Заходи по «Нересту-2015» були ефективними, але громадськість вони не задовольнили


Заходи по «Нересту-2015» були ефективними, але громадськість вони не задовольнили


3 липня 2015
Заходи по «Нересту-2015» були ефективними, але громадськість вони не задовольнили
2 липня відбулося чергове засідання Громадської ради при Світловодському міськвиконкомі. Розглянули підсумки виконання заходів по збереженню живих рибних ресурсів під час нересту 2015 року, познайомилися з проблеми безбар’єрності та доступності приміщень, установ та закладів міста, виявлені ЦАСПРІ "Добрада" та затвердили план роботи ГР на 2 півріччя 2015 року. Жваву дискусію викликало перше питання. З інформацій начальника опергрупи Кіровоградрибоохорони Анатолія Левченка, інспектора Державної екологічної інспекції в Кіровоградській області Володимира Петрова та представника правоохоронців майора міліції Сергія Гавриленка стало відомо, що за час "Нересту-2015" під час рибоохоронних рейдів цими службами було виявлено понад 200 порушень природоохоронного законодавства, в тому числі 24, які підпали під кримінальну відповідальність і рішення по ним має прийняти суд, браконьєрами державі нанесено збитків на суму понад 265 тис. грн.

Ці заходи були більш ефективними, ніж минулорічні, але громадськість вони все-таки не задовольнили. Адже незважаючи на ці рейди і затримання, з браконьєрством на Світловодщині не покінчено. На думку виступаючих, затримують лише "дрібну рибку", а закоренілі браконьєри, які всім відомі, як і раніше, фактично знаходяться під опікою різних державних структур і безкарно продовжують грабувати народне добро.

Цьому сприяє і недосконале законодавство. Наприклад, щоб бути "правильно" покараним, браконьєр при затриманні його на воді повинен мати при собі окрім паспорта ще й ідентифікаційний код.

Також повністю відсутній зворотній зв’язок і у рибінспекції, і у екології, і у міліції щодо того , які рішення приймають суди по переданих їм "браконьєрським" справам. Це, на думку громадськості, робиться навмисно, замовчується і приховується. Адже навіть вилучені транспортні засоби уже через пару днів після вилучення повертаються браконьєрам. І всім зрозуміло, що не "за так". Тому в даний час боротьби (на жаль, поки-що тільки на словах) з корупцією, державою в цьому відношенні мають бути прийняті такі рішення, які вже давно працюють і в Прибалтиці, і в Польщі.

До корупційних дій можна віднести і те, що міськвиконком та міська рада так і не прислухались до рекомендацій ГР та не поновили відмінену нею заборону на торгівлю рибою на час нересту, не знищили економічну базу браконьєрства. Інакше, як корупційними, не можна назвати і те, що до цього часу браконьєри безкарно ставлять сітки майже під самими турбінами ГЕС, що в умовах загрози тероризму недопустимо.

РІШЕННЯ
Громадської ради "Про підсумки Нересту – 2015"

Заслухавши та обговоривши інформацію "Про підсумки виконання заходів по збереженню живих рибних ресурсів під час нересту 2015 року" Громадська рада дійшла висновку, що проведення рибоохоронних заходів під час "Нересту-2015" можна вважати більш ефективним, ніж у минулі роки. Але все-таки ці заходи були недостатні. Вони хоч і характеризуються значною кількістю затриманих браконьєрів, вилученої у них риби, але не відповідають вимогам часу і вимогам громадськості. Суми нанесених збитків державі браконьєрами не відшкодовуються. Незважаючи на те, що кількість затримань браконьєрів велика і частина з них навіть підпадає під кримінальну відповідальність, до суду доводяться не всі справи, а самі судові рішення від громадськості приховуються. Державні інспектори, затримавши браконьєра, оформляють документи і передають їх до міліції. А що діється далі – ніякої інформації немає. Браконьєрством як займалася, так і займається значна кількість губителів природи на акваторії Дніпра, що підпорядкована Світловодському району.

До недоліків "Нересту-2015" слід віднести наступне:
  1. Спільні заходи Кіровоградрибоохорони, міліції та екологів були формальними, ефективної системної спільної роботи цих структур не було.
  2. На час нересту громадськість міста та району до рибоохоронних заходів майже не залучалася.
  3. Рибінспектори та екологи, основна робота яких на водоймі, як не мали власних водних транспортних засобів, так і не мають. Вони зрідка користуються човнами приватних осіб, що може розцінюватися як корупційна складова їх діяльності .
  4. Відмову Світловодської міської ради поновити відмінену нею заборону на період нересту торгівлю свіжою та копчено-в’яленою дніпровською рибою в торгівельних закладах міста.

Громадська рада вирішила:
  1. Вважати заходи по охороні живих рибних ресурсів під час "Нересту – 2015" на території Світловодського району ефективними, але недостатніми.
  2. Повторно звернутися до начальника Головрибводу України та Міністра екології та природних ресурсів України з вимогою забезпечити державних інспекторів Кіровоградрибоохорони та Державної екологічної інспекції в Кіровоградській області державними водномоторними транспортними засобами та паливно-мастильними матеріалами для них.
  3. Рекомендувати голові Світловодської районної державної адміністрації Твердовському С.С. затвердити районні заходи по контролю за дотриманням рибоохоронних законів на водоймах Світловодського району.
  4. Повторно рекомендувати міському голові Котенку Ю.М. внести відповідні зміни до Правил торгівлі, якими на період нересту заборонити торгівлю свіжою та копчено-в’яленою дніпровською рибою в торгівельних закладах міста.
  5. Звернутися до Секретаря Ради національної безпеки і оборони України О.В. Турчинова з рекомендацією посилення заходів по охороні акваторії поблизу Кременчуцької ГЕС, де процвітає браконьєрство майже під самими турбінами ГЕС, що при терористичному акті може привести до непередбачуваних наслідків.