Якщо ЖЕК не надає Вам послуги, які зобов’язаний надавати, або вас не влаштовує їх якість

ЖЕКи — не господарі світу, які збирають данину у вигляді комунальних платежів. Вони ОБСЛУГОВУЮТЬ певні потреби громадян. Отже, якщо рівень обслуговування Вас не задовольняє, у Вас є повне право вимагати перерахунку тієї суми, яка зазначена у Вашій квитанції на сплату комунальних послуг.

Приміром, як часто це трапляється, почався опалювальний сезон, а у Вашій оселі температура повітря настільки свіжа, що продукти не скисають без холодильника. За нормативами, придатною для життя є температура 18 градусів Цельсія. У випадку, якщо температура в квартирі є нижчою цих самих 18 градусів, то в проміжку між 17-ма і 12-ма градусами вартість послуг опалення повинна зменшуватись на 5% за кожен градус.
Отже, оцінивши, що температура в будинку далека від нормативів, потрібно якось зафіксувати цей показник для подальшого розбору польотів. Згідно Закону України “Про житлово-комунальні послуги”, у разі порушення виконавцем (ЖЕКом) умов договору на теплопостачання, споживач має право викликати представника організації, що надає послуги, для складання та підписання акта-претензії. Для цього Ви пишете заяву до ЖЕКу, у якій просите прийти до Вас їхнього представника, який підпишеться під Актом-претензією (зразок №2). Якщо ж протягом 2 робочих днів після заявки від цих "представників" не буде ані слуху, ані духу, тоді цей Акт можна скласти самостійно, підписавши його у сусідів.
Один екземпляр Акту залиште у себе, другий — відправте до ЖЕКу листом з повідомленням про вручення. Не полінуйтеся витратитися на марку, вона буде дешевшою, ніж платити за ненадані послуги. Або приходьте до ЖЕКу з обома екземплярами та примусьте працівників ЖЕКу потавити "вхідну позначку" на Вашому примірникові, який Ви заберете у якості доказу. Акт має бути розглянутий впродовж 3-х робочих днів, після закінчення яких Вам повинні провести перерахунок або надати обґрунтовану письмову відмову в задоволенні претензії.
Втім, досить частою є ситуація, коли Вас просто ігнорують. Не зупиняйтеся, боротьбу не закінчено. Якщо не отримаєте ніякої відповіді, наступний Ваш крок — Заява про зменшення розміру оплати (зразок №3). Далі — тільки суд. При чому, багато хто просто не знає, що у разі, коли Ви дійсно праві, і у Вас є всі необхідні докази (папери, описані вище), то крім перерахунку, ЖЕК ще й компенсує Вам судові витрати.
Якщо ж Вашою метою є не стільки перерахунок платіжок, скільки отримання того самого тепла, про яке Ви мрієте морозними вечорами, то в цьому випадку також існують письмові види боротьби. В ситуації з опаленням ефективнішим буде звернення у різні інстанції, які й повинні, по суті, контролювати питання нормального опалення Вашої квартири. Так, можна звернутися безпосередньо до міськвиконкому, адже, згідно із Законом України "Про місцеве самоврядування", саме цей орган має повноваження контролювати роботу підприємств житлово-комунального господарства.
Звернення потрібно робити обов’язково у письмовій формі, вказавши в листі своє прізвище, ім’я та по-батькові, зворотну адресу, номер телефону та дату. Листа краще відправити поштою — в такому випадку можна отримати непоганий шанс щодо письмової відповіді.
Ще є такий орган як Державна інспекція України з питань захисту прав споживачів, яка повина захищати права споживачів. Вони мають сміливо виступити на Ваш захист, і через хвилин 5-10 після Вашого дзвінка батареї повинні розжаритися до температури мартена для виплавки сталі. Але насправді ефективнішим буде не просто телефонувати, а все-таки ще витратитися на марки і відправити їм листа зі скаргою на дії теплопостачальників. До скарги обов’язково потрібно додати копію договору про надання послуг теплопостачання Вашій квартирі.




Отже, оцінивши, що температура в будинку далека від нормативів, потрібно якось зафіксувати цей показник для подальшого розбору польотів. Згідно Закону України “Про житлово-комунальні послуги”, у разі порушення виконавцем (ЖЕКом) умов договору на теплопостачання, споживач має право викликати представника організації, що надає послуги, для складання та підписання акта-претензії. Для цього Ви пишете заяву до ЖЕКу, у якій просите прийти до Вас їхнього представника, який підпишеться під Актом-претензією (зразок №2). Якщо ж протягом 2 робочих днів після заявки від цих "представників" не буде ані слуху, ані духу, тоді цей Акт можна скласти самостійно, підписавши його у сусідів.
Один екземпляр Акту залиште у себе, другий — відправте до ЖЕКу листом з повідомленням про вручення. Не полінуйтеся витратитися на марку, вона буде дешевшою, ніж платити за ненадані послуги. Або приходьте до ЖЕКу з обома екземплярами та примусьте працівників ЖЕКу потавити "вхідну позначку" на Вашому примірникові, який Ви заберете у якості доказу. Акт має бути розглянутий впродовж 3-х робочих днів, після закінчення яких Вам повинні провести перерахунок або надати обґрунтовану письмову відмову в задоволенні претензії.
Втім, досить частою є ситуація, коли Вас просто ігнорують. Не зупиняйтеся, боротьбу не закінчено. Якщо не отримаєте ніякої відповіді, наступний Ваш крок — Заява про зменшення розміру оплати (зразок №3). Далі — тільки суд. При чому, багато хто просто не знає, що у разі, коли Ви дійсно праві, і у Вас є всі необхідні докази (папери, описані вище), то крім перерахунку, ЖЕК ще й компенсує Вам судові витрати.
Якщо ж Вашою метою є не стільки перерахунок платіжок, скільки отримання того самого тепла, про яке Ви мрієте морозними вечорами, то в цьому випадку також існують письмові види боротьби. В ситуації з опаленням ефективнішим буде звернення у різні інстанції, які й повинні, по суті, контролювати питання нормального опалення Вашої квартири. Так, можна звернутися безпосередньо до міськвиконкому, адже, згідно із Законом України "Про місцеве самоврядування", саме цей орган має повноваження контролювати роботу підприємств житлово-комунального господарства.
Звернення потрібно робити обов’язково у письмовій формі, вказавши в листі своє прізвище, ім’я та по-батькові, зворотну адресу, номер телефону та дату. Листа краще відправити поштою — в такому випадку можна отримати непоганий шанс щодо письмової відповіді.
Ще є такий орган як Державна інспекція України з питань захисту прав споживачів, яка повина захищати права споживачів. Вони мають сміливо виступити на Ваш захист, і через хвилин 5-10 після Вашого дзвінка батареї повинні розжаритися до температури мартена для виплавки сталі. Але насправді ефективнішим буде не просто телефонувати, а все-таки ще витратитися на марки і відправити їм листа зі скаргою на дії теплопостачальників. До скарги обов’язково потрібно додати копію договору про надання послуг теплопостачання Вашій квартирі.




Леонід Пащенко