Як вибрати свій перший мотоцикл
Перший мотоцикл – це як перше кохання, він запам'ятається назавжди. Питання в тому, як ви його будете згадувати – з ностальгією та теплом чи з досадою та розчаруванням. Тому вибирати байк треба зі знанням справи. Але кожен має суб’єктивний погляд на мототехніку; те, що добре для однієї людини, може зовсім не підійти іншій. Тому, вибираючи мотоцикли, перш за все треба орієнтуватися на об’єктивні фактори.
Призначення
Цей параметр дасть можливість визначитися з типом байка.
Посадка
Для будь-якого водія вкрай важлива висота по сидінню. Під час зупинки ви повинні впевнено спиратися на обидві стопи, а не торкатися дорожнього полотна лише кінчиками пальців. Експерти пропонують орієнтуватись на такі цифри:
Окрім висоти сидіння треба брати до уваги той факт, що байки виробляють найрізноманітніших форм та розмірів. Треба переконатися, що уподобаний мотоцикл ергономічний саме для вас. Тобто посидіти на ньому. Може статись, що на класиці вам сидіти буде незручно, а при керуванні зап’ястя будуть занадто напружуватись і втомлюватись за лічені хвилини. У той же час на спортивному байку з низькою посадкою вам може бути досить комфортно.
Технічні особливості
Якщо ви новачок, не вважайте себе фахівцем і не купуйте відразу мотоцикл своєї мрії – "дикого звіра", який впевнено та швидко пожирає тисячі кілометрів. Ви з ним просто не впораєтесь. Першій байк повинен мати скромний характер: об’єм в 125-300 кубів та легку "тормознутість". Тобто не повинен миттєво реагувати на найменший дотик до керма. Такі мотоцикли бігають с достатньою швидкістю, паливо тратять в розумних межах і дають можливість напрацювати необхідні навички їзди без травм та аварій.
Намагайтеся купити не занадто важку модель. Нею легше керувати на низьких швидкостях – а на перших порах вони для вас підходять якнайкраще.
Ось порада: байк для новачка просто зобов’язаний бути максимально яскравим. Навіть якщо початківець віддає перевагу темним чи приглушеним кольорам. "Кричущий" відтінок потрібний не для красоти чи заявки на крутість – з ним вас буде краще видно, причому здалеку. Поки у вас невеликий стаж водіння, це дуже важливо.
Експерти вважають, що першим мотоциклом повинна бути якась з класичних дорожніх моделей. На більшості з них правильна посадка гарантована; на "класиці" легко звикнути до особливостей мотоциклетного управління. До того ж, такі байки практично універсальні: на них зручно їздити і по місту, і по трасі.
Цінова політика та виробник
Ще один важливий момент – вартість вашого першого мотоциклу. Перш за все вона залежить від того, де ви його купуєте – в салоні, новий, чи "з рук", вже вживаний. Досвідчені байкери рекомендують брати "бувалого": як свідчить практика, через рік-другий новачку хочеться придбати більш крутий мотоцикл. До того ж, більш дешеву модель не так шкода, якщо з керуванням вправитись не вдасться і вона розіб’ється.
При цьому важливо, щоб мотоцикл був вигідним не лише в покупці, але й в обслуговуванні. Висока ймовірність, що техніка у початківця буде піддаватися амортизації швидше, ніж у байкера зі стажем, адже перший не так вправно буде оминати ями і інші перешкоди. Тож ремонтувати мотоцикл доведеться частіше. Можливо, має сенс придивитися до китайських моделей. Тільки прискіпливо проаналізуйте репутацію бренду: серед "китайців" є дійсно надійні компанії, які випускають достатньо якісну техніку. Проблема в тому, що вони інколи губляться на тлі маси марок, які поставляють класичну для Піднебесної продукцію, про яку складено безліч анекдотів.
Цей параметр дасть можливість визначитися з типом байка.
- Якщо ви плануєте пересуватися в основному мегаполісом, оптимальним буде компактний мотоцикл малої кубатури. На ньому ви зможете прослизнути між авто навіть в щільній пробці.
- Для їзди між містами по асфальтованим дорогам новачку – більш габаритний байк, облицьований пластиком.
- Якщо в ваших маршрутах присутні адреси, до яких треба добиратися ґрунтовими дорогами, актуальним стане мотоцикл з подовженою підвіскою. Такі моделі краще долають бугори та ями.
Посадка
Для будь-якого водія вкрай важлива висота по сидінню. Під час зупинки ви повинні впевнено спиратися на обидві стопи, а не торкатися дорожнього полотна лише кінчиками пальців. Експерти пропонують орієнтуватись на такі цифри:
- зріст менш 170 см – висота нижче за 800 мм;
- зріст 170-180 см – висота підбирається між 800 та 850 мм;
- при зрості понад 180 см – висота більше за 850 мм.
Окрім висоти сидіння треба брати до уваги той факт, що байки виробляють найрізноманітніших форм та розмірів. Треба переконатися, що уподобаний мотоцикл ергономічний саме для вас. Тобто посидіти на ньому. Може статись, що на класиці вам сидіти буде незручно, а при керуванні зап’ястя будуть занадто напружуватись і втомлюватись за лічені хвилини. У той же час на спортивному байку з низькою посадкою вам може бути досить комфортно.
Технічні особливості
Якщо ви новачок, не вважайте себе фахівцем і не купуйте відразу мотоцикл своєї мрії – "дикого звіра", який впевнено та швидко пожирає тисячі кілометрів. Ви з ним просто не впораєтесь. Першій байк повинен мати скромний характер: об’єм в 125-300 кубів та легку "тормознутість". Тобто не повинен миттєво реагувати на найменший дотик до керма. Такі мотоцикли бігають с достатньою швидкістю, паливо тратять в розумних межах і дають можливість напрацювати необхідні навички їзди без травм та аварій.
Намагайтеся купити не занадто важку модель. Нею легше керувати на низьких швидкостях – а на перших порах вони для вас підходять якнайкраще.
Ось порада: байк для новачка просто зобов’язаний бути максимально яскравим. Навіть якщо початківець віддає перевагу темним чи приглушеним кольорам. "Кричущий" відтінок потрібний не для красоти чи заявки на крутість – з ним вас буде краще видно, причому здалеку. Поки у вас невеликий стаж водіння, це дуже важливо.
Експерти вважають, що першим мотоциклом повинна бути якась з класичних дорожніх моделей. На більшості з них правильна посадка гарантована; на "класиці" легко звикнути до особливостей мотоциклетного управління. До того ж, такі байки практично універсальні: на них зручно їздити і по місту, і по трасі.
Цінова політика та виробник
Ще один важливий момент – вартість вашого першого мотоциклу. Перш за все вона залежить від того, де ви його купуєте – в салоні, новий, чи "з рук", вже вживаний. Досвідчені байкери рекомендують брати "бувалого": як свідчить практика, через рік-другий новачку хочеться придбати більш крутий мотоцикл. До того ж, більш дешеву модель не так шкода, якщо з керуванням вправитись не вдасться і вона розіб’ється.
При цьому важливо, щоб мотоцикл був вигідним не лише в покупці, але й в обслуговуванні. Висока ймовірність, що техніка у початківця буде піддаватися амортизації швидше, ніж у байкера зі стажем, адже перший не так вправно буде оминати ями і інші перешкоди. Тож ремонтувати мотоцикл доведеться частіше. Можливо, має сенс придивитися до китайських моделей. Тільки прискіпливо проаналізуйте репутацію бренду: серед "китайців" є дійсно надійні компанії, які випускають достатньо якісну техніку. Проблема в тому, що вони інколи губляться на тлі маси марок, які поставляють класичну для Піднебесної продукцію, про яку складено безліч анекдотів.