«Наші споживачі мерзнути точно не будуть!»
Незабаром початок опалювального сезону. Кожен з нас прагне у своїх домівках, на робочому місці тепла та комфорту. Як не крути, але більша половина року – холодна пора, тож саме влітку в управлінні газового господарства ретельно готуються до такого відповідального періоду.
У перший день жовтня ми зустрілися з начальником Світловодського УЕГГ Володимиром Шаповалом, аби з'ясувати, що нас чекає в опалювальному сезоні 2009-2010 і в плані вартості газу, і в плані забезпечення ним.
^ Реклама ^У перший день жовтня ми зустрілися з начальником Світловодського УЕГГ Володимиром Шаповалом, аби з'ясувати, що нас чекає в опалювальному сезоні 2009-2010 і в плані вартості газу, і в плані забезпечення ним.
В.Ш. Хочу зауважити, що у приватному секторі опалювальний сезон розпочинається сьогодні, 1 жовтня. Температура зменшується, тож мешканці приватного сектору мають повне право і всі законні підстави включати прилади опалення і користуватися ними.
До опалювального сезону ми підготувалися, вважаю, добре, зробили чимало: провели реконструкцію загальних мереж на суму 218 тисяч гривень (було замінено деякі ділянки газопроводу, підвищено пропускну спроможність газорозподільних пунктів, зроблено деякі за-кільцівки тощо). Тиск в мережі постійно підвищуємо, адже споживання газу відтепер зростатиме. Тож похолодання нам не страшне, наші споживачі мерзнути точно не будуть.
У мешканців багатоповерхівок (абоненти тепломережі) опалювальний сезон стартує, коли середньодобова температура за три дні триматиметься позначки +80С. Про що буде прийнято відповідне рішення на засіданні виконкому. Але традиційна дата – 15 жовтня. Тепломережу (і міську, і власівську) ми підключаємо після отримання відповідних лімітів з ДК "Газ України".
Кор.: Чи не щодня по телевізору лунає найрізноманітніша інформація про вартість газу. Яка ситуація насправді?
В.Ш. Ціни встановлює одна структура – Національна Комісія Регулювання Електроенергетики. З приводу збільшення вартості газу поки що ніякої інформації немає. Але всі повинні розуміти: газ – це серйозний товар. Хочу зауважити, що станом на сьогодні на теренах пострадянського простору газ для населення найдешевший саме в Україні.
Газ – це також політична складова. На моє переконання, його вартість зростатиме, і передумови для цього є: підвищення цін на продукти, товари, послуги, збільшення мінімальної заробітної плати тощо. А як воно буде – побачимо.
Але хай там що, споживачі повинні знати і пам'ятати: газ треба економити! Він і зараз достатньо дорогий, і що буде далі – невідомо. Економити треба, встановлюючи або замінюючи старе обладнання на більш сучасне, а отже більш економічне. До речі, економія складає 30%.
Ми ж у свою чергу, добилися того, що сьогодні у приватному секторі немає жодного споживача, у якого б не було встановлено лічильника: з початку цього року за кошти УЕГГ поставили (і поміняли, де були старі) 485 лічильників на суму 214 тисяч гривень. Це – і більш точний облік газу, і його економія.
Кор.: Спеціалісти Світловодського УЕГГ готові розказати, порекомендувати щось споживачеві, аби він зекономив?
В.Ш. Так. Зараз чимало котлів пропонується, але, по-перше, різні котли підходять під різні умови. По-друге, є чимало виробників: українські, італійські, німецькі. Закордонні котли дорожчі, але добре пристосовані до наших умов: у них добра віддача тепла і високі показники економії.
Кор.: Скільки це, приблизно, може коштувати?
В.Ш. Для приватного сектора (на будинок 60-70 м2) новий котел буде коштувати близько 1600 грн., плюс, звичайно ж, роботи, отож разом близько 2200. Але ця сума швидко окупиться.
Кор.: Наскільки споживач сьогодні дисциплінований, який стан проплат?
В.Ш. Наше управління влітку працювало плідно, аби борги були ліквідовані або зведені до мінімуму: заключали угоди про реструктуризацію боргу (за 9 місяців – 319 угод); з початку року від газопостачання було відключено більше 200 абонентів-боржників. 70 з них знову підключилися, але вони змушені були заплатити не лише за використаний газ, а й за відключення та підключення.
Станом на сьогодні заборгованість перед управлінням (усі абоненти, а їх – 30,5 тисяч) становить близько 1,5 млн. грн. Це більш-менш прийнятна ситуація.
Кор.: При яких боргах у споживача з’являється "шанс» бути відключеним?
В.Ш. Сьогодні боргів в 4-5 тисяч немає. Якщо, скажімо, борг складає 1500 гривень, але споживач склав угоду, вносить гроші певними частинами регулярно, звісно ж, його ніхто не відключить. Ми відключаємо тих, хто протягом півроку абсолютно не сплачує за послугу. Навіть якщо це буде 120 гривень, його відключать.
Зараз 50 справ передано до суду, хоча досудова робота все-таки ведеться, з боржниками намагаємося складати угоди про реструктуризацію тощо. Але коли всі можливі "мирні» заходи вичерпано – доводиться діяти радикально.
Кор.: Безвитяжні колонки. Здавалося б, скільки вже можна про них говорити, скільки життів вони забрали, але люди не викидають їх і продовжують гинути та отруюватися цілими родинами...
В.Ш. Всі безвитяжні колонки встановлені самовільно, незаконно, при цьому елементарні норми безпеки були ігноровані. Ми намагалися і намагаємося боротися з цим. З початку року було відключено більше 1000 безвитяжних колонок. Більшість споживачів, зрештою, встановили інші прилади нагрівання води, що відповідають всім вимогам та правилам у плані безпеки, до того ж, більш потужні. Думаю, небезпечних колонок у місті ще багато, але ми не завжди маємо доступ до квартир, аби ліквідувати їх у повному обсязі. Проте, зупинятися не збираємося.
Кор.: Болючим для нашого міста є й питання встановлення індивідуального опалення. У місті навіть ліквідована комісія, яка розглядала подібні заяви…
В.Ш. Це дійсно серйозне питання. Комісія вже два роки не видає дозволів, але світловодці продовжують встановлювати індивідуальне опалення. Все це – незаконно, без відповідних документів, проектної документації, без дозволів. Ми будемо звертатися до виконкому, аби вони на своєму рівні вживали якихось заходів, адже частина тих, хто тепер з індивідуальним опаленням, ще й претендують на пільги! Але якщо котел не зареєстрований – ніякі пільги, ніякі субсидії не встановлюються!
На громадян, які вирішують питання опалення на свій розсуд (за нашими даними 150 осіб), готуються документи до суду. У нас є законні підстави відключати незаконно встановлені котли. До того ж, щоб користуватися газом і сплачувати за нього, вони спочатку повинні знятися з обліку у "Світловодськпобуті" і зареєструватися у нас. Якщо вони цього не зроблять (а вони не зроблять, бо це незаконно), у них накопичуватимуться борги, які з них стягне теплопостачальна організація.
Виникає також чимало претензій і питань щодо експлуатації індивідуальних котлів, коли страждають мешканці сусідніх квартир та поверхів. Сьогодні, згідно з Постановою Кабінету Міністрів, можна відключитися від централізованого опалення лише цілим будинком.
Кор.: Останнє запитання. Нам став відомий випадок, коли людина протягом року економила газ, аби перейти в іншу, більш дешеву, категорію. Коли, здавалося б, все: кількість спожитих кубометрів не перевищує, щасливий споживач йде, аби в абонвідділі засвідчили, що відтепер він має платити менше. А там з'ясовується, що в один з місяців року споживач сплатив не до 10 числа, а 13. Це може стати причиною відмови переходу в іншу категорію?
В.Ш. Так, може. Згідно з правилами надання послуг населенню з газопостачання проплата має бути здійснена до 10 числа.
Насамкінець хочу наголосити: головне – це безпечне постачання і споживання газу. Над цим ми працюємо щодня. Про будь-які випадки порушення правил експлуатації газу повідомляйте за тел. 104 або приходьте до нас за адресою: вул. 8 Березня, 30. Пам’ятайте про неухильне виконання правил користування газом та газовим обладнанням, адже від цього залежить ваше здоров’я та життя.
Тетяна ЗИМА,
Богдан ДРОЗДОВ (фото).
До опалювального сезону ми підготувалися, вважаю, добре, зробили чимало: провели реконструкцію загальних мереж на суму 218 тисяч гривень (було замінено деякі ділянки газопроводу, підвищено пропускну спроможність газорозподільних пунктів, зроблено деякі за-кільцівки тощо). Тиск в мережі постійно підвищуємо, адже споживання газу відтепер зростатиме. Тож похолодання нам не страшне, наші споживачі мерзнути точно не будуть.
У мешканців багатоповерхівок (абоненти тепломережі) опалювальний сезон стартує, коли середньодобова температура за три дні триматиметься позначки +80С. Про що буде прийнято відповідне рішення на засіданні виконкому. Але традиційна дата – 15 жовтня. Тепломережу (і міську, і власівську) ми підключаємо після отримання відповідних лімітів з ДК "Газ України".
Кор.: Чи не щодня по телевізору лунає найрізноманітніша інформація про вартість газу. Яка ситуація насправді?
В.Ш. Ціни встановлює одна структура – Національна Комісія Регулювання Електроенергетики. З приводу збільшення вартості газу поки що ніякої інформації немає. Але всі повинні розуміти: газ – це серйозний товар. Хочу зауважити, що станом на сьогодні на теренах пострадянського простору газ для населення найдешевший саме в Україні.
Газ – це також політична складова. На моє переконання, його вартість зростатиме, і передумови для цього є: підвищення цін на продукти, товари, послуги, збільшення мінімальної заробітної плати тощо. А як воно буде – побачимо.
Але хай там що, споживачі повинні знати і пам'ятати: газ треба економити! Він і зараз достатньо дорогий, і що буде далі – невідомо. Економити треба, встановлюючи або замінюючи старе обладнання на більш сучасне, а отже більш економічне. До речі, економія складає 30%.
Ми ж у свою чергу, добилися того, що сьогодні у приватному секторі немає жодного споживача, у якого б не було встановлено лічильника: з початку цього року за кошти УЕГГ поставили (і поміняли, де були старі) 485 лічильників на суму 214 тисяч гривень. Це – і більш точний облік газу, і його економія.
Кор.: Спеціалісти Світловодського УЕГГ готові розказати, порекомендувати щось споживачеві, аби він зекономив?
В.Ш. Так. Зараз чимало котлів пропонується, але, по-перше, різні котли підходять під різні умови. По-друге, є чимало виробників: українські, італійські, німецькі. Закордонні котли дорожчі, але добре пристосовані до наших умов: у них добра віддача тепла і високі показники економії.
Кор.: Скільки це, приблизно, може коштувати?
В.Ш. Для приватного сектора (на будинок 60-70 м2) новий котел буде коштувати близько 1600 грн., плюс, звичайно ж, роботи, отож разом близько 2200. Але ця сума швидко окупиться.
Кор.: Наскільки споживач сьогодні дисциплінований, який стан проплат?
В.Ш. Наше управління влітку працювало плідно, аби борги були ліквідовані або зведені до мінімуму: заключали угоди про реструктуризацію боргу (за 9 місяців – 319 угод); з початку року від газопостачання було відключено більше 200 абонентів-боржників. 70 з них знову підключилися, але вони змушені були заплатити не лише за використаний газ, а й за відключення та підключення.
Станом на сьогодні заборгованість перед управлінням (усі абоненти, а їх – 30,5 тисяч) становить близько 1,5 млн. грн. Це більш-менш прийнятна ситуація.
Кор.: При яких боргах у споживача з’являється "шанс» бути відключеним?
В.Ш. Сьогодні боргів в 4-5 тисяч немає. Якщо, скажімо, борг складає 1500 гривень, але споживач склав угоду, вносить гроші певними частинами регулярно, звісно ж, його ніхто не відключить. Ми відключаємо тих, хто протягом півроку абсолютно не сплачує за послугу. Навіть якщо це буде 120 гривень, його відключать.
Зараз 50 справ передано до суду, хоча досудова робота все-таки ведеться, з боржниками намагаємося складати угоди про реструктуризацію тощо. Але коли всі можливі "мирні» заходи вичерпано – доводиться діяти радикально.
Кор.: Безвитяжні колонки. Здавалося б, скільки вже можна про них говорити, скільки життів вони забрали, але люди не викидають їх і продовжують гинути та отруюватися цілими родинами...
В.Ш. Всі безвитяжні колонки встановлені самовільно, незаконно, при цьому елементарні норми безпеки були ігноровані. Ми намагалися і намагаємося боротися з цим. З початку року було відключено більше 1000 безвитяжних колонок. Більшість споживачів, зрештою, встановили інші прилади нагрівання води, що відповідають всім вимогам та правилам у плані безпеки, до того ж, більш потужні. Думаю, небезпечних колонок у місті ще багато, але ми не завжди маємо доступ до квартир, аби ліквідувати їх у повному обсязі. Проте, зупинятися не збираємося.
Кор.: Болючим для нашого міста є й питання встановлення індивідуального опалення. У місті навіть ліквідована комісія, яка розглядала подібні заяви…
В.Ш. Це дійсно серйозне питання. Комісія вже два роки не видає дозволів, але світловодці продовжують встановлювати індивідуальне опалення. Все це – незаконно, без відповідних документів, проектної документації, без дозволів. Ми будемо звертатися до виконкому, аби вони на своєму рівні вживали якихось заходів, адже частина тих, хто тепер з індивідуальним опаленням, ще й претендують на пільги! Але якщо котел не зареєстрований – ніякі пільги, ніякі субсидії не встановлюються!
На громадян, які вирішують питання опалення на свій розсуд (за нашими даними 150 осіб), готуються документи до суду. У нас є законні підстави відключати незаконно встановлені котли. До того ж, щоб користуватися газом і сплачувати за нього, вони спочатку повинні знятися з обліку у "Світловодськпобуті" і зареєструватися у нас. Якщо вони цього не зроблять (а вони не зроблять, бо це незаконно), у них накопичуватимуться борги, які з них стягне теплопостачальна організація.
Виникає також чимало претензій і питань щодо експлуатації індивідуальних котлів, коли страждають мешканці сусідніх квартир та поверхів. Сьогодні, згідно з Постановою Кабінету Міністрів, можна відключитися від централізованого опалення лише цілим будинком.
Кор.: Останнє запитання. Нам став відомий випадок, коли людина протягом року економила газ, аби перейти в іншу, більш дешеву, категорію. Коли, здавалося б, все: кількість спожитих кубометрів не перевищує, щасливий споживач йде, аби в абонвідділі засвідчили, що відтепер він має платити менше. А там з'ясовується, що в один з місяців року споживач сплатив не до 10 числа, а 13. Це може стати причиною відмови переходу в іншу категорію?
В.Ш. Так, може. Згідно з правилами надання послуг населенню з газопостачання проплата має бути здійснена до 10 числа.
Насамкінець хочу наголосити: головне – це безпечне постачання і споживання газу. Над цим ми працюємо щодня. Про будь-які випадки порушення правил експлуатації газу повідомляйте за тел. 104 або приходьте до нас за адресою: вул. 8 Березня, 30. Пам’ятайте про неухильне виконання правил користування газом та газовим обладнанням, адже від цього залежить ваше здоров’я та життя.
Тетяна ЗИМА,
Богдан ДРОЗДОВ (фото).