Субота, 21 грудня 2024

^ Реклама ^
Економіка

Ціни на продукти в Україні поступово зменшуватимуться Новина з фото

Ціни на продукти в Україні поступово зменшуватимуться
За рік повномасштабної війни продукти в Україні подорожчали на 31,5%. Про це на початку травня повідомив Національний науковий центр "Інститут аграрної економіки". Проте експерти подають надію: гальмування цін на харчі відбувається вже протягом п’яті місяців, і ситуація поступово стабілізується.
^ Реклама ^

За словами директора "Інституту аграрної економіки" академіка НААН Юрія Лупенка, у жовтні 2022 року було зафіксовано найбільше зростання цін — за виключенням перших тижнів після початку повномасштабного вторгнення. Воно склало 36,1% проти жовтня 2021 року — й 4,2% проти вересня 2022 року. А вже з листопада 2022 року зріст цін став уповільнюватися.

У березні проти лютого 2023 року ціни на продукти харчування зросли на 2,3%. Найбільше — на 17,3% — вони піднялися на овочі. На другому місці — яйця (+1,8 %), далі сир і м’який сир (+1 %). Інші продукти подорожчали менше ніж на 1%. А соняшникова олія та хліб і хлібопродукти навіть трохи подешевшали.
Враховуючи тенденції та прогнози щодо обсягів виробництва та споживання на 2023 рік, можливе зниження середніх споживчих цін на окремі продукти по мірі надходження продукції нового врожаю, вважають в "Інституті аграрної економіки".

Старша наукова співробітниця відділу ціноутворення та аграрного ринку Інституту Світлана Пашко прогнозує традиційне для цієї пори року зменшення цін на яйця. За її словами, до середини літа їх ціна впаде ще на 20-30%. З одним зауваженням — якщо не погіршиться ситуація з кормами, яка також впливає на ціну, повідомляє 24 канал.

Водночас, за словами виконавчого директора Економічного дискусійного клубу Олега Пендзина, ціни на цибулю, помідори, огірки та інші овочі будуть зростати до середини червня. Тобто до моменту, поки на ринок не почнуть масово надходити овочі власного виробництва, пише Обозреватель.

Рівень інфляції в Україні до кінця весни зберігатиметься приблизно на поточному рівні. Йдеться про рівень в 1,5-2% на місяць на весь товарний обсяг споживчого кошика, вважає Олег Пендзин.
  • Нравится
  • 0

Інформація
Відвідувачі, які знаходяться в групі Гості, не можуть залишати коментарі до цієї публікації.


Партнери:


Top