У гостях у власівського винахідника Володимира Яковлєва
"Вісник Кіровоградщини" продовжує знайомити читачів з цікавими людьми. Цього разу ми розповімо про майстра на всі руки Володимира Яковлєва, який живе у селищі Власівці міста Світловодська. За свої 63 роки умілець виготовив близько 30 конструкцій за власними проектами: мотодельтаплани, аерочовни, аеросани, мототрайки, байдарки, різноманітні автопричепи, автомобіль.
Закінчив Володимир Яковлєв Сарнинське профтехучилище (Рівненська область), отримавши професію машиніста меліоративних робіт. Там вивчив і слюсарну справу — пригодилася у конструюванні техніки. У 1997 році вступив на курси в знам’янський аероклуб, де навчився літати на мотодельтаплані. Закінчив курси при льотному училищі у місті Кременчуці Полтавської області. Отримав сертифікат пілота-міжнародника у Києві. Тривалий час очолює Кіровоградську обласну федерацію паромоторного спорту. Власівчанин неодноразово брав участь у змаганнях, з’їздах, був учасником міжнародного авіакосмічного салону "Авіасвіт" (м.Київ). У 2001 році став чемпіоном України серед мотодельтапланеристів. Зараз працює у сільському господарстві.
Наше спілкування відбувалося у майстерні Володимира Миколайовича. Тут цікаво було б побувати кожному хлопчику чи чоловікові. Багато інструментів, станків та різноманітної техніки, окрім цього господар майстерні дбає про зручне розміщення обладнання і власноруч створив полиці, столи зі стелажами, переїзну конструкцію для інструментів.
Володимир Яковлєв розповів, що першу серйозну конструкцію створив у п’ятому класі — сани мали повороти, а під нахилом зупинялися. Остання робота — аеросани (2017 рік) їздять по снігу, полю, болоту.
— Це мої четверті аеросани, вони обладнані двигуном з електростартером, мають 15 кінських сил, вага 12 кг. Перший тиждень роботи — скомпонував, другий — відшліфував, люблю, щоб усе було досконалим. Найважче було працювати з лижами (створив з капрону). Три літри бензину вистачає на 1 годину (це небагато). Швидкість руху аеросаней — 68 км на годину. Зробив їх узимку, тому одразу поїхав по Дніпру у село Недогарки, катався на імпровізованому аеродромі біля озера Різного. Планую на ?аеросанях проїхати периметр Кременчуцького водосховища (близько 500 км, закінчується у Каневі). Уже зробив три кола — на яхті, на транзиті, на легковому авто, так би мовити, досліджую шлях.
Продемонстрував Володимир Яковлєв мотодельтаплан: літає на ньому 15 років, і машина особливого ремонту ще не потребує. Налітала саморобна техніка півтори тисячі годин. Найвище здіймався у небо на висоту півтора кілометра.
— Крило — "AEROS" — українське, виробник входить у трійку провідних компаній світу. Більшість дельтапланеристів на чемпіонатах світу літають на українських крилах. Для зручного перевезення мотодельтаплана я створив спеціальний причіп.
На подвір’ї будинку ми помітили відреставрований моторолер "Вятка" 1967 року випуску. Розібраний, він стояв близько 10 років, доки не потрапив до рук Володимира:
Є у майстерні й інша техніка — мотоцикл ІЖ-49, мотоколяска СЗА — так звана "моргуновка", автомобіль "Побєда", ЗАЗ 965 "Запорожець". Багато чого майстер лише планує доробити — завжди бракує часу та коштів. Здивував нас і двохмісний автомобіль "Пульсар" (майстер показував фото), створений Володимиром у 1982 році на горищі будинку. Для виготовлення машини винахідник використав алюміній і склопластик. Двері легко знімалися, відчинялися по лінії передньої стійки скла. З дверима машина рухалась 100 км на годину, без дверей — 85 км на годину. Аналогом саморобної машини є сучасний автомобіль BMW i8.
— На машині власного виробництва їздив на автопробіг у Сочі. Поїздкою був задоволений, технічні характеристики влаштовували, а от ДАІ зупиняло часто, не для того, щоб показав документи на машину, а просто роздивитися саморобний автомобіль ближче. Усі дивувалися. У 1987 році машину продав у П’ятихатки Дніпропетровської області. Пізніше навіть їздив шукати її, до сих пір шкодую про свій вчинок. Кожний свій виріб лілею, як дитину.
Розповів винахідник, як співпрацював з автозаводом "КрАЗ". Для себе розробив плуг до мотоблока, завод зробив копію плуга і 4 роки випускав розробку власівського умільця. Пізніше виріб упровадив Карлівський машинобудівний завод. Обрали плуг майстра тому, що фахівці вважали його найбільш практичним і продуманим.
Колись у минулому Володимир мріяв створити музей історії Власівки, тому збирав різноманітні старовинні експонати: ятір, рептух для сіна, віз, плетені сумки з лози, корито, в якому місили хліб, дерев’яну лопату для печі, січкарку, обладнання для прядіння, залізні праски, самовар, механічні калькулятори, швейні машинки — "Зінгер", "Подольська", дерев’яні сани, взуття 50-х років, одяг, якому більше 100 років, каміння — з кар’єра, де зараз шлюз, та з гори Пивихи. Також в колекції є американська сокира з написом "Каліфорнія", її приніс з громадянської війни (з Криму), дід — Алізар Степанович Яковлєв, який жив у селі Великій Андрусівці Світловодського району. Тепер усі ці речі прикрашають майстерню та двір власівського винахідника.
Здивував нас господар історією одного дерева, яке росте на його подвір’ї:
На питання, звідки у чоловіка стільки енергії та завзяття, Володимир Яковлєв відповів, що ніколи не поспішає, одночасно може працювати над декількома конструкціями і робить усе під настрій.
Наше спілкування відбувалося у майстерні Володимира Миколайовича. Тут цікаво було б побувати кожному хлопчику чи чоловікові. Багато інструментів, станків та різноманітної техніки, окрім цього господар майстерні дбає про зручне розміщення обладнання і власноруч створив полиці, столи зі стелажами, переїзну конструкцію для інструментів.
Володимир Яковлєв розповів, що першу серйозну конструкцію створив у п’ятому класі — сани мали повороти, а під нахилом зупинялися. Остання робота — аеросани (2017 рік) їздять по снігу, полю, болоту.
— Це мої четверті аеросани, вони обладнані двигуном з електростартером, мають 15 кінських сил, вага 12 кг. Перший тиждень роботи — скомпонував, другий — відшліфував, люблю, щоб усе було досконалим. Найважче було працювати з лижами (створив з капрону). Три літри бензину вистачає на 1 годину (це небагато). Швидкість руху аеросаней — 68 км на годину. Зробив їх узимку, тому одразу поїхав по Дніпру у село Недогарки, катався на імпровізованому аеродромі біля озера Різного. Планую на ?аеросанях проїхати периметр Кременчуцького водосховища (близько 500 км, закінчується у Каневі). Уже зробив три кола — на яхті, на транзиті, на легковому авто, так би мовити, досліджую шлях.
Продемонстрував Володимир Яковлєв мотодельтаплан: літає на ньому 15 років, і машина особливого ремонту ще не потребує. Налітала саморобна техніка півтори тисячі годин. Найвище здіймався у небо на висоту півтора кілометра.
— Крило — "AEROS" — українське, виробник входить у трійку провідних компаній світу. Більшість дельтапланеристів на чемпіонатах світу літають на українських крилах. Для зручного перевезення мотодельтаплана я створив спеціальний причіп.
На подвір’ї будинку ми помітили відреставрований моторолер "Вятка" 1967 року випуску. Розібраний, він стояв близько 10 років, доки не потрапив до рук Володимира:
"Два роки працював над ним, відновив, не оригінальні лише ручки. Він зареєстрований, є номер. Коли виїхав на моторолері у сусіднє місто Кременчук, люди дивувалися".
Є у майстерні й інша техніка — мотоцикл ІЖ-49, мотоколяска СЗА — так звана "моргуновка", автомобіль "Побєда", ЗАЗ 965 "Запорожець". Багато чого майстер лише планує доробити — завжди бракує часу та коштів. Здивував нас і двохмісний автомобіль "Пульсар" (майстер показував фото), створений Володимиром у 1982 році на горищі будинку. Для виготовлення машини винахідник використав алюміній і склопластик. Двері легко знімалися, відчинялися по лінії передньої стійки скла. З дверима машина рухалась 100 км на годину, без дверей — 85 км на годину. Аналогом саморобної машини є сучасний автомобіль BMW i8.
— На машині власного виробництва їздив на автопробіг у Сочі. Поїздкою був задоволений, технічні характеристики влаштовували, а от ДАІ зупиняло часто, не для того, щоб показав документи на машину, а просто роздивитися саморобний автомобіль ближче. Усі дивувалися. У 1987 році машину продав у П’ятихатки Дніпропетровської області. Пізніше навіть їздив шукати її, до сих пір шкодую про свій вчинок. Кожний свій виріб лілею, як дитину.
Розповів винахідник, як співпрацював з автозаводом "КрАЗ". Для себе розробив плуг до мотоблока, завод зробив копію плуга і 4 роки випускав розробку власівського умільця. Пізніше виріб упровадив Карлівський машинобудівний завод. Обрали плуг майстра тому, що фахівці вважали його найбільш практичним і продуманим.
Колись у минулому Володимир мріяв створити музей історії Власівки, тому збирав різноманітні старовинні експонати: ятір, рептух для сіна, віз, плетені сумки з лози, корито, в якому місили хліб, дерев’яну лопату для печі, січкарку, обладнання для прядіння, залізні праски, самовар, механічні калькулятори, швейні машинки — "Зінгер", "Подольська", дерев’яні сани, взуття 50-х років, одяг, якому більше 100 років, каміння — з кар’єра, де зараз шлюз, та з гори Пивихи. Також в колекції є американська сокира з написом "Каліфорнія", її приніс з громадянської війни (з Криму), дід — Алізар Степанович Яковлєв, який жив у селі Великій Андрусівці Світловодського району. Тепер усі ці речі прикрашають майстерню та двір власівського винахідника.
Здивував нас господар історією одного дерева, яке росте на його подвір’ї:
"Шість років тому мені сподобалося одна акація, тому я привіз її на причепі додому. Тоді вона була довжиною 10 м 80 см. Зараз сягає більше 14 метрів".
На питання, звідки у чоловіка стільки енергії та завзяття, Володимир Яковлєв відповів, що ніколи не поспішає, одночасно може працювати над декількома конструкціями і робить усе під настрій.
Альона Зозуля
"Вісник Кіровоградщини"
Фото: Альона Зозуля; архів Володимира Яковлєва
Відео: samodelkinify