Якщо якість комунальних послуг не задовольняє
Останнім часом часто порушується тема щодо неналежного рівня надання житлово-комунальних послуг. Як діяти, якщо обслуговуюче підприємство не надає послуг взагалі або надає послуги неналежної якості, роз’яснює адвокатка, юристка громадської приймальні народного депутата України Олеся Довгого Наталія Чирочка.
Останні декілька років ціни на житлово-комунальні послуги стрімко зростають, проте, на жаль, це не призводить до підвищення їх якості. І якщо раніше споживачі інколи закривали очі на перебої з теплопостачанням, на непрацюючий ліфт або відсутність періодичного обслуговування димарів, то тепер це багатьом не по кишені.
Тож невеликий алгоритм дій для споживачів комунальних послуг у разі отримання послуг неналежної якості або неотримання послуг взагалі (відповідно до Закону України "Про житлово-комунальні послуги").
1. Засобами телефонного зв’язку або дієвіше — у письмовій формі звернутися до виконавця послуг та повідомити про надання житлово-комунальної послуги неналежної якості або ненадання її взагалі.
2. Скласти заяву на виклик представника виконавця послуги для складання акту-претензії, в якому зазначити терміни, види, показники порушень тощо. У заяві обов’язково вказати прізвище, ім’я та по-батькові, точну адресу проживання споживача, а також найменування виду неналежно наданої або ненаданої послуги.
3. Акт-претензія складається споживачем та представником виконавця послуги і повинен містити інформацію про те, в чому полягало ненадання, надання не в повному обсязі або неналежної якості комунальної послуги, дату (термін) її ненадання, надання не у повному обсязі або неналежної якості, а також іншу інформацію, що характеризує ненадання послуг, надання їх не в повному обсязі або неналежної якості.
У разі проведення перевірки якості наданих послуг з централізованого водопостачання, централізованого постачання гарячої води або постачання природного газу споживач має право здійснити забір проб. Інформація про забір проб включається до акту-претензії.
У разі неприбуття виконавця комунальної послуги в установлений термін або необґрунтованої відмови підписати акт-претензію такий акт підписується споживачем, а також не менш як двома споживачами відповідної послуги, які проживають (знаходяться) в сусідніх будівлях (у приміщеннях — якщо послуга надається у багатоквартирному будинку), і надсилається виконавцю комунальної послуги рекомендованим листом.
4. Виконавець комунальної послуги протягом п’яти робочих днів вирішує питання щодо задоволення вимог, зазначених в акті-претензії, або видає (надсилає) споживачу обґрунтовану письмову відмову в задоволенні його претензії. У разі ненадання виконавцем відповіді в установлений строк претензії споживача вважаються визнаними таким виконавцем.
І наостанок, суперечки щодо задоволення претензій споживачів вирішуються в суді без сплати судового збору.
Тож невеликий алгоритм дій для споживачів комунальних послуг у разі отримання послуг неналежної якості або неотримання послуг взагалі (відповідно до Закону України "Про житлово-комунальні послуги").
1. Засобами телефонного зв’язку або дієвіше — у письмовій формі звернутися до виконавця послуг та повідомити про надання житлово-комунальної послуги неналежної якості або ненадання її взагалі.
2. Скласти заяву на виклик представника виконавця послуги для складання акту-претензії, в якому зазначити терміни, види, показники порушень тощо. У заяві обов’язково вказати прізвище, ім’я та по-батькові, точну адресу проживання споживача, а також найменування виду неналежно наданої або ненаданої послуги.
3. Акт-претензія складається споживачем та представником виконавця послуги і повинен містити інформацію про те, в чому полягало ненадання, надання не в повному обсязі або неналежної якості комунальної послуги, дату (термін) її ненадання, надання не у повному обсязі або неналежної якості, а також іншу інформацію, що характеризує ненадання послуг, надання їх не в повному обсязі або неналежної якості.
У разі проведення перевірки якості наданих послуг з централізованого водопостачання, централізованого постачання гарячої води або постачання природного газу споживач має право здійснити забір проб. Інформація про забір проб включається до акту-претензії.
У разі неприбуття виконавця комунальної послуги в установлений термін або необґрунтованої відмови підписати акт-претензію такий акт підписується споживачем, а також не менш як двома споживачами відповідної послуги, які проживають (знаходяться) в сусідніх будівлях (у приміщеннях — якщо послуга надається у багатоквартирному будинку), і надсилається виконавцю комунальної послуги рекомендованим листом.
4. Виконавець комунальної послуги протягом п’яти робочих днів вирішує питання щодо задоволення вимог, зазначених в акті-претензії, або видає (надсилає) споживачу обґрунтовану письмову відмову в задоволенні його претензії. У разі ненадання виконавцем відповіді в установлений строк претензії споживача вважаються визнаними таким виконавцем.
І наостанок, суперечки щодо задоволення претензій споживачів вирішуються в суді без сплати судового збору.
Наталія Чирочка