Четвер, 18 квітня 2024
Актуально Тарифы

До теми повірки лічильників таки довелося повертатися

Питання повірки лічильників у нашій газеті піднімалося неодноразово. Минулого року (газета «Світловодськ вечірній» за 11 грудня, №99-100) ми навіть зарікалася торкатися цієї теми, адже сторони, які обговорювали дане питання, мали полярні точки зору і не могли (чи не хотіли) почути один одного.
Звісно, споживач хотів би платити за цю процедуру якомога менше, або і взагалі не платити, при цьому він називав перелік документів, які, за його тлумаченням, давали йому на це надію. Влада ж намагалася довести (також цитуючи певні документи), що нічого безкоштовного насправді не буває...


Зрештою, ми порадили невдоволеним шукати правду у суді, бо не встигала вийти газета з черговим коментарем, у нас з’влялися нові й нові листи від незгодних читачів. Останній – від А. Кургана. Він переконаний: саме влада має усувати протиріччя, що містять документи, якими слід керуватися, вирішуючи питання повірки лічильника. Точніше, питання оплати цієї послуги. «Як виконком планує виконувати п.9 Постанови №630 Кабінету Міністрів України?», – запитує А. Курган...

Слід віддати належне громадянам, які все-таки шукали правду і намагалися отримати відповіді на запитання «Хто повинен платити за повірку лічильника?» від високопосадовців державного та обласного рівня. Ми повертаємося до теми повірки лічильників води, адже нам до рук потрапили документи, варті уваги. Це – відповідь на запити світловодців Міністерства з питань житлово-комунального господарства та з Державної інспекції з контролю за цінами в Кіровоградській області. Обидва документи лише підтвердили правильність попередніх коментарів та доцільність пошуку компромісних варіантів заступника міського голови з питань ЖКГ Романа Петрова.

Зауважимо: сьогодні повірка лічильника води не включена ні до тарифу за утримання будинків та прибудинкових територій, ні до послуг водоканалу, Р. Петров у останньому коментарі запропонував три варіанти повірки лічильника води. Але повторюватися не будемо.

Отож, лист перший – з Києва. Він досить об’ємний, і ми цитуватиме лише його суть, тобто конкретну відповідь на конкретне питання. Отож, читаємо: «Періодична повірка, обслуговування та ремонт (у т.ч. демонтаж, транспортування та монтаж) зазначених засобів вимірювальної техніки здійснюється за рахунок підприємств та організацій, які надають послуги з електро-, тепло-, газо- і водопостачання» (Ред. Посилання на ч. 3 ст. 28 Закону України «Про метрологію та метрологічну діяльність»). І далі: «Ця стаття потребує додаткового механізму дії… для врегулювання відносин між підприємствами і організаціями, які надають послуги з електро-, тепло-, газо- і водопостачання та споживачами цих послуг потрібно встановити певні правила надання та оплати зазначених послуг. З метою урегулювання цього питання прийнята Постанова від 21.07.2005 №630… Пункт 9 передбачає, що періодична повірка та ремонт ( у т.ч. демонтаж, транспортування та монтаж) квартирних засобів обліку проводиться за рахунок виконавця. Проте у даному випадку не передбачено механізму відшкодування понесених виконавцем витрат… Витрати, що понесені підприємством, мають бути відшкодовані споживачам через тариф на відповідні послуги або дотацію з бюджету».

Зауважимо, не просто ЗА РАХУНОК НАДАВАЧА ПОСЛУГИ, а З ВКЛЮЧЕННЯМ ВІДШКОДУВАННЯ У ТАРИФ АБО ДОТАЦІЮ З БЮДЖЕТА!

Лист другий – з Кіровограда. «Витрати на періодичну повірку, обслуговування та ремонт (у т.ч. демонтаж, транспортування та монтаж) можуть відшкодовуватися власником квартирного засобу обліку води через відповідну складову в тарифі на послуги з утримання житла. Якщо така послуга відсутня у тарифі по квартплаті, вартість цієї послуги сплачується під час проведення чергової планової повірки лічильника».

Наголошуємо: через тариф на житло, у іншому випадку – з власної кишені.

На завершення Р. Петров сказав: «Якщо сьогодні хтось може запропонувати більш розумне, більш грамонте, більш правильне та компромісне вирішення питання повірки лічильників – звертайтеся до спеціалістів управління економіки (вул. Леніна, 14, І поверх, кімната №9, тел.: 30213). Протягом двох тижнів з дня виходу газети спеціалісти чекатимуть ваших пропозицій і жодна не залишиться без розгляду. Пізніше на виконавчому комітеті прийметься остаточне рішення щодо того, у який спосіб проводитиметься повірка лічильників у нашому місті.

Підготувала Тетяна ЗИМА.

Інформація
Відвідувачі, які знаходяться в групі Гості, не можуть залишати коментарі до цієї публікації.

Партнери:


Top