Вівторок, 19 серпня 2025



^ Реклама ^
Економіка

Володимир Шаповал: "Сплатіть за природний газ вчасно та погасіть борги!" Новина з фото

Володимир Шаповал: "Сплатіть за природний газ вчасно та погасіть борги!"

Квітень останній місяць, коли споживачі природного газу за його використання заплатять ще за старими цінами. Після 1 травня весь обєм газу, який буде зафіксований на лічильнику, буде обраховуватися по нових цінах. Що повинні знати наші читачі, на що їм варто звернути особливу увагу перед суттєвим подорожчанням такого необхідного джерела тепла, чи вдасться економити газ і як це краще зробити? На ці та інші запитання ми попросили відповісти Володимира Шаповала, начальника Світловодського Управління експлуатації газового господарство.

^ Реклама ^

З 1 квітня газ подорожчав для промислових підприємств, бюджетних установ та організацій, комунально-побутових споживачів, а з 1 травня подорожчає для населення. Для господарств, які споживають до 2,5 тисяч м3, ціна збільшиться з 725,4 до 1197 грн./тис. м3. Для тих, хто використовує до 6 тисяч м3 з1098 до 1965 грн./тис. м3, для тих, хто споживає більше 6 тисяч замість 2248 4011 грн./тис. м3.

Несуттєво, але змінилися категорії: раніше була категорія від 6 до 12 тисяч м3, але зараз її скасовано, і тепер є категорія від 6 тисяч м3, але обмеження немає. Також вводиться додаткова категорія для тих, хто використовує природний газ для приготування чи підігріву їжі (це стосується тих, хто мешкає у квартирі). Решта без змін.

До речі, у нашому місті більше 12 тисяч м3 за рік споживає 1 господарство, від 6 до 12 тисяч 7 особистих рахунків. Найбільше споживачів використовують у рік до 2500 м3, а у приватному секторі до 6000 м3.

Чи дисципліновано розраховуються споживачі сьогодні, і які ваші прогнози на майбутнє, коли газ суттєво подорожчає?

Сьогодні наші споживачі це "промисловість", "бюджетні установи", "комунально-побутовий сектор" (це невеличкі підприємства та приватні підприємці, що опалюють офіси) та найвагоміша категорія "населення".

З частиною споживачів (промисловість і комунально-побутовий сектор) ми працюємо за попередню оплату, бюджетні установи розраховуються за фактично спожитий газ, і там проблем майже немає, а якщо вони і є то не суттєві, ситуація завжди під контролем.

Розрахунки населення також контролюються нашими спеціалістами, якщо заборгованість і виникає, то вчасно проводиться відповідна робота: спочатку ми розяснюємо та нагадуємо про наявність заборгованості і лише потім попереджаємо споживача про можливе відключення. В окремих випадках укладаємо угоди на поетапне погашення заборгованості, щотижня, як правило, складаємо до 15 угод.

Ми розуміємо проблеми споживачів, і якщо можемо досягти консенсусу, робимо для цього все можливе. Але є і крайній метод відключення.

... і, мабуть, недешевий?

За роботи з відключення-підключення боржник додатково до суми боргу сплачує від 150 грн. і більше, враховуючи всі понесені затрати. Минулого тижня нам довелося відключити від системи газопостачання пятьох споживачів, після сплати заборгованості вони були відразу ж підключені.

У сьогоднішній ситуації люди повинні зрозуміти: вони мають розрахуватися за використаний газ по тих цінах, які діють на даний час. Якщо людина не зафіксує показники, не допустить працівників до газового лічильника, або не сплатить сама за спожиту кількість, то після 1 травня весь обєм газу, який буде зафіксований на лічильнику, буде обраховуватися по нових цінах.

Не виключено, що населення у звязку з досить таки суттєвим подорожчанням газу почне помітно економити його. Чи позначиться це на роботі вашої організації і як?

Так, кількість протранспортованого або реалізованого газу, або і те, і інше, впливає на рівень наших доходів. Звісно, гроші від реалізованого газу від населення йдуть на наш рахунок, але він транзитний, далі гроші йдуть на Кіровоград та Київ. Ми не маємо права їх брати, але вони враховуються у наших доходах. З кінця травня наш колектив переходить на чотириденний робочий тиждень, адже колектив управління досить великий.

Але варто також памятати, що, відповідно до норм, ми обслуговуємо не лише транспортований газ, а й газопроводи, газорегуляторні пункти, прилади, а також абонентів. Все це залишається на колишньому рівні, як і періодичність обслуговування та його якість.

На вашу думку, нові ціни стимулюватимуть споживачів економити газ, утеплюватися, міняти обладнання тощо?

Я вважаю, що ціна на природний газ і раніше була не такою вже й низькою… Збільшення вартості того чи іншого товару стимулює споживача цього товару, перш за все, до раціонального використання.

Газ це також товар, і в даний час досить недешевий. Дійсно, люди ставлять пластикові вікна, утеплюють будинки, модернізують системи опалення. У приватному секторі встановлюють дублюючі системи опалення, електроконвектори, утеплюють підлогу, забезпечуючи її підігрів електрикою.

Дехто встановлює паралельно котли на твердому паливі і контролює, як кому вигідніше їх використовувати. У деяких видів котлів на твердому паливі з електронними пристроями коригування температури досить високе ККД саме у сильні морози. Це недешеві котли, але вони дають змогу економити і з часом затрати окупляються.

У випадку, якщо зменшаться обсяги споживання газу, чи не зменшиться тиск у мережі?

Останні шість років ні від мешканців Світловодська, ні Світловодського, ні Онуфріївського районів, які нам підпорядковуються, скарг на тиск у мережі зафіксовано не було. Була проведена відповідна модернізація газових мереж та газорегуляторних пунктів, аби тиск підтримувався на заданому рівні, було зроблено відповідні закільцівки та поміняно відповідні регулятори на газорозподільних пунктах.

Отож, ви готові до будь-яких змін?

Так, ми повністю контролюємо ситуацію.
  • Нравится
  • 5




^ Реклама ^

Партнери:


Top