Департамент ДАІ нагадує: «В руках перевізників життя та здоров’я людей»
Цього понеділка, під час засідання Державної комісії з надзвичайних ситуацій, Прем’єр-міністр України Арсеній Яценюк зробив наголос на важливості дотримання дисципліни в технічному стані транспортних засобів і фізичному стані водіїв, які здійснюють пасажирські та вантажні перевезення.
Як свідчить статистика, з початку року з вини ліцензованого транспорту вже зареєстровано 509 дорожньо-транспортних пригод, у тому числі 84 — з потерпілими. 9 осіб загинуло, 176 — отримали травми.
"Ще з серпня минулого року введено обмеження на здійснення перевірок підприємницької діяльності державними інспекціями та контролюючими органами без дозволу Уряду.
Нажаль, не всі підприємці належно оцінили надані привілеї. Для ряду керівників це стало приводом забути про встановлені норми і правила для конкретного роду діяльності.
Особливо небезпечним таке нехтування є для сфери перевезень людей і вантажу автомобільним транспортом.
Статтею 12 Закону України "Про дорожній рух" чітко визначено, що посадові особи підприємств, установ та організацій, які відповідають за експлуатацію і технічний стан транспортних засобів, зобовїязані:
- забезпечувати добір, підвищення кваліфікації та професійного рівня водіїв;
- здійснювати контроль за станом їх здоровїя і дотриманням режиму праці та відпочинку;
- не допускати до керування транспортними засобами осіб, які не мають права на керування транспортним засобом відповідної категорії, не пройшли у встановлений строк медичного огляду, перебувають у стані алкогольного, наркотичного чи іншого спїяніння або під впливом лікарських препаратів, що знижують їх увагу та швидкість реакції;
- забезпечувати належний технічний стан транспортних засобів та дотримання екологічних вимог їх експлуатації;
- не випускати на лінію транспортні засоби, технічний стан яких не відповідає вимогам державних стандартів, правил дорожнього руху, а також якщо вони не зареєстровані у встановленому порядку, переобладнані з порушенням вимог законодавства або не пройшли обовїязкового технічного контролю.
Ця ж норма передбачає, що підприємства, установи та організації незалежно від форм власності та господарювання розробляють і здійснюють заходи для забезпечення безпеки дорожнього руху, проводять у трудових колективах профілактичну роботу по дотриманню вимог законодавства про дорожній рух, за згодою з первинними профспілковими організаціями включають до колективних договорів вимоги щодо форм впливу на членів трудового колективу у разі порушення ними обовїязків учасників дорожнього руху, встановлених чинним законодавством пр! о дорожній рух."
"Як не сумно, та більшість керівників грубо ігнорують ці вимоги законодавства", – продовжує керманич Державтоінспекції Анатолій Сіренко. "Як наслідок – жахливий стан маршрутних таксі та автобусів, несправність транспорту, що перевозить вантаж, хворі, нетверезі або втомлені водії, і в результаті ДТП з їх вини.
Я звертаюся до всіх власників і керівників автотранспортних підприємств: у Ваших руках життя людей! Економія коштів не має порівняння з вартістю людського життя! Прошу, ставтеся сумлінно до виконання обов’язків у сфері безпеки дорожнього руху."
"Державтоінспекція цілком підтримує позицію керівництва держави щодо зменшення тиску на підприємництво", — говорить начальник Департаменту ДАІ Анатолій Сіренко.
"Ще з серпня минулого року введено обмеження на здійснення перевірок підприємницької діяльності державними інспекціями та контролюючими органами без дозволу Уряду.
Нажаль, не всі підприємці належно оцінили надані привілеї. Для ряду керівників це стало приводом забути про встановлені норми і правила для конкретного роду діяльності.
Особливо небезпечним таке нехтування є для сфери перевезень людей і вантажу автомобільним транспортом.
Статтею 12 Закону України "Про дорожній рух" чітко визначено, що посадові особи підприємств, установ та організацій, які відповідають за експлуатацію і технічний стан транспортних засобів, зобовїязані:
- забезпечувати добір, підвищення кваліфікації та професійного рівня водіїв;
- здійснювати контроль за станом їх здоровїя і дотриманням режиму праці та відпочинку;
- не допускати до керування транспортними засобами осіб, які не мають права на керування транспортним засобом відповідної категорії, не пройшли у встановлений строк медичного огляду, перебувають у стані алкогольного, наркотичного чи іншого спїяніння або під впливом лікарських препаратів, що знижують їх увагу та швидкість реакції;
- забезпечувати належний технічний стан транспортних засобів та дотримання екологічних вимог їх експлуатації;
- не випускати на лінію транспортні засоби, технічний стан яких не відповідає вимогам державних стандартів, правил дорожнього руху, а також якщо вони не зареєстровані у встановленому порядку, переобладнані з порушенням вимог законодавства або не пройшли обовїязкового технічного контролю.
Ця ж норма передбачає, що підприємства, установи та організації незалежно від форм власності та господарювання розробляють і здійснюють заходи для забезпечення безпеки дорожнього руху, проводять у трудових колективах профілактичну роботу по дотриманню вимог законодавства про дорожній рух, за згодою з первинними профспілковими організаціями включають до колективних договорів вимоги щодо форм впливу на членів трудового колективу у разі порушення ними обовїязків учасників дорожнього руху, встановлених чинним законодавством пр! о дорожній рух."
"Як не сумно, та більшість керівників грубо ігнорують ці вимоги законодавства", – продовжує керманич Державтоінспекції Анатолій Сіренко. "Як наслідок – жахливий стан маршрутних таксі та автобусів, несправність транспорту, що перевозить вантаж, хворі, нетверезі або втомлені водії, і в результаті ДТП з їх вини.
Я звертаюся до всіх власників і керівників автотранспортних підприємств: у Ваших руках життя людей! Економія коштів не має порівняння з вартістю людського життя! Прошу, ставтеся сумлінно до виконання обов’язків у сфері безпеки дорожнього руху."
Прес-служба Департаменту ДАІ МВС України
Фото: Богдан Дроздов (архів)