Наближаючи реформування ЖКГНаближаючи реформування ЖКГ11 лютого 2006 |
Певно, тема створення об'єднання співвласників багатоквартирних будинків (ОСББ) буде хвилювати тих, хто хоче і може щось зробити для мешканців Світловодська доти, доки переважна більшість городян зрозуміють: за кошти, які вони сплачують ЖЕКам, можна отримувати краще обслуговування, ніж вони мають сьогодні. Але для цього треба докласти якихось зусиль, можливо, ризикувати, а не сидіти, склавши руки...
Час діяти! Отож , "круглий стіл", на якому обговорювалися шляхи реформування житлово-комунального господарства, відкрив П. Солодов, який зокрема зазначив: "Сьогодні на рівні державного комітету, на рівні Уряду сформована концепція реформування житлово-комунального господарства, яку планують втілити в життя саме з 2006 року". Рік почався, тож до праці! Послухати столичну гостю, а головне - розповісти про свої біди та досягнення на ниві боротьби за отримання належних послуг з ЖЕКами прийшли щонайменше 70 світловодців, і треба було тільки бачити, які вони були щасливі, що раз за 20 років їх готові були слухати стільки, скільки вони хотіли про це говорити! Тож і не дивно, що замість двох запланованих годин роботи, учасників обговорення ледь вдалося спинили, коли добігала кінця третя година зустрічі. Новинки у реформуваннІ ЖКГ За словами Вікторії Володимирівни, раніше, обговорюючи окреслену проблему, говорили лише про обслуговування та утримання житла, і така послуга як "Управління" взагалі була відсутня. Сьогодні введене поняття "Управління житловим фондом" і розроблені нормативні документи, які стосуються управителя. Управитель - людина, яка турбуватиметься про нерухомість, що передана йому і відання, не лише сьогодні, а й дбатиме, як її зберегти у майбутньому. Щоб виконувати цю функцію якісно, управитель повинен вивчити весь майновий комплекс, яким є багатоквартирний будинок, визначити його слабі та сильні сторони і скласти для цього будинку бізнес-план (для нас це абсолютно нове поняття у такому контексті, але без нього не працює жодна бізнес-структура). Житлова реформа може відбутися тоді, коли ми сформуємо нормальні договірні стосунки, що відповідають ринковим умовам. З одного боку це повинні бути компанії, що обслуговують житловий фонд, а з іншого - повинен бути сформований інститут власника житла. Цим інститутом власника житла і є ОСББ. Але відповідальним за налагодження стосунків між цими двома чинниками є управитель. Досвід інших Вікторія Погорєлова також розповіла, що ті міста, мери яких зацікавлені у створенні ОСББ, займають активну позицію щодо реформування комунального господарства, беруть участь у всіляких проектах, що дають змогу не лише реформувати житлово-комунальну сферу на якісно новому рівні, а й долучати до цієї справи бюджетні кошти, кошти від отримання кредитів на пільгових умовах та грантів. Як приклад - м. Бердичів (50 ОСББ, 25% мешканців об'єдналися), у якому є навіть програма підтримки ОСББ. У м. Ніжин діє "Служби є диного замовника", яка є комунальним підприємством, але директор цього КП має комерційний хист. Тож, розширивши сферу послуг, директор вивела його з розряду збиткових, і сьогодні це КП приносить прибутки. Ніхто не говорить, що у цих містах вирішені всі комунальні проблеми, але у інших містах ситуація багато гірша і знову хочеться нагадати: успіх будь-якої справи залежить у першу чергу від керівника (на місцевому рівні - від мера), від його бажання працювати, вивчати досвід. Від загальноукраїнських проблем - до міських Певно, уже всі зрозуміли, що крім нас наше житло нікому не потрібне. Під час другої частини "круглого столу" вирішили послухати досвід місцевих піонерів у сфері створення ОСББ, а також заслухати виступи та відповісти на запитання бажаючих, якщо серед гостей знайдуться компетентні щодо тієї чи іншої проблеми спеціалісти. Голова першого у місті ОСББ С. Тишко повідомив, що він прийшов до думки про створення об'єднання, бо терпець, як мешканця будинку, просто увірвався: коли у ліфті - туалет, на даху дірки, до ремонту яких черга чомусь не доходила роками, коли на вікнах дев'ятиповерхового будинку лише на одному є скло - треба було щось змінювати. "Добре поміркувавши, вирішив оформляти документи і почалася бюрократична тяганина, що тривала дев'ять місяців, - говорить Сергій Миколайович. - 26 січня минулого року ми зареєструвалися. Відкрили рахунок, отримали печатку і почали платити самі собі…“ Вислухавши купу нарікань більше десяти виступаючих на роботу своїх підлеглих, слово, зрештою, надали начальнику УЖКГ В.Семенову. "Щоб житлово-комунальне господарство (тепломережа, водоканал, ЖЕКи) функціонувало нормально, треба 5 млн. дотації. Коли на утримання ЖКГ виділяється 3-4% бюджету, його дуже важко підтримувати у належній формі. Але, певно, таки прийшов час щось змінювати у цій структурі, нововведення потрібні, але їх треба робити дуже обережно, щоб остаточно не втратити те, що є, адже ж нового ще не створили". Спілкування визнав корисним і навіть необхідним. Р.S. Важко охопити коло питань, яке підняли присутні, але виступи, як правило, стосувалися неналежної якості послуг ЖЕКів, або взагалі їх (послуг) відсутності, а також нарікань, що зустрічей, де хтось би цікавився проблемами, вони навіть і не пам'ятають. Помічники голови "Асоціації регіонального розвитку" занотували кожну проблему і при цьому нагадали, що це зібрання - не агітація проти ЖЕКів, а нагода обмінятися думками, досвідом. У кожного повинен бути вибір: залишитися з ЖЕКом чи існувати без нього, як краще розпоряджатися грошима та своєю чи не найбільшою матеріальною цінністю - житлом. Вікторія ВОЛОДИМИРСЬКА. |