Наближається завершення опалювального періоду. Гідний його фінал, а також своєчасний початок і якісний хід наступного – 2009-10 рр. – опалювального періоду змушують міське теплогенеруюче підприємство СП ТОВ "Світловодськпобут" ставитись до цього питання з усією відповідальністю. Причин більше, ніж достатньо. Головною, безумовно, є катастрофічно низький рівень проплат за спожиту теплову енергію усіх без винятку категорій споживачів. Та найбільше занепокоєння викликає платіжна дисципліна найчисельнішої категорії – населення. Так, за даними відділу збуту підприємства, станом на 15 березня рівень його проплат за спожите у лютому тепло склав всього 29(!) відсотків. Сподіватися на те, зазначають спеціалісти відділу, що до кінця поточного місяця ситуація зазнає кардинального зрушення, не доводиться. Це підтверджує сумний досвід попередніх місяців: наприклад, у лютому населення сплатило за спожите у січні тепло лише на 61,4 відсотки. І так щомісяця! Таким чином, зазначили у відділі, сумарний борг вже перевищив 6 мільйонів гривень. І це у той час, коли банківське кредитування для закупівлі газу та інших енергоносіїв, через фінансово-економічну кризу, фактично припинилося. В той же час, НАК "Нафтогаз України" вимагає від теплогенеруючих підприємств сплачувати за блакитне паливо за кожну декаду наперед, що в багатьох містах України вже позначилося у вигляді серйозних перебоїв у теплопостачанні, а то й взагалі – його повному припиненні... Не ліпша ситуація і у споживачів, віднесених до графи „інші споживачі” (фірми, ТОВ, крамниці тощо), рівень їхніх проплат (станом на 15 березня) ледь перевищив 30 відсотків. Щодо бюджетних установ міста, то, через брак бюджетного фінансування, теплозабезпечення деяких із них на сьогодні практично припинено.
^ Реклама ^
В ситуації, що склалася, СП ТОВ "Світловодськпобут", аби не наражати населення, яке сумлінно сплачує за тепло, на передчасне його відключення, просто вимушене вдатися до жорстких непопулярних мір. (Постійні заклики юридичного відділу та відділу збуту до неплатників звернутися до них задля пошуку взаємо-сприятливого компромісу – заради цього вони, навіть, окрім будніх днів, почали працювати ще й по суботах – особливого пожвавлення так і не викликали). Так, зазначили у відділу збуту, боржникам вже розіслано нагадування про поточний борг та попередження про ймовірні наслідки за зволікання щодо його погашення. Незабаром на під’їздах будинків будуть вивішені списки тих абонентів, які мають борг перед підприємством. Тобто, аби добропорядні платники знали, кому вони мусять бути „вдячні” за зрив наступного опалювального сезону.
Також і юридичній відділ СП ТОВ "Світловодськпобут" активізував роботу, направлену на забезпечення сталої роботи підприємства та на усунення ризиків з цим пов’язаних. Варто нагадати, зазначили у цьому відділі, що за останні чотири роки, на підставі судових рішень, виконавчою службою було реалізовано більше 10 квартир громадян, які допустили значну заборгованість за спожите тепло – остання подібна справа (квартира на вул. Робоча, 2) датована груднем 2008 року. Всього ж за минулий рік юрвідділом було передано до суду 568 позовних заяв на загальну суму у 750 тисяч гривень... Бодай, чи хоча б думають про порозуміння з нами, запитують у юрвідділі, абоненти, борг яких перевищив 4-6(!) тисяч гривень? І таких – чимало!
Подібний безлад вже викликає серйозне занепокоєння і на державному рівні. І урядовці, і парламентарі нині все гучніше заявляють на поновлення призупиненої у 1996 році системи нарахування пені за прострочений термін сплати за комунальні послуги. Також, в цьому зв’язку, розглядається питання щодо повернення практики, коли отримання різних дозвільних документів (приватизація житла, його купівля-продаж, отримання банківських кредитів тощо) буде прив’язано до відсутності комунальної заборгованості. Нарешті, зазначають в обох відділах СП ТОВ "Світловодськпобут", і на урядовому, і на парламентському рівнях почали усвідомлювати: популізм на користь населення за рахунок ЖКГ, в результаті ризикує обернутися проти самого ж населення у вигляді повного колапсу усієї житлово-комунальної сфери країни.
Вибірковий (комп’ютерний) список громадян-неплатників за послуги опалення, борг яких перевищив одну тисячу і більше гривень. (Виконання рішень примусового стягнення боргу здійснюється Державною виконавчою службою м. Світловодськ)
Здійснено за підтримки Асоціації "Незалежні регіональні видавці України" в рамках реалізації грантового проєкту Хаб підтримки регіональних медіа. Погляди авторів не обов'язково збігаються з офіційною позицією партнерів.