Соцзахист: гарячий період холодної пори року
1 жовтня в управлінні праці та соціального захисту населення (УПСЗН) стартував прийом документів від потенційних претендентів на призначення субсидій по сплаті за комунальні послуги на зимовий період.
Хоча робота щодо цього, говорить начальниця УПСЗН Олена Балюк, розпочалася ще від початку серпня — то-то й не спостерігається у коридорах управління такого звичного для цієї пори людського стовпотворіння.
^ Реклама ^Хоча робота щодо цього, говорить начальниця УПСЗН Олена Балюк, розпочалася ще від початку серпня — то-то й не спостерігається у коридорах управління такого звичного для цієї пори людського стовпотворіння.
"Від минулого року ми зробили і робимо все необхідне аби позбутися таких черг, які виснажують нерви та марнують час і нашим клієнтам, і нам", — говорить Балюк.
І це попри те, що контингент наших "соціальників", після того, як в країні було запроваджено спрощену процедуру отримання субсидій, помітно зріс. Так, за словами начальниці УПСЗН, у період 2011-12 років сукупно (мається на увазі як зимові, так і літні субсидії) до них звернулося майже 9 тисяч громадян, з яких 7,5 тисяч — за осіннє-зимовий період. І тоді, як і зараз, в кабінетах та коридорах управління спостерігалась "операційна" тиша. Адже, продовжила наша співрозмовниця, працівниками очолюваної нею установи практикується попередні обдзвони своїх клієнтів і призначення зручного для них часу, коли чекатимуть саме на них, щоб вручити їм талон та розтлумачити, що робити з ним далі.
Також, відмічає вона, на рівень комфортності субсидіарних претендентів вплинула одна новація, яку було впроваджено в Україні від 1 липня минулого року — це так звана річна субсидія. Тобто, пояснила Балюк, від цієї дати певній категорії громадян вже не треба кожні півроку звертатися до УПСЗН задля призначення субсидії — достатньо одного звернення та відповідних документів. Таким правом можуть користатися малозабезпечені непрацюючі пенсіонери та малозабезпечені сім’ї, у яких на утриманні перебувають інваліди, а також ті, хто доглядає психічнохворими інвалідами І та ІІ груп… Таких — річних — субсидій уже оформлено майже дві тисячі.
"Це також, — зазначила Балюк, — позитивно позначилося на затишній атмосфері у нашому управлінні".
Водночас вона не оминула застерегти від спокуси якимось обманним чином обдурити "соціальників", які мають тісний контакт із ЖЕКами, квартальними, та й самі відстежують — у разі якихось змін у складі сім’ї або соціально-майновому стані отримувач субсидій зобов’язаний у 10-денний термін повідомити про це. У противному випадку незаслужені субсидіарні виплати будуть відшкодовуватись у примусовому порядку — кілька подібних випадків вже мали місце у практиці УПСЗН.
Відносно ж періоду 2012-13 років правила призначення субсидій, за винятком впровадження згадуваних вище річних субсидій, залишились такими ж (подробиці — за телефоном "гарячої лінії УПСЗН — 2-48-39), а відтак кількість звернень залишиться на рівні минулорічних показників, припустила начальниця управління. Але, за її словами, УПСЗН достатньо добре підготувалося до якихось неочікуваних форс-мажорних ситуацій.
Так, завдячуючи Міськрайонному центру зайнятості населення, на допомогу "соціальникам" було "рекрутовано" шість клієнтів Центру, які виконують передовсім кур’єрську роботу: збирають відповідні довідки та документи на оформлення субсидії громадянам, які не в змозі самостійно пересуватись.
А ще, підсумувала Олена Балюк, у разі чого її управління хоч зараз готово подовжити на одну годину (до 18:00) час своєї роботи — про що вже досягнуто відповідної домовленості з керівництвом міста.
Віталій Асауленко
Фото автора