Сергій ЯРЕМЕНКО: "Проводити експерименти над економікою довго не можна! Я впевнений, що існують можливості для забезпечення міста якісною водою, не підвищуючи тарифи"
Олександр СИЧ, Сергій ЯРЕМЕНКО, Роман Петров під час прес-конференції.
Кор.: Як проходить опалювальний сезон, що нового, які проекти втілюються в життя?
С. Яременко: Опалювальний сезон проходить у нас у нормальному режимі тому, що ми швидко і оперативно реагували на скарги і зауваження споживачів. Ми постійно працюємо над підвищенням якості наших послуг. Пріоритетним питанням для нас є також скорочення затрат на виробництво теплової енергії. З цією метою у лютому 2010 року введена в експлуатацію третя когенераційна установка. Ми випускаємо 1,5 мегавата власної електроенергії.
Одним з важливих завдань для нас є зменшення втрат теплової енергії. Заміна старих теплотрас на попередньо ізольовані труби вже дає непоганий результат. Ми будемо продовжувати працювати у цьому напрямку.
Ми закінчуємо заміну металевих люків на теплотрасах. Хочу звернутися до жителів міста і приймачів металолому. Повідомляйте нам, будь-ласка, про факти крадіжок люків. Ми просимо нашу міліцію проводити рейди по пунктах прийому металолому з метою виявлення крадіїв. Все це зробить наше життя безпечнішим.
О. Сич: Без аварій у цьому сезоні не обійшлося, але завдяки оперативності наших служб, усі аварійні ситуації ліквідовувалися протягом одного світлового дня. Зараз є деякі зауваження з приводу просідання землі у місцях ремонту теплотрас. Коли погодні умови дозволять нам здійснювати земляні роботи, ми все зробимо, як належить.
Кор.: Тепло надає і відповідає за його якість "Світловодськпобут", а внутрішньобудинкові мережі обслуговують ЖЕКи, що нерідко призводить до невдоволення споживачів: в одних квартирах тепло, в інших холодно, хоча ви працюєте стабільно. Чи не варто було б, щоб увесь ланцюжок подачі тепла обслуговував хтось один?
С. Яременко: Під час кожної прес-конференції ми про це говоримо, але, на жаль, крім нас з вами та громадських організацій, це питання нікого не цікавить. В зв'язку з цим пропоную: давайте винесемо це питання на обговорення громадськості на сайті svetlovodsk.com.ua та на сторінках газети "Світловодськ вечірній". Питання якості послуг повинен ставити споживач, а виконавча влада буде вимушена реагувати.
Р. Петров: Діюче законодавство дозволяє нам обслуговувати ці мережі. Якщо ЖЕК укладає з нами договір, ми обслуговуємо, отримуючи за свою роботу частину грошей, яка зараз входить до квартирної плати. Протягом трьох років ми намагаємося вирішити це питання, на жаль, нам це не вдається. Варіантів вирішення цієї проблеми кілька. Жоден з них не реалізовується. Останнім часом ми доволі успішно співпрацюємо з ЖЕКами, з ОСББ, обстежуємо у разі потреби внутрішньобудинкові мережі, адже не в кожній організації є такі кваліфіковані спеціалісти, як у нас. Не завжди наші рекомендації враховуються, відбувається розбалансування мережі, що і призводить до нерівномірності тепла у будинку. Я вважаю, що органи місцевого самоврядування повинні вирішити це питання. Споживачеві це буде зручно, бо він не буде бігати між нами і ЖЕКом, і буде знати, хто відповідає за весь технологічний ланцюжок від котельні до батареї в його квартирі.
Кор.: Наразі міський водоканал надав на розгляд виконкому нові тарифи на водопостачання та водовідведення, пропонується підвищити тариф до 13 грн. за 1 кубометр. Ви не підвищуєте тарифи, запроваджуючи новітні технології. Як ви вважаєте, чи не варто об'єднати ваше підприємство з водоканалом, для зменшення витрат на водопостачання та збереження тарифів?
С. Яременко: Мені не зовсім коректно робити оцінку роботі колег з водоканалу, але підвищувати тариф навіть на 20-25% не дуже гуманно, а зараз мова йде про підвищення тарифу на 80%! У нас часто особисті амбіції переважають здоровий глузд. Зрозумійте, що проводити експерименти над економікою довго не можна. У нас є серйозний проект щодо організації якісного водопостачання, який ми скоро подамо на розгляд громадськості. Запрошую пресу до його обговорення. Я впевнений, що "Світловодськпобут" має можливості забезпечити місто якісною водою, не підвищуючи тарифи.
Кор.: Ви ввели в експлуатацію вже три когенераційні установки, але тарифи не зменшуєте. Чому?
Р. Петров: Дуже популярне запитання, особливо після репортажу про введення третьої когенераційної установки. Завдяки цим установкам, ми утримуємо тариф, сформований у грудні 2008 року. За цей час електроенергія подорожчала на 28%, мінімальна заробітна плата виросла на 23% (і це ми ще не перейшли на рівень мінімальної зарплати, якого вимагає сьогоднішнє законодавство), паливно-мастильні матеріали за різними оцінками піднялися в ціні на 20-50%, індекс інфляції становить 22,8%. Логічно було б підняти і тарифи на теплопостачання. Ми цього не робимо, знижуючи його собівартість. Тут потрібно враховувати той факт, що тільки одна з установок була придбана за рахунок державного бюджету. Дві ми купували в кредит, який потрібно віддавати. Отже, реальної можливості знизити тариф ми не маємо, принаймні доки не розрахуємося за кредити, але і підвищувати його не плануємо, якщо у державі не станеться чергових змін цін на енергоносії. Дочекаємося прийняття державного бюджету, зрозуміємо що буде далі.
Кор.: Міністром житлово-комунального господарства вдруге призначено Олександра Попова – професіонала високого класу, колишнього мера м.Комсомольська. Яких позитивних зрушень у галузі ви очікуєте?
С. Яременко: Завжди важливо знати що потрібно робити, у якому напрямку рухатися. Приємно, що до Уряду прийшли професіонали високого класу: Олександр Попов, Юрій Бойко. Ми працювали з ними у 2007 році і маємо підстави сподіватися на серйозний, грамотний підхід до проблем галузі. Буде важко впроваджувати реформи в умовах розвалу економіки. Як стверджує віце-прем'єр Сергій Тігіпко, 93 % ВВП країни йде на розрахунки з боргами, яких набрав попередній уряд, а пенсійні виплати складають левову частину держбюджету. Але це проблеми Уряду, наше завдання - забезпечити якість і доступність послуг кожному жителю Світловодська.
Р. Петров: На мій погляд, за 11місяців роботи Олександра Попова на посаді міністра ЖКГ у 2007 році було зроблено більше, ніж за наступні 2,5 року. Це додає нам оптимізму – позитивним реформам бути!
Кор.: Наше місто маленьке і чутки на його теренах розповсюджуються дуже швидко. Зокрема, говорять про подвійні стандарти "Світловодськпобуту" до тарифів: для "своїх", наприклад орендарів офісів у будинку №94 по вулиці Леніна, і "чужих"…
Р. Петров: Це неможливо взагалі. Тарифи нам затвердив міськвиконком у грудні 2008 року. Для населення він становить 268 грн. за 1 гігакалорію у будинках з лічильниками і 6,69 грн. за 1 кв. метр у будинках без лічильників; для всіх інших споживачів, незалежно від того, чиї вони орендарі: 600 грн. за 1 гігакалорію. Така різниця пояснюється тим, що ми купуємо газ для населення і підприємств за різними цінами.
О. Сич: Минулого року ми розпочали програму встановлення теплових лічильників на окремі приміщення у житлових будинках: магазини, офіси. Хочу наголосити, що ми продовжуємо цю роботу і беремо на себе проектування, погодження, установку, оформлення. Якщо підприємці мають намір зекономити кошти, звертайтеся до нас. Не потрібно встановлювати індивідуальне опалення, або взагалі відключатися від централізованого теплопостачання, достатньо зробити невеличку реконструкцію системи опалення, встановити тепловий лічильник і витрати окупляться за один сезон.
Кор.: Частина наших громадян користується індивідуальним опаленням, не сплачуючи за місця загального користування. Як вирішується це питання?
Р. Петров: Дійсно, частина людей вирішила зекономити свої кошти за рахунок інших. Часто буває так, що встановивши індивідуальне опалення, людина не проживає в своїй квартирі , не включає опалення взагалі, або ж підтримує температуру на рівні 10-12 градусів, сусіди мерзнуть, на стінах їхніх помешкань з'являється грибок. Ми будемо з цим боротися і далі.
Закінчується опалювальний сезон і знову розпочинається активне встановлення індивідуального опалення. Хочу застерегти людей від необдуманих вчинків. З 2007 року в нашому місті не було видано жодного дозволу на встановлення індивідуального опалення. Зараз у судах розглядаються чимало справ щодо відшкодування нарахованих платежів за централізоване опалення (дві справи ми виграли) і про поновлення системи теплопостачання (по двох справах прийнято рішення на нашу користь). З боку позивача виступають ЖЕКи, УЕГГ і наше підприємство. На жаль, міськвиконком зайняв позицію очікування. Відповідачі звернулися до апеляційного суду. Давайте дочекаємося рішення суду, а потім будемо визначатися, що робити далі. Але треба, щоб усі чітко усвідомлювали – не можна створювати собі блага за рахунок інших людей.
Тетяна ДРОЗДОВА,
Богдан ДРОЗДОВ (фото).
С. Яременко: Опалювальний сезон проходить у нас у нормальному режимі тому, що ми швидко і оперативно реагували на скарги і зауваження споживачів. Ми постійно працюємо над підвищенням якості наших послуг. Пріоритетним питанням для нас є також скорочення затрат на виробництво теплової енергії. З цією метою у лютому 2010 року введена в експлуатацію третя когенераційна установка. Ми випускаємо 1,5 мегавата власної електроенергії.
Одним з важливих завдань для нас є зменшення втрат теплової енергії. Заміна старих теплотрас на попередньо ізольовані труби вже дає непоганий результат. Ми будемо продовжувати працювати у цьому напрямку.
Ми закінчуємо заміну металевих люків на теплотрасах. Хочу звернутися до жителів міста і приймачів металолому. Повідомляйте нам, будь-ласка, про факти крадіжок люків. Ми просимо нашу міліцію проводити рейди по пунктах прийому металолому з метою виявлення крадіїв. Все це зробить наше життя безпечнішим.
О. Сич: Без аварій у цьому сезоні не обійшлося, але завдяки оперативності наших служб, усі аварійні ситуації ліквідовувалися протягом одного світлового дня. Зараз є деякі зауваження з приводу просідання землі у місцях ремонту теплотрас. Коли погодні умови дозволять нам здійснювати земляні роботи, ми все зробимо, як належить.
Кор.: Тепло надає і відповідає за його якість "Світловодськпобут", а внутрішньобудинкові мережі обслуговують ЖЕКи, що нерідко призводить до невдоволення споживачів: в одних квартирах тепло, в інших холодно, хоча ви працюєте стабільно. Чи не варто було б, щоб увесь ланцюжок подачі тепла обслуговував хтось один?
С. Яременко: Під час кожної прес-конференції ми про це говоримо, але, на жаль, крім нас з вами та громадських організацій, це питання нікого не цікавить. В зв'язку з цим пропоную: давайте винесемо це питання на обговорення громадськості на сайті svetlovodsk.com.ua та на сторінках газети "Світловодськ вечірній". Питання якості послуг повинен ставити споживач, а виконавча влада буде вимушена реагувати.
Р. Петров: Діюче законодавство дозволяє нам обслуговувати ці мережі. Якщо ЖЕК укладає з нами договір, ми обслуговуємо, отримуючи за свою роботу частину грошей, яка зараз входить до квартирної плати. Протягом трьох років ми намагаємося вирішити це питання, на жаль, нам це не вдається. Варіантів вирішення цієї проблеми кілька. Жоден з них не реалізовується. Останнім часом ми доволі успішно співпрацюємо з ЖЕКами, з ОСББ, обстежуємо у разі потреби внутрішньобудинкові мережі, адже не в кожній організації є такі кваліфіковані спеціалісти, як у нас. Не завжди наші рекомендації враховуються, відбувається розбалансування мережі, що і призводить до нерівномірності тепла у будинку. Я вважаю, що органи місцевого самоврядування повинні вирішити це питання. Споживачеві це буде зручно, бо він не буде бігати між нами і ЖЕКом, і буде знати, хто відповідає за весь технологічний ланцюжок від котельні до батареї в його квартирі.
Кор.: Наразі міський водоканал надав на розгляд виконкому нові тарифи на водопостачання та водовідведення, пропонується підвищити тариф до 13 грн. за 1 кубометр. Ви не підвищуєте тарифи, запроваджуючи новітні технології. Як ви вважаєте, чи не варто об'єднати ваше підприємство з водоканалом, для зменшення витрат на водопостачання та збереження тарифів?
С. Яременко: Мені не зовсім коректно робити оцінку роботі колег з водоканалу, але підвищувати тариф навіть на 20-25% не дуже гуманно, а зараз мова йде про підвищення тарифу на 80%! У нас часто особисті амбіції переважають здоровий глузд. Зрозумійте, що проводити експерименти над економікою довго не можна. У нас є серйозний проект щодо організації якісного водопостачання, який ми скоро подамо на розгляд громадськості. Запрошую пресу до його обговорення. Я впевнений, що "Світловодськпобут" має можливості забезпечити місто якісною водою, не підвищуючи тарифи.
Кор.: Ви ввели в експлуатацію вже три когенераційні установки, але тарифи не зменшуєте. Чому?
Р. Петров: Дуже популярне запитання, особливо після репортажу про введення третьої когенераційної установки. Завдяки цим установкам, ми утримуємо тариф, сформований у грудні 2008 року. За цей час електроенергія подорожчала на 28%, мінімальна заробітна плата виросла на 23% (і це ми ще не перейшли на рівень мінімальної зарплати, якого вимагає сьогоднішнє законодавство), паливно-мастильні матеріали за різними оцінками піднялися в ціні на 20-50%, індекс інфляції становить 22,8%. Логічно було б підняти і тарифи на теплопостачання. Ми цього не робимо, знижуючи його собівартість. Тут потрібно враховувати той факт, що тільки одна з установок була придбана за рахунок державного бюджету. Дві ми купували в кредит, який потрібно віддавати. Отже, реальної можливості знизити тариф ми не маємо, принаймні доки не розрахуємося за кредити, але і підвищувати його не плануємо, якщо у державі не станеться чергових змін цін на енергоносії. Дочекаємося прийняття державного бюджету, зрозуміємо що буде далі.
Кор.: Міністром житлово-комунального господарства вдруге призначено Олександра Попова – професіонала високого класу, колишнього мера м.Комсомольська. Яких позитивних зрушень у галузі ви очікуєте?
С. Яременко: Завжди важливо знати що потрібно робити, у якому напрямку рухатися. Приємно, що до Уряду прийшли професіонали високого класу: Олександр Попов, Юрій Бойко. Ми працювали з ними у 2007 році і маємо підстави сподіватися на серйозний, грамотний підхід до проблем галузі. Буде важко впроваджувати реформи в умовах розвалу економіки. Як стверджує віце-прем'єр Сергій Тігіпко, 93 % ВВП країни йде на розрахунки з боргами, яких набрав попередній уряд, а пенсійні виплати складають левову частину держбюджету. Але це проблеми Уряду, наше завдання - забезпечити якість і доступність послуг кожному жителю Світловодська.
Р. Петров: На мій погляд, за 11місяців роботи Олександра Попова на посаді міністра ЖКГ у 2007 році було зроблено більше, ніж за наступні 2,5 року. Це додає нам оптимізму – позитивним реформам бути!
Кор.: Наше місто маленьке і чутки на його теренах розповсюджуються дуже швидко. Зокрема, говорять про подвійні стандарти "Світловодськпобуту" до тарифів: для "своїх", наприклад орендарів офісів у будинку №94 по вулиці Леніна, і "чужих"…
Р. Петров: Це неможливо взагалі. Тарифи нам затвердив міськвиконком у грудні 2008 року. Для населення він становить 268 грн. за 1 гігакалорію у будинках з лічильниками і 6,69 грн. за 1 кв. метр у будинках без лічильників; для всіх інших споживачів, незалежно від того, чиї вони орендарі: 600 грн. за 1 гігакалорію. Така різниця пояснюється тим, що ми купуємо газ для населення і підприємств за різними цінами.
О. Сич: Минулого року ми розпочали програму встановлення теплових лічильників на окремі приміщення у житлових будинках: магазини, офіси. Хочу наголосити, що ми продовжуємо цю роботу і беремо на себе проектування, погодження, установку, оформлення. Якщо підприємці мають намір зекономити кошти, звертайтеся до нас. Не потрібно встановлювати індивідуальне опалення, або взагалі відключатися від централізованого теплопостачання, достатньо зробити невеличку реконструкцію системи опалення, встановити тепловий лічильник і витрати окупляться за один сезон.
Кор.: Частина наших громадян користується індивідуальним опаленням, не сплачуючи за місця загального користування. Як вирішується це питання?
Р. Петров: Дійсно, частина людей вирішила зекономити свої кошти за рахунок інших. Часто буває так, що встановивши індивідуальне опалення, людина не проживає в своїй квартирі , не включає опалення взагалі, або ж підтримує температуру на рівні 10-12 градусів, сусіди мерзнуть, на стінах їхніх помешкань з'являється грибок. Ми будемо з цим боротися і далі.
Закінчується опалювальний сезон і знову розпочинається активне встановлення індивідуального опалення. Хочу застерегти людей від необдуманих вчинків. З 2007 року в нашому місті не було видано жодного дозволу на встановлення індивідуального опалення. Зараз у судах розглядаються чимало справ щодо відшкодування нарахованих платежів за централізоване опалення (дві справи ми виграли) і про поновлення системи теплопостачання (по двох справах прийнято рішення на нашу користь). З боку позивача виступають ЖЕКи, УЕГГ і наше підприємство. На жаль, міськвиконком зайняв позицію очікування. Відповідачі звернулися до апеляційного суду. Давайте дочекаємося рішення суду, а потім будемо визначатися, що робити далі. Але треба, щоб усі чітко усвідомлювали – не можна створювати собі блага за рахунок інших людей.
Тетяна ДРОЗДОВА,
Богдан ДРОЗДОВ (фото).