Громадська рада сумнівається у щирості перевізників
Останнього зимового дня відбулося чергове засідання Громадської ради при міськвиконкомі, присвячене виключно тарифам на пасажирські автоперевезення як по місту, так і на кременчуцькому маршруті.
Щоправда, значилось у порядку денному одне і не транспортне питання — Презентація міської Програми "Татова школа" від громадської організації "Клуб українських патріотів".
^ Реклама ^Щоправда, значилось у порядку денному одне і не транспортне питання — Презентація міської Програми "Татова школа" від громадської організації "Клуб українських патріотів".
Та через відсутність доповідача з даного питання, голови цієї ГО Олександра Форостяного, присутні так і не довідались про чергову задумку цього невтомного ентузіаста здорового способу життя. Зате представники громади із задоволенням, перевізники — із роздратуванням, заслухали доповідь-аналіз голови ГР Надії Мальцевої Проекту регуляторного акту "Про погодження вартості проїзду на міському транспорті", який було опубліковано у міськрадівській газеті "Світловодськ вечірній" 14 лютого. Були на засіданні ще й двійко представників виконкому. Але вони сиділи тихенько, тому їхня реакція на виступ Мальцевої так і залишилась невідомою. А розпочала вона с того, що, довідавшись із газети про наявність цього Проекту, вона офіційно затребувала у виконкому його розрахунки. Отримавши які, негайно приступила до детального вивчення.
Перше, що неприємно вразило її як Магістра держуправління з економічною спеціалізацією це те, що розрахунки, подані перевізниками, без жодних змін, один-до-одного було включено до даного регуляторного акту. Далі, проаналізувавши викладки тутешніх перевізників, Мальцева виявила удвічі завищені їхні витратні розрахунки, а пасажиропотік — у стільки ж заниженим. Також, за її словами, до перевізних розрахунків було безпідставно включено амортизацію кількох одиниць орендованих автобусів, водії яких, пояснила вона, працюють на договірних засадах з фірмами-перевізниками, відтак останні не сплачують за них єдиний соціальний внесок… Таким чином, відокремивши "зерна від полови", підсумувала голова ГР, з’ясувалось, що розрахунковий тариф на перевезення одного пасажира, на основних маршрутах, які обслуговуються АТП №13507 і ТОВ "Світ-Автолегіон", при рентабельності у 10%, складає 2 гривні 13 копійок, а не 2 гривні 97 копійок, як йдеться у розрахунках перевізників. Тому вона закликала присутніх підтримати звернення до міськвиконкому, у якому закликати його оприлюднений у газеті розмір тарифу не погоджувати.
Доповідає Мальцева
А що з цього приводу думає влада, поцікавились, окрім перевізників, присутні у двох чиновників. Ті відповіли, що почуті щойно розрахунки будуть вивчені фахівцями виконкомівського управління економіки. На що член ГР, депутат міськради Володимир Помазан, угледів з боку властей лукавство, зауважив, що в Світловодську вже давно склалася порочна практика протягування тарифів без відповідного обґрунтування й аналізу. А щоби покласти їй (цій практиці) краї, він запропонував доповнити звернення ГР рекомендацією міському голові притягти до відповідальності посадовців, які допустили оприлюднення такого необґрунтованого регуляторного акту.
А от його колега по ГР Олександр Возний заперечив, що милувати-карати не є їхньою компетенцією. А треба, на його переконання, передати розрахунки ГР регулятору, який зобов’язаний довести їх виконкому, який розглядатиме се питання. А щоби ця думка була ще більш вагома — делегувати на його "тарифне" засідання безпосередньо саму Мальцеву…
Зауваження від Возного
Наступний оратор, міськдеп (досвідчений аудитор, як його охарактеризувала Мальцева) Олександр Ґубарєв також вніс кілька доречних зауважень…
Ґубарєв вносить свої пропозиції
А що ж самі перевізники? Звісно, і вони мовчки не сиділи. Вони весь час намагалися отримати від Мальцевої роз’яснень, з яких міркувань у своїх розрахунках вона виключила обов’язкове страхування пасажирів та зменшила на 30% виробничу програму на міських маршрутах і "загнала у тінь" водіїв орендованого транспорту. Відповіді голови ГР їх явно не задовольнили і вони, звинувативши зібрання в упередженості, залишили місце зборів ще до кінця обговорення даного питання. Хоча їм, а особливо представникам АТП №13507, поза сумнівів, було би цікаво послухати доповідь голови ГР у "різному", яке також стосувалося тарифно-транспортного питання але вже у проекції на міжобласне сполучення. А саме — між Світловодськом і Кременчуком, яке наше АТП здійснює на пару з кременчуцьким АТП №15307…
Представник перевізників прагне відповідей від Мальцевої
Різке невдоволення широких верств світловодського населення викликало збільшення з 1 лютого вартості проїзду на цьому маршруті з 8 гривень до 9,50. Спочатку підставами для цього підвищення Мальцева поцікавилась у рідних АТПешників, які відповіли, що вони підвищили після того, як це зробили кременчужани. Мальцева — до кременчужан. А їй тамтешній АТПешний директор заявив, що кременчужани збільшили плату за проїзд тиждень потому, як це зробили світловодці…
Якщо робити все по-справедливості, пояснила Мальцева, питаннями міжобласних перевезень і тарифами, у тому числі, займається Департамент автомобільного транспорту Міністерства інфраструктури України — саме з ним зв’язалась невгамовна голова ГР шукаючи правди. А там їй відповіли, що це, мовляв, не телефонна розмова — надсилайте офіційного листа і буде вам відповідь. Виходячи з цього, Мальцева запропонувала соратникам направити такого листа на ім’я директора означеного Департаменту Дмитра Пєтухова у якому розповісти про діяння світловодсько-кременчуцьких перевізників. Пропозиція була з ентузіазмом підтримана присутніми.
Віталій Асауленко
Фото автора
Перше, що неприємно вразило її як Магістра держуправління з економічною спеціалізацією це те, що розрахунки, подані перевізниками, без жодних змін, один-до-одного було включено до даного регуляторного акту. Далі, проаналізувавши викладки тутешніх перевізників, Мальцева виявила удвічі завищені їхні витратні розрахунки, а пасажиропотік — у стільки ж заниженим. Також, за її словами, до перевізних розрахунків було безпідставно включено амортизацію кількох одиниць орендованих автобусів, водії яких, пояснила вона, працюють на договірних засадах з фірмами-перевізниками, відтак останні не сплачують за них єдиний соціальний внесок… Таким чином, відокремивши "зерна від полови", підсумувала голова ГР, з’ясувалось, що розрахунковий тариф на перевезення одного пасажира, на основних маршрутах, які обслуговуються АТП №13507 і ТОВ "Світ-Автолегіон", при рентабельності у 10%, складає 2 гривні 13 копійок, а не 2 гривні 97 копійок, як йдеться у розрахунках перевізників. Тому вона закликала присутніх підтримати звернення до міськвиконкому, у якому закликати його оприлюднений у газеті розмір тарифу не погоджувати.
Доповідає Мальцева
А що з цього приводу думає влада, поцікавились, окрім перевізників, присутні у двох чиновників. Ті відповіли, що почуті щойно розрахунки будуть вивчені фахівцями виконкомівського управління економіки. На що член ГР, депутат міськради Володимир Помазан, угледів з боку властей лукавство, зауважив, що в Світловодську вже давно склалася порочна практика протягування тарифів без відповідного обґрунтування й аналізу. А щоби покласти їй (цій практиці) краї, він запропонував доповнити звернення ГР рекомендацією міському голові притягти до відповідальності посадовців, які допустили оприлюднення такого необґрунтованого регуляторного акту.
А от його колега по ГР Олександр Возний заперечив, що милувати-карати не є їхньою компетенцією. А треба, на його переконання, передати розрахунки ГР регулятору, який зобов’язаний довести їх виконкому, який розглядатиме се питання. А щоби ця думка була ще більш вагома — делегувати на його "тарифне" засідання безпосередньо саму Мальцеву…
Зауваження від Возного
Наступний оратор, міськдеп (досвідчений аудитор, як його охарактеризувала Мальцева) Олександр Ґубарєв також вніс кілька доречних зауважень…
Ґубарєв вносить свої пропозиції
А що ж самі перевізники? Звісно, і вони мовчки не сиділи. Вони весь час намагалися отримати від Мальцевої роз’яснень, з яких міркувань у своїх розрахунках вона виключила обов’язкове страхування пасажирів та зменшила на 30% виробничу програму на міських маршрутах і "загнала у тінь" водіїв орендованого транспорту. Відповіді голови ГР їх явно не задовольнили і вони, звинувативши зібрання в упередженості, залишили місце зборів ще до кінця обговорення даного питання. Хоча їм, а особливо представникам АТП №13507, поза сумнівів, було би цікаво послухати доповідь голови ГР у "різному", яке також стосувалося тарифно-транспортного питання але вже у проекції на міжобласне сполучення. А саме — між Світловодськом і Кременчуком, яке наше АТП здійснює на пару з кременчуцьким АТП №15307…
Представник перевізників прагне відповідей від Мальцевої
Різке невдоволення широких верств світловодського населення викликало збільшення з 1 лютого вартості проїзду на цьому маршруті з 8 гривень до 9,50. Спочатку підставами для цього підвищення Мальцева поцікавилась у рідних АТПешників, які відповіли, що вони підвищили після того, як це зробили кременчужани. Мальцева — до кременчужан. А їй тамтешній АТПешний директор заявив, що кременчужани збільшили плату за проїзд тиждень потому, як це зробили світловодці…
Якщо робити все по-справедливості, пояснила Мальцева, питаннями міжобласних перевезень і тарифами, у тому числі, займається Департамент автомобільного транспорту Міністерства інфраструктури України — саме з ним зв’язалась невгамовна голова ГР шукаючи правди. А там їй відповіли, що це, мовляв, не телефонна розмова — надсилайте офіційного листа і буде вам відповідь. Виходячи з цього, Мальцева запропонувала соратникам направити такого листа на ім’я директора означеного Департаменту Дмитра Пєтухова у якому розповісти про діяння світловодсько-кременчуцьких перевізників. Пропозиція була з ентузіазмом підтримана присутніми.
Віталій Асауленко
Фото автора