Степан Цапюк: "Якщо громада разом із владою — можна багато чого досягти!"
23 липня Світловодськ вдруге за останній час відвідав мер Олександрії Степан Цапюк, аби зустрітися із громадськістю міста та поділитися своїм позитивним досвідом у реформуванні житлово-комунального господарства Олександрії.
У Світловодську активно триває процес реформування житлово-комунального господарства міста. Кілька тижнів поспіль, щоп’ятниці, у кабінеті міського голови Юрія Котенка зустрічаються члени робочої групи з питань реформування ЖКГ аби обговорити нагальні питання, які виникають в процесі реформування галузі. Цього тижня засідання робочої групи відбулося у середу, 23 липня.
Степан Цапюк
Зустріч із олександрійським міським головою тривала більше двох годин і була доволі цікавою і конструктивною. Степан Кирилович відкрито ділився із світловодцями набутим досвідом та ґрунтовно відповідав на чисельні запитання присутніх.
Звісно, процес реформування в Олександрії, як зазначив олександрійський голова, тривав не один рік і був доволі непростим, адже представникам влади доводилося боротися із опором олександрійських ЖЕКів, які не хотіли відмовлятися від такого ласого шматка та створювали усілякі перешкоди на шляху до реформування, адже майже 90% від отриманих коштів спрямовували на заробітну плату.
Олександрійському міському голові та його заступникам доводилося особисто зустрічатися з мешканцями багатоквартирних житлових будинків, аби довести необхідність реформування жилого-комунальної галузі. Але результат, за словами Степана Цапюка, був того вартий — буквально за кілька місяців суттєво зменшилася кількість скарг від мешканців багатоповерхівок, збільшився відсоток проплат за житлово-комунальні послуги, який наразі становить майже 95%, а головне — підвищилася їх якість.
Нагадаємо, що суть реформи, проведеної в Олександрії, полягає у створенні служби єдиного замовника, роль якого наразі виконує підприємство "Житлогосп". Саме це підприємство укладає угоди з виконавцями житлово-комунальних послуг з утримання будинків та прибудинкових територій і здійснює з ними розрахунки. Але визначають перелік послуг та контролюють якість їх виконання самі мешканці багатоповерхівок. Вони ж погоджують тарифи на утримання свого будинку в належному стані. Обов’язково у кожній багатоповерхівці обирається старший по будинку, який контролює якість виконаних робіт та відповідність їх вартості. Без його підпису виконавці не отримують кошти за виконані роботи, тож, і працюють якісно.
Отже, важливим аспектом проведеного реформування є те, що подібна система дає мешканцям багатоквартирних будинків зрозуміти, що вони — господарі у власному будинку і їх квартирна плата — це їх особиста дольова участь в утриманні будинку. Вони можуть контролювати грошовий потік, який знаходиться на рахунку будинку та спрямовувати кошти на вирішення нагальних потреб — ремонту покрівлі, облаштування дитячого майданчика тощо. А контролювати стан рахунку можна в режимі он-лайн на офіційному сайті Олександрійської міської ради, де є відповідна інформація по кожному житловому будинку. Тож, відчуваючи себе власниками, люди розуміють необхідність берегти будинок, рахувати витрачені кошти та слідкувати за порядком у будинку та на його подвір’ї.
Як результат — чистота в будинках та на подвір’ях, відремонтовані ліфти та вивезене сміття. До речі, щодо останнього, то наразі, як зауважив олександрійський мер, триває процес переобладнання відкритих майданчиків для сміття на закриті контейнери, завдяки чому вдається уникнути забруднення житлових масивів побутовим сміттям, яке зазвичай розлітається з відкритих контейнерів.
У цьому році в Олександрії зробили ще одну важливу справу — відновили асфальтне покриття між будинками, там, де це було необхідно зробити в першу чергу. Активно тривають роботи і з благоустрою міста, ремонтуються дороги, висаджуються квіти. Звісно, все це досягається неабиякими зусиллями з боку влади та завдяки підтримці громади. Тож, завершуючи розмову, Степан Цапюк підсумував:
Дякуючи меру Олександрії за цікаву і конструктивну розмову, світловодський міський голова Юрій Котенко, зокрема, зазначив, що цього дня був зроблений ще один важливий крок на шляху до реформування житлово-комунального господарства Світловодська.
СЮЖЕТ: Реформування ЖКГ
Степан Цапюк
Зустріч із олександрійським міським головою тривала більше двох годин і була доволі цікавою і конструктивною. Степан Кирилович відкрито ділився із світловодцями набутим досвідом та ґрунтовно відповідав на чисельні запитання присутніх.
Звісно, процес реформування в Олександрії, як зазначив олександрійський голова, тривав не один рік і був доволі непростим, адже представникам влади доводилося боротися із опором олександрійських ЖЕКів, які не хотіли відмовлятися від такого ласого шматка та створювали усілякі перешкоди на шляху до реформування, адже майже 90% від отриманих коштів спрямовували на заробітну плату.
Олександрійському міському голові та його заступникам доводилося особисто зустрічатися з мешканцями багатоквартирних житлових будинків, аби довести необхідність реформування жилого-комунальної галузі. Але результат, за словами Степана Цапюка, був того вартий — буквально за кілька місяців суттєво зменшилася кількість скарг від мешканців багатоповерхівок, збільшився відсоток проплат за житлово-комунальні послуги, який наразі становить майже 95%, а головне — підвищилася їх якість.
Ми задоволені проведеним реформуванням і сьогодні більшість мешканців Олександрії зрозуміли його переваги. Головне, що ці реформи ідуть на користь людям." — зазначив Степан Цапюк.
Нагадаємо, що суть реформи, проведеної в Олександрії, полягає у створенні служби єдиного замовника, роль якого наразі виконує підприємство "Житлогосп". Саме це підприємство укладає угоди з виконавцями житлово-комунальних послуг з утримання будинків та прибудинкових територій і здійснює з ними розрахунки. Але визначають перелік послуг та контролюють якість їх виконання самі мешканці багатоповерхівок. Вони ж погоджують тарифи на утримання свого будинку в належному стані. Обов’язково у кожній багатоповерхівці обирається старший по будинку, який контролює якість виконаних робіт та відповідність їх вартості. Без його підпису виконавці не отримують кошти за виконані роботи, тож, і працюють якісно.
Отже, важливим аспектом проведеного реформування є те, що подібна система дає мешканцям багатоквартирних будинків зрозуміти, що вони — господарі у власному будинку і їх квартирна плата — це їх особиста дольова участь в утриманні будинку. Вони можуть контролювати грошовий потік, який знаходиться на рахунку будинку та спрямовувати кошти на вирішення нагальних потреб — ремонту покрівлі, облаштування дитячого майданчика тощо. А контролювати стан рахунку можна в режимі он-лайн на офіційному сайті Олександрійської міської ради, де є відповідна інформація по кожному житловому будинку. Тож, відчуваючи себе власниками, люди розуміють необхідність берегти будинок, рахувати витрачені кошти та слідкувати за порядком у будинку та на його подвір’ї.
Люди бачать, на що і як використовуються їх власні кошти і починають більш дбайливо ставитися до будинку, в якому живуть," — зазначив начальник олександрійського "Житлогоспу" Сергій Ананьєв.
Як результат — чистота в будинках та на подвір’ях, відремонтовані ліфти та вивезене сміття. До речі, щодо останнього, то наразі, як зауважив олександрійський мер, триває процес переобладнання відкритих майданчиків для сміття на закриті контейнери, завдяки чому вдається уникнути забруднення житлових масивів побутовим сміттям, яке зазвичай розлітається з відкритих контейнерів.
У цьому році в Олександрії зробили ще одну важливу справу — відновили асфальтне покриття між будинками, там, де це було необхідно зробити в першу чергу. Активно тривають роботи і з благоустрою міста, ремонтуються дороги, висаджуються квіти. Звісно, все це досягається неабиякими зусиллями з боку влади та завдяки підтримці громади. Тож, завершуючи розмову, Степан Цапюк підсумував:
"Я певен, що і у вас все вийде. Але для цього вашому меру необхідна підтримка громади міста. Якщо громада разом із владою — можна багато чого досягти!"
Дякуючи меру Олександрії за цікаву і конструктивну розмову, світловодський міський голова Юрій Котенко, зокрема, зазначив, що цього дня був зроблений ще один важливий крок на шляху до реформування житлово-комунального господарства Світловодська.
СЮЖЕТ: Реформування ЖКГ