Ради об’єднаних громад самостійно вирішують організаційні питання щодо вчинення нотаріальних дій на своїй території


Ради об’єднаних громад самостійно вирішують організаційні питання щодо вчинення нотаріальних дій на своїй території


16 березня 2016
Мінрегіон України направив обласним державним адміністраціям листа, в якому роз’яснюється питання подальшого здійснення повноважень з вчинення нотаріальних дій та реєстрації актів цивільного стану громадян виконавчими органами сільських, селищних, міських рад територіальних громад, утворених в результаті об’єднання. Роз’яснення підготовлені Мінрегіономспільно з Мін’юстом та експертами на основі діючого законодавства України.

У листі повідомляється про два можливі шляхи організації вчинення нотаріальних дій та реєстрації актів цивільного стану громадян в населених пунктах об’єднаних громад: уповноваження старости села, селища на вчинення таких нотаріальних дій або покладення на старосту села, селища обов’язку забезпечити прийняття від мешканців відповідних документів, їх передачу для виконання зазначених повноважень уповноваженим виконавчим органом сільської, селищної, міської ради, а також видачу належно оформлених документів мешканцям.

"Керуючись інтересами територіальної громади в цілому і мешканців відповідних населених пунктів, сільська, селищна, міська рада має самостійно прийняти рішення щодо організації здійснення виконавчими органами сільських, селищних, міських рад територіальних громад, утворених в результаті об’єднання, повноважень з питань вчинення нотаріальних дій та реєстрації актів цивільного стану громадян", — йдеться у листі з посиланням на положення Законів України "Про місцеве самоврядування в Україні", "Про нотаріат", "Про державну реєстрацію актів цивільного стану".