Концепція реформування сфери обслуговування житлового фонду та прибудинкових територій Світловодськ-2014
І. ЗАГАЛЬНІ ПОЛОЖЕННЯ
Концепція реформування сфери обслуговування житлового фонду та прибудинкових територій (далі - Програма) розроблена відповідно до положень Законів України “Про місцеве самоврядування в Україні”, “Про державні цільові програми”, “Про Загальнодержавну програму реформування і розвитку житлово-комунального господарства на 2009-2014 роки”, “Про житлово-комунальні послуги”, “Про об’єднання співвласників багатоквартирного будинку”, “Про органи самоорганізації населення”, обласної програми “Центральний регіон - 2015”, затвердженої рішенням обласної ради від 28 грудня 2011 року № 231 “Про нову редакцію обласної програми “Центральний регіон - 2015”, та спрямована на покращення рівня обслуговування житлового фонду та прибудинкових територій у місті Світловодськ.
ІІ. ВИЗНАЧЕННЯ МЕТИ КОНЦЕПЦІЇ
Метою Програми є створення умов для покращення якості обслуговування житлового фонду та прибудинкових територій.
ІІІ. ОСНОВНІ НАПРЯМКИ РЕАЛІЗАЦІЇ КОНЦЕПЦІЇ
Для досягнення мети програми необхідно здійснити комплекс заходів, направлених на:
- реформування існуючої системи надання послуг з обслуговування житлового фонду та прибудинкових територій шляхом визначення комунального підприємств, що буде діяти за принципом служби єдиного замовника з обслуговування житлового фонду, запровадження режиму документального контролю за кількістю та якістю послуг по утриманню житлового фонду та конкурентних засад для відбору виконавців з надання окремих послуг, що входять до складу тарифу на утримання житлового фонду та прибудинкових територій;
- залучення мешканців багатоквартирних будинків до процесу управління житловим фондом через поширення практики утворення та діяльності органів самоорганізації населення та об’єднань співвласників багатоквартирних будинків.
Додаток 1.
ІV. ЗАХОДИ ЩОДО РЕАЛІЗАЦІЇ НАПРЯМКІВ КОНЦЕПЦІЇ
1. Реформування існуючої системи надання послуг з обслуговування житлового фонду та прибудинкових територій шляхом створення комунального підприємства, що буде діяти за принципом служби єдиного замовника з обслуговування жилого фонду та створення умов для запровадження конкурентних засад для відбору виконавців з надання окремих послуг, що входять до складу тарифу на утримання житлового фонду та прибудинкових територій, запровадження режиму документального контролю за кількістю та якістю послуг по утриманню житлового фонду та прибудинкових територій:
1.1. Створення та організація роботи комунального підприємства з обслуговування житлового фонду та прибудинкових територій, що буде діяти за принципом служби єдиного замовника.
Принцип роботи служби єдиного замовника полягає у тому, що утворене комунальне підприємство буде єдиним замовником послуг з обслуговування житлового фонду та прибудинкових територій, матиме єдину централізовану бухгалтерію, абонентську і адміністративно-управлінську службу. Підприємство буде надавати мешканцям послуги з управління будинком, спрямовані на задоволення потреби власників, співвласників в ефективному управлінні, підтримці будинків у належному технічному стані через укладання договору між власником житла, управителем і виконавцями послуг та здійснювати контроль за їх виконанням. Це дасть можливість уникнути монополізму та запровадити у сфері обслуговування житлового фонду і прибудинкових територій ринкові конкурентні засади.
Для реформування існуючої системи житлово-комунального господарства міста необхідно здійснити комплекс організаційних заходів з визначення комунального підприємства, що буде здійснювати свої функції за принципом служби єдиного замовника.
В результаті виконання заходів щодо реорганізації системи надання послуг з обслуговування житлового фонду та прибудинкових територій буде запроваджена більш ефективна система управління житловим фондом.
Для реалізації вищезазначеної системи заходами програми передбачається:
1.1.1. Визначення міськвиконкомом комунального підприємства управителем та балансоутримувачем комунального житлового фонду.
1.1.2. Визначення основних функцій підприємства-управителя комунальним житловим фондом (служби єдиного замовника).
Комунальне підприємство, визначене управителем комунального житлового фонду, забезпечує:
- заключення договорів з підприємствами надавачами послуг з утримання будинків і споруд житлового фонду та прибудинкових територій;
- ведення бухгалтерського обліку;
- ведення претензійної роботи;
- координацію діяльності з виконання послуг та організацію аварійно-відновлювальних робіт;
- постійний технічний контроль (технічний нагляд) за якістю наданих підприємствами-виконавцями послуг;
- укладення договорів з споживачами послуг;
- приймання замовлень від населення;
- здійснення планування ремонтних та регламентних робіт.
1.1.3. Послуги з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій, послуги з ремонту приміщень, будинків, споруд будуть здійснювати підприємства - надавачі послуг, з якими будуть укладені договори на виконання робіт.
1.1.3. До складу визначеного комунального підприємства - управителя входитимуть: апарат управління, юридичний відділ, бухгалтерія, планово-економічний відділ, відділ по технічному нагляду та експлуатації житла, допоміжна дільниця.
1.1.4. Запровадження нового принципу розподілу оплати за послуги з обслуговування житлового фонду та прибудинкових територій.
Кошти, що надійшли від мешканців, будуть обліковуватись на особовому рахунку відповідного житлового будинку та розподілятися комунальним підприємством, яке буде визначено управителем комунального житлового фонду.
З особового рахунку кошти за актом виконаних робіт будуть перераховуватись підприємствам, які визначені за конкурсом надавачами послуг. Акт буде підписуватися замовником, виконавцем та старшим по будинку. Не використані кошти будуть накопичуватися для здійснення поточного та капітального ремонтів.
1.2. Запровадження режиму документального контролю за кількістю та якістю виконаних послуг.
Одним з основних критеріїв надання послуг у сфері обслуговування житлового фонду та прибудинкових територій є здійснення постійного контролю за якістю і кількістю їх виконання.
Основою налагодження роботи дієвої системи контролю є співпраця між комунальним підприємством, що виконує функцію служби єдиного замовника, та мешканцями багатоквартирного будинку через органи самоорганізації населення та здійснення обліку надходжень оплати послуг за утримання житлового будинку та прибудинкової території за принципом “прозорого тарифу”.
Для реалізації вищезазначеної системи заходами програми передбачається:
1.2.1. Делегування будинковим комітетам відповідно до Закону України “Про органи самоорганізації населення” повноважень щодо здійснення контролю за якістю наданих житлово-комунальних послуг та проведених ремонтних робіт.
1.2.2. Здійснення обліку надходжень оплати послуг за утримання житлового будинку та прибудинкової території за принципом “прозорого тарифу” окремо по кожному будинку. Для чого буде сформовано:
- єдину електронну базу даних об’єктів житлового фонду (паспорти будинків, які включають в себе технічні характеристики об’єктів, перелік проведених ремонтних робіт тощо);
- базу даних платежів населення за утримання будинків та прибудинкової території;
- електронну систему планування та контролю робіт, що входять до складу тарифу, у режимі реального часу.
В результаті налагодження роботи зазначеної системи контролю пропонується наступний механізм роботи:
а) Комунальне підприємство яке виконує функцію єдиного замовника, від імені мешканців конкретного багатоповерхового будинку замовлятиме необхідні послуги по утриманню житлового фонду.
б) Співвласники, у свою чергу, стають учасниками контролю за кількістю та якістю послуг по утриманню житлового фонду (через акти виконаних робіт, які підписуються представниками будинкового комітету та представниками виробничої дільниці).
в) Кошти (за виключенням витрат на утримання служби єдиного замовника) витрачатимуться за погодженим з співвласниками згідно з переліком послуг тільки після підтвердження факту виконання.
г) В свою чергу комунальне підприємство-управитель комунального житлового фонду здійснює постійний контроль (технічний нагляд) за якістю виконаних послуг підприємствами-надавачами житлово-комунальних послуг.
2. Залучення мешканців багатоквартирних будинків до процесу управління комунальним житловим фондом через поширення практики утворення та діяльності органів самоорганізації населення та об’єднань співвласників багатоквартирних будинків:
2.1. Залучення до процесу управління житловим фондом та прибудинковими територіями органів самоорганізації населення.
Однією з основних умов успішної реалізації передбачених програмою заходів є плідна співпраця комунальних підприємств з органами самоорганізації населення.
Для цього необхідно здійснити ряд організаційно-правових заходів, спрямованих на налагодження дієвої взаємодії з органами самоорганізації населення, визначення їх повноважень у сфері здійснення контролю за якістю та кількістю наданих послуг з обслуговування житлових будинків та прибудинкових територій.
Зокрема, передбачається здійснити наступні організаційно-правові заходи:
2.1.1. Проведення масово-роз’яснювальної роботи серед мешканців багатоквартирних будинків із зазначеного питання та, як наслідок, утворення органів самоорганізації населення.
2.1.2. Надання органам самоорганізації населення повноважень щодо здійснення контролю за якістю наданих громадянам житлово-комунальних послуг та проведених ремонтних робіт.
2.1.3. Здійснення методичної роботи серед голів, секретарів, членів будинкових комітетів шляхом їх залучення для участі у семінарах та тренінгах з питань управління житловим фондом.
V. ЕТАПИ РЕАЛІЗАЦІЇ КОНЦЕПЦІЇ
Перший етап реалізації концепції:
Заходи програми Термін виконання
Визначення комунального підприємства, що буде балансоутримувачем житлового фонду м. Світловодськ Липень 2014 року
Визначення створеного комунального підприємства управителем комунального житлового фонду (служба єдиного замовника) Серпень 2014 року
Передача на баланс комунального підприємства житлового фонду Липень - Серпень 2014 року
Визначення виконавців послуг з обслуговування житлових будинків та прибудинкової території на конкурсних засадах Серпень - Вересень 2012 року
VI. ОЧІКУВАНІ РЕЗУЛЬТАТИ ВИКОНАННЯ КОНЦЕПЦІЇ
Виконання заходів програми сприятиме:
1. Формуванню більш ефективної системи управління комунальним житловим фондом та прибудинковими територіями, основою якої буде функціонування комунального підприємства з обслуговування житлового фонду за принципом служби єдиного замовника та залучення населення до процесу управління житловим фондом.
Робота служби єдиного замовника сприятиме запровадженню конкурентних засад для відбору виконавців з надання окремих послуг, що входять до складу тарифу та функціонуванню режиму документального контролю за кількістю та якістю послуг по утриманню комунального житлового фонду та прибудинкових територій, що в свою чергу сприятиме підвищенню якості послуг, які надаються населенню.
2. Економії коштів на утримання сфери надання послуг з експлуатації комунального житлового фонду та обслуговування прибудинкових територій.
Завдяки утворення комунального підприємства, яке функціонує за принципом служби єдиного замовника, буде значно зменшено видатки на утримання перш за все адміністративно-управлінського персоналу.
3. Заходи програми, в частині залучення мешканців до процесу управління житловим фондом, сприятимуть виникненню необхідних передумов для активного залучення членів територіальної громади до процесу управління комунальним житловим фондом, інтенсивного створення та функціонування будинкових комітетів та об’єднань співвласників багатоквартирних будинків.
Залучення співвласників у процес управління надасть відчутне підвищення якості послуг з обслуговування житлового фонду і прибудинкових територій, підвищення оперативності ліквідації аварійних ситуацій, покращення якості виконуваних ремонтних і регламентних робіт тощо. Наслідком чого стане загальне покращення соціально-психологічного мікроклімату серед мешканців міста, які проживають у комунальному житловому фонді, підвищиться рівень довіри до місцевої влади, зменшиться кількість скарг та нарікань на роботу міського житлово-комунального господарства, зокрема, і міської влади, загалом.
Концепція реформування сфери обслуговування житлового фонду та прибудинкових територій (далі - Програма) розроблена відповідно до положень Законів України “Про місцеве самоврядування в Україні”, “Про державні цільові програми”, “Про Загальнодержавну програму реформування і розвитку житлово-комунального господарства на 2009-2014 роки”, “Про житлово-комунальні послуги”, “Про об’єднання співвласників багатоквартирного будинку”, “Про органи самоорганізації населення”, обласної програми “Центральний регіон - 2015”, затвердженої рішенням обласної ради від 28 грудня 2011 року № 231 “Про нову редакцію обласної програми “Центральний регіон - 2015”, та спрямована на покращення рівня обслуговування житлового фонду та прибудинкових територій у місті Світловодськ.
ІІ. ВИЗНАЧЕННЯ МЕТИ КОНЦЕПЦІЇ
Метою Програми є створення умов для покращення якості обслуговування житлового фонду та прибудинкових територій.
ІІІ. ОСНОВНІ НАПРЯМКИ РЕАЛІЗАЦІЇ КОНЦЕПЦІЇ
Для досягнення мети програми необхідно здійснити комплекс заходів, направлених на:
- реформування існуючої системи надання послуг з обслуговування житлового фонду та прибудинкових територій шляхом визначення комунального підприємств, що буде діяти за принципом служби єдиного замовника з обслуговування житлового фонду, запровадження режиму документального контролю за кількістю та якістю послуг по утриманню житлового фонду та конкурентних засад для відбору виконавців з надання окремих послуг, що входять до складу тарифу на утримання житлового фонду та прибудинкових територій;
- залучення мешканців багатоквартирних будинків до процесу управління житловим фондом через поширення практики утворення та діяльності органів самоорганізації населення та об’єднань співвласників багатоквартирних будинків.
Додаток 1.
ІV. ЗАХОДИ ЩОДО РЕАЛІЗАЦІЇ НАПРЯМКІВ КОНЦЕПЦІЇ
1. Реформування існуючої системи надання послуг з обслуговування житлового фонду та прибудинкових територій шляхом створення комунального підприємства, що буде діяти за принципом служби єдиного замовника з обслуговування жилого фонду та створення умов для запровадження конкурентних засад для відбору виконавців з надання окремих послуг, що входять до складу тарифу на утримання житлового фонду та прибудинкових територій, запровадження режиму документального контролю за кількістю та якістю послуг по утриманню житлового фонду та прибудинкових територій:
1.1. Створення та організація роботи комунального підприємства з обслуговування житлового фонду та прибудинкових територій, що буде діяти за принципом служби єдиного замовника.
Принцип роботи служби єдиного замовника полягає у тому, що утворене комунальне підприємство буде єдиним замовником послуг з обслуговування житлового фонду та прибудинкових територій, матиме єдину централізовану бухгалтерію, абонентську і адміністративно-управлінську службу. Підприємство буде надавати мешканцям послуги з управління будинком, спрямовані на задоволення потреби власників, співвласників в ефективному управлінні, підтримці будинків у належному технічному стані через укладання договору між власником житла, управителем і виконавцями послуг та здійснювати контроль за їх виконанням. Це дасть можливість уникнути монополізму та запровадити у сфері обслуговування житлового фонду і прибудинкових територій ринкові конкурентні засади.
Для реформування існуючої системи житлово-комунального господарства міста необхідно здійснити комплекс організаційних заходів з визначення комунального підприємства, що буде здійснювати свої функції за принципом служби єдиного замовника.
В результаті виконання заходів щодо реорганізації системи надання послуг з обслуговування житлового фонду та прибудинкових територій буде запроваджена більш ефективна система управління житловим фондом.
Для реалізації вищезазначеної системи заходами програми передбачається:
1.1.1. Визначення міськвиконкомом комунального підприємства управителем та балансоутримувачем комунального житлового фонду.
1.1.2. Визначення основних функцій підприємства-управителя комунальним житловим фондом (служби єдиного замовника).
Комунальне підприємство, визначене управителем комунального житлового фонду, забезпечує:
- заключення договорів з підприємствами надавачами послуг з утримання будинків і споруд житлового фонду та прибудинкових територій;
- ведення бухгалтерського обліку;
- ведення претензійної роботи;
- координацію діяльності з виконання послуг та організацію аварійно-відновлювальних робіт;
- постійний технічний контроль (технічний нагляд) за якістю наданих підприємствами-виконавцями послуг;
- укладення договорів з споживачами послуг;
- приймання замовлень від населення;
- здійснення планування ремонтних та регламентних робіт.
1.1.3. Послуги з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій, послуги з ремонту приміщень, будинків, споруд будуть здійснювати підприємства - надавачі послуг, з якими будуть укладені договори на виконання робіт.
1.1.3. До складу визначеного комунального підприємства - управителя входитимуть: апарат управління, юридичний відділ, бухгалтерія, планово-економічний відділ, відділ по технічному нагляду та експлуатації житла, допоміжна дільниця.
1.1.4. Запровадження нового принципу розподілу оплати за послуги з обслуговування житлового фонду та прибудинкових територій.
Кошти, що надійшли від мешканців, будуть обліковуватись на особовому рахунку відповідного житлового будинку та розподілятися комунальним підприємством, яке буде визначено управителем комунального житлового фонду.
З особового рахунку кошти за актом виконаних робіт будуть перераховуватись підприємствам, які визначені за конкурсом надавачами послуг. Акт буде підписуватися замовником, виконавцем та старшим по будинку. Не використані кошти будуть накопичуватися для здійснення поточного та капітального ремонтів.
1.2. Запровадження режиму документального контролю за кількістю та якістю виконаних послуг.
Одним з основних критеріїв надання послуг у сфері обслуговування житлового фонду та прибудинкових територій є здійснення постійного контролю за якістю і кількістю їх виконання.
Основою налагодження роботи дієвої системи контролю є співпраця між комунальним підприємством, що виконує функцію служби єдиного замовника, та мешканцями багатоквартирного будинку через органи самоорганізації населення та здійснення обліку надходжень оплати послуг за утримання житлового будинку та прибудинкової території за принципом “прозорого тарифу”.
Для реалізації вищезазначеної системи заходами програми передбачається:
1.2.1. Делегування будинковим комітетам відповідно до Закону України “Про органи самоорганізації населення” повноважень щодо здійснення контролю за якістю наданих житлово-комунальних послуг та проведених ремонтних робіт.
1.2.2. Здійснення обліку надходжень оплати послуг за утримання житлового будинку та прибудинкової території за принципом “прозорого тарифу” окремо по кожному будинку. Для чого буде сформовано:
- єдину електронну базу даних об’єктів житлового фонду (паспорти будинків, які включають в себе технічні характеристики об’єктів, перелік проведених ремонтних робіт тощо);
- базу даних платежів населення за утримання будинків та прибудинкової території;
- електронну систему планування та контролю робіт, що входять до складу тарифу, у режимі реального часу.
В результаті налагодження роботи зазначеної системи контролю пропонується наступний механізм роботи:
а) Комунальне підприємство яке виконує функцію єдиного замовника, від імені мешканців конкретного багатоповерхового будинку замовлятиме необхідні послуги по утриманню житлового фонду.
б) Співвласники, у свою чергу, стають учасниками контролю за кількістю та якістю послуг по утриманню житлового фонду (через акти виконаних робіт, які підписуються представниками будинкового комітету та представниками виробничої дільниці).
в) Кошти (за виключенням витрат на утримання служби єдиного замовника) витрачатимуться за погодженим з співвласниками згідно з переліком послуг тільки після підтвердження факту виконання.
г) В свою чергу комунальне підприємство-управитель комунального житлового фонду здійснює постійний контроль (технічний нагляд) за якістю виконаних послуг підприємствами-надавачами житлово-комунальних послуг.
2. Залучення мешканців багатоквартирних будинків до процесу управління комунальним житловим фондом через поширення практики утворення та діяльності органів самоорганізації населення та об’єднань співвласників багатоквартирних будинків:
2.1. Залучення до процесу управління житловим фондом та прибудинковими територіями органів самоорганізації населення.
Однією з основних умов успішної реалізації передбачених програмою заходів є плідна співпраця комунальних підприємств з органами самоорганізації населення.
Для цього необхідно здійснити ряд організаційно-правових заходів, спрямованих на налагодження дієвої взаємодії з органами самоорганізації населення, визначення їх повноважень у сфері здійснення контролю за якістю та кількістю наданих послуг з обслуговування житлових будинків та прибудинкових територій.
Зокрема, передбачається здійснити наступні організаційно-правові заходи:
2.1.1. Проведення масово-роз’яснювальної роботи серед мешканців багатоквартирних будинків із зазначеного питання та, як наслідок, утворення органів самоорганізації населення.
2.1.2. Надання органам самоорганізації населення повноважень щодо здійснення контролю за якістю наданих громадянам житлово-комунальних послуг та проведених ремонтних робіт.
2.1.3. Здійснення методичної роботи серед голів, секретарів, членів будинкових комітетів шляхом їх залучення для участі у семінарах та тренінгах з питань управління житловим фондом.
V. ЕТАПИ РЕАЛІЗАЦІЇ КОНЦЕПЦІЇ
Перший етап реалізації концепції:
Заходи програми Термін виконання
Визначення комунального підприємства, що буде балансоутримувачем житлового фонду м. Світловодськ Липень 2014 року
Визначення створеного комунального підприємства управителем комунального житлового фонду (служба єдиного замовника) Серпень 2014 року
Передача на баланс комунального підприємства житлового фонду Липень - Серпень 2014 року
Визначення виконавців послуг з обслуговування житлових будинків та прибудинкової території на конкурсних засадах Серпень - Вересень 2012 року
VI. ОЧІКУВАНІ РЕЗУЛЬТАТИ ВИКОНАННЯ КОНЦЕПЦІЇ
Виконання заходів програми сприятиме:
1. Формуванню більш ефективної системи управління комунальним житловим фондом та прибудинковими територіями, основою якої буде функціонування комунального підприємства з обслуговування житлового фонду за принципом служби єдиного замовника та залучення населення до процесу управління житловим фондом.
Робота служби єдиного замовника сприятиме запровадженню конкурентних засад для відбору виконавців з надання окремих послуг, що входять до складу тарифу та функціонуванню режиму документального контролю за кількістю та якістю послуг по утриманню комунального житлового фонду та прибудинкових територій, що в свою чергу сприятиме підвищенню якості послуг, які надаються населенню.
2. Економії коштів на утримання сфери надання послуг з експлуатації комунального житлового фонду та обслуговування прибудинкових територій.
Завдяки утворення комунального підприємства, яке функціонує за принципом служби єдиного замовника, буде значно зменшено видатки на утримання перш за все адміністративно-управлінського персоналу.
3. Заходи програми, в частині залучення мешканців до процесу управління житловим фондом, сприятимуть виникненню необхідних передумов для активного залучення членів територіальної громади до процесу управління комунальним житловим фондом, інтенсивного створення та функціонування будинкових комітетів та об’єднань співвласників багатоквартирних будинків.
Залучення співвласників у процес управління надасть відчутне підвищення якості послуг з обслуговування житлового фонду і прибудинкових територій, підвищення оперативності ліквідації аварійних ситуацій, покращення якості виконуваних ремонтних і регламентних робіт тощо. Наслідком чого стане загальне покращення соціально-психологічного мікроклімату серед мешканців міста, які проживають у комунальному житловому фонді, підвищиться рівень довіри до місцевої влади, зменшиться кількість скарг та нарікань на роботу міського житлово-комунального господарства, зокрема, і міської влади, загалом.
СЮЖЕТ: Реформування ЖКГ Світловодська
Робоча група міськвиконкому