Обмін досвідом: олександрійці розповіли як вирішують проблемні питання в освіті
17 листопада начальник управління освіти Світловодського міськвиконкому Геннадій Френкель та начальник фінансового управління Наталія Яременко відвідали Олександрію з метою обміном досвіду у вирішенні проблемних питань, пов’язаних з фінансуванням галузі освіти.
В Олександрії наші делегати зустрілися з першим заступником міського голови з питань діяльності виконавчих органів влади Людмилою Давиденко, заступником міського голови Людмилою Сосною та начальником фінансового управління Оленою Грищенко.
На початку розмови Геннадій Френкель коротко окреслив ситуацію, що склалася: до кінця року на виплату заробітної плати світловодським освітянам не вистачає 4,7 млн. грн. З початку року управлінням було проведено ряд заходів на зменшення видатків, але вони не вирішили проблему. За престижність світловодські освітяни отримують надбавку у розмірі 15%, але в цю цифру включені усі види доплат, наголосив Геннадій Юрійович.
Як з’ясувалося, у колег з Олександрії подібні проблеми. На виплату заробітної плати їм не вистачає 8 мільйонів гривень, щоправда у їхній мережі 17 шкіл, стільки ж дитячих садочків та три позашкільні заклади. На харчування учнів 1-4-х класів виділяється 3,50 грн., для малозабезпечених — 4 грн. Частка видатків на освіту з бюджету складає понад 60%.
За словами Людмили Вадимівни, скорочувати видатки вони почали з липня, щомісяця економлячи понад 500 тисяч гривень. При чому до кожного закладу застосовувався окремий підхід, кожен з них розробляв свої заходи.
Що стосується енергоносіїв, продовжила Людмила Вадимівна, вони переходять на альтернативні види опалення. Наприклад, почали встановлювати котельні на твердому паливі, а на наступний рік планують встановити міні-котельні в усіх найбільших загальноосвітніх закладах.
Учасники зустрічі мали можливість обговорити ще чимало питань, пов’язаних з освітньою галуззю, тож, напевно, зустріч стала корисною для обох сторін.
На початку розмови Геннадій Френкель коротко окреслив ситуацію, що склалася: до кінця року на виплату заробітної плати світловодським освітянам не вистачає 4,7 млн. грн. З початку року управлінням було проведено ряд заходів на зменшення видатків, але вони не вирішили проблему. За престижність світловодські освітяни отримують надбавку у розмірі 15%, але в цю цифру включені усі види доплат, наголосив Геннадій Юрійович.
Як з’ясувалося, у колег з Олександрії подібні проблеми. На виплату заробітної плати їм не вистачає 8 мільйонів гривень, щоправда у їхній мережі 17 шкіл, стільки ж дитячих садочків та три позашкільні заклади. На харчування учнів 1-4-х класів виділяється 3,50 грн., для малозабезпечених — 4 грн. Частка видатків на освіту з бюджету складає понад 60%.
"Спочатку ми відпустили людей у відпустки не застосовуючи заходи зі скорочення видатків, бо думали, що в державі щось зміниться. Але була домовленість міського голови з профспілковими комітетами, якщо ситуація в державі не зміниться, а залишиться критичною, то профспілки допоможуть провести відповідну роботу з освітянами з приводу скорочення видатків, починаючи зі "щорічки", — наголосила Людмила Давиденко.
За словами Людмили Вадимівни, скорочувати видатки вони почали з липня, щомісяця економлячи понад 500 тисяч гривень. При чому до кожного закладу застосовувався окремий підхід, кожен з них розробляв свої заходи.
"Ми почали зводити класи (середня наповнюваність 21 особа) та скорочувати навантаження. Надбавка за престижність праці в наших закладах різна — від 10 до 15 % в залежності від того, кому скільки грошей не вистачало. Безумовно, все гладко не пройшло, але ми попросили людей з розумінням поставитися до таких дій, адже ці заходи, дозволять зменшити суму боргу більш ніж на 50% від потреби, а далі будемо звертатися за допомогою до депутатів.
Також ми вирішили розділити відповідальність між владою, начальником управління та директорами закладів, і цього року зробили ще один дуже важливий крок — рішенням виконавчого комітету ми передали бухгалтерію в управління загальноосвітніх закладів, тобто сьогодні вони отримують кошти відповідно до формульного розрахунку і самі приймають рішення, як їх витрачати. Бо в одних закладах люди працюють ефективно, якісно там і наповнюваність велика (таких 9 з 17), але за нормативними документами вони мали ділитися коштами з тими закладами, де працюють не дуже ефективно і навчається мало дітей. Звісно, залишили й централізовану бухгалтерію, тому заклад сам вирішує, як для нього краще. Децентралізацію в дитячих садочках поки що не запроваджували, — наголосила Людмила Давиденко. — Як далі утримувати більш "проблемні" загальноосвітні та позашкільні заклади, будемо вирішувати разом з депутатським корпусом після прийняття бюджету, можливо доведеться провести громадські слухання".
Також ми вирішили розділити відповідальність між владою, начальником управління та директорами закладів, і цього року зробили ще один дуже важливий крок — рішенням виконавчого комітету ми передали бухгалтерію в управління загальноосвітніх закладів, тобто сьогодні вони отримують кошти відповідно до формульного розрахунку і самі приймають рішення, як їх витрачати. Бо в одних закладах люди працюють ефективно, якісно там і наповнюваність велика (таких 9 з 17), але за нормативними документами вони мали ділитися коштами з тими закладами, де працюють не дуже ефективно і навчається мало дітей. Звісно, залишили й централізовану бухгалтерію, тому заклад сам вирішує, як для нього краще. Децентралізацію в дитячих садочках поки що не запроваджували, — наголосила Людмила Давиденко. — Як далі утримувати більш "проблемні" загальноосвітні та позашкільні заклади, будемо вирішувати разом з депутатським корпусом після прийняття бюджету, можливо доведеться провести громадські слухання".
Що стосується енергоносіїв, продовжила Людмила Вадимівна, вони переходять на альтернативні види опалення. Наприклад, почали встановлювати котельні на твердому паливі, а на наступний рік планують встановити міні-котельні в усіх найбільших загальноосвітніх закладах.
Учасники зустрічі мали можливість обговорити ще чимало питань, пов’язаних з освітньою галуззю, тож, напевно, зустріч стала корисною для обох сторін.