприятиме її розвитку. Індивідуальний підхід до кожної дитини – це педагогічне кредо вчителя Монтессорі. Завдяки злагодженій роботі педагога з вихователями, нам вдається втілювати в життя найкращі ідеї Марії Монтессорі.
Унікальність системи Монтессорі полягає ще й у тому, що в групі можуть одночасно навчатися діти з різними здібностями. Молодша чи повільна дитина може багато днів займатися одним і тим же матеріалом, не гальмуючи при цьому просування решти дітей. В той же час, більш здібна дитина може набагато швидше переходити від однієї навчальної задачі до наступної, від одного матеріалу до іншого. При цьому вона позбавлена необхідності нудьгувати, чекаючи, поки всі інші зуміють розібратися в цьому матеріалі. Отож, поки одна дитина засвоює цифри, хтось поруч з нею вже вміло обчислює приклади. Дитина з високими здібностями постійно стимулюється до подальшого просування великою різноманітністю матеріалів і можливих видів роботи з ними.
Протягом уроку Монтессорі одна дитина може обрати від 1 до 5 матеріалів, залежно від індивідуального темпу дитини та складності матеріалу.
Педагогічні підходи та методи навчання у нашому закладі базуються на філософських поглядах Марії Монтессорі, отже надають унікальної можливості розвивати дитину з раннього віку у всіх сферах її життя: інтелектуальній, емоційній, фізичній, соціальній, моральній.
Сьогодні, як і 20 років тому, двері "Школи Монтессорі" гостинно відкрито для всіх, хто перебуває у пошуку дошкільного закладу для свого малюка. Ми висловлюємо щиру подяку батькам, які вже обрали для навчання і виховання своїх дітей саме наш заклад. Цей ювілей – наше спільне свято, бо ми – одна велика родина, в якій зростають та виховуються малята.
Хочеться вірити, що заклад переживе ще не одну славну дату та наразі ми з упевненістю можемо сказати:
"Школа Монтессорі – це краще, що ви можете дати своїм дітям!".
Віра Залевська, завідувач ДНЗ
"Школа Монтессорі для дітей
віком від 2 до 7 років"
Фото: надані автором