П’ятниця, 26 квітня 2024

^ Реклама ^
Влада

Як реформувати місцеве самоврядування, знають сільські голови. Чи дослухаються до них "нагорі"?

Як реформувати місцеве самоврядування, знають сільські голови. Чи дослухаються до них "нагорі"?

Верховна Рада створює законодавчу базу щодо реформування місцевого самоврядування. В переліку першочергових є такі законопроекти: "Про право територіальних громад на об’єднання", "Про співробітництво територіальних громад" та "Концепція реформування місцевого самоврядування та територіальної організації влади в Україні".
^ Реклама ^

Щоб не залишитися в ролі стороннього спостерігача, коли "нагорі" щось вирішують, а "внизу" приймають до виконання, 17 березня голова районної ради Олексій Шаповал провів засідання Координаційної ради з питань місцевого самоврядування. Про що йшлося на засіданні нашому виданню розповіла заступник голови районної ради Наталія Пруднікова.

У засіданні взяли участь сільські голови, яких нові законопроекти стосуються безпосередньо. Кілька годин розглядали ці документи. Проекти Законів України "Про право територіальних громад на об’єднання" та "Про співробітництво територіальних громад" в цілому схвалили. А ось проект "Концепції реформування місцевого самоврядування та територіальної організації влади в Україні" викликав доволі жваву і безкомпромісну дискусію.

Наприклад, в Концепції не передбачається ніякого захисту посадових осіб місцевого самоврядування. Сільські голови, по суті, ніяк не захищені. І до голови села, при бажанні, можна "придратися" будь з чого. Наприклад, поїхав на службовому автомобілі до міста на нараду. А в бюджеті села коштів на пальне не передбачено. А якщо голова "не угодний" то завжди можна засумніватися, що саме на ці цілі бензин надав місцевий фермер. А це вже корупція…

Або питання землі. Сільська рада сьогодні розпоряджається землею тільки в межах свого села. А земля за селом це вже компетенція "вищестоящих". А скільки таких випадків, коли мешканцю села сільрада відмовляла в оренді землі, бо "землі немає", а через місяць виявлялося, що цю землю вже орендує якийсь киянин. І важко потім голові села переконати свого сусіда, що він сам про це тільки-но дізнався.

Те ж стосується і бюджету села. Скільки ми чуємо від посадовців, що кошти є, але казначейство не пропускає. Тому координаційна рада запропонувала формувати бюджет знизу, з села, міста.

Для читачів, далеких від подібних питань, це дрібниці. А для працівників місцевого самоврядування це найболючіші і найактуальніші сьогоднішні проблеми.

Тож Координаційна рада схвалила розглянуті проекти Законів. А до "Концепції реформування місцевого самоврядування та територіальної організації влади в Україні" подала ряд пропозицій. Наводимо деякі з них.

1. Повноцінна, відповідно до Європейської хартії місцевого самоврядування, регіональна автономія (бюджетна, податкова та з питань місцевого значення).

2. Матеріальною основою місцевого самоврядування має бути майно, зокрема, земля, що перебуває у власності територіальних громад, в т.ч. землі запасу та резерву, що знаходяться за межами населеного пункту.

3. Вилучити з Концепції тезу про закріплення за місцевими державними адміністраціями контрольно-наглядових функцій за законністю рішень органів місцевого самоврядування, бо це відноситься до повноважень прокуратури.

4. Відзначити, що проект Концепції не підвищує рівень правової захищеності інтересів територіальних громад та працівників органів місцевого самоврядування.

Ці та інші пропозиції направлено до Кіровоградської обласної ради і є реальна перспектива, що вони будуть відображені у проектах Законів.

Інформація
Відвідувачі, які знаходяться в групі Гості, не можуть залишати коментарі до цієї публікації.
^ Реклама ^
^ Соціальна реклама ^

Партнери:


Top