Субота, 20 квітня 2024
Авто

Зігнутим в автобусі до Європи не доїдеш

Олександр КобецьОлександр КобецьПриватний підприємець, керівник маршруту "Світловодськ — "Простор" Олександр Кобець над усе прагне аби пасажири і перевізники не протиставляли себе одне одному.
Нині світловодські перевізники і ті, кого вони возять, перебувають у тривожному очікуванні. Перші тривожаться з приємних причин — ось-ось (напевне, відразу після місцевих виборів) зросте вартість проїзду. Ясна річ, у других тривога діаметрально протилежного ґатунку — не до приємностей, коли за проїзд доведеться платити значно більше...


Наша газета пару раз розміщала на своїх шпальтах протести різних міських громадських організацій супроти підвищення плати за проїзд пасажирським автотранспортом. Та "закон жанру" просто вимагає (бо, яка ж тут демократія!?), аби була представлена й інша точка зору. У даному випадку — самих перевізників. Аж тут як підказка — до кого звернутися — Олександр Кобець, чиї автобуси курсують через Власівку між Світловодськом і Кременчуком (до супермаркету "Простор"), звертається з оголошень на зупинках до городян з проханням ділитися з ним інформацією, скаргами, побажаннями. Мета такого "прямого зв’язку" — поліпшення якості пасажирських перевезень. От до нього-то ми і звернулися...

— Знаєте, пане Олександре, виглядає дивно: всі перевізники ледь не стогнуть від, як вони стверджують, занизької вартості проїзду. А ви (у таку "лиху годину"!) зібрались для пасажирів якість перевезень поліпшувати. З яких таких надприбутків?

— Надприбутків і близько немає. Та й про просто прибутки на нашому маршруті — як і інші перевізники — ми давно вже забули. А веду я до того, що вважаю — підвищення тарифів на проїзд не оминути. Але я переконаний, що це не повинно бути "грою в одні ворота": пасажир має відчути підвищення не тільки своїм гаманцем, продовжуючи, при цьому, їздити у переповненому транспорті, а ще й тим, що його почали возити з більшим комфортом. І це — як мінімум.

— Ах, значить і ви ратуєте за підвищення проїзної плати?

— Я за це абсолютно не ратую! Але життя диктує свої умови. Ви ж прекрасно знаєте, що з серпня громадяни платять за газ на 50% більше. Це здороження потягло за собою угору і ціни на все інше. А перевізники — люди не з іншої планети — вони, також, невід’ємна частина нашого суспільства. Між іншим, ви знаєте, що у Європі вартість проїзду дорівнює вартості одного літра пального?

— Так у нас же зарплати не європейські...

— Все вірно. Але вже зараз ми платимо за паливно-мастильні матеріали, за запчастини, без яких аж ніяк не обійтися на наших "убитих" дорогах, так само, як у Європі. Тож, як не крути, без підвищення вартості проїзду не обійтися. Звісно, раз зарплати у нас ще не європейські, то й тариф не буде вираховуватися за європейською схемою...

Зігнутим в автобусі до Європи не доїдеш— Перепрошую, ваш маршрут, без перебільшень, і без того — найбільш комфортний: красені-автобуси з тонованими вікнами, салони оснащені кондиціонерами і телевізорами і, за рідким винятком, там немає стоячих пасажирів. Який — ще більший — нашому невибагливому народонаселенню комфорт можна вигадати? Щоправда, є одне "але" — ваші шофери з пихатим виглядом відмовляють у посадці пасажирам "по городу".

— Дякую за комплімент щодо комфортності. Але ж ви знаєте, що меж для досконалості не існує. Наприклад, можна оснастити кожне пасажирське крісло окремим радіо з навушниками — не всі ж пасажири бажають слухати одну на всіх радіостанцію, або слухати балачки по телевізору у салоні. А може комусь, наприклад, "до зарізу" інтернет знадобиться — так до його послуг ноутбук з мобільним Інтернетом... А ще, наприклад, у когось у пасажирів "стрибає" тиск, а тут, на щастя, у водія в аптечці, окрім традиційних "нашатирю" та "зеленки" — тонометр-автомат та ефективні ліки...

— Та й пологи, у разі невідкладності, ваші водії будуть навчені приймати...

— А чому б і ні? Бачте, і ви шляхи до вдосконалення нам підказуєте... А пасажирів "по місту" ми не беремо з двох причин. Перша... Як ви вже зрозуміли, ми прагнемо створити для транзитних пасажирів більш зручні умови для поїздки. А про яку зручність можна говорити, коли у тебе над головою висить пасажир, якому "до отого стовпа". І взагалі, я переконаний: в автобусах, в салонах яких пасажири нагадують оселедці у бочці, у Європі, до якої ми так прагнемо, нас не чекатимуть. А друга причина, чому ми не беремо пасажирів по місту — не хочемо відбирати "хліб" у міських перевізників...

— А ще у Європі з повагою ставляться до людей з національною самосвідомістю, до тих, хто шанує свою рідну мову. А у вашій назві — який чужомовний "простор". А чому не "простір"?

— Назва обрана за назвою кінцевого пункту нашого маршруту — кременчуцький супермаркет "Простор". Ім’я йому, запевняю, я не підбирав... А от коли у нашого підприємства з’являться маршрути як по Україні, так і за її межі (у що я свято вірю) — тоді ми й придумаємо собі нову назву. З національним колоритом.

Віталій АСАУЛЕНКО

Інформація
Відвідувачі, які знаходяться в групі Гості, не можуть залишати коментарі до цієї публікації.

Партнери:


Top