Вівторок, 24 грудня 2024

^ Реклама ^
Економіка

Від нових цін на природний газ страждають не лише його споживачі Новина з фото

Від нових цін на природний газ страждають не лише його споживачі
Нові тарифи на комунальні послуги просто вражають своєю дорожнечею, і найбільше — газ. Скільки доведеться платити взимку, якщо, не дай Боже, не буде субсидії, навіть рахувати страшно! Як при цьому почувається підприємство, що постачає газ, — ми вирішили з’ясувати у начальника Світловодського УЕГГ Володимира Шаповала.
^ Реклама ^

— Нещодавно наша газета надрукувала нові тарифи на природний газ. Вони зросли в рази. Як це вплине на вашу роботу? Вже зараз можна спостерігати, що люди завозять дрова, міняють котли, утеплюються, аби економити газ. Не боїтеся, що споживачів стане менше?

— З 1 квітня досить серйозно виросла вартість природного газу: для населення у неопалювальний період — 7,188 грн. за 1м3, в опалювальний період — за 200м3 доведеться платити по 3,60 за 1м3, решту — по 7,188. Підкреслюю, це ціни для мешканців приватного сектору та тих абонентів багатоповерхівок, у яких зареєстроване газове опалення.

Подорожчання відбулося дійсно суттєве і воно змусить всіх споживачів економити газ, встановлювати більш економне газове обладнання, електрокотли, котли на твердому паливі, утеплювати будинки, купувати склопакети тощо. Підприємства також шукають шляхи заощадити і переходять на альтернативні види енергії. Останнім часом кількість підприємств, які використовують природний газ для технологічних процесів не на повну потужність, збільшилася.

На жаль, наша робота залежить від кількості спожитого газу всіма споживачами — промисловістю, бюджетною сферою, комунально-побутовими об’єктами і безпосередньо населенням. Кількість штатних працівників УЕГГ залежить від кількості наших газопроводів, обладнання тощо. Функції Світловодського УЕГГ — безпечне постачання природного газу споживачам та збір коштів за використаний природний газ. Оплата коштів, які надходять до управління, йде від кількості протранспортованого газу, а вона протягом останніх років невпинно зменшується. Як результат — коштів управління отримує все менше, наш фінансовий стан зараз — тяжкий.

Принагідно повідомляємо нашим споживачам, що з 1 травня наше підприємство переходить на скорочений робочий тиждень, для всіх працівників п’ятниця — вихідний день, четвер — частково.

— Але у вас з’явилися нові споживачі — ті, хто у квартирах встановлюють індивідуальне опалення. Навряд чи вони врятують вашу ситуацію, проте зараз чимало людей думають: можливо, індивідуальне опалення — це шанс економити в майбутньому?

— Так, цього року міжвідомча комісія почала видавати дозволи на відключення від централізованого теплопостачання. Люди звертаються до нас аби отримати технічні умови на встановлення індивідуального опалення. У нас є відповідна комісія, яка перевіряє кожну квартиру на предмет наявності технічної можливості по системі газопостачання. Технічна можливість повинна гарантувати якість опалення безпосередньо споживачеві-претенденту та тим, хто знаходиться з ним на одному стояку та в одному будинку.

У помешканнях 20% споживачів, які звертаються, має проводитися реконструкція газового стояка, треба міняти труби з меншим діаметром на більший, аби пропускна можливість труби відповідала новим обсягам. По кожній квартирі приймається окреме технічне рішення, яке вказується в технічних умовах і яке абонент має потім виконати.

Хочу, щоб всі зрозуміли: в наших технічних умовах все місто не зможе перейти на індивідуальне опалення. Станом на сьогодні у нас зареєстровано 1511 абонентів, що встановили індивідуальне опалення. Ще буде видано невелику кількість технічних умов, бо систему газопостачання треба зберегти в робочому стані, адже велику кількість індивідуальників система просто не витримає. Реконструкції потребують не лише внутріквартирні мережі, а й підвідні газопроводи до будинків. Вони розраховані на інше обладнання. Взагалі, у багатоповерхівках технічно можливо без проведення реконструкції системи газопостачання встановити у 10-15% квартир індивідуальне опалення. Зрозуміло, що великій кількості бажаючих ми документи видавати не зможемо, адже, як я сказав, для нас головне — безпека газопостачання та якісні послуги для всіх споживачів.

— Колись чимало ваших споживачів скористалися правом встановити лічильник безкоштовно. Яка ситуація зараз?

— Протягом останніх років ми безкоштовно поставили 3964 лічильників абонентам. Певна складова протранспортованого природного газу акумулювалася і це дозволяло нам у такий спосіб підтримувати своїх споживачів. З огляду на ситуацію, сьогодні таких кошів дуже мало і за три місяці ми встановили лише 20 лічильників, до кінця року плануємо ще 30. Наголошую, абонентів, у яких встановлена газова плита з проточним водонагрівачем і які не мають лічильника у нашому місті лише 106.

Але без лічильників у нас залишається 3127 абонентів, які користуються лише газовою плитою. Для цієї категорії громадян у нас немає можливості безкоштовно ставити лічильники. Відповідно до закону "Про забезпечення комерційного обліку природного газу" з 1 січня 2016 року абонентам, в яких встановлена плита з колонкою, заборонено використовувати природний газ без приладів обліку. Отож, вони мають самі подбати про встановлення приладів обліку газу.

— Звісно, що у нинішніх умовах всі намагатимуться отримати субсидію, але раптом людина не зможе плати за газ. Що робитимете?

— Ми проводили і будемо надалі проводити роботу зі споживачами, які тимчасово не можуть оплачувати послугу. Спочатку ми попереджаємо, потім вручаємо друге попередження, якщо людина реагує адекватно, ми заключаємо з нею угоду на реструктуризацію боргу. Таких випадків щомісяця трапляється близько 30.

У нас нема мети негайно відключити споживча. Але коли бачимо, що жодні наші кроки на зустріч не дають позитивного результату, звісно ж, відключаємо. Таких випадків — десь 10-15 на місяць при загальній кількості абонентів більше 19 тисяч по Світловодську. За законом ми маємо право це робити у будь-яку пору року. До речі, частина підключається практично відразу, але ж платить за послугу гроші. Іноді заборгованість доводиться стягувати через суд, таких справ розглядається близько 100 на рік.

За останні роки кількість нарікань на нашу роботу була незначною. Ми й надалі будемо надавати свої послуги якнайкраще. У свою чергу звертаємося до споживачів з проханням дотримуватися правил користування газом, підтримувати системи газопостачання у порядку. Для тих, хто встановлює газ, купувати лише ті прилади, які мають відповідну технічну документацію задля своєї ж безпеки. Велике прохання оплачувати наші послуги вчасно, хто має право скористатися субсидією, оформити її, до початку нового опалювального сезону ми маємо прийти без боргів.
  • Нравится
  • 1


Інформація
Відвідувачі, які знаходяться в групі Гості, не можуть залишати коментарі до цієї публікації.


Партнери:


Top