Мер щодо мешканців гуртожитків «Добробуту» не «вмиває руки». І це вже тішить
З чим пов’язана ця прес-конференція? — гадали мас-медійники, запрошені до кабінету градоначальника… З’ясувалось — із теплом
Вчорашню (1 лютого) свою пресову конференцію міський голова Валентин Козярчук розпочав у компанії з представником ТОВ "Політрейд", гендиректором СП ТОВ "Світловодськпобут" Сергієм Московським — своїм заклятим ворогом (ТОВ "Політрейд), який, як не втомлюється повторювати пан Валентин, на біду тер-громади, поцупивши у неї котельні, збагатився через різні там офшори і підпільні конвертаційні центри… То, що ж змусило "воріженьок" сісти поряд?
Розпочинаючи пояснення, пан Валентин окреслив тему: заборгованість КП "Добробут", яке опікується трьома гуртожитками на Приморській, 38 і 74, та на Героїв України,67, склала більше двох мільйонів гривень.
І Московський, який очолює підприємство з листопада 2016 року, розповів… На початок опалювального сезону "Добробут" увійшов з боргом у 1,6 млн. грн. та ще й – без актів готовності своїх "общаґ" до цього сезону. І з 15 жовтня по 31 грудня минулого року це КП спромоглося сплатити за опалення лишень… 4,5 тисяч. Водночас, за цей же період було спожито тепла на 575,8 тисяч гривень.
Попередження про відключення 15 грудня 2016 року, вів далі пан Сергій, "Світловодськпобутом" "Добробуту" було направлено 5 грудня. Але до нього (Московського) звернулись мешканці. І тоді було прийнято рішення – відтермінувати "вирок". Але ж з початку року суттєво здорожчали енергоносії (газ, зокрема). Натомість проплати за вже спожите КП "Добробут" тепло аж ніяк не зросли, склавши на 1 січня поточного року вже 2,1 млн. грн. Тому, підсумував гендиректор, СП вимушене було прийняти рішення про відключення КП (тобто, оцих трьох гуртожитків) від теплозабезпечення з 21 січня.
Гендиректор додав, що заборгованість самого СП перед НАК "Нафтогаз України" з початку цьогорічного опалювального сезону складає 4 млн. грн. Тому оці два мільйони "добробутівських" гривень стали би суттєвою підтримкою для СП у "спілкуванні" з НАК стосовно подовження газового ліміту.
Але — скоріш за все — цього не станеться. Тому-то "Світловодськпобут" і попередив "Добробут" про відключення — аби забезпечити безперебійне теплопостачання для всього міста, принаймні, протягом березня.
Але ж, звернувся до інтерв’юера ваш кореспондент, закон забороняє відключення від тепла споживачів посеред зими… У нас, "умив руки" Московський, договір на теплопостачання укладено не з мешканцями будинків, які ми плануємо відключати — а з КП "Добробут" безпосередньо.
…Ми радились, відповів він. І є парочка варіантів: зосередити тих, хто платить (і не платить) за комунальні послуги (і опалення, у тому числі) у окремішніх місцях; точково перевести опалення на електричне живлення. А вже опісля — як скінчиться зима — сумлінним мешканцям цих гуртожитків необхідно буде утворити ОСББ, що дозволить їм самим вирішувати свою комунальну долю.
…А ще — як перспективу — Козярчук навів приклад міні-котельні, що опалює спорткомплекс та гріє воду для його басейну: мов, це є також вихід, який він прагне застосувати для всіх — житлових будинків, шкіл, дитсадків та для інших закладів…
А це, відповів пан Валентин, все залежить від мешканців — звертайтесь до екологічних служб. Тобто, пояснив він, зараз є всі технічні можливості задля забезпечення спалювання сміття – щоб не завдавати жодної шкоди ані людям, ані довкіллю: он у Швеції для обігріву навіть сміття не вистачає для спалювання (тутешня ж міні-котельня використовує соняшникове лушпиння з "Королівського смаку"). А тамтешні екологічні норми, повірте, запевнив він, надто суворі. Значить, підсумував градоначальник, треба і тут вимагати, щоб власник тієї котельні не "жлобився" на дотримання подібних (як у Швеції) екологічних норм.
…Ну, а ще голова розповідав і про "напряг" у міському бюджеті, і про перипетії з "інфекційкою" та з пасажирськими перевезеннями, і про світовий досвід важливості прибирання снігу у першу добу опісля снігопаду, бо, якщо пізніше — він у кригу перетворюється, яку вже неможливо розчистити, а відтак — потрібно подбати про придбання снігозбиральної техніки… Тобто — про те, що пан Валентин розповідає з постійною регулярністю.
Розпочинаючи пояснення, пан Валентин окреслив тему: заборгованість КП "Добробут", яке опікується трьома гуртожитками на Приморській, 38 і 74, та на Героїв України,67, склала більше двох мільйонів гривень.
І Московський, який очолює підприємство з листопада 2016 року, розповів… На початок опалювального сезону "Добробут" увійшов з боргом у 1,6 млн. грн. та ще й – без актів готовності своїх "общаґ" до цього сезону. І з 15 жовтня по 31 грудня минулого року це КП спромоглося сплатити за опалення лишень… 4,5 тисяч. Водночас, за цей же період було спожито тепла на 575,8 тисяч гривень.
Попередження про відключення 15 грудня 2016 року, вів далі пан Сергій, "Світловодськпобутом" "Добробуту" було направлено 5 грудня. Але до нього (Московського) звернулись мешканці. І тоді було прийнято рішення – відтермінувати "вирок". Але ж з початку року суттєво здорожчали енергоносії (газ, зокрема). Натомість проплати за вже спожите КП "Добробут" тепло аж ніяк не зросли, склавши на 1 січня поточного року вже 2,1 млн. грн. Тому, підсумував гендиректор, СП вимушене було прийняти рішення про відключення КП (тобто, оцих трьох гуртожитків) від теплозабезпечення з 21 січня.
"Невиплата цієї суми тягне для нашого підприємства невиділення йому необхідних лімітів газу для централізованого опалення всього міста", — пояснив доповідач, мотивуючи дане відключення.
Гендиректор додав, що заборгованість самого СП перед НАК "Нафтогаз України" з початку цьогорічного опалювального сезону складає 4 млн. грн. Тому оці два мільйони "добробутівських" гривень стали би суттєвою підтримкою для СП у "спілкуванні" з НАК стосовно подовження газового ліміту.
Але — скоріш за все — цього не станеться. Тому-то "Світловодськпобут" і попередив "Добробут" про відключення — аби забезпечити безперебійне теплопостачання для всього міста, принаймні, протягом березня.
Але ж, звернувся до інтерв’юера ваш кореспондент, закон забороняє відключення від тепла споживачів посеред зими… У нас, "умив руки" Московський, договір на теплопостачання укладено не з мешканцями будинків, які ми плануємо відключати — а з КП "Добробут" безпосередньо.
— З Московським зрозуміло: він — господарник, якому заморозити людей — що ракові клешню відірвати, але ж ви, пане Валентине, — батько міста! Тож, як ви плануєте рятувати людей у цих "общаґах" від вимерзання?, — переадресували ми це запитання градоначальникові, коли Московський, пошугавши своєю тривожною інформацією, пішов.
…Ми радились, відповів він. І є парочка варіантів: зосередити тих, хто платить (і не платить) за комунальні послуги (і опалення, у тому числі) у окремішніх місцях; точково перевести опалення на електричне живлення. А вже опісля — як скінчиться зима — сумлінним мешканцям цих гуртожитків необхідно буде утворити ОСББ, що дозволить їм самим вирішувати свою комунальну долю.
…А ще — як перспективу — Козярчук навів приклад міні-котельні, що опалює спорткомплекс та гріє воду для його басейну: мов, це є також вихід, який він прагне застосувати для всіх — житлових будинків, шкіл, дитсадків та для інших закладів…
— Помилуйте!, — знов заперечив ваш кореспондент, — ота котельня смердить так, що можна знепритомніти, проходячи повз неї, і сніг поряд із нею аж чорний — як у якомусь Ніжнєм Таґілє… А ви хочете все місто "загатити" подібним своїм "здобутком"!?
А це, відповів пан Валентин, все залежить від мешканців — звертайтесь до екологічних служб. Тобто, пояснив він, зараз є всі технічні можливості задля забезпечення спалювання сміття – щоб не завдавати жодної шкоди ані людям, ані довкіллю: он у Швеції для обігріву навіть сміття не вистачає для спалювання (тутешня ж міні-котельня використовує соняшникове лушпиння з "Королівського смаку"). А тамтешні екологічні норми, повірте, запевнив він, надто суворі. Значить, підсумував градоначальник, треба і тут вимагати, щоб власник тієї котельні не "жлобився" на дотримання подібних (як у Швеції) екологічних норм.
…Ну, а ще голова розповідав і про "напряг" у міському бюджеті, і про перипетії з "інфекційкою" та з пасажирськими перевезеннями, і про світовий досвід важливості прибирання снігу у першу добу опісля снігопаду, бо, якщо пізніше — він у кригу перетворюється, яку вже неможливо розчистити, а відтак — потрібно подбати про придбання снігозбиральної техніки… Тобто — про те, що пан Валентин розповідає з постійною регулярністю.
Віталій Асауленко
Фото: Ігор Котляров
Відео: Офіційний канал міського голови