Як конкретно повинна проводитися повірка водяного лічильника, і чи повинен я за це платити гроші?


Як конкретно повинна проводитися повірка водяного лічильника, і чи повинен я за це платити гроші?


11 грудня 2008
Як конкретно повинна проводитися повірка водяного лічильника, і чи повинен я за це платити гроші?Питання, яке я змушений підняти, стосується не лише мене та моєї родини, але і всіх мешканців нашого міста. Я прошу дати мені відповідь: «Як конкретно повинна проводитися повірка водяного лічильника і чи повинен я за це платити гроші?»
З аналогічним питанням люди зверталися в газету «Діалог». Там було дано відповідь, що, згідно з Постановою Кабміну від 21.07.2005 р. за №630 сказано: «всі повірочні роботи виконуються за рахунок виконавця послуг».
Я хотів би отримати відповідь на запитання, як робиться повірка лічильника у моєму місті.
З повагою
Микола Іванович ПЛІТКО.
Тема повірки лічильників піднімалася на сторінках газети «Світловодськ вечірній» неодноразово. Прокоментувати та дати вичерпну відповідь на запитання дописувачів ми попросили заступника міського голови з житлово-комунальних питань Романа ПЕТРОВА:

– Читач правий, коли говорить, що згідно з Постановою Кабміну №630, «періодична повірка, обслуговування та ремонт (у тому числі демонтаж, транспортування та монтаж) квартирних засобів обліку проводиться за рахунок виконавця». Але є ще й Постанова Кабміну №560 «Порядок формування тарифів на послуги з утримання будинків, споруд та прибудинкових територій», де повірку приладів обліку включено до переліку послуг, які надаються виконавцем послуг з утримання будинків, споруд та прибудинкових територій.

Тобто, якщо згідно з Постановою №630 виконавцем послуг може бути як водоканал, так і ЖЕК, то у іншій чітко зазначається: ЖЕК.

Сьогодні у нашому місті виконавцем послуг з водопостачання та водовідведення є водоканал, а ЖЕК є виконавцем послуг з утримання будинків та прибудинкових територій. В Постанові №560 чітко написано: «Цей порядок визначає механізм формування тарифів на послуги...», і тут же написано: вартість послуги визначається «з розрахунку на 1 кв. м загальної площі квартири». В цій же №560 Постанові є п.29, де сказано: «витрати на періодичну повірку, обслуговування і ремонт (у тому числі демонтаж, транспортування та монтаж після повірки) квартирних засобів обліку води та теплової енергії визначається відповідно до укладених договорів між власником (балансоутримувачем будинку або його уповноваженою особою) (ред. ЖЕКом) та організацією, яка здійснює зазначені роботи». Тобто, ЖЕК повинен скласти угоду з будь-якою організацією, яка буде займатися повіркою, демонтажем, транспортуванням, монтажем лічильника. Відповідно ця організація в угоді вкаже вартість робіт. Після цього ЖЕК повинен вартість робіт включити до тарифу. Знову ж таки, у Постанові №560 у додатку є типовий перелік послуг з утримання будинків, споруд та прибудинкових територій. Цих послуг 25. І остання, 25-та – періодична повірка, обслуговування та ремонт квартирних лічильників.

Отож, послуг 25. Кожна, зрозуміло, розцінюється та може бути включена до тарифу. Сьогодні у нас у місті у розрахунок тарифу включено 12 послуг. Згідно з п.2 ст. 15 ЗУ «Про житлово-комунальні послуги» «мінімальні норми житлово-комунальних послуг, які визначають мінімальний перелік... послуг, затверджуються Кабінетом Міністрів України», але й досі такого мінімального переліку не існує. Натомість є типовий перелік, а тому кожне місто і кожен виконавчий комітет приймає свій мінімальний перелік послуг, і якби ми сьогодні до переліку включили всі 25 послуг, тариф був би набагато вищим.

Також усім варто пам’ятати, коли сказано «за рахунок виконавця», то рахунок виконавця формується за рахунок наших з вами платежів – платежів людей, які користуються послугами цього виконавця.

Звичайно, можна примусити ЖЕК включити послугу до тарифу. Але тоді не виключена така ситуація: хоче того людина чи ні – їй повірятиме прилад лише та організація, з якою ЖЕК складе угоду. Не залежно від того, скільки коштує ця послуга. У нашому місті є кілька організацій, які надають такі послуги – і у всіх різні ціни. Більше того, чимало світловодців можуть самостійно зняти лічильник, а потім поставити його, тобто, вони не будуть платити за демонтаж, транспортування та монтаж. Людина оплатить лише повірку.

Включивши послугу до переліку, ми всіх людей, незалежно від їхнього бажання, примусимо користуватися послугами однієї організації. Тобто, ми надамо пріоритет одній організації і вона матиме монопольне становище у місті. Так, вона буде повіряти лічильники, і ми виконаємо вимогу постанови. Але при цьому люди, які можуть собі зробити повірку дешевшою, будуть скаржитися, що ми їх позбавили такої можливості.

Отож, ми вирішили не включати до тарифу цю послугу, як і решту тринадцять з 25-ти запропонованих. Ми не можемо повністю виконати Постанову №630, як і №560: кожна з них містить певні протиріччя одна одній. Якщо ми будемо намагатися виконати всі пункти однієї Постанови, ми обов’язково вступатимемо у конфлікт з деякими пунктами іншої… Можливо, хтось ще й згадає закон «Про метрологію», де сказано, що водоканал майже безкоштовно повинен робити повірку. Але безкоштовного нічого не буває. Для того, щоб хтось прийшов і виконав певну роботу, хтось за неї повинен заплатити. І якщо сказано: водоканал повинен виконувати роботи безкоштовно, то де бере гроші водоканал? У нас з вами, з наших платежів.

Інший нюанс. До нас надходять пропозиції, аби вартість повірки було включено до тарифу водоканалу. Знову ж таки, виконуючи це бажання деяких світловодців, ми «заганяємо» усіх в монопольну послугу водоканалу. До того ж, якщо включити послугу у вартість 1 м3 води, то той, хто використовує більше води, платитиме більше і за повірочні роботи – спостерігається такий собі елемент соціальної несправедливості.

Отож, сьогодні у нашому місті повірити лічильник можна в один з трьох способів.

Варіант №1. Прийти до ЖЕКу, написати відповідну заяву, оплатити послуги. (ЖЕКи, при зверненні будь-якого мешканця, зобов’язані виконати демонтаж, транспортування та монтаж лічильника. Якби ця послуга була включена до тарифу, людина рівномірно платила б щомісяця певну суму з 1 м2 протягом року). ЖЕК не має права відмовляти у наданні послуги.

Варіант №2. Викликати контролера, який запише показники лічильника. Самому зняти, віднести на повірку, оплатити повірочні роботи, принести додому та встановити. Знову викликати контролера, який опломбує прилад обліку.

Варіант №3. Звернутися у будь-яку приватну фірму, у місті таких кілька, які виконають весь цикл робіт за ваші, звичайно ж, гроші.
Незабаром з’явиться ще й 4-й варіант: найближчим часом водоканал також надаватиме послугу з повірки лічильників комплексно.

Від редакції: На наше прохання Роман В’ячеславович детально та досить широко розкрив тему. Слід зауважити, що деякі наші споживачі добре знають зміст Постанов, які тут згадуються і цитуються. А хто цього не знав – відтерпер також добре розумітиметься на державних документах. Сподіваємося, питань щодо повірки лічильників до редакції більше не виникатиме. Але, як то кажуть, раптом щось..., то редакція у Постанові №630 знайшла п.26, в якому сказано: «Спори між сторонами розв’язуються шляхом переговорів або у судовому порядку». Ми припиняємо обговорення теми повірки лічильників.

"Світловодськ вечірній"