Володимир Шаповал: "2013 рік був нелегким, проте ми залишаємося прибутковим підприємством"
Закінчився 2013 рік. Кожне підприємство підбиває підсумки роботи. Хтось тішиться великими прибутками і впевнено вступає у Новий 2014 рік, дехто ледь зводить кінці з кінцями. Ми вирішили дізнатися про стан справ на підприємствах міста з перших вуст. Сьогодні наш співрозмовник — начальник Світловодського Управління експлуатації газового господарства Володимир Шаповал.
— Володимире Вікторовичу, яким був для вас і вашого управління рік 2013-й?
— У нашій професії легких років практично не буває, бо специфікою роботи і головним нашим завданням є безпечна подача газу споживачам. Тобто ми завжди на межі з небезпекою. Для того, щоб споживачі газу мали можливість безпечно ним користуватися, ми повинні постійно проводити цілий комплекс підготовчих робіт. Через це наші диспетчери, слюсарі, водії працюють цілодобово, забезпечуючи роботу у постійному режимі газорозподільної апаратури і газопроводів. На наші ГРП подається газ середнього тиску, а ми його робимо низьким для населення. Для цього потрібні відповідні навички роботи і почуття відповідальності.
У теплий період року зменшується споживання газу і, відповідно, наші доходи по суто об’єктивним причинам — закінчується опалювальний сезон. Але і заводи зменшують використання природного газу, або зовсім від нього відмовляються. Такі наші споживачі, як Маслосиркомбінат, завод "Скло" припинили свою діяльність кілька років тому, підприємства Об’єднання "Дніпроенергобудпром" також зменшують використання природного газу, що відбивається на дохідній частині нашого підприємства.
Проте всі технічні плани щодо якісного обслуговування газопроводів минулого року були реалізовані. 93 км газопроводів було технічно обстежено службою Електрохімзахисту. Спецавтомобілем перевірено 338 км газопроводів на предмет наявності витоків, пошкодження ізоляції тощо. Всі виявлені недоліки усунуто.
Встановлено безкоштовно 790 газових лічильників у багатоповерхових будинках на загальну суму 833 тисячі гривень. В першу чергу ми ставили лічильники тим споживачам, квартири яких обладнані газовою плитою та газоводонагрівачем, потім тим, хто має тільки газову плиту. 500 тисяч гривень ми витратили на капремонт газоросподільчого обладнання.
Протягом року ми здійснювали планове технічне обслуговування близько 36 тисяч газових приладів. У разі виявлення порушень техніки безпеки, наші спеціалісти роблять зауваження і вимагають усунення недоліків. Але 420 приладів було відключено через порушення правил експлуатації або техніки безпеки. З них 314 приладів відключено, що було самовільно встановлено газовим споживачем. А це, на превеликий жаль призводить до трагічних випадків.
— Минулого разу ми з вами говорили про такий випадок у будинку №100 по вулиці 9 Січня, коли загинуло молоде подружжя. На той час ще не було результатів експертизи і ви тільки припускали отруєння чадним газом. На сьогодні є достовірна інформація щодо причин смерті молодих людей?
— Так, результати експертизи підтвердили, що причиною смерті є отруєння чадним газом. Абонент самостійно встановив бездимохідну газову колонку, порушив техніку безпеки, підігріваючи воду для ванни, загинув сам і жінка, яка з ним проживала, теж загинула. Сиротою залишилася дитина від першого шлюбу. Невимовне горе у батьків…
Тому вважаю за потрібне ще раз нагадати споживачам, що до смерті людину може призвести мізерна кількість чадного газу. Повторюся: ви повинні розуміти, що горить не сам газ, а суміш природного газу і повітря. На 1 кубометр газу, потрібно 10 кубометрів повітря. Повітря з приміщення забирається, натомість воно заповнюється чадним газом, який не має ні запаху, ні кольору. За 5 хвилин роботи приладу, можливо, не буде смертельно небезпечної концентрації, але люди порушують цю норму і включають колонку на 20-30 хвилин, щоб підігріти воду для ванної. Створюється справжня газова камера в квартирі. Вдихнути чадний газ 3-4 рази достатньо, щоб втратити свідомість. Людина не встигає дійти навіть до колонки, щоб її виключити. Смертельний наслідок "забезпечує" всього 1% чадного газу!
У цьому конкретному випадку були ще й додаткові причини — закритий вентиляційний канал, кватирка на кухні була закрита.
— Які заходи ви проводите для того, щоб достукатися до безвідповідальних споживачів газу?
— Ми постійно проводимо інструктажі, перевіряючи газові прилади. За останні три тижні ми відключили близько 100 бездимохідних газових колонок. Це було непросто, бо абоненти не завжди відкривають двері, особливо, коли знають про наслідки візиту наших спеціалістів. Але я задоволений тим, що ми врятували, щонайменше, 100 людських життів!
На жаль, люди не розуміють до якої міри користування бездимохідними газовими колонками небезпечно, тому ми випускаємо і розповсюджуємо листівки у яких, зокрема, пишемо:
На тему дотримання техніки безпеки наші спеціалісти виступили у школах міста, думаю ми повторимо свої бесіди з учнями найближчим часом. Якщо є бажання у тієї чи іншої організації послухати лекцію чи отримати відповіді на запитання щодо безпечного використання газових приладів, ми готові. Телефонуйте мені особисто — буде звернення, відразу виїжджаємо.
— Володимире Вікторовичу, відкрийте секрет фінансового стану вашого підприємства за підсумками минулого року.
— Ми — прибуткове підприємство. Очікуваний прибуток на 1 січня 2014 року становить понад 2 мільйонів гривень. Але прибуток — поняття відносне, адже ми є частиною юридичної особи ВАТ "Кіровоградгаз" і, як одне з районних управлінь, маємо свій баланс, на якому стоять газопроводи, ГРП та інше і штат. На які заходи буде направлено прибуток, вирішує правління відкритого акціонерного товариства, а не ми.
— Скільки людей працює зараз на підприємстві, чи є у вас проблеми з кадрами?
— У нас працює 197 людей, з них інженерно-технічних працівників — 52. Середня заробітна плата по управлінню становить лише 2300 гривень, тож плинність кадрів є, що серйозно впливає на роботу. З бажаючими працювати у нас слюсарем по ремонту ГРП, слюсарем газового господарства проблем немає, але допустити новачка на роботу можна лише через три місяці. Цьому передує направлення до Центру зайнятості, звідти на навчання до навчального центру, екзамен, практика, екзамен, стажування. Крім того, кожен робітник щорічно здає екзамен, а інженерно-технічні працівники один раз у три роки.
— Володимире Вікторовичу, маєте бажання когось відзначити за підсумками року?
— Специфіка нашої роботи така, що всі служби повинні працювати добре. Якщо одна ланка працює добре, а інша погано, інші служби не можуть працювати добре. Тому виділяти нікого не буду. Просто дякую всім робітникам за нелегку роботу і в ніч, і в вихідні дні.
Інженерному складу дякую за те, що на досить високому рівні організовують роботу своїх підрозділів.
Хочу звернутися вкотре і до споживачів — дотримуйтеся техніки безпеки при використанні газових приладів, бо маленькі порушення призводить до великої біди. Знайте, що ми завжди готові піти вам назустріч у фінансових питаннях. Ми укладаємо угоди на поетапну сплату за оформлення документації, підключення газових приладів. Не економте гроші на якісних газових приладах, пам’ятайте, що життя — безцінне!
— Дякую вам за цікаву розмову!
— У нашій професії легких років практично не буває, бо специфікою роботи і головним нашим завданням є безпечна подача газу споживачам. Тобто ми завжди на межі з небезпекою. Для того, щоб споживачі газу мали можливість безпечно ним користуватися, ми повинні постійно проводити цілий комплекс підготовчих робіт. Через це наші диспетчери, слюсарі, водії працюють цілодобово, забезпечуючи роботу у постійному режимі газорозподільної апаратури і газопроводів. На наші ГРП подається газ середнього тиску, а ми його робимо низьким для населення. Для цього потрібні відповідні навички роботи і почуття відповідальності.
У теплий період року зменшується споживання газу і, відповідно, наші доходи по суто об’єктивним причинам — закінчується опалювальний сезон. Але і заводи зменшують використання природного газу, або зовсім від нього відмовляються. Такі наші споживачі, як Маслосиркомбінат, завод "Скло" припинили свою діяльність кілька років тому, підприємства Об’єднання "Дніпроенергобудпром" також зменшують використання природного газу, що відбивається на дохідній частині нашого підприємства.
Проте всі технічні плани щодо якісного обслуговування газопроводів минулого року були реалізовані. 93 км газопроводів було технічно обстежено службою Електрохімзахисту. Спецавтомобілем перевірено 338 км газопроводів на предмет наявності витоків, пошкодження ізоляції тощо. Всі виявлені недоліки усунуто.
Встановлено безкоштовно 790 газових лічильників у багатоповерхових будинках на загальну суму 833 тисячі гривень. В першу чергу ми ставили лічильники тим споживачам, квартири яких обладнані газовою плитою та газоводонагрівачем, потім тим, хто має тільки газову плиту. 500 тисяч гривень ми витратили на капремонт газоросподільчого обладнання.
Протягом року ми здійснювали планове технічне обслуговування близько 36 тисяч газових приладів. У разі виявлення порушень техніки безпеки, наші спеціалісти роблять зауваження і вимагають усунення недоліків. Але 420 приладів було відключено через порушення правил експлуатації або техніки безпеки. З них 314 приладів відключено, що було самовільно встановлено газовим споживачем. А це, на превеликий жаль призводить до трагічних випадків.
— Минулого разу ми з вами говорили про такий випадок у будинку №100 по вулиці 9 Січня, коли загинуло молоде подружжя. На той час ще не було результатів експертизи і ви тільки припускали отруєння чадним газом. На сьогодні є достовірна інформація щодо причин смерті молодих людей?
— Так, результати експертизи підтвердили, що причиною смерті є отруєння чадним газом. Абонент самостійно встановив бездимохідну газову колонку, порушив техніку безпеки, підігріваючи воду для ванни, загинув сам і жінка, яка з ним проживала, теж загинула. Сиротою залишилася дитина від першого шлюбу. Невимовне горе у батьків…
Тому вважаю за потрібне ще раз нагадати споживачам, що до смерті людину може призвести мізерна кількість чадного газу. Повторюся: ви повинні розуміти, що горить не сам газ, а суміш природного газу і повітря. На 1 кубометр газу, потрібно 10 кубометрів повітря. Повітря з приміщення забирається, натомість воно заповнюється чадним газом, який не має ні запаху, ні кольору. За 5 хвилин роботи приладу, можливо, не буде смертельно небезпечної концентрації, але люди порушують цю норму і включають колонку на 20-30 хвилин, щоб підігріти воду для ванної. Створюється справжня газова камера в квартирі. Вдихнути чадний газ 3-4 рази достатньо, щоб втратити свідомість. Людина не встигає дійти навіть до колонки, щоб її виключити. Смертельний наслідок "забезпечує" всього 1% чадного газу!
У цьому конкретному випадку були ще й додаткові причини — закритий вентиляційний канал, кватирка на кухні була закрита.
— Які заходи ви проводите для того, щоб достукатися до безвідповідальних споживачів газу?
— Ми постійно проводимо інструктажі, перевіряючи газові прилади. За останні три тижні ми відключили близько 100 бездимохідних газових колонок. Це було непросто, бо абоненти не завжди відкривають двері, особливо, коли знають про наслідки візиту наших спеціалістів. Але я задоволений тим, що ми врятували, щонайменше, 100 людських життів!
На жаль, люди не розуміють до якої міри користування бездимохідними газовими колонками небезпечно, тому ми випускаємо і розповсюджуємо листівки у яких, зокрема, пишемо:
"Користування бездимохідними газовими колонками несе смертельну загрозу вашому життю та здоров’ю!!!"
На тему дотримання техніки безпеки наші спеціалісти виступили у школах міста, думаю ми повторимо свої бесіди з учнями найближчим часом. Якщо є бажання у тієї чи іншої організації послухати лекцію чи отримати відповіді на запитання щодо безпечного використання газових приладів, ми готові. Телефонуйте мені особисто — буде звернення, відразу виїжджаємо.
— Володимире Вікторовичу, відкрийте секрет фінансового стану вашого підприємства за підсумками минулого року.
— Ми — прибуткове підприємство. Очікуваний прибуток на 1 січня 2014 року становить понад 2 мільйонів гривень. Але прибуток — поняття відносне, адже ми є частиною юридичної особи ВАТ "Кіровоградгаз" і, як одне з районних управлінь, маємо свій баланс, на якому стоять газопроводи, ГРП та інше і штат. На які заходи буде направлено прибуток, вирішує правління відкритого акціонерного товариства, а не ми.
— Скільки людей працює зараз на підприємстві, чи є у вас проблеми з кадрами?
— У нас працює 197 людей, з них інженерно-технічних працівників — 52. Середня заробітна плата по управлінню становить лише 2300 гривень, тож плинність кадрів є, що серйозно впливає на роботу. З бажаючими працювати у нас слюсарем по ремонту ГРП, слюсарем газового господарства проблем немає, але допустити новачка на роботу можна лише через три місяці. Цьому передує направлення до Центру зайнятості, звідти на навчання до навчального центру, екзамен, практика, екзамен, стажування. Крім того, кожен робітник щорічно здає екзамен, а інженерно-технічні працівники один раз у три роки.
— Володимире Вікторовичу, маєте бажання когось відзначити за підсумками року?
— Специфіка нашої роботи така, що всі служби повинні працювати добре. Якщо одна ланка працює добре, а інша погано, інші служби не можуть працювати добре. Тому виділяти нікого не буду. Просто дякую всім робітникам за нелегку роботу і в ніч, і в вихідні дні.
Інженерному складу дякую за те, що на досить високому рівні організовують роботу своїх підрозділів.
Хочу звернутися вкотре і до споживачів — дотримуйтеся техніки безпеки при використанні газових приладів, бо маленькі порушення призводить до великої біди. Знайте, що ми завжди готові піти вам назустріч у фінансових питаннях. Ми укладаємо угоди на поетапну сплату за оформлення документації, підключення газових приладів. Не економте гроші на якісних газових приладах, пам’ятайте, що життя — безцінне!
— Дякую вам за цікаву розмову!
Тетяна Дроздова
Фото: Богдан Дроздов