Потік туристів зі Світловодська до Європи нечувано зріс

Тему підказало літо. Наразі у Світловодську чи не кожен третій з явно південною засмагою. „Бронзові” чолові і, особливо, дівчата, дефілюючи вулицями, не особливо обтяжують себе зайвим одягом, мовляв, глянь, перехожий, яка класна у мене шкіра.
В цьому зв’язку, ми не могли не поцікавитись у Миколи Дьоми - директора єдиної у місті легальної туристичної фірми „Світ-тур” - куди саме цього року світловодці возять свої шкіри для засмаги і, як взагалі індустрія туризму почувається на наших теренах.
^ Реклама ^
Влітку, розпочав пан Микола, найпопулярнішим напрямком був і залишається Крим – туди, якщо говорити за кількість, направляється найбільше світловодців. Щоправда, зізнається він, бажаючих потрапити на півострів дещо поменшало у порівнянні з попередніми роками. Тут кілька причин. Одна з них – антинатовський ґвалт у Феодосії, який на початку літа здійняла полум’яна прогресивна соціалістка Наталя Вітренко, разом з кримськими „регіоналами” та іншим україноненависним тамтешнім елементом. Через це чимало туристів змінило напрямок і відправилось до іноземних курортів у Туреччині та Єгипті. До речі, в цих країнах вартість відпочинку на порядок нижча, ніж у тому ж таки Криму, а сервіс, взагалі, не йде у ніяке порівняння з кримським. За словами нашого співрозмовника, кримчани ще не позбулися комплексу гомо-совєтікусів – гилять скажені ціни (цього року відпочинок там подорожчав відсотків на 30) , а сервіс залишається на рівні „дому колгоспника”. Натомість у тій же Туреччині, починаючи з травня, повний тижневий пансіон плюс переліт в обидва кінця коштував...160 доларів США – дбають і дорожать там своїм клієнтом, підкреслив пан Дьома. Подібна картина спостерігається і в Тунісі, що на середземноморському узбережжі Африки – туди цього року його турагентство також відправило чимало наших земляків і скарг поки що не надходило...

Щодо інших напрямків, то наразі його агенція переживає прямо таки нечуваний бум у західному напрямкові – відсотків на триста, у порівнянні з минулим роком, зріс потік туристів із Світловодська до Польщі, Чехії та Угорщини. Навіть чимало громадян Німеччини та Франції, які бажають відвідати названі крани, купують путівки саме в українських турагентствах.
А от відносно зустрічного туристичного руху у напрямку до Світловодська – пан Микола констатує його повну відсутність. Не приваблює туриста майже курортне наше містечко. Бази та табори відпочинку на узбережжі водосховища поруйновано, визначних місць – катма, сервісу – нуль. Щоправда, визнає він, не можна сказати, що нинішні власті міста не переймаються цим питанням. І те, що Миколу Дьому включено до складу комісії по туризму при міськвиконкомі – тому підтвердження. Але без залучення інвестицій в туристичну сферу міста, без створення привабливого податкового клімату для цих інвестицій, Світловодськ так і буде залишатися лише „постачальником” робочої сили для сусідніх і не дуже міст і країн. Це ж стосується і, так званого, „зеленого” туризму, що неабиякого поширення набув у Карпатах...
Віталій АСАУЛЕНКО.