Соцзахист: гарячий період холодної пори року

Хоча робота щодо цього, говорить начальниця УПСЗН Олена Балюк, розпочалася ще від початку серпня — то-то й не спостерігається у коридорах управління такого звичного для цієї пори людського стовпотворіння.
"Від минулого року ми зробили і робимо все необхідне аби позбутися таких черг, які виснажують нерви та марнують час і нашим клієнтам, і нам", — говорить Балюк.
І це попри те, що контингент наших "соціальників", після того, як в країні було запроваджено спрощену процедуру отримання субсидій, помітно зріс. Так, за словами начальниці УПСЗН, у період 2011-12 років сукупно (мається на увазі як зимові, так і літні субсидії) до них звернулося майже 9 тисяч громадян, з яких 7,5 тисяч — за осіннє-зимовий період. І тоді, як і зараз, в кабінетах та коридорах управління спостерігалась "операційна" тиша. Адже, продовжила наша співрозмовниця, працівниками очолюваної нею установи практикується попередні обдзвони своїх клієнтів і призначення зручного для них часу, коли чекатимуть саме на них, щоб вручити їм талон та розтлумачити, що робити з ним далі.
Також, відмічає вона, на рівень комфортності субсидіарних претендентів вплинула одна новація, яку було впроваджено в Україні від 1 липня минулого року — це так звана річна субсидія. Тобто, пояснила Балюк, від цієї дати певній категорії громадян вже не треба кожні півроку звертатися до УПСЗН задля призначення субсидії — достатньо одного звернення та відповідних документів. Таким правом можуть користатися малозабезпечені непрацюючі пенсіонери та малозабезпечені сім’ї, у яких на утриманні перебувають інваліди, а також ті, хто доглядає психічнохворими інвалідами І та ІІ груп… Таких — річних — субсидій уже оформлено майже дві тисячі.
"Це також, — зазначила Балюк, — позитивно позначилося на затишній атмосфері у нашому управлінні".
Водночас вона не оминула застерегти від спокуси якимось обманним чином обдурити "соціальників", які мають тісний контакт із ЖЕКами, квартальними, та й самі відстежують — у разі якихось змін у складі сім’ї або соціально-майновому стані отримувач субсидій зобов’язаний у 10-денний термін повідомити про це. У противному випадку незаслужені субсидіарні виплати будуть відшкодовуватись у примусовому порядку — кілька подібних випадків вже мали місце у практиці УПСЗН.
Відносно ж періоду 2012-13 років правила призначення субсидій, за винятком впровадження згадуваних вище річних субсидій, залишились такими ж (подробиці — за телефоном "гарячої лінії УПСЗН — 2-48-39), а відтак кількість звернень залишиться на рівні минулорічних показників, припустила начальниця управління. Але, за її словами, УПСЗН достатньо добре підготувалося до якихось неочікуваних форс-мажорних ситуацій.
Так, завдячуючи Міськрайонному центру зайнятості населення, на допомогу "соціальникам" було "рекрутовано" шість клієнтів Центру, які виконують передовсім кур’єрську роботу: збирають відповідні довідки та документи на оформлення субсидії громадянам, які не в змозі самостійно пересуватись.
А ще, підсумувала Олена Балюк, у разі чого її управління хоч зараз готово подовжити на одну годину (до 18:00) час своєї роботи — про що вже досягнуто відповідної домовленості з керівництвом міста.
Віталій Асауленко
Фото автора