П’ятниця, 26 квітня 2024

^ Реклама ^
Корисна інформація

Лузання насіння з лушпинням — одне з надбань… демократії

Наталя ВовсяНаталя ВовсяКоли споживач має право на невдоволення.
Нещодавно, розповіли знайомі фармацевти однієї із світловодських аптек, одна громадяночка влаштувала грандіозний скандал після того, як їй відмовили повернути гроші в обмін на куплені тут ліки. Касовий чек — є, упаковка — не пошкоджена. Та й минуло всього пару днів від купівлі пігулок. А аптекарі — "ніззя" і все тут… До самого президента обіцяла тітонька дійти. А чи дійсно "ніззя"?.. Про це та про інші нюанси, що виникають на "вісі" продавець-споживач, ми і поговорили із спеціалістом виконавчого комітету Світловодської міськради, на якого покладено обов’язок захищати споживачів, Наталею Вовсею…
^ Реклама ^

— На жаль, — сказала пані Вовся, — громадянці, яка купила ліки у аптеці, ми навряд чим зможемо допомогти. Адже відмовляючи їй, працівники аптеки керуються передовсім Постановою Кабміну від 19 березня 1994 року "Про реалізацію окремих видів положень Закону України "Про захист прав споживачів". Там наведено перелік товарів відповідної якості, які не підлягають ані поверненню, ані обміну. В цьому списку, зокрема, присутні і лікарські препарати.

— Цьогоріч в Україні набув чинності закон "Про доступ до публічної інформації". Що в цьому контексті позивного для споживача? Чи можу я, наприклад, вимагати від "Укртелекому" видалення мого телефонного номеру з бази даних довідкової служби "109"?

— Дійсно, у названому вами законі прописано, що кожен громадянин має право на відшкодування різного роду збитків, завданих розкриттям інформації про фізичну особу. У разі потреби громадянин може вирішити це питання у судовому порядку… Це стосується і операторів мобільного зв’язку — деякі споживачі скаржаться на "атаки" рекламних СМС на їхні мобільні телефони. Але тут, на відміну від першої частини моєї відповіді на це запитання, все залежить від самого споживача. Адже, купуючи СІМ-карту, ви придбаваєте і відповідний договір на його обслуговування, де право оператора зв’язку на надання рекламних послуг вже зазначено. Відмовитись від цього "блага" ви можете, зайшовши на сайт вашого мобільного оператора, або, зв’язавшись із ним безпосередньо по телефону.

— З нав’язливою рекламою зрозуміло. А чи є якийсь захист від нав’язливої антиреклами? Маю на увазі "заклики" у маршрутках їсти в них насіння разом із лушпайками, цукерки — з фантиками та битися головою у салоні у спеціально відведених для цього місцях…

— Водій пасажирського транспорту (або керівник компанії-перевізника) відповідатиме (штрафні санкції) за відсутність: позначок на дверях "Вхід", "Вихід", інформації, що містить витяг з Правил надання послуг пасажирського автотранспорту, яким, передовсім керуються перевізники. Крім цього, у салоні мають бути дані про кількість сидячих-стоячих та пільгових місць, про вартість проїзду та про розмір штрафу за несплату за проїзд, відомості про перевізника та страхову компанію. Разом з тим, у цих Правилах немає обмежень на будь-яку іншу інформацію у салоні. Отже, подібні названі вами написи залишаються на совісті водія чи перевізника.

— А чи правда, що обміняти вже куплену побутову техніку, меблі тощо або повернути знову до магазину і забрати гроші можна лише за наявності чека? А якщо загубився десь цей папірець?

— Не обов’язково. За відсутності розрахункового чека, вимога покупця, якщо товар не був у використанні, задовольняється за умови надання документу з відміткою дати продажу та з позначкою суб’єкта господарювання, де було куплено товар та не пізніше 14 днів з дня його придбання.

Віталій АСАУЛЕНКО

Інформація
Відвідувачі, які знаходяться в групі Гості, не можуть залишати коментарі до цієї публікації.
^ Реклама ^
^ Соціальна реклама ^

Партнери:


Top