Велика педагогічна рада дала старт новому навчальному року
Начальник управління освіти Геннадій Френкель привітав колег з початком навчального року і запросив на сцену юних вихованців Наталії Ковальської з Центру дитячої і юнацької творчості. Теплі, зворушливі віршовані рядки подяки і любові з вуст малечі лунали на адресу вчителів, додаючи діловій зустрічі урочистості, святковості.
Далі на сцену вийшли молоді педагоги, для яких новий навчальний рік — перший: Аліса Трофименко та Анна Кузьменко (ЗОШ №3), Вілена Шелудько та Віта Яцун (ЗОШ №4), Аліна Танько (ЗОШ №7) та Олена Чернієнко (ЗОШ №9). Перші п'ять дівчат будуть викладати англійську та німецьку мови, шоста — географію та біологію. Вітаючи молодих колег, директор школи №1 Любов Дехтяренко, побажала, щоб знання, які вони передадуть своїм учням, не стали для останніх поштовхом до пошуку кращої долі за кордоном. А голова міськкому профспілки працівників освіти і науки Неля Пилєнок підтримала молодь матеріально і побажала якнайшвидше адаптуватися до нових умов життя.
Півгодинна доповідь начальника управління освіти не перервалася навіть у суцільній темряві (на короткий час палац культури залишився без світла), бо про успіхи і негаразди освітян Геннадій Френкель може доповідати і без паперів. Геннадій Юрійович розповів про минулий складний і напружений навчальний рік, проте як адміністрації управління разом з міськкомом профспілки довелося відстоювати право на працю багатьох колег, скорочених з посад, переведених на 0,5 чи 0,7 ставки. Але не зважаючи на негаразди, минулий навчальний рік розпочався вчасно і організовано і певні успіхи та досягнення є результатом наполегливої праці освітян, запровадження новітніх технологій у навчально-виховний процесс, творчого пошуку педагогів.
Загальна кількість школярів склала 4246, у денних школах їх було 4144, у вечірній — 102; 38 учнів навчалися за індивідуальною формою, 6 — за екстернатною. Базову освіту отримав 671 випускник 9-х класів. Близько 50% школярів виявили бажання навчатися у 10-х классах. Основна причина зменшення контингенту десятикласників — 12-річний термін навчання, що є вагомим підтвердженням необхідності внесення змін до структури повної загальної середньої освіти.
Підвищилася результативність та якість знань учнів. 32 випускники 9-х класів отримали свідоцтва з відзнакою, 21 випускник 11-х класів нагороджений золотими медалями, 12 - срібними. Високими є досягнення школярів у міських та обласних олімпіадах з базових дисциплін. 21 учень став призером Всеукраїнських олімпіад.
Протягом багатьох років управлінню освіти вдавалося зберігати 3-й рейтинговий показник досягнень учнів в обласних олімпадах. Минулого навчального року кількість переможців зменшилася на 42%. Причин кілька: несприятливі погодні умови для поїздок взимку, епізодичний характер підготовки до олімпіад.
Але головною дієвою особою у розвитку, реформуванні і модернізації освіти був і залишається вчитель, вихователь, педагог. Сьогодні галузь освіти має належний ресурс педагогічних працівників: 17 вчителів методистів, 79 старших вчителів, 143 — з вищою кваліфікаційною категорією, 103 — з першою, 41 — з другою, 97,4% вчителів мають вищу освіту.
На закінчення доповіді Геннадій Френкель подякував всім, хто брав участь у підготовці закладів освіти до нового навчального року, а за результатами минулого — нагородив грамотами найкращих.
Привітала освітян з новим етапом у творчій роботі — початком нового навчального року і заступник міського голови Олена Макковій. "Я впевнена, — сказала Олена Дмитрівна, — що не зважаючи на всі ваші нарікання про нелегкість вчительської долі, ви не уявляєте свого життя без уроків, гомінких класів, конспектів, педрад і з нетерпінням чекаєте першого дзвоника… От заради цього треба жити, працювати і вірити у майбутнє наших дітей і нашої держави. Нехай нормою кожної освітньої установи стане висока якість знань учнів, майстерність і професіоналізм педагогів, атмосфера творчості, порозуміння, взаємоповаги, доброти".
Про успіхи і проблеми дошкільних навчальних закладів говорила Наталія Стародуб — завідуюча ДНЗ №7.
99,5% дітей п'ятирічного віку будуть здобувати дошкільну освіту у ДНЗ. За цим показником світловодське управління освіти одне з кращих в області. 2009-2010 навчальний рік був першим роком впровадження базової програми розвитку дитини дошкільного віку "Я у Світі". За рік багато зроблено, але рівень забезпечення методичним, дидактичним, ігровим обладнанням залишається вкрай низьким. Про використання сучасних інформаційних технологій дошкільні заклади лише мріють.
Неля Пилєнок детально поїнформувала присутніх про зусилля, яких докладала профспілка щодо захисту права на працю та належну її оплату працівників освіти міста. "Освітяни повинні знати, що про них турбуються!", — підкреслила Неля Іванівна.
Патріотичному вихованню дітей присвятила свій виступ Любов Дехтяренко. "Ми поранена нація. Ми дуже поранена нація" — процитувала Любов Іванівна Ліну Костенко. Оскільки за словами Василя Сухомлинського, школа — колиска народу, то саме вчитель покликаний виховувати справжню людину, патріота своєї Батьківщини. Любов Іванівна запропонувала міській владі видати книгу "Місто моє Світловодськ" історико-краєзнавчого характеру з психолого-педагогічними акцентами і вітати таким виданням батьків з днем народженням дитини. Є пропозиція у Любові Дехтяренко і до управління сім'ї, молоді і спорту: вкрай необхідно організовувати екскурсії для учнів 4-х класів — по місту, для 7-х класів — до обласного центру, для 10-х — до Києва. Любов Іванівна з великим здивуванням дізналася, що деякі вчителі з вищою освітою ніколи не були у Кіровограді та у столиці нашої держави Києві. Як можна відчувати причетність до держави, якої людина не знає? Виховувати патріотів України можуть лише патріоти.
Тетяна ДРОЗДОВА,
Богдан ДРОЗДОВ (фото).
Півгодинна доповідь начальника управління освіти не перервалася навіть у суцільній темряві (на короткий час палац культури залишився без світла), бо про успіхи і негаразди освітян Геннадій Френкель може доповідати і без паперів. Геннадій Юрійович розповів про минулий складний і напружений навчальний рік, проте як адміністрації управління разом з міськкомом профспілки довелося відстоювати право на працю багатьох колег, скорочених з посад, переведених на 0,5 чи 0,7 ставки. Але не зважаючи на негаразди, минулий навчальний рік розпочався вчасно і організовано і певні успіхи та досягнення є результатом наполегливої праці освітян, запровадження новітніх технологій у навчально-виховний процесс, творчого пошуку педагогів.
Загальна кількість школярів склала 4246, у денних школах їх було 4144, у вечірній — 102; 38 учнів навчалися за індивідуальною формою, 6 — за екстернатною. Базову освіту отримав 671 випускник 9-х класів. Близько 50% школярів виявили бажання навчатися у 10-х классах. Основна причина зменшення контингенту десятикласників — 12-річний термін навчання, що є вагомим підтвердженням необхідності внесення змін до структури повної загальної середньої освіти.
Підвищилася результативність та якість знань учнів. 32 випускники 9-х класів отримали свідоцтва з відзнакою, 21 випускник 11-х класів нагороджений золотими медалями, 12 - срібними. Високими є досягнення школярів у міських та обласних олімпіадах з базових дисциплін. 21 учень став призером Всеукраїнських олімпіад.
Протягом багатьох років управлінню освіти вдавалося зберігати 3-й рейтинговий показник досягнень учнів в обласних олімпадах. Минулого навчального року кількість переможців зменшилася на 42%. Причин кілька: несприятливі погодні умови для поїздок взимку, епізодичний характер підготовки до олімпіад.
Але головною дієвою особою у розвитку, реформуванні і модернізації освіти був і залишається вчитель, вихователь, педагог. Сьогодні галузь освіти має належний ресурс педагогічних працівників: 17 вчителів методистів, 79 старших вчителів, 143 — з вищою кваліфікаційною категорією, 103 — з першою, 41 — з другою, 97,4% вчителів мають вищу освіту.
На закінчення доповіді Геннадій Френкель подякував всім, хто брав участь у підготовці закладів освіти до нового навчального року, а за результатами минулого — нагородив грамотами найкращих.
Привітала освітян з новим етапом у творчій роботі — початком нового навчального року і заступник міського голови Олена Макковій. "Я впевнена, — сказала Олена Дмитрівна, — що не зважаючи на всі ваші нарікання про нелегкість вчительської долі, ви не уявляєте свого життя без уроків, гомінких класів, конспектів, педрад і з нетерпінням чекаєте першого дзвоника… От заради цього треба жити, працювати і вірити у майбутнє наших дітей і нашої держави. Нехай нормою кожної освітньої установи стане висока якість знань учнів, майстерність і професіоналізм педагогів, атмосфера творчості, порозуміння, взаємоповаги, доброти".
Про успіхи і проблеми дошкільних навчальних закладів говорила Наталія Стародуб — завідуюча ДНЗ №7.
99,5% дітей п'ятирічного віку будуть здобувати дошкільну освіту у ДНЗ. За цим показником світловодське управління освіти одне з кращих в області. 2009-2010 навчальний рік був першим роком впровадження базової програми розвитку дитини дошкільного віку "Я у Світі". За рік багато зроблено, але рівень забезпечення методичним, дидактичним, ігровим обладнанням залишається вкрай низьким. Про використання сучасних інформаційних технологій дошкільні заклади лише мріють.
Неля Пилєнок детально поїнформувала присутніх про зусилля, яких докладала профспілка щодо захисту права на працю та належну її оплату працівників освіти міста. "Освітяни повинні знати, що про них турбуються!", — підкреслила Неля Іванівна.
Патріотичному вихованню дітей присвятила свій виступ Любов Дехтяренко. "Ми поранена нація. Ми дуже поранена нація" — процитувала Любов Іванівна Ліну Костенко. Оскільки за словами Василя Сухомлинського, школа — колиска народу, то саме вчитель покликаний виховувати справжню людину, патріота своєї Батьківщини. Любов Іванівна запропонувала міській владі видати книгу "Місто моє Світловодськ" історико-краєзнавчого характеру з психолого-педагогічними акцентами і вітати таким виданням батьків з днем народженням дитини. Є пропозиція у Любові Дехтяренко і до управління сім'ї, молоді і спорту: вкрай необхідно організовувати екскурсії для учнів 4-х класів — по місту, для 7-х класів — до обласного центру, для 10-х — до Києва. Любов Іванівна з великим здивуванням дізналася, що деякі вчителі з вищою освітою ніколи не були у Кіровограді та у столиці нашої держави Києві. Як можна відчувати причетність до держави, якої людина не знає? Виховувати патріотів України можуть лише патріоти.
Тетяна ДРОЗДОВА,
Богдан ДРОЗДОВ (фото).